Nepříhlášený uživatel

15. Total rally report

ilustrativní fotografie
21.září 2014

15. Total rally report

... 80 P2 přes H 50 L do P2 DL 50 L3 přes H (vpravo si hrají dospělí na kluky) 100 BR (vlevo odbočka na Malenovický hrad) P4 (pozor kaštany) 50 BR L8 odboč 80 (vpravo hospoda u Tetoura) L3 DL 80 (vpravo pivovar Zlínský švec) BR BR P8 odboč ... tak nějak by asi vypadal zápis RZ Maják na Barum Rally, pokud by byl spolujezdec trošku všímavější - a hlavně měl čas si všímat okolí. A možná by i donutil jezdce zastavit a podívat se na ty dospělé, kteří si na kluky hrají.....

A když už si hrají 15 let, a z toho kulatých 10 let nad Malenovickým hradem na pořád stejných tratích, to už je na pováženou. A to i přesto, že se tratě za tu dobu řádně změnily. Když se zde jelo poprvé, většina jezdců nešetřila superlativy nad rychlými finskými horizonty, úzkými protahováky a náročnými průjezdy. V průběhu let se také snížil počet RZ z dvanácti na devět, ale vzrostla jejich délka. Stálicí na Totalu ale většinou bylo i počasí. Podzim, pošmourné ráno, deštivá přeháňka a nutnost používat RipMaxy, to vždy pro tento závod platilo. V letošním roce však došlo ke změnám.

Vladimíra Karlíka jako šéfa závodu nahradil Roman Kalík a zhostil se svého úkolu dobře. Zařídil změnu počasí - svítilo nám sluníčko a většina jezdců se na konci astronomického léta i pěkně zapotila, ponechal lokalitu, ale změnil pořadí rychlostních zkoušek a upravil jejich délku a styl. Vynechal dlouhé výjezdy za vodárnou což většina jezdců kvitovala s povděkem, ale k nelibosti některých přidal několik zatáček navíc na "finských" horizontech. A tak na oblíbené RZ "Ouninpohja" zůstal jen jeden velký skok na srdce z cyklo areálu. Touto zkouškou se také hned ráno začínalo.

Nejlépe se ráno vyspal Marek Střihavka před Janem Šrámkem a nestárnoucím Martinem Mudříkem. Velmi překvapili i jezdci na dalších místech : Tomáš Mikl, Tomáš Lysák a junioři Jirka Rosík a Víťa Kutal. V historicích všem ujel Roman Kalík, který těžil ze znalosti tratě při stavbě. Až osm sekund za ním byl Jirka Martínek a další dvě sekundy Tomáš Pikner. Na skvělém dvanáctém místě se rozjel Pavel Košíček v kategorii 2WD, pro tyto auta je Total vždy nesmírně obtížný. Hned na úvod měl velké problémy s elektronikou Petr Pavlát - 15.místo neodpovídalo jeho kvalitám.

Moravské posádky se chtěli při slabší účasti soupeřů z Čech předvést a to se jim dokonale podařilo na RZ č.2, kde vyhrál Tomáš Lysák před Tomem Miklem a Jirkou Rosíkem. Rozdíly však byly minimální. V juniorech se teprve rozjížděl Víťa Kutal (opět druhé místo) a i vítěz Total rally v kategorii Junior v roce 2013 - Josef Jandouš ml. nedosahoval požadované výsledky. V kategorii historiků se už jezdci seřadili za sebou a začali bojovat o desetiny sekund. Vyhrává Tomáš Pikner o 1,2 sekundy před Romanem Kalíkem a o dalších 1,4 sekundy je Jirka Martínek. V dámskému poháru za účasti jen dvou jezdkyň vévodila Maruška Jandoušová. Tentokrát však jí její soupeřka - Martina Pekařová, nedovolila polevit, velmi pěkně se kvalitní jízdou dotáhla a nutila Marii na dálku k chybám. Závod tak byl v této kategorii více vyrovnaný než dříve. Po první sadě RZ vedl Jan Šrámek o 1,2 sekundy před Markem Střihavkou. Za nimi se z průběžného třetího místa radoval Tomáš Mikl, následovaný Tomášem Lysákem a Víťou Kutalem. Ten už, po chybě Jirky Rosíka v této RZ (až desátý čas), začal vést kategorii Junior. Třetí se bezpečně vezl Tomáš Mudřík. Historikům se dařilo umazávat ztrátu na prvního v této kategorii Romana Kalíka. Druhý byl prozatím Tomáš Pikner, třetí Jirka Martínek. V kategorii 2WD měl po třetině závodu už 31.sekundový náskok Pavel Košíček před Romanem Seifertem. Na třetím místě jedoucí asfaltový specialista Petr Sekula už ztrácel dalších 37.sekund.

