Nepříhlášený uživatel

1. RC rally ZLÍN report

ilustrativní fotografie
15.listopadu 2013

1. RC rally ZLÍN report

„Klouzavé betonové peklo“. Přesně tak byl definován závěrečný závod letošní sezóny. Poslední říjnová neděle měla ukázat toho nejlepšího jezdce roku 2013, málokdo si tak tento podnik nechal ujít.

Nadzemní garáže vedle 21. budovy ve Zlíně představovaly ideální podmínky pro „odkrytí“ toho doposud neodhaleného. Tato lokalita se v kalendáři objevuje již řadu let, letos však byla poprvé zařazena až na podzim. Hra světla a stínů, klouzavý hladký beton, záludné kamínky a jízda „dveřmi napřed“, to vše přilákalo hned dvaapadesát posádek a k tomu nespočet diváků. Navíc bylo ze strany pořadatelů Občanského sdružení Intercup Zlín přichystáno jedno velké překvapení, o tom ovšem až nakonec!

Již s předstihem se dalo očekávat, že tento podnik bude technicky (pro mnohé i psychicky) velmi náročný. Jak je ovšem známo- krátkodobý stres pomáhá k lepším výkonům a to nejlepší lze z člověka získat právě pod tlakem. Alespoň u většiny posádek to platí. To se ovšem nedá říci o technice. Tu je důležité přichystat předem a jak bylo zjištěno z krátkého průzkumu, téměř nikdo si netroufnul tuto přípravu podcenit. I přes to byli i takoví, u nichž první stresové situace nastaly ještě před samotným startem, když zjistili, že nejsou vybaveni dostatečnou zásobou vhodných pneumatik nebo jim nefungují tlumiče tak, jak by bylo potřeba.
ilustrativní fotografie
K seznámení se s tratí sloužila první rychlostní zkouška Ortex. Jak je již zvykem, ne každý potřebuje čas na rozjezd a těmi, kteří mezi ně rozhodně nepatří byli Honza Šrámek s Vítkem Kutalem. Ten si jakožto „junior“ zasloužil za druhý nejrychlejší čas obdiv všech již v úvodu.

Druhá rychlostní zkouška Z STUDIO se nejlépe povedla Petru Pavlátovi, jezdci týmu GRIFONE, jehož moto je: „dostat z techniky maximum“ . A to je přesně to, co se dá vypozorovat z jeho způsobu jízdy a celkového přístupu ke všemu, co se závodu týká. Nikdy nechybějící správné nastavení vozu a vynikající soustředěnost, to je zaručená cesta k úspěchu! Své o tom ví i Dejv Mišalko, který sice přiznal, že na přípravy někdy nezbývá moc sil ani času, ovšem jeho pohotovost a klidný přístup k situaci dokáží vyřešit každou záludnou otázku i potíž. O pouhou sekundu za ním dokončil tento úsek Filip Vítů, který před třemi lety, právě v této lokalitě, poprvé soutěžil za tým Samohýl Motor Zlín. Ovšem ne každému štěstí přálo. Své o tom ví Kamil Sedláček, který musel kvůli zdravotním a technickým problémům odstoupit.
ilustrativní fotografie
Třetí a čtvrtá rychlostka byla opět vítězstvím pro Honzu Šrámka. Ten letos vyhrál (s výjimkou jednoho) všechny podniky kterých se zúčastnil, a i tentokrát měl k tomu dobře našlápnuto. Hned za ním se o pouhé dvě sekundy později přiřítil do cíle Dejv Mišalko, v tu dobu již perfektně rozjetý. Skutečný stav tratí se povedlo zjistit i dalšímu z týmů, a to konkrétně „Sheronu“, který, stejně jako GRIFONE a Styllex motorsport vyniká v každé soutěži. V tu chvíli se ke špičce přidali i Martin Mudřík s Filipem Vítů.

Pátou erzetu vyhrál Petr Pavlát před Honzou Šrámkem, Tomem Miklem a Michalem Oppitzem. Jeho domácím šampionátem je Rally Brno a tak jej lze považovat za hosta.

