Nepříhlášený uživatel

1. Rally Valašská zima report

ilustrativní fotografie
3.února 2013

1. Rally Valašská zima report

Představte si ty nejextrémnější zimní teploty, takřka arktické počasí, třeskutý mráz štípající ve tvářích, stopy ve sněhu a páru od úst. K tomu přesně 40 odvážlivců běhajících po zamrzlé ploše s autíčky, které neodradily ani tyto kruté podmínky. Odmyslete si ale vůni závodního benzínu. S tou se totiž na závodech RC rally pravděpodobně nesetkáte.

Přesně takto to vypadalo šestadvacátého ledna na Pahrbku u Napajedel. Třpytivé závěje sněhu se změnily ve tvrdou krustu, po které se dalo chodit. Slepé rameno řeky Moravy zcela zamrzlo a byly tak vytvořeny ideální podmínky pro závod. O ty se zasloužil Martin Mudřík, který společně s Tomášem Miklem a dalšími pomocníky stavěl několik dní předem tratě. Led a sníh nebyl jedinou nástrahou čekající na závodníky. Ti se museli vypořádat i s asfaltovým přejezdem či namrzlými kachličkami, které znesnadňovaly jak stabilitu, tak i dojezd do cíle.

Na start se postavily posádky v té nejlepší kondici. Přišla i spousta změn, byly vytvořeny nové, velmi silné týmy. Mezi ty nejobávanější patří tým Grifone ( Martin Mudřík, Petr Pavlát, Tomáš Mikl ) a Styllex motorsport RC Team ( David Mišalko, Kamil Sedláček, Mikuláš Sisák ). Dále k nám zavítala spousta nových tváří z různých koutů ČR. A protože odstartoval další ročník, přišla možnost pokochat se i zbrusu novými karoseriemi. Na některé si však budeme muset počkat až do dalšího závodu. ilustrativní fotografie

Shakedown byl tentokrát obvzláště důležitý a využili ho opravdu všichni jezdci. Na jejich tvářích byla chvílemi vidět naprostá bezradnost, když jim jejich vozy najednou jely úplně samy. Pneumatiky s hroty, které by těmto problémům zabránily, nebyly totiž povoleny. Mezi další nepříjemnosti patřily i pády. Nebylo jednoduché následovat rychlé modely po tak klouzavém povrchu, a tak se občas téměř každý svezl na ledu či sněhu jako na skluzavce. Nejméně příjemnou se však stávala etapa vedoucí do cíle, kde by ani brusle nebyly marné. Padalo se v průměru 1x na jezdce. Naštěstí se však nikomu nic nestalo.

První erzetu nejlépe vystřihnul David Mišalko, hned za ním o pouhé dvě vteřiny dojel Martin Mudřík, následovaný loňským mistrem Kamilem Sedláčkem. Proto se opět potvrdilo, že Grifone a Styllex budou velcí soupeři. Na ně však dále útočil mistr ČR Honza Šrámek, který přijel otestovat nové auto. Svěřil se, že nový podvozek a tlumiče nefungovaly zrovna podle jeho plánů a na tak tvrdém a hrbolatém povrchu ani rychlost nebyla nejlepší. Podobné záležitosti však trápily i ostatní jezdce. Vybírání správných pneumatik se dalo přirovnat k loterii, nejpoužívanějšími se však staly ripmaxy.
ilustrativní fotografie
V následující rychlostce se pořadí poněkud změnilo. Citroen DS3 WRC Honzy Šrámka zvýšil rychlost natolik, že rázem poskočil až na druhé místo. Ve vedení byl stále Kamil Sedláček, jenž zcela s očekáváním všech obhajoval svůj titul. Velmi dobře se dařilo i Petru Pavlátovi, který se představil se stejnou karoserií, jako Honza. Úspěšný byl v tomto úseku i Michal Oppitz ( Subaru Impreza WRX ). Zajímavé výsledky podávali i junioři, kterým nechybělo ani správné nadšení a případné pády přecházeli, jako by se nic nestalo. Panovala příjemná atmosféra.

