Nepříhlášený uživatel

10. Michelin rally report

ilustrativní fotografie
8.září 2014

10. Michelin rally report

Už posledních deset let se během jara řeší, který termín bude pro Michelin rally ten nejlepší. Vždy se musí vybírat období mimo rally velkých aut v České republice. V letošním roce se však výběr musel podřídit ještě více hodnotnějšímu závodu. Vždyť jet mistrovství světa v rally - byť jen jako ledový špion - se nenaskytne v životě často. Většina z nás Lukášovi záviděla a změnu termínu akceptovala.

A tak jsme se na Hvozdné setkali až v září. Celý srpen propršelo, i první dny školní docházky a vypadalo to, že i 10.Michelin rally bude velmi deštivá a těžká soutěž. Naštěstí se ve čtvrtek počasí vybralo a celou sobotu a neděli jsme se potili při bězích na dlouhých a obtížných tratích tohoto závodu.
Lukáš Zámečník si pro nás připravil 16 rychlostních zkoušek. Přidal nové úseky, dá se říci ,několik minut nových úseků a pospojoval tratě do velmi pěkných a náročných kombinací. Navíc rozhodl umístit cíl v lese, čímž vypustil v loňském roce kritizovaný výjezd na asfalt. V sobotu 6.září se na start 10.ročníku této šotolinové soutěže postavilo 41 jezdců. Chybělo sice několik matadorů zlínského šampionátu - účast na jiných závodech - ale díky startu několika aut z Polska a hlavně celé ekipy jezdců ze severovýchodních Čech se sjela opět skoro celá špička České republiky.
ilustrativní fotografie
Hned od první rychlostní zkoušky Merlot nenechal nikoho na pochybách Jan Šrámek, že si jede pro další vítězství. Dalším ze startovního pole naložil 4 sekundy. Za ním bylo hned pět jezdců ve dvou sekundách a celá první desítka (mimo vítěze) měla mezi sebou je pět sekund. Druhý se tedy chytil David Mišalko a třetí a zároveň první Zlíňák - Josef Jandouš.
Proč zmiňuji právě Zlíňáka ? Pořadatel závodu vyhlásil speciální cenu na sobotní večer - po šesti rychlostních zkouškách - Zlínský pohár. A tak se sledovalo i umístění na těchto regionálních pozicích.
V kategorii dvoukolek byla velmi malá účast - jen tři jezdci. A pořadí Aleš Čejchan, Roman Seifert a Staňa Dalajka se nezměnilo v průběhu celého závodu. A nebýt Alešova cíle v poslední RZ, mohl vyhrát všechny zkoušky.
Historiky na první RZ opanoval Roman Kalík před Jirkou Martínkem a Petrem Bábkem. Juniorskou kategorii už tradičně vede Vít Kutal, těsně za ním však byl Martin Čejchan následovaný Josefem Jandoušem juniorem.
Dámský pohár se na tomto závodě - pro účast jediné ženy - nevyhlašoval.
Protože byla rychlostní zkouška převážně na vymetené šotolině volili jezdci většinou různě upravované RallyBlocky. Někteří však věřili RipMaxům a zahlédnout se daly i Dashe.

Druhá rychlostní zkouška - částečně nová - Vavřinec, sedla nejlépe Petrovi Pavlátovi před Victorem Trnkou a Davidem Mišalkem. A začaly se objevovat první problémy. S VP skončil Staňa Dalajka. Třetí obtížná Finlandia skončila opět v rukou Petra Pavláta - i přes jeho nepovedený skok - (před Janem Šrámkem a Tomášem Miklem) a VP si tentokrát vybral polský závodník s "Kubiceho" fiestou Lukasz Makar. Ve čtvrté RZ opět vítězí Jan Šrámek a opět o 4 sekundy před Martinem Mudříkem a Davidem Čechem a opět je zde vidět kvalita Honzy. Ve stejném časovém rozdílu jaký měli mezi sebou první a druhý se na dalších místech vešlo hned sedm další jezdců. Soutěž byla velmi vyrovnaná a pozice v celkovém pořadí mezi druhým a desátým se neustále měnily. A problémy se nevyhnuly i dalším - VP si odnesli Alexandr Řezníček a Janusz Guz a s bez zadního kola dojíždí do cíle Josef Jandouš junior. Pátá rychlostní zkouška je opět v rukou Jana Šrámka. Všichni se už ale připravovují na sobotní závěrečnou superspeciálku, která se jede v obráceném pořadí dle startovních čísel. Většina jezdců přezouvá na dash pneu, protože se větší část této RZ jede po velmi špinavém asfaltu. Na tuto zkoušku nebude rád vzpomínat David Mišalko, kterému odchází zadní diferenciál a projíždí ji jen o předním náhonu a až 23. v pořadí. Vítězem SSS se stává Victor Trnka před Janem Šrámkem a Davidem Čechem. Po sobotních RZ je tedy celkové pořadí následující : vede Jan Šrámek, druhý je Petr Pavlát a třetí David Čech.