Šestý měřený úsek opět patřil Honzovi Šrámkovi, který již měl se svým Citroënem DS3 WRC tak velký náskok před ostatními, že by si klidně mohl dovolit zvolnit. Honza je prostě jednička, o tom není pochyb. Zajímalo mě, jaký má pohled na vše, co se závodu týká, jak je možné, že vypadá naprosto klidně za každé situace. Proto jsem na nic nečekala a položila mu tři otázky:
Co stačí k tomu, aby člověk zajížděl dobré výsledky? Podle Honzy stačí k úspěchu trocha citu a pochopení, že to, co vypadá rychle, nemusí být ve skutečnosti ani zdaleka tak rychlé, jak se zdá.
Jak předejít komplikacím? „Nepřipouštět si je.“
Jak vyřešit co nejlépe problém, když za chvíli startuješ? „Podle toho, jak je dlouhá chvíle. Zpravidla ale zařvat aspoň na mechanika, aby mě s tím poslal pryč. A když mě pryč nepošle, tak aspoň vím, že je to vážně problém. A to je tak vše.“
ilustrativní fotografie
Poslední rychlostní zkoušku vyhrál Michal Oppitz, čímž prokázal, že se i v hostujících šampionátech dokáže velmi rychle zorientovat. Původně zde startoval především v rámci tréninku a také ze zvědavosti vyzkoušet si jízdu na kluzkém betonu. Svěřil se, že měl místy problémy se značením tratí, ale jinak vše hodnotil na jedničku.

2WD
Posledního podniku letošního kalendáře se zúčastnilo celkem šest jezdců skupiny 2WD. I zde se bojovalo o titul, a tak se rozhodně bylo na co dívat. Vysoké tempo nasadili hned na začátku Martin Bartík s Jiřím Pavlíkem, oba jedoucí s vozy Suzuki Swift S1600. Ve druhém úseku toto pořadí zůstávalo stejné, jen o pár sekund za nimi se nacházel Roman Seifert. Tito tři jezdci sváděli velké souboje a časové rozdíly mezi nimi byly opravdu minimální.

HISTORIC
V této sice méně obsazované, zato pro mnohé nejatraktivnější kategorii startovalo tentokrát osm jezdců. První dvě erzety projel s nejlepším časem Josef Pekař (Ford Escort RS Cosworth). Třetí a čtvrtou část zvládl nejlépe Tomáš Pikner ( Ford Escort RS Cosworth). Následovali Ivan Zmrzlík a Petr Sekula. Ten se zmínil, že se na závod zlínského šampionátu vydal po krátké pauze. S celkovou organizací a tratěmi byl velmi spokojen, zrychlení startu mu vyhovovalo, to jediné zklamání byl pro něj výsledek. Příští sezónu plánuje návrat do kategorie 2WD.

JUNIOR
Jak bylo zmíněno již na začátku, této kategorii vévodil Vítek Kutal. Kromě šestého úseku, kde byl nejrychlejší Davča Sedláček, vyhrál naprosto všechny erzety právě Vítek. Společně s Jirkou Rosíkem a Peťou Šímou tvoří všichni tři Monster Energy Team, který se průběžně drží v první osmičce tabulky a právě na nich lze pozorovat velké pokroky.
ilustrativní fotografie
V pořadí osmý a zároveň poslední podnik letošní sezóny byl u konce a tak následovalo očekávané překvapení. Tím byli pan Miloslav Regner (ředitel Barum Czech Rally Zlín) a Roman Kresta, kteří přišli předat ceny všem zúčastněným. Patří jim velké poděkování! Dále proběhlo losování o tablet, který věnoval Fond mládeže a sportu Zlínského kraje.

Vítězem se stal Honza Šrámek před druhým Petrem Pavlátem a třetím Dejvem Mišalkem.
V kategorii 2WD byl nejrychlejším Jirka Pavlík, stříbrný Martin Bartík a bronzový Roman Seifert.
Nejrychlejším Juniorem byl Vítek Kutal, na druhém místě dojel Davča Sedláček a třetí místo patřilo Tomovi Mudříkovi.
V kategorii Historic si odvezl zlatý pohár Josef Pekař, stříbrný Tomáš Pikner a bronzový Ivan Zmrzlík.

Velké poděkování patří všem, kteří se podíleli na stavbě tratí a celkové organizaci, dále všem zúčastněným, fotografům, kteří odvádí perfektní práci, a také divákům, kteří dodávají tu správnou atmosféru. Kdo se závodu zúčastnil, ten jej určitě zhodnotí sám. Těm, co neměli tu možnost prozradím, že byl opravdu jedním z těch, na které se nezapomíná!

