Nepříhlášený uživatel

14. Total rally report

ilustrativní fotografie
7.října 2013

14. Total rally report

Finská rally, jedna z nejslavnějších světa, každoročně spojuje desetitisíce motorsportových fanoušků. Zúčastnit se jí je jistě snem každého milovníka rychlých aut, ne každý má však tu možnost. Kdo ji letos z jakéhokoliv důvodu nestihl, mohl si ji vychutnat zde, ve Zlíně.

14. Total rally, konající se 21.9., byla, jak je již tradicí, pojata v severském stylu. Nikoho tak nepřekvapilo, že hlavní atrakcí a zároveň nejnáročnější částí byly „šotolinové letecké úseky“, mírně zvlněné, většinou však velmi ostré horizonty. To potvrzovala již při nastudování časového rozpisu například známá rychlostní zkouška Ouninpohja, která čekala na každého soutěžícího hned třikrát.

I letos si vzal na starost veškerou organizaci Vladimír Karlík. Lesní lokalita nacházející se nad Malenovickým hradem představovala ideální podmínky pro předposlední závod sezóny. Příprava tratí byla velmi náročná a neobešla se bez ochotných a obětavých pomocníků.
Posbírat co nejvíce bodů si přijelo celkem 36 závodníků. Většina z nich chtěla dohnat to, co během roku nestihla a v tom jim pomáhala právě představa zbývajícího času letošního ročníku. Nyní již nebylo možné udělat jakoukoliv chybu, i ta sebemenší by dokázala zajistit nechtěné umístění v tabulce. Cílem většiny soutěžících tak bylo nepřivodit si hned z kraje závodu nějaký zbytečný problém.

ilustrativní fotografie Hned první rychlostní zkouška s názvem Killeri byla velkým úspěchem pro Mikiho Sisáka. Tento talentovaný jezdec ze Slovenska začal svou kariéru teprve před rokem a půl, a již nyní předjíždí i ty nejlepší z nejlepších. Pokud lze o někom říci, že dosahuje extrémně viditelných pokroků s každým závodem, tak je to právě Miki. Na trať se vrátil po téměř dvouměsíční pauze a hned úvodní průjezd byl pro něj výhrou. Dalším, kdo se do náročného boje vrhnul po hlavě byl Jan Šrámek. Honza do Zlína letos jezdí především kvůli testování a ladění formy kvůli jiným šampionátům, ovšem pokaždé, kdy se zde objeví, podává perfektní výkony, čímž ukazuje, že trénink opravdu nepotřebuje.

RZ2 Mökkiperä potvrzovala náročný charakter tratí. Kdo se radoval z počáteční rovinky, své nadšení ztrácel hned v dalším momentu. Krátké i dlouhé „sešupy“ střídalo prudké stoupání, snahu udržet vůz ve vyznačené linii projevovala každá z posádek. Úkolem bylo dorazit v rozumném tempu až k časomíře, které předcházela ostrá levá zatáčka říkající si o přetáčivý smyk. To zvládl nejlépe Honza Šrámek, jehož Citröen DS3 WRC obvykle „brázdí“ jakýkoliv oddíl bez nejmenších problémů. Podobně na tom byl i Petr Pavlát, který nikdy nic neponechá náhodě a startuje s vynikajícím nastavením techniky. S menším, téměř zanedbatelným rozdílem dokončili rychlostku Tom Lysák a Martin Mudřík.

ilustrativní fotografie RZ3 Ouninpohja nejlépe sedla Dejvu Mišalkovi. S pouhým tří sekundovým zpožděním následoval Honza Šrámek a třetí nejrychlejší průjezd zaznamenal Kamil Sedláček zastupující všem dobře známý tým Styllex Motorsport.
Naopak ti, kteří by mohli mít na tratích menší problémy byli junioři. Již ráno se zdálo, že jim strmé stoupání bude činit potíže, ovšem kluci vše zvládali na jedničku a opět zasahovali do předního pořadí dospělých. Těmi největšími bojovníky se zdáli již od startu Davča Sedláček, Jirka Rosík, Vítek Kutal a Tom Mudřík.
V kategorii 2WD, které se tentokrát zúčastnili čtyři jezdci, byly časy velmi vyrovnané, a tak se bylo rozhodně na co dívat. Stejně tak kategorie Historic, která obsahovala pouze dva statečné závodníky- Tomáše Piknera a Ivana Zmrzlíka.



