Nepříhlášený uživatel

1. HSF rally report

ilustrativní fotografie
23.dubna 2013

1. HSF rally report

Duben je měsíc typický svým aprílovým počasím. Jakmile se však teploty podobají kruté zimě a těžký sníh pokrývá přírodu, může se naskytnout problém. A pokud závodiště ještě týden před závodem připomíná sněhovou peřinu, přicházejí vážné obavy, zda se vůbec podnik uskuteční.


Počasí bylo opravdu až do poslední chvíle velkým nepřítelem, proto se pořadatelé na stavbu tratí vrhli až pár dní před závodem, když sníh konečně začal tát. Nakonec však s pomocí dalších závodníků vše zvládli, a druhý podnik letošní sezony mohl v sobotu 13. dubna začít. Tentokrát se jelo ve Velíkové, a to v tamějším lesíku, kde na soutěžící čekala především šotolina. Trať byla silně podmáčená a o to víc znervózňoval fakt, že předpověď hlásila přeháňky.

Na startovní rampu vyjelo celkem 52 nablýskaných speciálů, mnozí jezdci představili nový design, někteří dokonce přešli z dvoukolky na čtyřkolku. Někteří věnovali tolik času přípravě svého vozu, tedy především elektronice, že až na poslední chvíli polepovali karoserie v depu, aby bylo vše dovedeno do naprosté dokonalosti. Jakmile však přišel shakedown, mnohým vymizel úsměv na rtech. Přišlo zjištění, že bláto, které se vyskytovalo opravdu všude, závod velmi ztíží. Doplácely na to především naleštěné karoserie, po chvíli již nebylo k rozeznání, jaká barva je vlastně původní. I přesto bylo aspoň trochu možné během tohoto krátkého rozjezdu zjistit, jaké obutí bude pro dané podmínky nejvhodnější. Nejvíce byly voleny pneumatiky Ripmax, kterým věřila naprostá většina jezdců.
ilustrativní fotografie
První rychlostní zkouška byla výhrou pro domácího Kamila Sedláčka, jenž s přehledem vyrazil do počáteční etapy, a získal náskok dvanácti sekund na Petra Pavláta. Ten vyrazil do boje s nově navrženým Citroënem DS3 WRC za tým GRIFONE. Hned za ním se umístil jeho týmový kolega, Martin Mudřík, čímž také útočil na vedoucí pozice. Ovšem hned do pozadí se dostal David Mišalko, jenž spolu s Kamilem Sedláčkem a Mikulášem Sisákem bodují za tým Styllex motorsport. Kluci jsou tak velmi silnými a obávanými protivníky pro ostatní.

V lese byl sice tajuplný klid a příjemná atmosféra, avšak každý závodník musel přemýšlet nad tím, jak jet co nejlépe a vyvarovat se chyb, které tak mohly velmi rychle zamíchat pořadím. Nicméně, téměř vždy je třeba počítat s poškozením auta, ztráty času, někdy dokonce i nervů. Také psychika zde hraje velkou roli. Optimisticky se naladit na závod, či získat motivaci, to je dost důležité, avšak především mladí jezdci trpí v tomto ohledu nedostatkem sebevědomí, což často značně ovlivňuje jejich výsledky. A tak je tedy otázkou, zda je dokáží dostatečně motivovat alespoň diváci, kteří se vyskytují v blízkosti tratí?

První příčky druhé rychlostní zkoušky byly obsazeny stejně jako na začátku- Kamilem Sedláčkem, Petrem Pavlátem, Martinem Mudříkem, dále pak Karlem Bajzou a Josefem Pekařem. Dejv Mišalko zajel šestý čas, následoval ho Miki Sisák, pro nějž to byl teprve osmý závod. Právě na Velíkové začal minulý rok svou kariéru a od té doby předvedl neuvěřitelný pokrok. Je jen otázkou času, kdy začne obsazovat ty nejvrchnější příčky.
Ovšem byli zde také takoví, jimž zablácené tratě, či zlobivá elektronika činily velké problémy, a tak hlavní myšlenku často představovalo jen přání dostat se v pořádku do cíle daného měřeného úseku.
ilustrativní fotografie
S velkým přehledem však závod zvládali i jezdci kategorie 2WD. Po třetí rychlostní zkoušce byl ve vedení Lukáš Zámečník, za ním Jiří Pavlík a Martin Bartík. Stejně tak kategorie Junior, ti nejmladší si dokázali každou rychlostku pořádně užít. Tím nejrychlejším byl David Sedláčkem (Mini John Cooper Works WRC), pouze o 15 sekund v pozadí Jirka Rosík s Tomáškem Mudříkem a Vítkem Kutalem v závěsu.

Čtvrtou erzetou až do konce se pořadí prvních tří nezměnilo. Tito tři nejrychlejší (Sedláček, Pavlát, Mudřík) si zkrátka udržovali tempo takovým způsobem, že je nikdo nemohl ohrozit. S přicházejícím odpolednem také postupně vysychaly tratě, a tak začala pneumatiková loterie. Buď si závodníci vůbec nevěděli rady, a nebo volili Ripmaxy či Blocky. Například Dejv Mišalko a Josef Pekař zvolili pneumatiky Rally Block a výsledky šly rozhodně poznat.