Letošním mistrem se stal Dejv Mišalko, v kategorii Junior Vítek Kutal, v kategorii 2WD Martin Bartík, v kategorii Historic Josef Pekař a nejlepším týmem je GRIFONE. Gratulujeme!

Nyní zbývá jen zhodnocení letošní sezóny. Na to se však můžete těšit zase příště!

Vendula Krátká


Html výsledky
Fotky od Ondry Záruby.
Video od Romana Seiferta


Rozhovory s jezdci po skončení závodu + odpověd na otázku: Startovací interval po 30s, rychlejší spád závodu, zamlouval se Ti?

1. Šrámek Jan
Závod se mi líbil. Tratě byly zábavný a nestereotypní. Fajn dojem kazila jen absence kolíků v objízdných bodech, protože na takhle kluzkém povrchu je jen otázka času kdy se člověk pohybuje na hranici pravidel.
Startovací interval 30s byl podle mně bez problému.
CG Davidovi k vítězství v šampionátu ;-)

2. Pavlát Petr
Na poslední závod IC jsem odjížděl s cílem otestovat X-RAY P1 013 na kluzkém povrchu a pokud se bude dařit, udržet vedení v soutěži týmů a dobýt stupně vítězů v soutěži jednotlivců. Díky Kamilově zdravotní indispozici to bylo nakonec jednodušší, než jsem si představoval - přeju mu brzké uzdravení a návrat na tratě IC v plné formě. Na RZ1 jsem prokaučoval pneumatiky, když jsem zvolil své oblíbené "houby". Od RZ2 (pneu pini) se však auto chovalo výborně zvlášť na litém betonu jsem si jízdu mírně bokem dobrým tempem moc užíval. V závěru se podařilo překonat i letošního vítěze IC Davida Mišalka, takže s jízdou s novým autem i výsledkem je maximální spokojenost.

Značení tratě bylo jako vždy zde specifické a dělalo problémy mnoha závodníkům. Po domalování čáry středem tratě se to pro prvních 15 zlepšilo, ale závodníci na konci startovního pole mnohdy bloudili. Myslím, že by bylo lepší udělat čáry po stranách tratě, takže by byla trať přehlednější a vydržela by bez obtahování rozhodně déle než když vede tam, co všichni jedou a tudíž jí jak koly, tak nohama mažou. Objízdné body jsou již na několikátém závodě bez středů a tudíž jejich přejíždění je velice sporné. Závodníci z druhé poloviny startovního pole je běžně přejíždějí jak jim to zrovna výjde a nikdo se nad tím nepozastaví. Když něco podobného udělá někdo ze špičky, tak je kolem toho mezi jeho soupeři spousta emocí. Myslím, že je to zbytečné, když stačí tak málo - dát tam ty středy, kterých je dost a není co řešit. V šampionátu IC vždy platilo, že pokud někdo nemá jistotu, že bude mít srovnané objízdné body, pošle si před sebou rovnače, takže argumenty o posunutí objízdných bodů kvůli středům jsou naprosto liché. Též si myslím, že 220V by se dalo vyřešit. Vedle rozvaděče el. proudu byla v každém patře kulatá zásuvka 380V, takže by stačilo přinést krabici, která umí z 380V udělat 220V a domluvit aby v rozvaděči tu zásuvku nahodili.

Jinak závody to byly pěkné, to co píšu výše jsou spíš "drobnosti", které by to mohly celé ještě vylepšit. I focení s Romanem Krestou a panem Regnerem bylo příjemné a myslím, že spoustě závodníků udělalo radost a tyto fotky budou zdobit jejich vitríny. Startovací interval 30s jsme si už vyzkoušeli na několika jiných závodech a moje hodnocení je, že při větším počtu závodníků (více než 40) je to určitě ku prospěchu za podmínky, že jsou závodníci srovnaní podle výkonosti. Navrhoval bych proto odjet třeba první 2 RZty po minutě a udělat přeskupení podle aktuálního pořadí a zbytek RZ odjet v pořadí po přeskupení po 30ti sekundách.

