Nepříhlášený uživatel

11. Jump rally report

ilustrativní fotografie
4.srpna 2014

11. Jump rally report

Po odložení Michelin rally se kolotoč závodu šampionátu Intercup vrátil zpět do Nedachlebic a tona dvoudenní JUMP rally Nedachlebice. Areál místní TJ sliboval, po loňském smíšeném závodě, převážně asfaltové, a jak zde bývá zvykem, hlavně rychlé zkoušky o spíše větších délkách. Pro letošní rok však meteorologové neslibovali horké letní počasí, naopak slibovali páteční déšť a sobotní bouřky. Měli pravdu.

V průběhu 10 dní před startem rally nic nenasvědčovalo tomu, že se bude jednat o vyjímečnou rally. Poslední dva dny však rozhodly o rekordní účasti jak všech přihlášených, tak i juniorů. A nakonec i počet odstartuvších jezdců - 66 znamenal rekord. Velmi napjatá však byla registrace, shakedown i start do první RZ. Ono seřadit takové množství vozidel v UP, byl problém, jazyková bariéra jezdců z celého světa znamenala pro regulovčíka v UP skoro nezvladatelný oříšek. Proto i start RZ 1 musel být odsunut o pět minut.
ilustrativní fotografie
Tou dobou už na rychlostní zkoušky v Nedachlebicích padal lehký déšť, který v pátečním večeru ustal až s průjezdem posledního jezdce třetí - závěrečnou RZ tohoto dne.

Jako první vyrazil do boje loňský vítěz Petr Pavlát a po dojezdu velmi dlouho popadal dech. Rychlá pasáž na kluzišti nadělala tomuto kvalitnímu jezdci - milujícímu spíše technické tratě - hodně problémů s fyzickou kondicí. Neoblíbenost takto rychlých tratí pak dávali najevo i další jezdci - povětšinou z čech. Tratě však byli stejné pro všechny a existovalo naopak několik jiných jezdců, kteří si méně technickou trať a možnost posílat auto do širokých zatáček oblíbili a pochvalovali. První RZ vyhrává úřadující mistr České republiky Victor Trnka, druhý dojel Jan Šrámek a třetí překvapivě moravský kůň Tomáš Lysák. Na čtvrtém místě byl změřen VW Golf VI GTi - první dvoukoulka Aleše Čejchana a hned šestý celkově Víťa Kutal - junior. Velmi dobře zajel také první historik - Tomáš Pikner, po první RZ celkově dvanáctý.

Protože však déšť neustával, začínala se více hrát i pneumatiková loterie. Pro první RZ při pohledu na obutí pneumatik bylo docela zajímavé rozdělení republiky. Až na vyjímky jeli moravští jezdci na rallydash, hosté z čech na různě upravovaných rallyblock. Díky dešti však začalo docházet k testům dalších pneu - rallysquare, řezané pirelly atp. Několik jezdců - většinou kategorie F2 - zkoušelo jezdit různé pneu na přední a zadní nápravě.
ilustrativní fotografie
V druhé rychlostní zkoušce po nečekaných problémech s elektronikou dostává VP pořadatel soutěže - Josef Jandouš a odstupuje ze závodu. Nakonec je překvapivě jediný odstoupivší jedinec. Všech ostatních 65 jezdců dojede až do cíle v sobotní odpoledni. Ale ještě zpět k pátku.

Do nočního servisu dojíždí jako první Victor Trnka už s pěkným 15-ti vteřinovým náskokem před Janem Šrámkem, který o více jak pět vteřin drží druhé místo před nadějným zástupce moravy - Tomášem Lysákem. Na krásném pátém místě se drží dvoukolka Aleše Čejchana už s velkým náskokem 44.vteřin na druhého Pavla Košíčka a minutovým na třetího Lukáše Zámečníka. Juniorům vévodí rychle jedoucí Vít Kutal - celkově devátý s náskokem tří sekund před celkově desátým Martinem Čejchanem a patnáctým Jirkou Rosíkem (ztráta 20.vteřin). Historiky o necelou vteřinu vede Tomáš Pikner, celkově na krásném dvanáctém místě, 14tý je Josef Pekař, o dalších šest vteřin za nimi Roman Kalík. SuperJuniory vede s přehledem Martin Čejchan o minutu před Tomem Mudříkem a další půl minutu před svým bratrem Františkem. Dámský pohár, i přes VP v první RZ vede Marie Jandoušová o třicet vteřin před Martinou Pekařovou a dvě minuty před Sabinou Suchánkovou, která má ale znevýhodnění v podobě pohonu jen jedné nápravy.

ilustrativní fotografie Také je zajímavá statistika technických problémů. V první RZ dostalo VP pět jezdců, v druhé RZ jeden jezdec, ve třetí se už technikům podařilo auta dát dohromady a cílem projíždí všichni bez přidělených časů. Někteří však s technickými problémy.