Ve čtvrtém měřeném úseku zaznamenal nejrychlejší čas Dejv Čech, v patách mu byli Petr Pavlát s Martinem Mudříkem, zkušení jezdci týmu Grifone.

V páté erzetě opět zabodoval Dejv Mišalko, posunující se stále blíže k nejvyšší příčce. Průběžné pořadí se neustále měnilo a pohled na výsledkovou tabuli byl tak pro mnohé velkou zkouškou nervů.

To, že podmínky byly opravdu náročné a nikdo si nemohl být jistý dalším průjezdem vedoucím k cíli, bylo již zřejmé. Navíc se vyplnila i předpověď počasí. Zprvu šlo pouze o menší přeháňky, později však silné průtrže, které značně znesnadňovaly bezpečnost na tratích. Někteří byli ovšem předvídaví a na tuto situaci se připravili již předem. Viditelným příkladem byl Petr Bábek, který zvolil speciální týmový oděv 2in1, a to barevně sladěné montérky, hodící se jak pro jezdce, tak i mechanika. Později prozradil, že je to i součást jeho taktiky. Základem správného výsledku je podle něj především dokonalá příprava vozu, kterou se nevyplácí podceňovat. Měl naprostou pravdu. Hned v následujícím měřeném úseku se stal vítězem.

RZ6- náročná Ouninpohja se stala kořistí pro Toma Lysáka, který si po celý den urputně držel třetí příčku. Ve dvoukolkách se opět nejlépe zadařilo Lukáši Zámečníkovi, který si hlídal náskok před Martinem Bartíkem. Velké souboje se daly vypozorovat i v týmové kategorii. Tým Grifone a Styllex Motorsport proti sobě soupeří za každé situace, k nim se přidává i Sheron Racing a Samohýl Motor Zlín. Taktika každého z nich se nepatrně liší, ovšem cíl mají všichni společný- pokračovat v bodování, ať se děje co se děje.

Sedmý měřený úsek ovládnul Martin Mudřík, který patří mezi velmi zkušené a pohotové jezdce, kteří vždy vyřeší každý problém. Následoval Petr Pavlát a v patách mu byl Honza Šrámek. Ten v následující erzetě vyrazil opět obvyklým tempem, které vedlo k nejlepšímu průjezdu osmé, tedy předposlední rychlostní zkoušky. ilustrativní fotografie

Na závěr čekala jezdce opět velmi obávaná Ouninpohja, ovšem tentokrát měl již každý pečlivě nastudovanou trať, a tak ho nemohlo nic překvapit. I přesto utrpěli něktěří závodníci několik pádů, ovšem těm se na blátivém povrchu opravdu nedalo vyhnout. Nejlépe vše zvládnul Dejv Mišalko, jako druhý Martin Mudřík a následovali Kamil Sedláček s Mikim Sisákem.

Nyní zbýval již jen pohled na výsledkovou tabuli. Vítězem letošní Total rally se stal (stejně jako minulý rok) Honza Šrámek. Pro zasloužený stříbrný pohár si dojel Dejv Mišalko a bronzový si odvezl Martin Mudřík.
Nejlepším jezdcem kategorie dvoukolek se stal Martin Bartík, následovali Lukáš Zámečník a Petr Bábek.
První místo v kategorii Junior obsadil Vítek Kutal, na druhou příčku dosáhl Davča Sedláček a tu třetí vybojoval Tom Mudřík.
V kategorii Historic zvítězil Tomáš Pikner a následoval Ivan Zmrzlík.


Letošní předposlední závod se stal velmi náročným, dlouhé výjezdy a technické sjezdy vyžadovaly naprostou koncentraci. Zároveň se však ukázalo, kdo dokáže patřičně využít svých schopností a podat perfektní výkon i v krizových situacích. Pořadateli patří velké poděkování, jak ze strany soutěžících, tak ze strany diváků. Ti, kteří se zúčastnili již po několikáté, se shodli, že tratě jsou zde opravdu rok od roku lepší!

A protože nás čeká poslední závod sezóny 2013, můžeme se již nyní těšit na pravé napětí a také velké překvapení ze strany pořadatelů!