3. Mišalko David
Závod se mi velice líbil, jen byl menší problém s postavením tratě, bylo to nepřehledné a místy dost chaotické, ale to chápu sám vím jaký je problém postavit trať na takovém place a hlavně když je né moc hodně materiálu... :) Ale jinak ten 30s interval paráda dá se odjet více rychlostek a hlavně je to dobré když je průběžné pořadí dobře srovnané že se nikdo nepředjíždí... :) Jinak fakt parádní za blbnutí a za závodění si na konci sezóny... Těším se na vyhlášení sezony... :)

4. Oppitz Michal
Na závěrečný závod zlínského šampionátu jsem se přihlásil na poslední chvíli, chtěl jsem využít delší pauzy, která vznikla posunem domácího závodu ve Vyškově. Lákalo mě vyzkoušet si jízdu bokem na kluzkém betonu v závodním tempu. A musím říci, že tu jsem si opravdu užil, krásné táhlé zatáčky, rozumně umístěné vracáky, trať měla rytmus. Na druhou stranu, jsem se ale dost trápil s orientací a nebylo RZ na které bych nemusel brzdit, zastavovat nebo se vracet a hledat správnou cestu (krom poslední power stage, ta byla vyznačená precizně). Děkuji soupeřům za krásné souboje, speciálně Davidovi a Filipovi za napínavý boj o vteřiny v závěru závodu.

Startoval jsem jako sedmý v pořadí, závodníci startující přede mnou i za mnou jeli ve stejném tempu, takže nebyl žádný problém a rychlejší spád závodu jsem uvítal. V hlubší části startovního jsou ale větší rozdíly ve výkonnosti a docházelo k dojíždění a předjíždění. Asi bych tento způsob startování volil jen v případě, kdy pořadatel závodu připraví krátké tratě (kolem dvou až tří minut). Mohl by se pak navýšit počet RZ.

5. Vítů Filip
Se svým výsledkem jsem maximálně spokojen, 5.místo je jedno z mých nejlepších umístění na Intercupu, bylo to krásné zakončení sezóny, o to víc že se mi podařilo být nejrychlejším domácím jezdcem. Michalu Oppitzovi a Davidu Čechovi děkuji za pěkné boje o desetiny. Kolega Honza Viktora jel také na výbornou, proto jsme se mohli v cíli, i když to pro nás bylo překvapení, radovat z 2. místa v teamech. 1. RC Rally Zlín byl opravdu povedený závod, těším se na další ročník. Za sebe bych rád poděkoval kolegům z teamu Grifone - Martinu Mudříkovi a Tomáši Miklovi za technickou podporu, zásobování díly a radami. Díky nim jsem v srpnu ze svého starého auta postavil v podstatě nové - auto, které mi v minulých dvou měsících zajistilo nespočet úspěchů.

Poloviční interval mezi starty jezdců vidím jako pozitivní věc, nebál bych se použití ve všech závodech - rozhodně to přidalo na atraktivnosti. Bylo by tím také možné zkrátit celkovou dobu strávenou na závodech - hodně jezdců by uvítalo, kdyby si mohli ráno o nějakou tu hodinku déle pospat. Jen je potřeba důkladně sestavit startovní listinu, případně používat přeskupení, aby nedocházelo k nepříjemným komplikacím mezi rychlejšími a pomalejšími jezdci.

6. Čech David
Zavod to byl perfektni v obouch smerech uzij jsem si to na 100% a trat byla taky vyborna.
Hezke souboje o kazde umisteni jak to ma bej nebylo skoro o nicem rozhodnuto a kazda chyba byla znat na case a ten startovaci interval 30s byl dobrej bylo na co se koukat porad

7. Mudřík Martin
Návrat garáží do podzimního termínu závodu prospěl.Zadriftoval jsem si parádně konečně bez rukavic.Po závodě jsem byl hodně unavený,ale asi to bylo tím,že jsem trať absolvoval třikrát.Značení na hladkém betonu nebylo dobré,ale to do příštího ročníku určitě vyřešíme.Zato vyhlášení bylo důstojným zakončením letošní sezony.

A třiceti vteřinový interval: Já jsem rozhodně pro.Závod měl spád, (když jsem řešil poruchu auta tak až moc :-) ) a díky tomu jsme najeli, slušných třicet minut.