ilustrativní fotografie
Pořadatel vyhlašuje slibovaný Zlínský pohár. V celkovém pořadí "vítězí" Martin Mudřík o sedm sekund před Josefem Jandoušem a o další čtyři sekundy je Tomáš Mikl. Juniorskou "soutěž" vyhrává Víťa Kutal před Jirkou Rosíkem a Tomášem Mudříkem. Ve dvoukolkách si medaili odnáší Roman Seifert před Staňou Dalajkou. Historickým "vítězem" ze Zlína je Roman Kalík před Vladimírem Karlíkem a Petrem Bábkem.

Přichází na řadu noc, servisní práce, divadlo, zpěv a předávání zkušeností mezi mladšími a staršími jezdci. Většinou se končívá až pozdě k ránu. A i letos - díky teplé noci - nebylo sezení vyjímkou. Ti, kteří chtěli vstřebat informace nejaktivněji, šli spát až po třetí...
Nedělní ráno není ale pro takové jezdce úplně ideální - minimálně se jim nechce vstávat. Svědomitější jezdci ráno absolvují rozcvičku, breefing, kávu, párek v rohlíku a i pivko a připravují se dalších deset rychlostních zkoušek.

Nejlépe se vyspal David Čech, který v sedmé RZ vítězí před Janem Šrámkem a Tomášem Miklem. Propadá se David Mišalko, kterému se nepodařilo přes noc v servisu opravit zadní diferenciál, a tak jede jen na předek. V osmé rychlostní zkoušce trefuje Josef Jandouš cíl a nedobrovolně přestává bojovat o přední umístění (propad z pátého na deváté místo). VP má přidělený Grzegorz Czerwinski - stávkující Lancia 037 Rally. V deváté se začíná opět probouzet mládí. Víťa Kutal dojíždí jen sekundu za Victorem Trnkou a odsunují - ale jen v této RZ - Honzu Šrámka až na třetí místo. Tento si však celkové pořadí hlídá a vede už o 17 sekund před Petrem Pavlátem a pět sekund je ztráta třetího Davida Čecha. Víťa je druhý i v RZ 10 za Janem Šrámkem a před Tomášem Miklem. I poslední zbytky povrchu tratí vysychají a někteří jezdci natrvalo přechází z RallyBlocků na Dashe. Přestou jsou pořád tací - ale je jich velmi málo, kteří zůstávají věrni RipMaxům.
Následující zkoušky se jedou už po známých tratích a pořadí prvních tří se mění jen minimálně. Překvapující je čtvrté místo Aleše Čejchana na 13RZ - Finlandia - která je plná těžkých výjezdů, přesto Aleš se svou dvoukolkou zatápí jezdům v první desítce. Předposlední dvě rychlostní zkoušky 14 a hlavně 15 jsou pospojovány a nejdelší. V té patnácté - nejdelší - vítězí Honza Šrámek před Victorem Trnkou a Davidem Čechem. Na této RZ se Davidovi Mišalkovi jeho Fiesta R5 z Čisté rozpadá úplně a David po loňském vítězství musí odstoupit ze soutěže. Nakonec je jediným odstoupivším.
Jako poslední se jede superspeciálka, tentokrát v obráceném celkovém pořadí. Ač jsou mezi jezdci i těsné rozdíly, jediný kdo se v této RZ propadá pořadím dolů je Petr Bábek - trefil cíl. Závod tedy dokončilo 40 jezdců. Čas prvního byl 47:12, čas posledního 1:14:30. Dlouhý a těžký závod, přesto dojeli skoro všichni.