Ne na dlouho však vydrželo ideální počasí a relativně suchý povrch. Sluníčko střídal déšť, pořadatelé doslova vymetali vodu z betonových částí měřených úseků, jezdci jen čekali, zda se počasí umoudří a bude možné pokračovat. Proto následovalo další přezouvání pneumatik, pokud vůbec bylo zapotřebí.V tuto dobu totiž právě déšť nebo i celodenní nesnáze odstavily ze hry část soutěžících, jejichž závodní technika odmítla nadále spolupracovat.

Poslední úseky 1.HSF rally byly pro mnohé zkouškou nervů, avšak nikdo se nevzdával a velké souboje probíhaly až do úplného konce. Pravděpodobně je teď již naprosto jasné, že vítězem se stal Kamil Sedláček, stříbro si odvezl Petr Pavlát, bronz získal Martin Mudřík. Bramborová, avšak zasloužená medaile patřila Davidu Mišalkovi a za ním v následujícím pořadí Tomáš Mikl, Karel Bajza, Mikuláš Sisák, Josef Pekař, Tomáš Lysák a Libor Zatloukal uzavírající první desítku.

Kategorie 2WD se účastnilo celkem 8 jezdců, z nichž 3 museli kvůli technickým problémům odstoupit. První místo vybojoval Lukáš Zámečník, stříbro Martin Bartík a bronz Roman Seifert.
ilustrativní fotografie
Tento podnik absolvovalo celkem 13 juniorů. I na nich lze pozorovat velké pokroky. První příčka patřila Davidu Sedláčkovi, druhá Jirkovi Rosíkovi a třetí místo na bedně obsadil Vítek Kutal.

Dále stojí za zmínku kategorie Historic, v níž se utkali pouze čtyři odvážlivci. Tím nejrychlejším se stal Josef Pekař, za ním Tomáš Pikner, Ivan Zmrzlík a Daniel Prokeš.

V pořadí druhý podnik letošní sezony opět potvrdil, že připravenost a klidná mysl jsou nedílnou součástí výbavy každého jezdce. A pokud si posádka vše náležitě užívá, pak se i ta počáteční nervozita vyplácí. Závěrem patří velká pochvala pořadatelům za vytvoření „nového“ podniku, rozšíření a stavby nových tratí a zajištění občerstvení!

Vendula Krátká


Video od Romana Seiferta
Fotky od Ondry Záruby
Html výsledky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

2. Petr Pavlát
Můj vztah s X-rayem se postupně zlepšuje.

7. Mikuláš Sisák
Dosiahnuté umiestnenie je moje doterajšie maximum, takže som s mojím výkonom spokojný.
Išlo sa mi dobre, trate boli pekne pripravené a naj napriek menším technickým problémom na aute som si celý pretek užíval, obzvlášť posledná erzeta poznačená krátkou daždovou prehánkou mi sadla a jazda na bokem na mokrých, blátivich tratiach sa mi veľmi páčila :-)

11. Josef Jandouš
Poté co jsme převzali celý technický servis nad dvěma vozy Beetle Racing týmu, není čas na správné testování a nastavování vozu. Proto i tak špatný výsledek v první RZ. Na těch následujících jsme chyby už napravit nedokázali a zůstali těsně za první desítkou. Závěrečný soubor s Liborem Zatloukalem byl pro nás ozdobou a vítězi gratulujeme k zisku prvního bodu.

Na první šotolinou soutěž jsme se V Beetle Racing týmu připravovali velmi svědomitě. Probíhali krátké testy, které ale znamenali "odpálení" regulátoru a tak nové nastavování probíhalo těsně před závodem a i v průběhu závodu se řešili komplikace s trvalým vypínáním vozu Jevgenie Novikova.
Burca jela po celou dobu vyrovnané výsledky, na kterých potěšilo, že když jí hrozil déšť na zádech - tak dokázala ještě více zrychlit. Je zde vidět ten potenciál.
Pro další závod už tým chystá nové - dlouho očekávané vozy s novou elektronikou a tak doufáme v lepší výsledek. První ostrý test těchto vozů proběhne na MČR a pak už se nové vozy VW New Beetle představí i v Intercupu.

To k týmu a výsledku.

Tratě na Velíkové jsou v pískových, kamenitých pasážích skvělé, část v lese, vinnou deště, byla velmi rozmoklá a po průjezdu našich těžších soupeřů (přescentů), byla i hodně rozbitá. Přesto jsme se všichni hezky svezli a teď už doufáme jen v krásné počasí a opět tak pěknou účast mnoha závodníků ve všech podnicích nejstaršího šampionátu v České republice.

15. Roman Kalík
HSF rally byl pěkně připravený závod. Ráno na vlhkých tratích mě klouzali nejen boty, ale i auto. Postupně jsem se probojoval na 14 místo , ale před poslení RZ zapršelo a začala zlobit elektronika a prohrál jsem těsný souboj Martímkem a klesl jsem na 15 místo. Ale i tak závody byli parádní, už se těším do Nedachlebic na šotolinu.

34. Jakub Charvát
Před závoden jsem očekával o něco lepší výsledek, ale bohužel nestihl jsem si včas zvyknout na nastavení modelu, protože večer před soutěží jsem vyměnil volnoběžku za diferenciál a nastavil jsem ho navíc špatně. Nečekal jsem takovou náročnost tratě a zároveň jsem měl poddimenzované odpružení. Ale prokázalo se s čím jsem počítal, že je u Vás na Intercupu je silná konkurence. Určetě ještě letos nějaký ten závod mám v plánu jet.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o