9. Viktora Jan
Zdravíme, ano, start po 30ti s se nám zamlouval. Super soutěž, krásné dlouhé rychlostky. Byla to snad letos ta nejtěžší sezóna pro nás. Na začátku roku to bylo spíš o dojíždění, ale nakonec máme radost aspoň z 2. místa v týmech, které jsme si dovezli z poslední soutěže :)

10. Jandouš Josef
1.RC Rally byla pěkná soutěž. Obtížná, dlouhá, sice místy s drobnými nepřesnostmi při značení, ale jinak velmi pěkná. Startovací interval po 30s byl skvělou myšlenkou. Naopak bych řekl, že při poslední RZ vrácení intervalu na 1 minutu bylo zbržděním celého spádu akce a rozhozením takové nějaké vnitřní pohody jezdce.
S ohledem, že chodím s dalšími dvěma auty dětí, měl celý závod velmi hezký spád. Zkrátka to odsypalo jak mělo... Jsou závody, kde se takový rychlý start nebude asi moc hodit, s ohledem na nutný servis aut mezi RZ, čas na servis se takto docela zkrátil, ale zase jsou závody, kde to naopak velmi pomůže a umožní přidat jednu, dvě rychlostní zkoušky navíc.
Třešinkou na dortu byla návštěva na závěr.
Jen mě samotného mrzí mé opomenutí jednoho sponzora při vyhlašování. Tímto se tomuto sponzorovi ještě jednou omlouvám : " Sponzorem Intercupu je také firma Ortex, děkujeme"


14. Pikner Tomáš
Klouzavý povrch v garážích u 21.budovy máme rádi a proto jsme se na 1. RC rally ZLÍN hodně těšili. Do závodu jsme vstupovali s jasným cílem udržet celkové druhé místo v kategorii Historic. To se podařilo, takže v naší posádce panuje obrovská spokojenost. Závod se nám líbil a závěrečné vyhlášení bylo důstojným rozloučením s letošní sezonou.

16. Mikl Tomáš
Vždycky jsem si říkal, jak někomu může upadnout kolo. Hned v první rz se mi to stalo, tak nasr....ný jsem už dlouho nebyl, rozchodil jsem to, stalo se. Zbytek závodu jsem se snažil do toho jít, ale časy tam nebyly. Přes zimu je aspoň na čem zapracovat.

17. Bajza Karel
Startovací interval se mi velice zamlouval. Byla to dobrá změna, kterou bych praktikoval i nadále pokud by bylo takové množství závodníků.

18. Martinek Jiří
Byl to velice pěkný závod a super poklouzání. Velmi jsme si to užili a s konečným výsledkem jsme byli spokojeni.
Jediné co bychom snad jen vytkli je, že v některých pasážích značení tratí nebylo úplně jednoznačné a docházelo k mírnénu bloudění - délku RZ bychom doporučil mít více v relaci s množstvím vytyčovacích prvků, které jsou k dispozici.
Jinak ale naše maximální spokojenost - díky moc za pěkné svezení s velmi zajímavým a příjemným vyhlašováním, a také za to velké štěstí na konec! Díky.

Byla to zajímavá zkušenost, dobrý adrenalin, slušný spád závodu, celkem se mi zamloval a vůbec bych se toho nebál dále využívat - jen bych k tomu dodal pár postřehů, které bych v této souvislosti doporučil na zvážení.

- v tomto startovacím intervalu bude velmi důležitá startovní listina, aby kolem sebe jeli opravdu jezdci s přibližně stejnou ryclostí, aby se pokud možno minimalizovalo oboustranné zdržování při předjíždění.

- viděl bych menší vhodnost tohoto intervalu pro více technické/zamotané RZ, kde by hrozilo, že si jezdci budou překážet dříve, než se auta k sobě přiblíží na předjíždění...

- bude asi nutno více upravit/definovat čas na případný servis - tedy buď mít delší čas mezi každou RZ na možnost případné opravy/servisu nebo mít servis povolen třeba jen po každé 2. až 3. RZ (= delší přestávka) a jinak mít servis zakázán (= kratší přestávka) - myslím, že by to mohlo být také zajímavé zpestření celého závodu.

Jinak díky za tuto zkušenost a RC rally zdar.

19. Kalík Roman
Na posledním zavodu byli starty po 30 s abylo to super , zavody naraz měli rychlejší spad a když to bude i v dalších zavodech tak určitě budu pro. tratě byli paradně přichystané a pěkně jsem se po klouzal na hladkem betonu. a svýsledkem jsem taky spokojen .

23. Bartik Martin
jsem pro aby se startovalo po 30s rychleji to odsýpalo.

28. Seifert Roman
Startovací interval po 30s, rychlejší spád závodu. Pokračoval bych další závody, sem pro.

30. Rosík Jiří
Ano zamlouval, protože se mohlo je víc erzet, myslím že je to dobrý nápad.

32. Charvát Jakub
Závod se mi líbil, startování po 30s je podle mě lepší jak po minutě.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o