Nepříhlášený uživatel

17. Total rally report

ilustrativní fotografie
24.dubna 2016

17. Total rally report

Už podruhé, ale poprvé na jaře, se představila Total rally na známé trati v lomu v Malenovicích. Brzký termín závodu svědčil, neboť se přihlásila nebývale silná účast 66 jezdců.

Pro vzpomínku - rok 2015 - 39 jezdců, 2014 - 40 jezdců, 2013 - 34 jezdců.

A pořadatel Roman Kalík si pro ně, proti podzimu, připravil velké změny. Vyměnil umístění druhé a čtvrté RZ. Nově postavená zkouška vedla po pravé straně lomu a více se přiblížila finské skákavé šotolině. Co přiblížila, byla vlastně přímou kopií zkoušek z Finska. Rychlá, dlouhá, se skoky, sem tam jen úzké zatáčky kolem stromů, ideální novinka k prověření fyzické zdatnosti jezdců a správného nastavení strojů.

Ale vraťme se na start.

ilustrativní fotografie Hned na úvod - legendární Ouninpohja a v letošním roce už ne tak překvapivé vítězství Karla Bajzy. Druhé místo si pro sebe uzmul Pavel Košíček a až třetí dojel loňský mistr Víťa Kutal. Vítěz posledního Totalu Petr Pavlát dojel čtvrtý. Velmi kvalitní - i když nevyrovnané - výsledky podává pátý Lukáš Zámečník, který těsně pojel šestého (nejlepšího juniora) Tomáše Mudříka. Sedmý byl Tomáš Mikl. Překvapením bylo i osmé místo Historika - Romana Kalíka. Na dalších dvou "bodovaných" místech dojeli Pepa Pekař a druhý junior Saša Řezníček. Hned za body pak byla dvojice historiků stíhajících Romana - Pepa Vacek a Michal Holínek. Některým jezdcům se první RZ nepodařila. Uprostřed startovního pole tak nacházíme jména jako Ondřej Dočkal (18.), Filip Kopecký (20.), Martin Mudřík (27.), nebo Josef Jandouš junior (33.). V jednotlivých kategoriích nastala asi největší změna u žen. Vyhrává Pavla Hostinská před Martinou Pekařovou a Marií Jandoušovou. Dvoukolkám se na této trati už tradičně nedaří, technické výjezdy limitují jezdce vozidel s pohonem jedné nápravy a tak nejlepší z nich je Petr Bábek až 31.. Vedoucí jezdec pořadí F2 Josef Jandouš rozebírá po RZ celý diferenciál a nastavuje větší svornost. Před startem má problémy nově se tvořící juniorský tým Škody Motorsport, který oprašuje starší Fabie S2000 z dílen Ladina. Noví, mladí jezdci se začínají sžívat s technikou a v průběhu celého závodu se hlavně učí.. a zrychlují. VP dostává Tadeáš Volf, kterého také zradila technika hned na úvod závodu.

Do druhé - už dříve zmíněné RZ - nově postavené RZ Mökkiperä nastoupil nejlépe opět Karel Bajza. Vyhrává před Lukášem Zámečníkem a Víťou Kutalem. Martin Mudřík už také opravil svůj rozpis a zajíždí šestý čas. Tato RZ byla lepší pro F2 a tak Roman Seifert zajíždí lepší, 22.čas. VP dostává nováček, slovenský zástupce, Tomaš Gmitter, který se na tratě Totalu přišel hlavně učit. Úplně končí Tadeáš Volf.

ilustrativní fotografie Třetí a čtvrtá RZ opakují předchozí dvě zkoušky. Překvapujícím vítězem té čtvrté je Petr Pavlát. Jinak si celkové prvenství stále drží Karel Bajza o šest sekund před Víťou Kutalem a další čtyři sekundy před Pavlem Košíčkem. Propadá se Lukáš Zámečník. Po čtvrté RZ je až pátý. Nahoru pořadím se naopak rychle prodírá Martin Mudřík (11.). Pátá RZ a třetí průjezd Ouninpohja. Tato RZ má vypsanou speciální prémii o nejdelší skok. Několik jezdců povoluje uzdu plynu a svému srdci a skáčou. Řada fotografů a kameramanů pod skokem vidí několik kolostřešních kombinací, ulomené nápravy, ale i vypadenou elektroniku. Autor nejdelšího skoku - Roman Seifert se Škodou Felicia - sice vyhrává cenu, ale ztrácí na první místo ve skupině 26 sekund díky vypadlému regulátoru. Tato pátá RZ je také poslední, která se jede ze startu nad lomem. Zbývající čtyři RZ se přesunují do známého a "profláklého" místa na polygonu kolem hřiště.

Po této sekci je celkové pořadí následující. Vede Karel Bajza už o osm sekund před Víťou Kutalem. Pavel Košíček ztrácí dalších sedm sekund. Čtvrtý Petr Pavlát si jasně drží "bramboru". Pátý Lukáš Zámečník se začíná obávat stále se zrychlujícího šestého Pepy Pekaře. Tomáš Mikl - sedmý - si dnes jede svůj závod na bodech. Na osmém místě se pořád drží první historik - Roman Kalík. Devátý je první junior Tomáš Mudřík a lehké překvapení je stále "jeden" bod pro Davida Šintála za desáté místo.