Celkovým vítězem se stává Jan Šrámek před Davidem Čechem a Petrem Pavlátem. V juniorech vítězí Víťa Kutal (celkově 6.), druhý dojíždí Martin Čejchan (11.) a jako třetí protíná cíl Jirka Rosík (12). Opět se potvrzuje, že Michelin rally svou obtížností svědčí juniorům. V prvních 20 jezdcích je jich celkem osm !!!
Kategorii F2 vyhrává Aleš Čejchan (celkově 8.) před Romanem Seifertem (22.) a Stanislavem Dalajkou (35.). První místo za historiky si odváží z Hvozdné Roman Kalík (13.), před Jirkou Martínkem (14.) a Petrem Bábkem (20.)
ilustrativní fotografie
A celkové pořadí nejstaršího a nejobsazovanějšího šampionátu v republice ?
Před posledními dvěma závody se vítězstvím na 10.Michelin rally, a díky nedojetí Davida Mišalka na první místo v letošním celkovém pořadí posunuje Jan Šrámek, před Davida (rozdíl 4bodů). Třetí Petr Pavlát už ztrácí bodů 11. Na toho se však dotáhl čtvrtý David Čech (rozdíl 1 bod). Prvním Zlíňákem je sedmý Martin Mudřík před Tomem Lysákem a Víťou Kutalem.
Juniorskou kategorii už v předstihu vyhrává Víťa Kutal, jeho náskok 34bodů před druhý Jirkou Rosíkem už nemůže být smazán. Třetí se stále drží Josef Jandouš junior jen o bod před Tomášem Mudříkem. Tito tři ještě svedou líté boje o dvě místa na bedně. Čtvrtým vítězstvím v kategorii F2 se na první místo dostal v pořadí Aleš Čejchan, o titul si to ještě rozdá s druhým Romanem Seifertem (ztráta 2body na prvního). Do celkového pořadí ještě může promluvit Pavel Košíček. Velmi vyrovnaná je kategorie Historiků. První Tomáš Pikner má jen 3body náskoku před Romanem Kalíkem a Jirkou Martínkem. A jen další čtyři body za nimi je Josef Pekař. Rozdíl mezi první a čtvrtým je jen sedm bodů. Vyhrát tedy může kdokoliv. Situace v týmech se před posledními dvěma závody zdramatizovala. Grifone s díky vítězství přehouplo přes Styllex Motorsport RC tým a Sheron Racing team se díky dvěma druhý místům dotáhl k soupeřící dvojici.

Všechny jezdce čeká opět jen 14denní pauza a další náročná šotolinová rally - Total. Nad Malenovickým hradem se pojede po částečně nových tratích s novým pořadatelem. A to je výzva pro všechny jezdce!
Josef Jandouš



Video ze Superspeciálky SS6 od Vítě Kutala
Zlínský deník reportáž k 10. Michelin rally
10. Michelin rally fotky od Janusz Guz
10. Michelin rally - video od Romana Seiferta
10. Michelin rally - video od Karla Bajzy


Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Šrámek Jan
Parádní víkend. Tratě v lese jsou sice občas na hranici rally závodění, ale pořád se na tom dá jet rychle. Super RZ na konci obou dní taky dobře zpestřily závod. Zázemí ve Hvozdné bylo tradičně perfektní. S výsledkem jsem naprosto spokojený protože první i druhý den se mi dařilo kontrolovat 1. místo a snažil jsem se vyvarovat zbytečným chybám. Jen v týmech jsme mohli nabrat trochu víc bodů. Dejv si udržel svojí bilanci 1den = 1 diff v háji. A protože používá tak drahé součástky na které nikdo ze startovní listiny nemá tak mu ani nikdo nepomohl problém vyřešit... :-D

2. Čech David
Závod byl parádní, tratě úchvatný, výsledek jsem opravdu nečekal, v takový konkurenci, která se sešla a ty souboje s Petrem Pavlátem byly perfektní a ze zadu se pěkně tlačil Victor Trnka a kvůli němu jsem musel jet naplno a ty rozestupy v některých erzetách byly neskutečný. Už se těším na další rally, kde určitě bude zas dobrá konkurence.

