Nepříhlášený uživatel

13. Total rally report

ilustrativní fotografie
9.října 2012

13. Total rally report

Někomu drásal nervy, někoho zabavil, pro někoho se stal jen dalším z mnoha podniků zlínského šampionátu. Nutno však říci, že se poslední závod sezóny bude vzpomínat ještě dlouho. Čím byl tak výjimečný? Jak probíhaly souboje „tváří v tvář“ plné emocí?

Již při prvním pohledu na tratě se dala zcela jistě odvodit náročnost připravených rychlostních zkoušek. Jezdce čekal šotolinový povrch umístěný v lese, kousek od Malenovického hradu. Tuto část Zlína propojují zalesněné masivy Tlusté Hory a nachází se přímo u trati RZ Maják (Barum Czech Rally Zlín). Proto je terén opravdu náročný a nervy všech zúčastněných zde sehrály velkou roli.
Startovní listina obsahovala jména jak místních, tak i závodníků ze vzdálenějších koutů ČR. ilustrativní fotografie Kandidát na titul, Petr Pavlát, si s sebou přivezl posilu v podobě Jana Šrámka a Martina Pavláta, kteří jsou oba známi především ze závodů MČR RC Rally. Již před startem představovali všichni tři mocnou konkurenci pro zbytek jezdců. Celkový počet přihlášených činil 41. Tratě připravil Vladimír Karlík, jemuž patří velké poděkování a pochvala!

Po krátkém rozjezdu ve formě shakedownu, volby pneumatik a především psychické přípravě mohl vyrazit na trať první jezdec. Tím byl Honza Šrámek, který nasadil laťku hodně vysoko, a to již po první rychlostce. Stejně tak Petr s Martinem, kteří se drželi hned za ním. Auta se někdy zdála být v zatáčkách neposlušná a projíždět dobrým tempem vyžadovalo naprostou soustředěnost, která ovšem ani jednomu z nich nechyběla. Že by nějaká skrytá taktika?

Během závodu bylo položeno těmto třem jezdcům několik otázek:
Jak hodnotíte tento podnik? Jste spokojeni s organizací a Vašimi výkony? Jaké bylo Vaše očekávání?


Martin Pavlát:
„Tratě jsou v pohodě, jede se mi tady pěkně, podnik je to velmi náročný. Je tady mnoho technických úseků v kombinaci s rychlými, jezdec se prostě musí rychle přeorientovávat. Já jsem spokojenej. Možná jsem očekával, že v tuto dobu budu v lepší náladě, ale jinak si není na co stěžovat.“

Petr Pavlát:
„Je to tady krásný, mě se to líbí, trať je nádherná. Neměl jsem přehnaný očekávání, protože Kamil má velkej náskok a velkou výhodu, takže jsem nečekal, že by to mohlo dneska dopadnout jinak. Nicméně, je to rally a zajíci se počítají až po honu. Co se týká organizace- já jsem to psal už na webu. Chybí tady zázemí, ale myslím si, že to vynahrazuje ta krásná trať. Chceme tady příští rok udělat „republiku“ a tratě protáhnout až k Malenovickému hradu. Máme to už předjednaný s kastelánem, takže tomu už pak nebude chybět vůbec nic a myslím si, že to bude suprovej závod.“

Jan Šrámek:
ilustrativní fotografie „Jelikož je mi docela blbě, tak se mi moc dobře nejede, ale trať je dobrá. Časy mám dobrý, to je tak všechno. Očekával jsem to samé, co Martin, po týhle rychlostce budu na sobě pracovat.“

Spousta lidí si určitě všimla Tvé spolujezdkyně, můžeš prozradit, jak Tě napadlo, zvolit zrovna Paris Hilton?
„Chvíli jsem přemýšlel, jestli mám zvolit Kimiho Raikkonena, ale pak jsem si říkal, že bych to moc hrotil a přijde mi to trochu dětinské. A proto jsem ten prostor využil pro pravý opak.“

Jaká byla spolupráce a jak Tě navigovala?
„Hlavní úloha Paris byla pracovat a ne spolupracovat a při tom jsem navigoval já ji...“

Dá se jí něco vyčíst a nebo jsi naprosto spokojen?
„Jediný, co jí musím vyčíst, je její marný pokus o to stát se zpěvačkou. To bylo tenkrát všechno špatně. Ale už je to za náma a myslím, že se poučila.“

Děkujeme všem za rozhovor!

Ostré zatáčky a šotolinové průsmyky nečinily problémy ani Kamilu Sedláčkovi či Martinu Mudříkovi. Celou soutěž sváděli velké boje s již zmiňovanou trojicí z Čech. Po RZ5 se drželi na krásném čtvrtém a pátém místě, za nimi pak Michal Pospíšil, Jiří Veselka a Tomáš Lysák. I přesto, že byl tento podnik vyhlášen pouze pro kategorii 4WD, pohon předních kol nebyl ještě zárukou pro bezpečné projíždění zatáček velkou rychlostí. Prudký výjezd všech „finských horizontů“ vyžadoval dynamický rozjezd, vlídné a ohleduplné chování k autu a v neposlední řadě vhodné obutí. Někteří jezdci se svěřili, že ještě před poslední rychlostkou zvažovali, na jakých gumách vyrazí do cíle. Můžeme říci, že dobře vybrali téměř všichni, neboť kromě tří, kteří se setkali s technickými problémy, spatřili cílovou rampu všichni.
ilustrativní fotografie
Zlato si odvezl Honza Šrámek, který ani jednou nezaváhal a udával téměř po celou dobu tempo soupeřům. Stříbrnou pozici vybojoval Petr Pavlát se ztrátou pouhých +6 sekund. Bronz patřil Martinu Pavlátovi, jenž zvládl RZ6 v nejlepším čase. Jen jednu sekundu za ním oslavoval bramborový Martin Mudřík, za ním na 5. místě Kamil Sedláček, dále Michal Pospíšil, Jiří Veselka a Filip Bezděk.

V kategorii juniorů zvítězil Josef Jandouš, 2. místo obsadil Sebastian Veselka a za ním se umístil Jirka Rosík.

Letošní titul patří Kamilu Sedláčkovi, v kategorii Junior se stal mistrem Vít Kutal. Gratulujeme!

Vendula Krátká

Video od Romana Seiferta
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o