Třetí erzetu opět nejlépe zvládl Kamil Sedláček, nebyly u něj vidět žádné potíže. V průběžném pořadí za ním pak Honza Šrámek, ten den stále rychlejší Martin Mudřík, David Mišalko, Petr Pavlát, Michal Oppitz, David Čech a Mikuláš Sisák. Nenajde se člověk, jenž by si nevšiml Mikiho stále se zlepšujících výsledků. Málokdo udělal během sedmi závodů takový pokrok, jako právě on.
Trénink nebo talent?

Organizace Valašské zimy byla tak propracovaná, že pořadatel zařadil i pauzu na oběd, takže si závodnící mohli pořádně odpočinout a zahřát se v teplé restauraci. Tento čas využili i pro potřebné úpravy, někteří totiž řešili téměř záhadné otázky. Například týmu Samohýl Motor Zlín činila potíže především elektronika a tak se už kluci rozhodovali, zda si nezahrát s auty curling. Jejich týmovou taktikou však bylo dojet závod, proto posbírali veškeré síly a pokračovali dál. Velké souboje probíhaly i v kategorii Junior, kde přední příčky „napadali“ především David Sedláček, Jakub Kašný či Vít Kutal. Ve dvoukolkách byli hlavními adepty na vítězství Roman Seifert, Jiří Pavlík a Martin Bartík. Kategorie Historic byla hlavní pozorností pro Karla Bajzu, Josefa Pekaře a Josefa Jandouše.
ilustrativní fotografie
Druhá polovina závodu byla velmi náročná. Technika zlobila snad každého, někteří jezdci byli nuceni odstoupit. Čím dál častěji se stávalo, že elektronika vypínala přímo během rychlostní zkoušky a i ten nejrychlejší se rázem mohl propadnout až na konec výsledkové listiny. Nikdo se však nevzdával a ani tyto skutečnosti nedokázaly jezdcům pohřbít veškeré naděje. Konkurence byla veliká a toho si byl každý vědom.

Čtvrtý měřený úsek byl úspěšný pro Kamila Sedláčka, který se tak stále držel ve vedení. O pouhé dvě sekundy za ním zvládl rychlostku projet Michal Oppitz, jenž se posouval stále výše. Stejně tak Martin Bartík, který měl velký náskok na ostatní dvoukolky.
Pátá rychlostka byla opět triumfem pro Honzu Šrámka a v té poslední, šesté erzetě, bodoval David Čech.

Po dlouhém boji se vítězem stal Kamil Sedláček, který tak do nové sezony odstartoval v tom nejlepším duchu. Zaslouženou stříbrnou příčku obsadil Honza Šrámek a bronz si odvezl Michal Oppitz.
Nejrychlejším juniorem se stal David Sedláček, na druhém místě David Kašný a třetí Vítek Kutal.
V kategorii 2WD představoval vítěze Martin Bartík, za ním se umístil Jiří Pavlík a bronzový pohár získal Roman Seifert.
O první místo kategorie Historic se zasloužil Josef Pekař, stříbro vybojoval Karel Bajza a za ním se umístil Josef Jandouš.

1. Rally Valašská zima se i přes extrémní podmínky stala velmi příjemným závodem. Hlavním úkolem pro převážnou část jezdců bylo po krátké pauze opět získat jistotu v rukou a sebevědomí na tratích, a na tento styl najít odpovídající nastavení. Nyní nastává čas příprav na další podnik, který bude už v jarním duchu.

Vendula Krátká


Video od Romana Seiferta
Fotky od Ondry Záruby
Html výsledky


Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1, Jak ses připravoval na 1. Rally Valašská zima, kde se jelo převážně na sněhu a ledu?
2. Jak jsi spokojen s průběhem závodu, výsledek, tratě, technické problémy, údržba auta, zázemí?
3. Vyhovoval Ti tento závod, změnil bys něco pro příště?
4. Byl to první letošní závod, kdo Tě překvapil svým výkonem?