3. Pavlát Petr
Chtěl bych v první řadě pogratulovat Lukáši Zámečníkovi k parádním tratím. To je přesně to, kvůli čemu stálo za to na dvoudenní závod do Hvozdné přijet. I nám starším udělal Lukáš velkou radost, protože posunutím cíle více dolů do lesa odpadl vyčerpávající výběh do kopce k hospodě, kde na mě většinou muselo auto čekat. Takže paráda. Moje levá noha se pomalu zotavuje, ale ještě v pátek před soutěží jsem vůbec netušil, zda budu moci běhat normálně po lese. Při chůzi po rovině už nebyl problém, ale každý pohyb v terénu, nebo po schodech byl dost bolestivý. Prostě jak říká moje maminka – zdraví je nade vše a když není, jsou všechny ostatní problémy malicherné. První RZ a oblíbené Ripmaxy se vůbec nepovedla – auto si dělalo co chtělo a navíc automatická brzda moc brzdila a přetáčela při ubrání plynu zadek. Po RZ 1 jsem přezul na Rallyblocky a ubral na brzdě a hned to bylo znát – následující 2 RZ jsem vyhrál, což jsem v této konkurenci rychlých mladíků opravdu nečekal. I dál to šlo celkem dobře a druhé místo jsem držel až do předposlední RZ, která jako jediná měla cíl až nahoře a kterou jsem vzhledem k věku a velké únavě už nedal tak rychle, jak mladí závodníci. Třetí místo v cíli tak náročné rally s handicapem podvrknutého kotníku je nakonec skvělé i když ztráta toho druhého místa v závěru určitě mrzí. I týmu se dařilo a po špatných výsledcích v předchozích rally jsme si konečně připsali plný počet bodů a dotáhli se tak na dostřel vedoucímu Stylexu. Za necelých 14 dnů je už Total na který se vzhledem k podobnému charakteru tratí moc těším. Úzké cestičky v terénu totiž považuju za tu „správnou“ rally.

5. Mudřík Martin
Lukáš uspořádal opravdu povedený závod.Podle mne nejlepší v historii Intercupu.Pro stavbu tratě má perfektni cit,vypustil slabší pasáže tratí z minulých ročníků a nahradil je mnohem lepšími.Celá trať byla kompaktnější.Děkuji mu, že nám připravil perfektní dvoudení poježdění.Jenom mě mrzí, že se nenašel téměř nikdo, kdo by mu s přípravou pomohl.Je to škoda,kdo pomáhá s přípravou má možnost jezdit a trénovat.Určitě by mu to pomohlo během závodu.
Konkurence se sešla jako již tradičně velmi kvalitní.Zdá se,že místní borci z toho profitují a jejich výkonost jde nahoru.Hlavně junioři vypadají nadějně.Ty obklady již nejsou tak velké.Nikdo není neporazitelný.
První dvě RZ jsem odjel na rally dash,nebylo to špatné,ale cítil jsem, že auto málo točí.Od trojky jsem dal řezané bloky,pocitově bylo auto ostřejší,ale na časech to nebylo téměř znát.Celý závod jsem se držel kolem pátého místa a to je slušné.Nevyšla jen předposlední RZ tam už jsem byl v závěru unavený a udělal pár chybiček a ono je to na čase znát.V závěrečné paralelce,když jsem s Víťou bojoval o páté místo po úvodním skoku vypnulo auto.Bylo to trochu infarktové,ale po restartu se auto chytlo a opatrnou jízdou jsem jistil pátý flek.Všem klukům děkuji za pěkné a těsné fair play souboje.Na Hvozdnou se budu vždycky rád vracet.Je tam perfektní zázemí a ideální šotolinové tratě.

7. Mikl Tomáš
Konečně parádní výsledek v nabité konkurenci, nechybělo málo a mohl jsem bojovat o lepší umístění, ale chyby v 11rz a následný pád do rokle mě nedovolili v závěru soutěže zkusit zaútočit na týmového kolegu Thiryho. Souboj s Alešem Čejchanem o 7 místo byl parádním vyvrcholením dvoudenní soutěže. Jsem maximálně spokojený, časy v nekterých rz-tách byly parádní, chce to mít trošku štěstí a ono to vyjde. Nové úseky se povedly a trať byla super připravená, za to dík pořadateli, dokonale vyšlo počasí a občersvení ve vinárce (pivo - jídlo) nemělo chybu.

