Nepříhlášený uživatel

10. Jump rally report

ilustrativní fotografie
10.srpna 2013

10. Jump rally report

Sport k létu, dokonce i k tomu nejparnějšímu, prostě patří. A protože nechybí ani dlouhé teplé noci, kalendář nabízí dvoudenní podniky. A pokud roli hlavního pořadatele zastává Josef Jandouš, pak jsou nezapomenutelné zážitky a bezchybná organizace absolutní jistotou!

Kalendář zlínského šampionátu nás ve dnech 2.-3.8. opět zavedl do Nedachlebic, které najdeme v okrese Uherské Hradiště. Tradičně se tento závod odehrává v areálu fotbalového hřiště, a to z velké části na asfaltu, letos však přibylo velké množství šotoliny. Rychlostní zkoušky byly velmi rozmanité, dlouhé a těžké, každý si zde mohl přijít na své. Pojmenovány byly podle předchozích vítězů a každý závodník se na ně mohl připravit již s předstihem, neboť pořadatel vydal velmi povedený Rally Guide s informacemi, které se týkaly nejen organizace, ale i přehledu minulých ročníků. Dalším zpestřením byla soutěž o speciální cenu v tom, kdo jako první ochutná 7 druhů piv z malopivovarů, čepovaných v průběhu dní. Program byl opravdu nabitý a na 41 posádek tak čekala náročná zkouška dovedností všeho druhu.

PÁTEK ilustrativní fotografie
Páteční etapa, obsahující tři měřené úseky, odstartovala ve večerních hodinách. Něktěří v ní spatřili možnost tréninku a seznámení se s chováním techniky, jiní tyto záležitosti řešili již při shakedownu, aby potřebné závodní tempo nabrali již na začátku. Rychlé zatáčky střídala dlažba a krátká šotolinová část. Nejlepší přípravu předvedl již v úvodu František Doležal (Ford Fiesta RS WRC), který zaznamenal nejrychlejší čas hned ve dvou rychlostních zkouškách. Ta třetí, večerní speciálka, která se již neobešla bez řádného osvětlení vozů, byla výhrou pro Dejva Mišalka (Škoda Fabia S2000). Výborné tempo však drželi také Petr Pavlát, David Čech, Tomáš Lysák, Tomáš Mikl, Martin Mudřík a Kamil Sedláček, kteří se ten večer drželi v první osmičce. S přicházející tmou navíc začínala o to větší atrakce pro diváky, kterých se tentokrát kolem tratí nacházelo velké množství. I fotografové neskrývali své nadšení a z této „světelné show“ odvezli opravdu povedené „úlovky“. První etapa nedachlebického klání tak byla u konce a nadešel čas odpočinku a příprav do dalšího dne. Část soutěžících odjela domů, ta druhá jednoduše postavila stany u fotbalového hřiště a vrhla se do dalšího, a to zaslouženého pivního souboje o cenu.

ilustrativní fotografie SOBOTA
S příchodem sobotního rána vyšplhaly teploty zase o pár stupňů výše a předpověď hlásila jeden z nejteplejších dnů. Tentokrát již na jezdce čekala značná část šotoliny a první ranní rychlostka měla být podle pořadatelů „zkouškou zdravotní způsobilosti a psychické odolnosti jezdců“. Bylo tomu opravdu tak. Hned v úvodu čekala na všechny nejdelší etapa, vedoucí na kluziště, tvořené sypkým materiálem a především prachem, dále pak přes most až k rozbitému šotolinovému úseku, který činil vozům velké problémy. Mnohé z nich doslova odmítaly dostat se přes tento „slalom“ plný jílových hroud. To se ovšem netýkalo Petra Pavláta (Citroën DS3 WRC), jenž jako nejrychlejší projel RZ4 s názvem Gillese Panizzi a dostal se tak do průběžného vedení. V podobném ražení se odehrávaly i jeho další průjezdy meřenými úseky. Tento zkušený jezdec neponechal nic náhodě a tentokrát vsadil na podvozek Tamyia TA02 a pneumatiky RallyBlock. Nesmírnou vyrovnanost však potvrzovali Dejv Mišalko a Dejv Čech, kteří s perfektně fungující technikou předváděli naprostou sehranost se svými vozy. Stačil jediný pohled na tuto špičku a o nadále ukázkové výkony nebylo pochyb.