Vendula Krátká


Fotky od Tomáše Mikla a Zdeňka Maráška.
Html výsledky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

3. Martin Mudřík
Pořadatel opět posunul kvalitu závodu oproti loňsku minimálně o stupeň nahoru.Zázemí se zvedlo připojením na 220V a kompresor byl příjemným bonusem.Tratě opět výborné,jedny z nejlepších,na kterých jsem kdy jel.Takhle si představuju tratě pro RC rally.Déšť, který provázel dvě RZ,mně maximálně vyhovoval.Jejich obtížnost se zvedala a prověřovala kvality jezdce a techniky.Přál jsem si, aby se počasí ještě zhoršilo, jedině tak jsem mněl šanci na lepší umístění.Třetího místa si hodně cením,protože konkurence byla opět výborná a minimálně patnáct jezdců mělo reálnou šanci na bednu.Celý závod jsem odjel na jetých Ripmaxech.Možná nové, by mě posunuly trochu dopředu,ale i tak jsem si parádně zajezdil a už se těším na příští ročník.

8. Mikuláš Sisák
Zjazdnosťou (čomu negatívne dopomohlo aj počasie) naozaj náročná, ale zato charakterom tratí veľmi pekná rally :-) ( Legendárna "Ouninpohja" neostala len pri názve a v niektorých úsekoch tejto skúšky ju aj svojimi prevýšeniami, horizontami, či uzkými miestami dokonale napodobnila :-) no chýbal mi tam nejaký ten skok do diaľky s metrom vedľa trati a bránou Red Bull :-D
Ja osobne na túto rally a predovšetkým na SS1 - "Killeri" asi nikdy nezabudnem, kedže práve tu sa mi v sobotu podarilo vyhrať moju vôbec prvú rýchlostnú skúšku v rc rally, z čoho som mal obrovskú radosť. :-) K tomuto, pre mňa prekvapujúcemu výkonu v SS1 som pridala aj niekoľko ďalších dobrých časov, no naopak ukázal aj veľké množstvo chýb a nekoncentrovanosť, na čom budem musieť do budúcna ešte popracovať.
Čo sa týka výkonu nášho týmu na tejto súťaži, som veľmi spokojný. Do poslednej rz, pred ktorou bolo ešte všetko otvorené sme si povedali, že dáme do toho všetko a to sa nám aj podarilo aj keď výsledok bol nakoniec v náš neprospech, s tým sme však nemohli rátať a tak si ani nemáme čo vyčítať.

9. Tomáš Mikl
Díky dešti před závodem i v závodě byly tratě lepší než když je sucho. Dokázal jsem zajet dobré časy a chybělo opravdu málo a mohlo z toho být lepší umístění. V jedné minutě 12 jezdců, to už je o drobnostech co rozhodnou závod. Letos poprvé na Totalu elektřina a kompresor, tohle se povedlo a byl to parádní servis.

15. Josef Jandouš
Do letošního čtrnáctého ročníku Total rally jsme nastupovali po sérii tří úspěchů v předcházejících závodech na bodech a s vizí oblíbeného těžkého Totalu. Auta nastavené po Štípě doznaly pouze kosmetických změn (umytí) a trénink nebyl vůbec žádný. Navíc ze soutěže se odhlásilo naše štístko - Burcu kvůli důležitějším ženským povinnostem - nákupu oblečení. Těžký terén, déšť, asi nepříliš vhodné nastavení aut, typ pneumatik a absence tréninku znamenali, že jsme během celého závodu nechytli správný rytmus a nemohli jsme zajet ani jeden dobrý čas. Celý závod byl tedy z našeho pohledu ztrátou času. Musím však kluky pochválit za tratě. Total rally byl i přes nepříznivé počasí skvěle sjízdný a dobře připravený.

16. Tomáš Mudřík
Vždycky se těším na Total rally.Moc se mi to líbilo,docela dobře jsem se umístil,zvolil jsem gumy Ripmaxy.Pěkné tratě jako vždycky.

19. Tomáš Pikner
I přes nepřízeň počasí měl letošní Total tradičně pěkné a náročné tratě za což patří pořadateli dík. Úkolem naší posádky bylo tentokrát pouze dojet do cíle, protože v naší kategorii Historic jsme nemohli být hůře, jak druzí! To se podařilo, takže panuje spokojenost.

20. Roman Kalík
Letošní Total se mě moc líbil . Tratě byli díky dešti pěkně zpevněné a nebylo tolik prachu. Jen škoda toho deště, díky němu jsem pokazil poslední RZ a z 19 místa jsem spadmul na 20 pozici.

26. Josef Jandouš jun.
Nemám co dodat. Loni jsme zde zvítězili, oblíbené tratě Totalu považujeme za krásné. Celý den však bylo všechno špatně. Výsledek tomu odpovídá. Máme nad čím do příštích závodů přemýšlet.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o