1. Kamil Sedláček
1. Přípravy proběhly velice zajímavě . Jelikož dělám autoškolu měl jsem málo času na řádnou přípravu ale jeden den jsem si na to našel a obětoval jak čas tak trpělivost. Proběhlo to jako před každým závodem - diferenciály , geometrie , tlumiče a všechny díly zkontrolovat. Novinkou však byla nová vysílačka na kterou jsem si rychle zvykl.

2.S průběhem závodu jsem maximálně spokojeny. jediné co bych možná vytkl byla ta 30 minutová pauza protože byla opravdu moc velká zima. Tratě byli suprově nachystané moc se mi to líbilo . Z výsledku jsem byl nadmíru spokojený protože jsem to ani neočekával. Auto jsem v rukách nedržel od totalu. Technické problémy se mi vyhýbali což je dobře. Za údržbu auta musím poděkovat opět TAŤKOVI jenž mi moc pomáhal. Zázemí bylo suprové a i jako tým jsme si pomáhali a přesně o tom to je :).

3. Vyhovoval mi moc tenhle závod. Byl to klouzavý a rychlý povrch to je přesně můj styl. Nemám žádné výtky závod se mi moc líbil :).

4.Kdybych měl jmenovat kdo mě překvapil tak bych tu psal hodně dlouho . Ale přesto bych chtěl pozdvihnout výkon "Sisiho" aliaz Jožky Béreše ml. který jel opravdu krásně a zlepšuje se závod od závodu. Stejně jako spousta juniorů.

2. Jan Šrámek
1. Jediná součást přípravy byly asi nesmeky na boty, který zase všude mimo led byly hodně nepříjemný, takže jsem s nima dojížděl už jen protože jsem si na ledu nechtěl zvykat na něco jinýho.

2. Byl to dobrej závod. Zima se mi líbila, zázemí bylo vynikajíci a závodilo se do poslední RZ takže z tohodle hlediska perfektní. Auto se kterým jsem jel je úplně novej podvozek, kterej vymyslel Petr a závod jsem jel z toho důvodu, aby se vyzkoušel a připravil do startu v květnu na MČR. S tim souvisely i veškeré problémy. Byl to závod hlavně o trakci a komu to byť o trošku líp odjíždělo nasbírával na soupeře při tom počtu zatáček hodně času. Jediný moje problémy pramenily právě z nových dílů, protože jak pro nás zcela nové diferenciály i tlumiče nefugnovaly jak by bylo potřeba, takže tam Petra čeká ještě hodně práce... Výsledek je asi v pohodě. Nebyl to ten den kdy všechno funguje jak má, takže dobrý.

3. Jediná změna, kterou bych přivítal by byla vetší rozmanitost RZ. Přinejmenším možnost opačného směru.

4. Nevím. O ostatní závodníky se moc nestarám. Poslední RZ vyhrál myslím David Čech, tak možná ten překvapil.

3. Michal Opoitz
1. Když mi Tomáš Mikl na sklonku loňského roku oznámil, že se bude na zlínsku konat čistě zimní závod, hned jsem zarezervoval místo v kalendáři, protože klouzat se bokem na ledovém povrchu mě opravdu baví. Počasí se od začátku ledna vyvíjelo příznivě, mohl jsem tak týden před závodem vyzkoušet prohnat auto po Brněnské přehradě. Žádné velké testování a nastavování, pouze ověření těsnosti zakrytování a přivyknutí si citlivé práci s plynem a "ruční" brzdou.

2. V první RZ jsem jel trochu opatrněji a najížděl si trať. Postupně jsem ale získával jistotu a asi od třetí RZ jsem se snažil jet hranu a začal si jízdu užívat. Trať byla dlouhá a pečlivě připravená. Jako největší plus hodnotím skvělé zázemí v teple restaurace s vyhlídkou na rychlostní zkoušky, skvělé jídlo, pohodovou a přátelskou atmosféru.

3. Premiérový závod v této lokalitě se dle mého názoru opravdu vydařil. Příští rok, pokud bude přát počasí, se opět rád zúčastním. Přimlouval bych se snad jen za delší úseky na zamrzlé vodní hladině a přesun některých startů na led.

