Nepříhlášený uživatel

11. SHERON rally report

ilustrativní fotografie
1.července 2020

11. SHERON rally report

Své komentáře můžete posílat na email rcrallyintercup@gmail.com





11. SHERON rally - fotogalerie od Tomáš Mikl

11. SHERON rally 2020 - video z rz1 od Roman Kalík

11. SHERON rally 2020 - video z rz4 od Roman Kalík



Po závodě jsme vyzpodívali tři jezdce a Vy si můžete přečíst rozhovor s nimi.



Vít Kutal

IC: Ahoj, letošní Sheron rally se Ti povedla , krom jedné rzty jsi vyhrál úplně vše, jaký byl závod?

V.K.:
Ahoj, bylo to velké překvapení pro mě, protože po Hvozdné, kde se zas tak nedařilo, mi přišlo, že je forma asi pryč. Kdyby mi někdo řekl večer před závodem, že to dopadne, jak to dopadlo asi bych mu vůbec nevěřil. :D Ale povedlo se a mě to tady hodně bavilo jako každý rok. Auto fungovalo kupodivu bezchybně i přes zanedbanou přípravu. Nebo spíš žádnou přípravu. Na rozdíl od ostatních, kteří různě přehazovali pneumatiky. Já tady mám vždycky jasno a jedu VR piny. Vím, že mi na této trati hodně pasujou svým chováním, i když byly v horším stavu a některé piny na nich už ani nebyly. Měl jsem i novější sadu, ale tu mi zabavila slečna pořadatelka a mám dojem, že je ani nevrátila :D

IC: Většinou jsou závody hodně vyrovnané, ale tady jsi všem ujel, co Ti hrálo do karet?

V.K.:
Ani nevím, co mi hrálo do karet. Někdy má člověk svůj den a někdy ne. Když jsem jel na závod, tak jsem se ani moc netěšil, ale jak se odjela první RZ, tak jsem si vzpomněl, jak mě trať u rodiny Jandoušů v posledních letech, kdy už je tak pěkně vyježděná, velice baví a přišel jsem jí prostě na chuť. Z toho plyne, že to bylo asi hlavně tím, že jsem se bavil tou rychlou jízdou pod plynem a vybíráním stopy tak, aby auto ztrácelo, co nejmíň rychlosti. Při tom se mi nějakým způsobem dařilo dělat minimum chyb. To pak člověka nakopává ještě zrychlovat.

IC: Který závod je Tvůj oblíbený a těšíš se na něj?

V.K.:
Vždy se těším na Speedway rally. Je to jedinečný povrch, nejvíc se to podobá skutečné rally, tím jak se auto na tom písku chová. Šotoliny na jiných závodech jsou fajn, ale tím jak jsou všude kořeny a hruboly, bohužel se nedá jet táhlým smykem s oblakem prachu za autem. A zase je to i z důvodu, že se na takové trati dá pěkně vybírat stopa, tak aby byla nejvýhodnější a nemusím se ničemu vyhýbat. Nejspíš je to tím, že jsem v základu okruhář.

IC: Jezdíš radši na šotolině a nebo asfaltu?

V.K.:
Dřív to byl asfalt, protože na takovém povrchu jsem začínal a šotolina nebyla vůbec moje parketa. Teď už trochu převládá šotolina, ale stejně hlavní je jaká je postavená trať a jak jsou dlouhé Rzty plus na šotolině nesmí být moc kořenů, pak to není ono.

IC: Máš v týmu hlavního soupeře v boji o titul, radíte si?

V.K.: Samozřejmě, že si radíme. On je řidič a my mu s letcem Šímou chystáme auto. Je to týmový kolega a neberu ho jako soupeře, když jsme oba dva vepředu, tak je to super a ve výsledku je pro mě jedno kdo dopadne líp. Jezdíme v celku podobně, takže hlavní když to zůstane v týmu. Spíš mě asi i těší, když Šimon dojede předemnou. Aspoň jde vidět, že se zlepšuje a má to nějaký smysl.



Josef Jandouš

IC: Ahoj,každý rok závodíme u Tebe doma na zahradě, kdy poprvé přišla myšlenka, že bys postavil trať na zahradě?

J.J.: Myšlenku jsem dostal po výletě s Liborem Macháněm a Vláďou Karlíkem do Hrádku nad Nisou na tamní závody někdy na jaře v roce 2006.