9. Jandouš Josef
Na 10.Michelin rally jsem se těšil. Celý tým makal na přípravě aut poctivě v pátek skoro hodinu. Test neproběhl žádný, přesto jsme dobrý výsledek očekávali. Merlot je rychlostní zkouška, která našemu stylu sedí. Třetí místo po první RZ bylo v rámci možností a tří kolostřešních kombinací maximem. Plánovali jsme jízdu zpřesnit a zrychlit. Další RZ se nám jelo také dobře. A vyvrcholení příšlo dalším třetím časem na SSS. Nakonec i páteční výsledek - šesté místo a minimální ztráta na prvního Zlíňáka, velel další den zatáhnout.
Bohužel, ve druhé rychlostní zkoušce v neděli jsme už od půlky věděli, že s autem není něco v pořádku. Několik chyb a očekávaný problém na konci RZ se dostavil. Cílová fotobuňka a penalizace. Chyběla noční porada, výměna rukou a hlavně hlavy byla nutná. V následujících RZ jsme zkoušeli mnohé, od změny pneu až po úpravu nastavení elektroniky. Bohužel ale, psychický stav se nelepšil. Až po návratu na RallyBlocky a nalezení nové volby na naší vysílačce - Expo - (co to je ???) - se pro poslední tři rychlostní zkoušky hlava a ruce uklidnily a výsledky už zase byly v plánovaných časech. Přesto deváté místo celkově a čtvrté ve Zlínském poháru beru trošku jako zklamání.
Za sebe ale musím říci, že se nové pasáže Lukášovi skvěle povedli !!! Jen snad kousek nové části cesty "od lišky" byly v neděli odpoledne už docela hluboko vymletý... Ale to patří k rally a tak to měli všichni.

13. Kalík Roman
Předem děkuji za pěkně nachystané tratě Lukašovi. Rally jsem si náramně užil, po celé dva dny jsem se přetahoval o první místo s Jirkou Martínkem a nakonec se mě podařilo vyhrát kategorii historik a jsem moc spokojen. Do týmových bodů taktéž přibyly body od Petra, který skončil na třetí příčce, takže úspěšná rally. Už se těším na další závod, kde se bude bojovat o další cenné body. Jelikož Duval a Pannizi tady nestartovali, tak jsme v 7 bodech čtyři co můžou bojovat o titul.

22. Seifert Roman
Pěkné to bylo :-) tratě super, rychlé,technické, i těžké pasáže, které prověřili můj speciál. Jen škoda že v kategorie 2wd byla hodně malá účast. Takže bedna byla jistá (2místo):-) Jinak parádní závod.

23. Zámečník Lukáš
Záčatek rally hrůza, trápení, děs!!! Nemohli jsem se pořádně "spárovat" s vysílačkou a autem, proto jsme sobotu nějak dokroužili a v neděli to zkusili znova. Postupně během dne se dařilo vyladit auto a zajíždět i nějaké dílčí výsledky, takže nakonec jsme rádi, že jsme to nezabalili a pokračovali dál.

Chtěl bych všem poděkovat za vyjádřenou pochvalu a hlavně poděkovat všem, kdo jakkoliv pomohl k přípravě a chodu "Michelinu" . Před závodem jsem hodně uvažoval o tom, že desátý ročník bude posledním ročníkem Michelin rally, že ty nervy a dřina za to nestojí, ale v průběhu víkendu jsem dospěl názoru, že stojí. Tak se opět těšíme zase za rok...

35. Dalajka Stanislav
Tato soutěž se mi líbila a byla skvěle připravena, úpravy rejdu se vyplatili a průjezdnost byla bez problémů ... V 1 RZ jsem po dlouhé přestávce nezajel zrovna podle představ, ale vše fungovalo, bohužél v servisu jsem odhalil, že se mi utřepal šroubek v rameni, který jsem bez větších problémů, s trochou improvizace nahradil, ale auto jsem netestoval a šel rovnou na RZ do které jsem neodstartoval. V tu chvíli mě bylo jasné, že výsledek nebude dobrý a soustředil jsem se na dílčí úspěchy v RZ. Zbytek soboty jsem dojel bez větších problémů, ale ztráta na závodníka předemnou byla obrovská. Po "těžké" noci jsem se vzbudil do neděle s cílem dohnat někoho předemnou, ale po ranní RZ kde jsem opět ztratil hodně času vinou vlasce v zadním kole, jsem si začal rally užívat a neřešil výsledek. Na této rally jsem se hodně poučil a doufám, že na "Totalu" bude lepší konkurence v kategorii a nic se mi nepokazí.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o