4. Myslím že všichni kdo dojeli podali slušný výkon, vyzdvihnul bych ale výkony na špici dvoukolek. V takto těžkých podmínkách zajíždět časy v první polovině startovního pole, ... klobouk dolu. Stejně tak historikové v čele s Pepou Pekařem se skvěle poprali s jízdou na předepsaných pneu Rally Block, které zejména na hladkém ledu neměly žádnou adhezi.

5. David Mišalko
1. Na první závod jsem se přípravoval meším tréninkem ve středu před závodem který proběhl na parketách.

2. Průběh závodu byl parádní skvĕlé bylo i zázemí závodu... Online výsledky byli taky super jen občas bylo menší zpoždění...

3. Pro příště bych jen udělal delší tratě a víc využil zasnĕženou plochu ninak to bylo super..

4. S vím výkonem mě zaujal Mikuláš Sisák ale dalo se to čekat že se bude pomalu dostávat dopředu a doufám že brzo sním budu moct bojovat.. =)

6. Martin Mudřík
1. Na led a sníh jsem se nepřipravoval nijak speciálně. Jenom v pátek, když jsme na Pahrbku dělali tratě jsem projel tu nejkratší, aby jsme odhadli čas nájezdu.Jel jsem to 5 minut, tak jsme to ještě narychlo zkracovali.Ty čtyři minuty byly nakonec myslím optimální.Jinak klasika.Hlavně příprava organizace závodu.Dílnou Grifone před závodem proběhlo tak deset aut.Nastavení podvozku jsme nedělali nijak speciální pro tyto podmínky.

2. Závod jsem začal druhým časem a to jsem v této konkurenci ani nečekal.V dalším průběhu jsem si už připadal jako bych jel výtahem dolů.Nakonec jsem se zastavil na šestém místě což tak nějak odpovídá mým schopnostem, takže jsem spokojený.Body se budou na konci roku hodit.Podle změřených mezičasů jsem byl nejrychlej od startu na led.Na tomto povrchu jsem nechal oproti konkurentů 10-15 sekund.A z ledu do cíle jsme jeli tak nějak stejně.V 5. a 6. RZ se jela dvojitá porce ledu, a to mě stálo umístění na bedně.Ale jinak jsem si zazávodil moc pěkně.V 5. RZ se auto zastavilo asi nějaký zkrat,voda dělá svoje.Tak jsem ho musel resetovat,nakonec to dělalo dva fleky,ale to je samozřejmě moje chyba.

3. Tohle místo pro nás objevil kamarád Michal Forst.Hned jak jsem to uviděl, tak mě napadlo, že to bude ideální pro zimní závod.Jenom bylo otázkou, jak se tahle myšlenka bude líbit majitelům.Musím říct, že oni byli nakonec odvážnější než já.To, že zázemí rally bude v restauraci byl jejich nápad.Nábídli, že nám udělají speciální ,,závodní" meníčka za lidových 75 korun.Tohle byla moje největší obava abychom nezklamali jejich důvěru.Začátek byl trochu rozpačitý.Ty termosky a svačiny jsme nemuseli vybalovat tak okatě.A zásuvek nám nakonec také pochybělo.Myslím, že nabitá lipolka vydrží v dobře připraveném autě bez problému 45 minut jízdy.Já zvládám i dvoudenní závod bez nabíjení a mám baterku za 700 kaček.Tratě odpovídaly
tomu, že jsme tam jeli poprvé.A během závodu jsem měl v hlavě už skladbu pro příští rok, která bude o dva levely výš.Možnosti jsou tady velké, jen je využít.

4. V první řadě mě překvapilo, jak kvalitní se sešla konkurence.Jsem rád, že Intercup má tak dobré jméno a je zárukou kvalitního závodu.Svým výkonem mě zaujal v první řadě Peki, který doslova řádil v historicích.Velmi kvalitně zajel také Monkey, který ukázal jak dobře se jezdí v Brně.Mikuláš Sisák jde hodně nahoru.David Sedláček zajel moc pěkně a jde tvrdě po titulu v juniorech,ale bude to mít velmi těžké.Konkurence tam je ohromná.A Roman Kalík se zařadil do širší špičky.