Následovala druhá sekce, kde došlo k prodloužení RZ6 o minutovou část RZ5. Zvýšila se tím nejen délka této zkoušky, ale hlavně její obtížnost o prudké výjezdy. Po šesté RZ bylo pořadí následující : Vedl Jan Šrámek už o skoro deset sekund před Markem Střihavkou, který měl ale k dobru jen dvě sekundy na Toma Mikla. Na záda jim všem dýchal skvěle jezdící Víťa Kutal - ztráta jen jedné sekundy na třetího. V první desítce pak probíhal i dalši těsný souboj o sedmé, osmé a deváté místo mezi Jirkou Rosíkem, Josefem Jandoušem a Lukášem Zámečníkem. Zezadu se pomalu dotahoval zrychlující Petr Pavlát, kterému však těžké a náročné tratě po letním zranění nesedly, a nemohl se dostat do tempa. Jen jedno třetí místo na RZ5 bylo na kvality tohoto jezdce málo. Nevzdával se však. Juniory už zcela opanoval Víťa Kutal, dvacet sekund za ním byl Jirka Rosík a 40 sekundy za Jirkou se držel Tomáš Mudřík. V kategorii 2WD se pořadí neměnilo od první rychlostní, jen se zvyšovaly časové rozestupy. Pavel Košíček měl už náskok 46.sekund na druhého Romana Seiferta a celkem 1.minutu a 38.sekund na třetího Petra Sekulu. V kategorii historiků i nadále vedl Roman Kalík o 13.sekund před Tomášem Piknerem a ten o další 4 sekundy před Josefem Pekařem, který se právě na šesté rychlostní zkoušce vynikajícím desátým časem celkově dostal před Jirku Martínka o tři sekundy.

A následovala poslední série tří RZ. V této sadě se rozjíždí Petr Pavlát, jedno třetí a jedno druhé místo a mocně finišuje. Po ztrátách z úvodu závodu mu to však stačí jen na poslední bodované místo. Desátá pozice a jeden bod. Jeho sklap získává devátý celkové a druhý junir Jirka Rosík, i osmý Josef Jandouš, který lituje provazu v předních nápravách z RZ8. Na sedmém místě končí překvapení závodu Lukáš Zámečník, šestý Martin Mudřík. Pátý končí asfaltér Tomáš Lysák a jen díky flustraci při chybách v RZ8 - kopnutí do auta - a následné penalizaci 5.sekund - končí na čtvrtém místě Tomáš Mikl. Na bednu tak vystupuje třetí Marek Střihavka se Škodou Fabia S2000. Druhý Víťa Kutal jedoucí na Fordu Fiesta RS WRC a vítězem XV.Total rally se stal v čas 19:11 Jan Šrámek pilotující opět Škodu Fabia S2000, který si tímto vítězstvím zajistil už předčasně i titul šampiona nejstaršího RC šampionátu v ČR - Intercup RC Rally Championship. Nakonec o necelých devět sekund v kategorii Historik vítězí Roman Kalík (Audi Quattro) - plně tak využívá znalosti místních tratí. Druhý dojel skvělým finišem v závěru závodu Josef Pekař (Ford Escort RS Cosworth). Třetí končí Tomáš Pikner (také Ford Escort RS Cosworth) . V kategorii 2WD se nakonec bojuje jen o časové rozdíly mezi prvním třemi. Vítězí Pavel Košíček pilotující VW Golf IV Rally před Romanem Seifertem na Hondě Civic Type-R a třetím Petrem Sekulou na stejném autě. Juniory vyhrává letošní mistr této kategorie - už zmíněný Víťa Kutal, druhý dojíždí Jirka Rosík a třetí Tomáš Mudřík (všichni tři na Fordu Fiesta RS WRC). Dvoučlenný závod žen vyhrává Marie Jandoušová (Mitsubishi evo X) před Martinou Pekařovou (Subaru Impreza WRC). Tyto dvě děvčata se zároveň musela v kategorii SuperJunior skonit před vítězem Tomášem Mudříkem.