Pozornost mnohých se však soustředila i na kategorii těch nejmenších. Naši junioři se stávají závod od závodu rychlejšími a jejich jezdecké schopnosti nabírají na síle, přesnosti a zkušenostech. Tento fakt potvrzuje Vítek Kutal ( Ford Fiesta RS WRC), kterému nedělá nejmenší problém následovat model ve vyznačené stopě tak, aby jeho rychlost stačila na sedmé místo v aktuální RZ. Podobně na tom byli i Tom Mudřík, David Sedláček, či Josef Jandouš junior. Také Maruška Jandoušová, jediná zástupkyně ženské kategorie, předváděla velmi kvalitní výkony a držela si náskok před dalšími soupeři.
ilustrativní fotografie
Jak čas ubíhal, na tratích bylo stále větší horko a vyvstávalo nebezpečí přehřátí jak elektroniky, tak i samotných soutěžících. Proto zejména mladší jezdci využili automatického zavlažování trávníku fotbalového hřiště a v každé volné chvíli vyměnili týmové oblečení za plavky a depa tak mohla připomínat koupaliště. Díky suchu působil některým nesnáze prach, nacházející se téměř na celém povrchu rychlostních zkoušek. Po projetí modelu se zvedla rozvířená vrstva tvořící neproniknutelnou „mlhu“ a zahalila tak nejen karoserie, ale i vnitřek speciálů. To však nikoho nedokázalo odradit a na závodišti panovala i přes přicházející únavu výborná atmosféra.

Velký boj probíhal jako vždy i mezi týmy. Lze poznamenat, že každý byl nějakým způsobem v oslabení. Například týmu Styllex motorsport RC Team chyběl Miki Sisák a Kamila Sedláčka během závodu zlobily diferenciály. Sheron Racing Team řešil otázky týkající se techniky a tým Samohýl Motor Zlín bojoval bez Filipa Vítů, který byl kvůli technice po páteční etapě nucen odstoupit.

I když se kategorie 2WD zúčastnili pouze čtyři jezdci, ani zde se klání neobešlo bez pořádného napětí. V průběžném vedení byl Lukáš Zámečník a o další příčky se přetahovali Roman Seifert, Petr Bábek a Martin Bartík.
Skupině Historic kralovali Tomáš Pikner, Ivan Zmrzlík, Honza Kňákal, Pavel Fajgar a Josef Vacek. Hoši se do jednotlivých rychlostek vrhali s nadšením stejným, jako všichni ostatní.

V následujících úsecích byl opět tím nejrychlejším Petr Pavlát, pouze v RZ9 převzal vítězství do svých rukou Tom Lysák (Škoda Fabia S2000). Na předních příčkách bylo velmi náročné držet si svou pozici a kdo jen trochu zaváhal, měl okamžitě po nadějích. Zejména poslední RZ se stala mnohým osudná, ať už v dobré nebo špatné stránce. Například Tom Lysák, který si nadehnal čas prvenstvím v předchozím úseku, spadl na páté místo kvůli kamenu, který se mu dostal pod kola. Naopak Dejv Čech, František Doležal a Tom Mikl posbírali na závěr všechny síly a posunuli se tak nahoru. Závod byl u konce.

ilustrativní fotografie Vítězem 10. Jump rally se s celkovým časem 00:37:07 stal Petr Pavlát a převzal tak putovní pohár. Druhé místo obsadil Dejv Mišalko a třetí příčka patřila Dejvu Čechovi.
Zlatá medaile v kategorii 2WD patřila Lukáši Zámečníkovi, na druhém místě dokončil podnik Petr Bábek a třetím nejrychlejším se stal Roman Seifert.
V kategorii Junior se mohl z vítězství těšit Tom Mudřík, stříbrná medaile patřila Davidu Sedláčkovi a bronzovou získal Josef Jandouš.
Nejrychlejším Historicem se stal Tomáš Pikner, na druhé pozici následoval Pavel Fajgar a třetí příčku obsadil Jan Kňákal.
A soutěž v testování sedmi druhů piv? Tu vyhrál Petr Pavlát a odvezl si tak z Nedachlebic hned dvě první místa.