Po odstavení vozů do UP se vylosovala vložená soutěž o nočního jezdce. Nakonec do vyřazovacích bojů nastupuju 45 jezdců. Smůlu při losování mají mladší superjunioři, kteří hned při první jízdě nastupují proti jezdcům z první desítky. Naopak los "svedl" proti sobě dvě přihlášené dívky. Mnoho jezdců - dle pravidel tohoto nočního závodu - nasazuje silné rampy a oslňuje přihlížející diváky osvětlením. Někteří mají ze svých aut i barevnou hudbu, kdy se jim rozblikají i blinkry... Protože byl počet přihlášených lichý, do závěrečného roztřelu postupují tři nejlepší. Victor Trnka, David Mišalko a Víťa Kutal. V tomto pořadí i končí. Vítězem se stal Victor Trnka, který v rozstřelu porazil oba soupeře. Druhé místo pak pro sebe získává David před Víťou. Nejlépe osvětlenou karosérií je vyhlášeno Mitsubishi evo III se startovním číslem 56 - polského účastníka závodu Janusze Guze.

Kolem půlnoci se rozchází svědomití jezdci do lůžek. Technici a administrativní pracovníci týmů si ještě sedají k noční poradě a končí hrubě po třetí ranní........

Ráno se do teplého a slunečného počasí nejlépe probouzí David Mišalko a o jeden a půl vteřiny vítězí v RZ před Victorem Trnkou a Honzo Šrámkem. Večerní posílení a svědomité zpracovávání informací z nočního breefingu týmu se dobře projevuje i na čtvrtém Martinu Mudříkovi. Také Pavel Košíček nabral v páteční večer asi novou mízu a poprvé poráží Aleše Čejchana. V juniorech vítězí opět Víťa Kutal - mimochodem vyhrál v kategorii všech 11 RZ. Druhý je tentokrát Jirka Rosík a třetí po penalizaci 10 sekund za trefení cíle Martin Čejchan. Celkové pořadí se však nemění. V této RZ - nazvané po jednom z vítězů Giles Panizzi - právě jmenovaný trefuje cíl a v historicích dojíždí až jako šestý a propadá se na třetí místo v kategorii. Dámský pohár už zná jen jednu vítězku RZ - Marii Jandoušovou, superjunioři Martina Čejchana. Velké problémy na RZ má místní junior Pepíno Jandouš, který dojíždí o třech kolech se ztrátou minuty na prvního juniora. Volné průjezdy po problémech potkávají Petra Maulise a Petr Bábka.
ilustrativní fotografie
Za stále zvyšující se teploty se pořadí po šesté RZ nemění, problémy při této RZ má junior Ondra Mašek, kterému protestuje jeho Trabant 601. V RZ č.7 - mimochodem nejkratší RZ letošního ročníku se rozhodla stávkovat elektronika Patrika Zatloukala v jeho Fiestě R5. Závadu se však podaří odstranit a tento mladý nadějný jezdec je i na startu RZ 8. Začíná se rozjíždět i David Mišalko, který jde před Petra Pavláta a dotahuje se na Tomáše Lysáka na třetím místě.
V deváté rychlostní zkoušce už jde přes Tomáše a bednu už nepustí. Jeho ztráta na druhého Honzu Šrámka je však už 40 vteřin a na prvního Victora Trnku už přes minutu. Volný průjezd si vybral David Šintál. V desáté RZ má problémy s elektronikou Fordu RZ WRC Martin Čechan a propadá se v celkovém pořadí z bodů až na čtrnácté místo.

V poslední rychlostní zkoušce se rozhoduje. Celkově v této RZ dojíždí na 32.místě David Čech a propadá se pořadím o tři místa. 33. dojíždí Martin Mudřík - na jeho Citroenu upadlo kolo - zůstává však na devátém místě celkově. Skvělou jízou se na bod za desáté místo dotahuje Karel Bajza, který si od první RZ nesl ztrátu za technické problémy s elektronikou.