Na podzim už jsem vysékal a vykopával hlavní okruh, který se dnes jezdí jako superspeciálka na závěr závodů. První kdo ho projel byl Petr Sekula.

Okruh byl málo a tak jsem přidal část zvanou kamínky. Což byl ale problém při prvním závodě. Chtěl jsem aby to simulovalo "makadam". Dovezli je ale pozdě, já je rozvezl na tratě a nezapršelo. Proto byla místy vrstva velká a při první závodě někteří s podvozky typu TT zapadli. A pak už se jen přidávalo. Každý rok něco. Poslední velká změna - "Paralelní trať kolem citrusů vznikla v roce 2017.

IC: Za ty roky co tu jezdíme se trať hodně změnila, máš v plánu ještě nějaké novinky?

J.J.: Každý rok vymýšlím novinky a každý rok zjišťuju, že na to nemám čas a fyzičku. Dnes už ale hodně pomáhá Mařenka s Pepínem. A poslední roky i Marek, takže je to taková společná práce. V letošním roce do přípravy zasáhla nejistota kolem CoronaViru, ono nikomu by se nechtělo začít s přípravou 5 týdnů před závodem a pak nejet. Proto i trať nebyla v takovém stavu, jakou bych chtěl. Pro příští rok se polepšíme hlavně v hrbolatosti. V plánu je jeden rok projít trať předem s pomocí vibrační desky. A to pak bude pekelně rychlé. Díky tomu, že můžeme využívat pro parking a servis pozemky souseda, je ještě na mém pozemku pár metrů čtverečních volných, já ale stavět další části tratě nehodlám. Pro 6ti hodinovku měla trať nejdelší specifikaci 780 metrů a 4:10 čas. Myslím, že RZ do délky 4 minut je pro naše staré kostí tak akorát.

IC: Letos opět závodíš po roční pauze, kdy jsi jel jen domácí závody. Na který závod se letos nejvíc těšíš?

J.J.: Mám ve velké oblibě těžký Michelin (Bombardino Forever), miloval jsem starý Total (Ouninpohja). Přesto většinu svých bodů a i jedno jediné pódium jsem vyhrál na asfaltech, nebo rovných plochách. Je to zkrátka tím, že neumím moc připravit auto. Prokrastinace a zaneprázdněnost miliónem jiných věcí mě nutí dělat tlumiče vždy v pátek večer při čekání na sponzora Intercupu - p. Horehleďa až doveze "hořké" ceny pro vítěze kategorií... Ale zpět k závodu. Letos mi bohužel pracovní povinnosti nedovolí Michelin jet, tak se hlavně těším na JUMP a večerní pivko ve stánku - tedy spíše tu společenskou část závodu.

IC: Co Tě na rc rally nejvíc baví?

J.J.: Vyhrávat ! .... lidé, prostředí, když se povede pěkný průjezd zatáčkou dveřmi napřed, když to má člověk v rukách a věří auto, že se někam nezpakuje, dřív jsem měl rád i pasáže na krev, rychlé, které buď vyjdou, nebo to bude průser. Dnes tam na mě auto čeká. A můžu říci, že po roce neježdění, po dvoukolkách jsem díky dětem a Ježíškovi přesedl zpět do 4x4 a nemám to v rukách. Chtělo by to víc jezdit, věřit autu. A to mi chybí. Ale někdo musí skončit v poli poražených. Tak teď jsem to já. No a co. I přesto mě to baví.

IC: Jezdil jsi dvojkolky, teď jedeš čtyřkolku, nemáš v plánu zkusit i kategorii Historik?

J.J.: Na Historiky nemám váhu !! ALe ne, jak jsem řekl už dřív, nejsem dobrý v nastavování auta a kluci v Historicích jsou velmi, velmi rychlí. A ty jejich tlumiče, to je paráda.V budoucnu bych se chtěl ale vrátit do dvoukolek. Postavit úplně nový speciál mimo Xray, Tamiyu atp. Chtěl bych tento podvozek připravit na krásné kulaté výročí 30let Intercupu. S ohledem na momentální pracovní vytížení a různorodost práce a zájmů, to ale nevidím.



Tomáš Pikner jun.

IC: Ahoj, co Tě přivedlo jezdit RC rally?