Další závod Intercupu opět splnil vše, co sliboval a dopadl tak na jedničku. Pořadatelé vše výborně zorganizovali a připravili perfektní zázemí, kde nechybělo výborné občerstvení ani sprchy. Patří jim za to velké poděkování.
A protože do konce sezóny zbývají pouze tři podniky, čeká nás napínavá cesta za řešením hádanky týkající se titulů jednotlivých kategorií!


Vendula Krátká


Video od Romana Seiferta
Video od Frantina
Fotky od Ondry Záruby, Martina Zemánka, Tomáše Mikla.
Fotky od Frantina
Html výsledky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Petr Pavlát
Děkuju Pepovi Jandoušovi a jeho pomocníkům za pěkně prožité dva dny se vším co si k RC rally můžeme přát. Zázemí nemá v Nedachlebicích chybu a díky výstavbě kanalizace byly i tratě zajímavější než obvykle. To kluziště se zvířeným prachem za autem a jízdou dveřma napřed nemělo chybu. Těším se na další závod Intercupu.

2. David Mišalko
Tento závod byl velmi atraktivní, dlouhý, ale hlavně skvěle naplanovaný... =) Líbilo se mi hlavně hřiště kde byli dlouhé táhlé zatáčky, ale také skvělé vracáky.. Jedinné co bylo moc, byl teď takzvaný dakar, který sice měli všichni stejný, ale bylo to uz moc.. =) Úvod byl velmi vydařený jak s počasím tak s organizací.. =) Fakt pecka... Těším se na další závod... =)

7. Tomáš Mikl
Letos to bylo jiné než každý rok, super jízda bokem na kluzišti, to se hodně povedlo a byla to super zábava. Jen mohlo být méně té těžké šotoliny, ale všichni měli stejné podmínky. Závod se povedl, technika v tom vedru fungovala. Výsledek lepší než jsem čekal, super závod.

9. Jan Viktora
Nádherná soutěž, parádní povrch.. auto bylo připravené perefektně, těsně před soutěží jsme měnili novou elektroniku a byl to opravdu velký skok dopředu. Děkuji celému týmu a pořadatelům za perfektní soutěž :)

10. Josef Jandouš
Jménem svým bych chtěl všem jezdcům poděkovat, že se zúčastnili X.JUMP Rally. Zvláštní poděkování patří těm, kteří se účastnili i předcházejících ročníků, kterým nebylo vždy přáno pěkné počasí. Ne vše je na závodech ideální, vždy je možný posun dopředu, ale negativa časem člověk zapomene a já doufám, že z letošního ročníku budete všichni vzpomínat jen na pozitivní momenty.
Mé poděkování ale zaslouží i konkrétní jednotlivci, ať už jezdci, kteří byly členy Jury, pomáhali se stavěním (obnovováním) tratí, nebo pomáhali servisovat auta navzájem, či vytíženým jedincům, dále pak i amatérským a profesionálním fotografům a skorovideoprofesionálům, kteří nám pomáhají si soutěže zapamatovat. Neopomenu časomíru a speciální poděkování pak patří mé ženě a celému týmu cateringu.

A neměl bych opomenout poděkovat sládkům.

X.JUMP rally je za námi a po těchto deseti letech by měl být čas bilancovat. Nechám to však na Vás. Myslím, že jsem většinu řekl, nebo napsal.

11. Tomáš Pikner
Letošní Jump byl svým povrchem výjimečný. Zámková dlažba stejná, jako každý rok, šotolinové úseky byly hodně těžké, kluziště bylo hodně dobré a moc nás bavilo. Celkově dobrý závod, za který chceme pořadateli a celému týmu, který mu pomáhal poděkovat. S naším výsledkem v celkovém pořadí i v kategorii historiků jsme samozřejmě spokojení, jen nás mrzí Panizziho odstoupení, protože si myslíme, že jsme ho mohli tentokrát trochu potrápit.

15. Roman Kalík
10. jump rally byla pěkně připravená rally . nejpěknější zážitek z jízdy byl na kluzišti, které bylo pokryto klouzavým prachem, moc jsem si to užil. Pořadatelovi poděkování za pěkný závod , zázemí ( sprchy ) a catering byl užásný.

18. Jiří Rosík
Závody se mi libily, byly tam hezké erzety a hlavně kluziště. Doufám, že tento závod bude i další rok.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o