V čase 39:48 tak vítězí Victor Trnka před Janem Šrámkem a Davidem Mišalkem. Historiky vyhrává Tomáš Pikner (celkově 12) před Josefem Pekařem (17) a Davidem Kubešem (20), vozidla s poháněnou jednou nápravou řídí nejlépe Aleš Čejchan (celkově 6) před Pavlem Košíčkem (13) a Lukášem Zámečníkem (18). Juniorskou kategorii opanoval Víťa Kutal (7) druhý skončil Martin Čejchan (14) a třetí Jirka Rosík (16). Superjuniory ovládl Martin Čejchan před Tomáśem Mudříkem (23) a Františkem Čejchanem (30). Dámský pohár vyhrává 48.celkově Marie Jandoušová před Martinou Pekařovou (56) a Sabinou Suchánkovou (64).
ilustrativní fotografie
Do cíle dojíždí 65 jezdců. Rozdíl mezi prvním a posledním je skoro dvojnásobný.

Jako pořadatel bych chtěl všem poděkovat za účast. Jsem rád, za jakékoliv hodnocení závodu i okolí. Speciální poděkování si však zaslouží kolegové z Polska, kteří před závodem pomáhali s přípravou depa a také rodinka Čejchanů, kteří zase naopak po závodě přiložili ruce k dílu. Nechtěl bych ale jmenovat jen tyto. Dá se říci, že většina jezdců pomohla s úklidem, který proběhl velmi rychle a mohlo se vyhodnocovat. Za 14 dní nás čeká asfalto/šotolinová Štípa. Opět spíše rychlejší rychlostní zkoušky prověří odhad pneumatik a nastavení na proměnlivých podmínkách RZ. Tak ať se Vám daří i tam.


Josef Jandouš



Html výsledky

Fotky z 11. Jump rally od Tomáše Mikla
Fotky z 11. Jump rally od Ivana Zmrzlíka
Fotky z 11. Jump rally od Honzy Suchánka
Fotky z 11. Jump rally od Janusz Guz
Fotky z 11. Jump rally od idobryden.cz
Fotky z 11. Jump rally od Grzegorz Czerwinski

Fotky z 11. Jump rally od Josefa Vacka

Video z 11. Jump rally od TVS
Video z 11. Jump rally od Romana Seiferta


Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Trnka Victor
Tento závod byl můj druhý dvoudenní v mé kariéře. Hrozně jsme se na něj těšil, protože mě láká jízda se světly a světelnou rampou. Místo na závod to je krásné, ale ta trat´ se bohužel moc nepovedla. Mnohem raději bych uvítal delší, užší a méně rovné RZty. Zato noční závod se mi moc líbil a byl to perfektní nápad jak zatraktivnit závod a zlepšit večerní atmosféru. Konkurence byla velká a souboj s Honzou mě hrozně bavil. Osobně jsem si ho fakt užil jako vždy. Putovní pohár je krásný a pro mě neobvyklý, takže určitě přijedu za rok se o něj poprat znovu, pokud nedostanu zákaz ;D Celkově bych hodnotil závod jako povedený.

Jak jsi spokojen s umístěním v konkurenci 66 jezdců: Vítězství v rally je vždy krásné a hodně to potěší, ale nikdy jsem s tolika jezdci nejel, tak to je pro mě ještě zajímavější a také nový rekord. Takový počet jezdců je úžasný :)

2. Šrámek Jan
Byl to pro mě první dvoudenní závod. Zázemí a vysoká účast závodníků byly perfektní. Zklamala mě pouze trať. Myslím si že i na jednodenní závod toho bylo málo a hned po první RZ už nás vlastně nic nečekalo. Skvělá byla naopak noční super RZ. Byla to moje vůbec první jízda s RC za tmy a hodně jsem se bavil. Takové polo-exhibice každý závod příjemně zpestří.
Celkově druhé místo je ok. Tentokrát byl Victor o něco rychlejší a než jsem měl dobré tempo, měl už slušný náskok, který jsem na konci stahoval pomalu...