T.P.:
K závodění s RC autama mě přivedl taťka, který jezdí už ani nevím jak dlouho.

IC:Jezdíš už pár let, který závod je Tvůj nejoblíbenější?

T.P.:
Můj nejoblíbenější závod je SHERON u Pepy na zahradě, je tam krásný areál a super Rzety.

IC:Jak se Ti závodilo na SHERON rally?

T.P.:
Na SHERONU se mi jelo dobře, akorát po tom trhaném mase sem tři Rzety nemohl pořádně běhat.

IC:Jaké to je rztě porazit taťku, těšíš se až ho porazíš celkově?

T.P.:
Porazit taťku je fajn, potom si z něho můžete dělat srandu, že je pomalí. Těším se na ten závod, kde ho konečně porazím a doufám, že to bude co nejdřív.

IC:Co děláš ve volném čase když nejsi na závodech? Jaké máš koníčky?

T.P.:
Když nejsou závody tak dělám Judo a hraju na elektrickou kytaru a saxofon. V zimě jezdím na lyžích a na snowboardu.



Rozhovory s jezdci po skončení závodu

2. Šintál David - Na Sheron jsem se hodně těšil, takže jsem se chtěl poprat o co nejlepší výsledek. Auto jsem vpodstatě jen vzal tak jak dojelo Michelin. A jelo se mi dost dobře, po první RZ jsem byl na 3. pozici, říkal jsem si, že to je jen kvůli chybám ostatních, a hned budu postupně klesat, ale na bedně jsem se držel vlastně celý závod. S Šimonem Večerkou jsme se parádně přetahovali o desetinky a střídali se na druhém a třetím místě. Nakonec jsme před poslední speciálkou měli mezi sebou 0,089s, takže to bylo hodně zajímavé v této RZ, já jsem zvolil jízdu na jistotu, ale v posledním okruhu mi uletělo kolo a jen jsem to dotáhl do cíle po třech kolech. Ale Šimon udělal chybu na mostku a také hodně ztratil. Neuvěřitelné, ale skončil jsem nakonec druhý, mám z toho obrovskou radost, moje první druhé místo na Intercupu. Jinak díky za super závod, krásné tratě a výborný bufet jako vždy. Těším se na Speedway, kde se pokusím zase trochu ,,přitopit´´ špičce.

11: Mikl Tomáš - Na závod jsem se hodně těšil, tratě na zahradě se nikde jinde nejedou a mě se tu líbí. Výsledkově to bylo letos za poslední roky nejlepší, jel jsem bez chyb, závod si užíval a první body nebyly daleko. Auto funguje skvěle, jen by to chtělo potrénovat a bude to ještě lepší. Zázemí závodu jako vždy super, díky rodině Jandoušů, že se o nás tak hezky starají.

16. Pikner Tomáš - Píšu to každý rok a letos tomu nebude jinak. Sheron rally mám rád. Jsou zde perfektní tratě a nejlepší bufet. Takže Jandoušovic klanu patří velké poděkování. A gratuluji všem vítězům.

18. Kalík Roman - Pořadateli poděkování  za super ketering a pěkné tratě. V první RZ mě přeskakoval zadní řemínek, ale ve výsledku to nebylo poznat  a držel jsem se S Pepou a Tomášem v 0,2 sekundy, což bylo slibné a boj o bednu  nevzdat. Jenže přišli další RZ a dělal jsem chyby viz foto Tom Mikl  ,kde padám z mostku ( zde jsem s tratil 2,5 sekundy ) to mě chybělo na konci na třetí místo. Alešovi gratulace k výhře a klukům za pěkný závod o vteřiny :) , narozeniny jsem si užit  :)  ( Pepa Pekař děkuji za pivo )

25. Ticháček Aleš - Závody byly perfektní, celá sobota super. Pořadatelsky skvěle zvládnuté, občerstvení bezchybné a navíc pro mě poprvé s Nedachlebicích bez deště. Moc velké díky za perfektní den.

V dvoukolkách byla tentokrát konkurence menší a tak ambice byly nejvyšší. Z počátku to bylo vyrovnané, ale v RZ 4 se to zlomilo a po VP pro Jardu jsem už pak jen dojížděl a užíval si tratě. Auto tentokrát fungovalo bezchybně a tak to snad s novou kastlí Pegyho 306 bude pokračovat dál.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o