5. Chtěl bych hlavně poděkovat všem co přišli v pátek pomoc připravit tratě.Počasí bylo přímo arktické a šlo o zdraví.A všem co v sobotu pomáhali s organizací a úklidem po závodě.

7. Petr Pavlát
1. Koupil jsem si nesmeky, vyvrtal díry do nové karoserie, aby mi šla na X-RAY GRIFONE a konstruoval a ladil pro Honzu Šrámka nový podvozek Tamiya PP02 wRC.

2. Závod probíhal v klidu a pohodě s výborným zázemím v teple s jídlem a pitím. Tratě byly zajímavé, nebyly příliš běhavé a dostatečně dlouhé. Zvlášť ta část na ledě byla moc pěkná. Bohužel se postupem času ukázalo, že právě na led nemáme naladěno (soupeři s volnoběžkou a kuličkovými diferenciály vpředu nám zvlášť na posledních dvou RZtách, které byly z velké části na ledu dávali oblož). Technické problémy jsem neměl, auto bylo připraveno v dílnách Grifone a až na zmíněné problémy s malou svorností předního diferenciálu fungovalo výborně. (poznámka - mechanik co namísto medu s pilinama z bukového dřeva nalil do diferenciálu colu s rumem byl na hodinu propuštěn J ). Takže všechno super až na ten výsledek L .

3. Tratě na závody modelů stavím už od svých 14ti let (to jsme začali u nás s auty s bowdeny) tak si vždycky všímám toho, co bych udělal jinak. To neznamená, že se mi to v této podobě nelíbilo. Udělal bych 2 příjezdy od ledu do cíle (jeden hodně krátký a druhý delší), aby se pořád nejezdilo to samé. Startoval bych krom RZ1 kde je start poblíž UP ostatní RZty na ledě i za cenu toho, že by na startu nebyl počítač ale třeba jen hodiny. Tu trať na ledě bych udělal někde trochu širší a někde tak jak byla aby si každý užil i jízdu bokem ve větší rychlosti (takové tam byly tuším asi 2 zatáčky). Využil bych více molo (zajímavé záběry s boku či mírného podhledu a pády modelů z mola na led by byly určitě zpestřením). Jinak bych vše zachoval - závodů v zimě s výborným zázemím je velice málo a pokud někdo nejezdí přes zimu okruhové závody v hale tak je modelářská zima proklatě dlouhá.
Asi by to příště chtělo taky pořešit připojení výpočetní techniky na 220V (na jiný jistič než bylo nabíjení) a něco na tabuli s výsledky, protože v této podobě ten informační servis nebyl tak luxusní, jak by mohl být.

4. Výborným výkonem mě překvapili hned tři závodníci: Michal Oppitz, David Čech a Mikuláš Sisák - všichni jeli výtečně a být ještě pár RZ jen na ledu, tak mohli být v pořadí ještě výš…
…a ještě si dovolím poznámku na závěr mimo otázky… …vážně uvažuju o tom, že bychom zde příští rok zahájili MČR RC rally, pokud nebude pořadatel proti, protože vždy jsem snil o tom mít v šampionátu jeden ryze zimní závod a tady je to správné místo pro něj..

7. Mikuláš Sisák
1. Posledné dva týždne som bol z určitých dôvodov u starého otca, kde bola časť parkoviska pred domom pokrytá ladom a snehom a tak sa mi naskytla ideálna možnosťou testovať a potrénovať na doposiaľ pre mňa neznámych podmienkach, čoho som aj náležite využil...

2. S mojím výsledkom a priebehom preteku som maximálne spokojný, auto fungovalo a technické problémy sa mi na šťastie vyhýbali, poriadne zakrytovanie ale aj údržba auta hrala na tomto preteku väčšiu rolu ako u ostatných, kedy bolo za potreby niektoré časti podvozku premazať proti prípadnému topiacemu sa snehu, ale to nebol nijaký problém...zázemie bolo ako stvorené na usporiadanie pretekov rc rally, obedná prestávka padlá v hod a obed bol super :)

3. Tento pretek mi vyhovoval a myslím si, že bol pekným spestreným začínajúcej sa sezony, jeden pretek na takýchto podmienkach a v tom čase do kalendáru IC bezpochyby patrí ! Nič by som na ňom do budúcna nemenil.