15. Total rally v Malenovicích na čátečně pozměněných tratích rozhodla o celkovém vítězi šampionátu, zamotala však soutěž týmů, kde mezi prvním Grifone a druhým Styllexem je jen jeden bod. Před posledním závodem sezóny se také v kategorii Historik situace zdramatizovala. Vítězstvím se na první místo posunul Roman Kalík, ale veden jen o dva body před Tomášem Piknerem. A na třetím místě jsou Josef Pekař a Jiří Martínek. V juniorské kategorii už jistý vítěz Víťa Kutal může jen sledovat druhého Jirku Rosíka, ale hlavně boj o třetí příčku mezi Tomášem Mudříkem a Josef Jandoušem juniorem - rozdíl mezi nimi je pouhý bod. A kategorie 2WD ? O čtyři body vede Roman Seifert před Pavlem Košíčkem a o dalších šest bodů před Alešem Čejchanem. I zde se může situace ještě zamotat. Neboť poslední závod je asfaltový a na do pořadí mohou promluvit - a důležité body Romanovi zebrat - i jiní jezdci.

Poslední závod sezóny - 2. RC Rally ZLÍN se pojede opět v neděli na krytém parkovišti u 21.budovy Krajského úřadu a se sponzorstvím Zlínského kraje - Fondu mládeže a sportu. Jste všichni zváni !

Josef Jandouš


(úvod volně dle originálu RZ Maják od Lukáše Zámečníka)

15. Total rally - video od Romana Seiferta

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Šrámek Jan
Total rally je každý rok zajímavý závod. Tentokrát se trať podle mě trošku víc namotala a to mi vyhovovalo. Nicméně hodně často to byl už prostě terén za hranicí. První průjezdy všech tří RZ byly hlavně o pročištění trati a zbytek závodu se už dalo trochu přidávat na tempu. Výsledek byl perfektní. První místo bez větších komplikací jsem potřeboval, abych si pojistil šampionát, takže jsem naprosto spokojený. Teď se ještě ukáže jak dopadnou týmy. Dneska se sice podařilo minimalizovat ztráty, když jsem jel sám, ale i tak jsme na závodech dost nekompletní...

4. Mikl Tomáš
Na Totalu jsem startoval jsou rc závodní kariéru (2007). Tratě se za ty roky změnili a letošní verze mi seděla, vždy je to tu těžké a to se v závodě potvrdilo. Před závodem proběhla menší příprava - vymetání tratí, takže jsem měl trať načtenou. Otestoval jsem auto a vybral správné pneu. Od startu vše fungovalo, povedla se hned první rz a až do smolné 8rz jsem se držel na špici a bojoval s Víťou, Markem o bednu, Honza jel o dost ve předu. V 8rz jsem neudržel nervy a po třech chybách těsně za sebou, kdy jsem se snažil držet průběžně druhé místo si kopnul ve vzteku do auta. V cíli mě to stálo celkové třetí místo, ale konečně jsem jel rovinu se špičkou. Gratulace Víťovi k druhému místu, byl to parádní souboj. Díky Romanovi za super tratě a povedený závod s parádním počasím. V týmech jsme díky neučásti velké části Styllexu stáhli ztrátu a šli do vedení, v posledním závodě se rozhodne, kdo vyhraje letošní titul v týmech. Druhá půlka sezóny je parádní a těším se na RC rally ZLÍN.

6. Mudřík Martin
Těsně před závodem jsem dokončil podvozek pro sezonu 2015.Již jeho syrová nevyladěná verze jela docela slušně.Riskl jsem to a odzkoušený tři roky piplaný speciál odložil na poličku a nasadil neodzkoušenou novinku rovnou do jednoho z nejtěžších závodů.Na úvod třetí čas byl super,ale dál už to tak slavné nebylo.Auto má ještě velké rezervy.
Total po letech změnil hlavního pořadatele a bylo to znát na rukopisu.Roman zachoval 90% tratě a udělal jen drobné změny.Jedna rychlá pasáž zcela vypadla a ta druhá se zpomalila.Podle mě to závodu prospělo.Daleko větší vliv na trať měly deště, které nás provázejí celým létem,ale i s tímto se Roman zdárně vypořádal a uspořádal pro nás náročný závod,který prověřil jak techniku tak jezdce.
Šesté místo byla daň za vývoj techniky.Konkurence tentokrát nebyla tak nadupaná, jak na předchozích závodech Intercupu a šlo útočit na bednu.
V týmu nás podržel Tom, kterému to jede v posledních závodech skvěle.Zato Peťákovi se nedařilo,ale každý si vybere slabší chvilku.Veřím, že v posledním závodě budeme tahat za delší konec.I když na začátku sezony Stylex nasadil tak silnou sestavu, žejsem nečekal, že máme šanci.O to víc se těším na poslední závod.