Jak jsi spokojen s umístěním v konkurenci 66 jezdců: Spokojený jsem. Je fajn jezdit v konkurenci dalších 65 jezdců, umístění je pak zas o něco cennější a závody zajímavější. (S 30sec intervalem to nebyl ani žádný problém časově)

9. Mudřík Martin
Před závodem jsme se již dopředu hecovali, že zůstanem přes noc a zapaříme. Tohle se povedlo na sto procent. Posledního kvalitního jezdce z Čech jsme setřásli po jedné hodině (Peťák) a dál pokračovali jen Moraváci, bylo to tvrdé. Do stanu jsem se dostal o půl třetí. Ti nejlepší vydrželi do svítání. Tohle se natrénovat nedá, s tím se musí člověk narodit.
Areál v Nedachlebicích je ideální pro pořádaní RC závodů. Zázemí má Pepa vždy luxusní a každý rok posunuje laťku výš. Už teď se těším na příští ročník a jsem zvědáv, kde to ještě vylepší. Tratě jsou každý ročník jiné. Letos to Pepa pojal jako asfaltový závod, tím mě moc nepotěšil, ale snažil jsem se udržet v bodované desítce zuby nehty. Auto během závodu nefungovalo optimálně. V některých pasážích bylo nedotáčivé. Do dalšího závodu to musím vyřešit. V poslední RZ jsem se stal obětí sabotáže (upadlo přední kolo). Tohle musíme vyřešit ve vlastních řadách. Náš nejmladší mechanik byl v závěru hodně unavený a jeho dotahovací moment byl již nedostatečný.
Výsledek moc neřeším, jednou jsi dole a jednou nahoře. Hlavně,že se bavíme.

11. Mikl Tomáš
Příprava na závody byla nulová, takže jsem se snažil v pátek ztratit co nejmín. Pozice do soboty nebyla špatná, ale zrychlit jsem dokázal až v průběhu dne po úpravě auta a hlavně změny stylu jízdy, přišly lepší časy rz a díky problémům Martina Čejchana i postup na bodované 10 místo před poslední rz. Bohužel tam jsem nedokázal udržet za zády Karla Bajzu a přišel tak o cenný jeden bod. Celý závod měl bezproblémový chod, ustát 66 jezdců na startu bez komplikací a odjet tolik rz v rozumném čase mě těší. Díky Pepovi a jeho rodině za super závody, občerstvení bylo parádní a ranní kafe s domácím koláčem, co víc si přát.

Jak jsi spokojen s umístěním v konkurenci 66 jezdců: 11 místo super výsledek, ale ten jeden bod mě mrzí, mám co Karlovi vracet a doufám, že to bude už na nadcházející 3. Z STUDIO rally

12. Pikner Tomáš
Letošní Jump se mě osobně hodně líbil. Rychlé a otevřené asfaltové tratě mám rád a baví mě. No a první místo v historicích také potěšilo. Co se týká organizace závodu, musím Pepovi a celé jeho rodině poděkovat a pochválit je za odvedený obrovský kus práce a obětavost. A zvlášť dík patří za výbornou snídani, která nás mnohé po večerním programu vrátila do života.

22. Kalík Roman
Rally byla parádně nachystaná, občerstvení super a náramně jsem si ji užil. S umístěním jsem velice spokojen, ale mrzí mě, že mě auto ve 4 RZ před koncem zklamalo, do té doby jsem sváděl velký boj z Panizzim o 2 a 3 místo v historicích . Na zmiňované RZ jsem stratil 50 sekund a propadnul jsem se za Kubeše a ztrátu 10 sekund jsem již nesmazal. Ve velké snaze ji smazat, jsem dělal zbytečné chyby. Už se těším na další soutěž do Štípy a kde chci napravit výpadek.

34. Řezanina Jakub
Jsem celkem spokojen. Zvolil jsem velmi špatně nastavení diferencialů, takže v utáhlých pasážích sem byl bezradný. Ale jinak spokojenost.

39. Dalajka Stanislav
Tato rally byla skvěle zorganizováná a hodně se mi líbily RZty. Počasí a vše vyšlo na jedničku, už se těším na příští rok ;) . S umístěním jsem vcelku spokojen, ale vinou špatného obutí ve dvou RZtách jsem nestačil na letce.

47. Šintál David
Do závodu jsem vstoupil dobře a auto fungovalo, ale v 8rz přišli problémy s motorem. V následující 9rz jsem měl přidělený čas. S umístěním moc spokojen nejsem. Jinak závod byl velmi dobře připravený a tratě se mi líbily.

65. Polepil Tomáš
Závody byly super , výborná organizace, pro nás začatečniky docela těžké jak pro nás i naše auta, což bylo i ke konci zavodu hodně vidět. Ale náš cíl byl hlavně dojet, co se nam taky povedlo. Ještě jednou dík za super závod a těšime se na další.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o