4. Svojím výkonom a peknou jazdou ma zaujal Roman Kalík a David Sedláček a to že sa aj daľší juniory dokážu dosať naozaj vysoko, tak o tom už všetci vieme a nikoho to už ani neprekvapuje...

10. Ladislav Jež
1. Doplnil jsem olej v tlumičích. Dvakrát po půl roce abstinence zajel z kuchyně do pokoje, pak jen nabalil brýle, abych neslzel, navlík jegrovy drtiče mrazu, abych neomrz a hurá na závody.

2. Krása. Přehledné a různorodé tratě, Super zázemí. Příjemný personál. Jinak velká poklona vítězům. Osobně jsem taktéž spokojen s technikou i výsledkem. Příště beru nesmeky, abych byl rychlejší o tři sekundy.

3. Závod se mi moc líbil. Uplné Monte Carlo. Doporučil bych odzkoušet zásuvky a připravit větší zázemí pro servis a nabíjení, abychom nerušily ostatní hosty a neroztahovali se po celé restauraci. Ale jinak super a moc díky všem kteří na tom makali. Taky velká pochvala za trpělivost celého personálu.

4. Když nepočítám tu kuchyň tak letos jsem jel poprvé. Můj obdiv má David ze Slovenska. Je to precizní modelář a perspektivní závodník.

12. Roman Kalík
1. Asi tak před 2 týdny jsem auto vytáhl z bedny, ofoukal prach s Totalu , promazal a párkrát jsem se projel.

2. Tratě byli super, nebyly žádné technické problemy, udržba byla jen vymečně sních po dojetí rz a 2x vyměnit baterie, zázemí bylo super, s výsledkem jsem velmi spokojen, moje zatím nejlepší umístení 12 pozice.

3. Tento závod ukázal jak do má dobře připravené kryty a mě to fungovalo 100%, tak mi tento závod vyhovoval.

4. Velmi mě překvapil Mikuláš Sisák z 8 místem.

14. Jan Viktora
1. Moc jsem toho před soutěží nenatestoval, kvůli škole. Jen jsem se svezl pár metrů na sněhu.

2. Závody byly perfektní, perfektně připravené, škoda těch problémů v podobě vypínání elektroniky, se kterými se potýkal celý náš tým :(

3. Vyhovoval...nic bych neměnil..

4. Svým výkonem mě velice překvapil Mikuláš Sisák :)


24. Roman Seifert
1. Příprava nebyla, jen zakrytování auta:)
2. S výsledkem spokojenost. Dvě rz jsem špatně zvolil pneu a pak zlobila el. Zázemí supr nic bych neměnil.
3. Více ledu a jiných erzet. Samozřejmě záleží na počasí:)
4. Ken Block 3 místo, moc pěkné při takové konkurenci.

30. Tomáš Lysák
1. Na první závod jsem se moc nepřipravoval, protože jsem si chtěl dopřát odpočinku po náročné sezoně.

2. Průběh závodů byl velice zajímavý, po shakedownu to vypadalo, že vše funguje a po první erzetě to bylo také super. Nicméně potom na konci druhé rychlostky začínaly technické problémy s elektronikou vozu, které se neustále zhoršovaly. Nepodařilo se nám je dostranit, výsledek tudíž nebyl dle našich představ, ale nechtěli jsme se vzdát. Tratě se mi líbily, zázemí bylo suprové, zvlášť teplé prostředí restaurace. To vyhovovalo jezdcům, protože nemuseli mrznout venku v mrazu.

3. Závod byl uspořádán na výbornou- jak traťově, tak organizačně.

4. Všichni se opět zlepšili. Technika jde neustále kupředu a já myslím, že bude v letošní sezoně ještě spousta překvapení.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o