7. Zámečník Lukáš
A teď, babo raď! 2WD nebo 4WD?! Na Total rally jsme si dokázali, že jsme schopni, i s naším obstarožním "FKáčkem", soupeřit s jezdci v první desítce. Ráno, když jsem viděl tu náročnou úzkou trať, nevěřil jsem v nějak extra dobrý výsledek a čekal, že se budem soutěží trápit. Nakonec vše bylo jinak a celkem dobře jsme si zazávodili. Vše bylo neskutečně vyrovnané a "mlelo" se to mezi sebou od začátku do konce. Jsem rád, že jsem se mohl do soubojů též zapojit. Radost mám z podvozku, že do něj nemusím vůbec nijak zasahovat a zatím se můžu na něj plně spolehnout. Romanovi a celému pořadatelskému týmu Intercup, patří velký dík, za další pěkně připravenou soutěž.

8. Jandouš Josef
Na Total rally jsem se vždy těšil. Uskákané dlouhé rovinky s horizonty, tak nějak jsem si představoval Finskou rally. V dřívějších dobách první a třetí rychlostní zkoušky byly pro mne to nejlepší v seriálu Intercup. V letošním roce se změnil pořadatel a postavil částečně trať jinou. Byla dobře vymetená, vyčištěná, značená, ale na můj vkus přišla o kouzlo. Hlavně RZ Ouninpohja, která se teď jela jako první (čtvrtá, sedmá) se hodně změnila. Hlavně její druhá půlka. Mnoho převrácených zatáček navíc a hlavně za stromy, změnily ráz této rychlostní zkoušky. Už to není o tom, jestli máš "koule" tak to tam pošleš naplno a snad to v tom protahováku vyjde a na skoku auto dopadne jak má, nyní je to o přesném a plynulém ježdění. A to není pro můj styl jízdy to pravé. Ani auto nebylo a asi nikdy nebude připravené na takové zatáčky a kroucení. Ale podmínky byly stejné pro všechny a i přesto, že se domnívám, že takto utažené RZ měly svědčit spíše klukům z Čech, opak byl pravdou. A dokonce se mi za sebou podařilo udržet i Petra. Navíc souboj s Lukášem, Jirkou a i zezadu dotírajícím Petrem byl skvělý do poslední RZ. A nebýt provazu v RZ8 v obouch předních poloosách, mohl jsem pomýšlet i výše. Navíc ssem rád, že všechny tři auta z Nedachlebic tentokrát bez závad viděla cíl.

11. Kalík Roman
Rally se mě podařila a dojel jsem na prvním místě v historikách, celkově jedenáctý. Dokonale jsem využil dobře načtené trati při chystání + k tomu nová elektronika a v první RZ jsem historikům ujel o 15 sekund a to jsem si držel až do konce závodu.Celkově jsem ve vedení o 2 body před Duvalem a o titulu se rozhodne na posledním závodě v garážích ve Zlíně.

14. Pikner Tomáš
Tratě na Total rally vždy byly a jsou hodně náročné na techniku i na ruce. Mně se tady nikdy moc nedařilo a nebylo tomu jinak ani při letošním ročníku. Roman jel v historicích parádně a jeho tempu jsem nestačil. Nakonec jsem rád, že jsem ubránil s odřenýma ušima aspoň třetí flek. Těším se na poslední RC rally Zlín, bude to boj až do konce. Pořadateli patří poděkovat za připravenou pěkné rally.

32. Sekula Petr
Total rally jsme jeli v kategorii 2WD a byla pro nás hodně náročná. Auto nemáme připravené na tento typ soutěží, protože jezdíme hlavně asfalty. Ale nakonec jsme zabrali a dojeli na předposledním třetím místě v kategorii. Na příští ročník musíme auto doladit, pokud se chceme prát o lepší umístění. Ale je to už za námi a můžeme se připravit na poslední závod, který by nám měl vyhovovat o něco lépe. Pořadatel udělal pěkný kus práce a i tento závod se rok od roku zlepšuje.

34. Dalajka Stanislav
První RZ byla náročná a chytl jsem několik kořenů a kamenů , pocit z jízdy nebyl vůbec dobrý. V dalších Rztách se situace opakovala až do 6.RZ kde jsem ukroutil poloosu a vzal si VP , tím skončil i můj souboj se Sekim o bednu ve skupině. Poslední tři RZ byly už v pohodě, trať byla vyježděná a nenarážel jsem na kořeny a kameny. Celkově nejsem se soutěží příliš spokojen i vzhledem k tratím a už se těším na garáže.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o