Druhým historikem je pak Pepa Vacek na 12.místě, těsně před Michalem Holínkem (13.). V juniorech drží druhou pozici a 15.celkové pořadí Saša Řezníček. Jeho náskok na třetího Mariana Dalajku je ale jen 7 setin sekundy. Ve dvoukolkách vede Josef Jandouš (29.), ale jen díky technickému problému Romana po skoku v RZ5. Roman je tedy druhý (30.celkově) a třetí jede velmi pěkně Broňa Kořínek. Asi nejtěsnější boje probíhají v kategorii dívek, žen. Po vítězství v RZ1 se Pavla Hostinská propadla a do popředí se dostala Martina Pekařová. Jede nejpřesněji s dívek, dělá nejméně chyb a zaslouží si průběžné vedení . Celkově je 34. Drží náskok šesti sekund před Marií Jandoušovou (35.) a Pavlou (40.). Ještě jsme se nezmínili o kategorii SuperJunior. Tito "malí" borci se velmi obtížně pohybovali v terénu prvních pěti RZ. Přesto se Kuba Mudřík drží na 41.místě s více jak 90 sekundovým náskokem před druhým Dominikem Zapletalem (47.) a Petrem Touškem jun. (50.).

ilustrativní fotografie Po přesunu celého startovního pole na čtyři spodní RZ dochází k lehkému přeházení jezdců v první desítce. RZ5 - Killeri vyhrává Víťa Kutal před Karlem Bajzou a Pavlem Košíčkem. Dobrý čas zajíždí Marian Dalajka (osmé místo), Michal Holínek (devátý), propadá se naopak Roman Kalík (13.místo v RZ).  Celkové pořadí se ale nemění. Změna nastává vlastně jen v pořadí F2, kde Josefa Jandouše, který se stále trápí se svorností diferenciálu, pojíždí Roman Seifert a vrací se zpět na první místo v kategorii.V sedmé RZ -  Jukojärvi - si bere vítězství Karel zpět. Vyhrává už jen o půl sekundy před Vǐťou. Třetí je Petr Pavlát.Přichází poslední dvě RZ, druhá várka Killeri a Jukojärvi.

Víťa stahuje náskok Karla, třetí Pavel Košíček si jede v klidu o bednu. Probíhá však boj na pozicích historiků. Propadá se Roman Kalík, naopak se za něj už jen o jednu sekundu dostává Pepa Vacek a o dalších 12 sekund je Michal Holínek. Další tvrdý souboj nastává o vítězství mezi dívkami. Marie Jandoušová stahuje náskok Martiny Pekařové už jen na čtyři sekundy. Naopak v F2 je situace stejná jako po RZ6 a vlastně se nezmění až do cíle. Před touto RZ končí Vláďa Matucha, kterého zradila technika jeho Fordu Fiesta RS WRC.

V poslední zkoušce nezvládá tlak Karel Bajza. Dělá chybu a dojíždí až sedmý, tím ztrácí celkové vítězství. Výhrou v RZ si zajištuje letošní první celkové vítězství Víťa Kutal. Druhý v RZ - Martin Mudřík se tak dostává na celkově osmé místo. Po problémech na úvod rally, jsou to dobré body do celkového pořadí. Třetí v RZ dojíždí Petr Pavlát a potvrzuje "svou" bramborovou medailí, že nepatří do starého železa. Na druhé místo celkově se tedy propadl Karel Bajza. Třetí celkově dojel Pavel Košíček. Skvělým finišem v závěru a ČTVRTÝM místem v RZ 9  si vítězství v kategorii historik a celkové deváté místo zajišťuje Pepa Vacek. Roman Kalík se propadá na druhé místo v kategorii a celkově 11. Třetí pak končí Michal Holínek (12.). U Juniorů vítězí Tomáš Mudřík (10.) před Marianem Dalajkou (15.) a Sašou Řezníčkem (17.).  O necelé tři sekundy vyhrává ve velmi pěkném souboji kategorii dívek Martina Pekařová (30.). Druhá Marie Jandoušová (31.) a třetí Pavlína Hostinská (37.). SuperJuniory vyhrává Jakub Mudřík (40.). Druhý dojíždí Dominik Zapletal (47.) a třetí Petr Toušek junior (50.). Poslední kategorií jsou "dvoukolky". Total rally je pro ně jedna ze dvou nejtěžších soutěží a tak vyhrát tento závod je velmi obtížné. I přes nejdelší skok - a díky tomu utržený regulátor - vyhrál Roman Seifert (29.) před Josef Jandoušem (35.) a Petrem Bábkem (36.).

Letošní velmi těžká TOTAL rally opět ukázala jak je RC rally krásná. Rychlé sjezdy, těžké výjezdy, mnoho skoků. Souboje až do konce. Odjetý čas prvního více jak 25 minut.

Mnoho cen od pořadatele. Roman Kalík jako pořadatel zaslouží poděkování.

Klobáska a špekáček nakonec.

 


Josef Jandouš


17. Total rally - druhé video od Romana Seiferta

17. Total rally - video od Romana Seiferta

17. Total rally - slow motion video od Pepy Vacka

17. Total rally - video od Robina Šišky

17. Total rally - fotogalerie od Ondry Záruby

17. Total rally - fotogalerie od Pepy Vacka

17. Total rally - fotogalerie od Standy Dalajky

17. Total rally - fotogalerie od Davida Kubeše

17. Total rally - fotogalerie od Dana Peťovského



Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Kutal Vít  - Dost jsem se na tento závod připravoval, protože jsem veděl, že Karel bude hodně rychlý a já s ním chci udžet krok celkové klasifikaci. Auto fungovalo téměř bezchybně a jelo se mi s ním skvěle, ale stejně jsem nemohl najít způsob jak dotáhnout ne moc velkou ztrátu na Karla, který jel podle očekávání. Když zbývaly jen poslední čtyři rzty a ztráta bylo přes 8 vteřin začal jsem experimentovat s jinýma pneumatikama, větším výkonem atd. Nic dostatečně nepomohlo. Před poslední rz byla ztráta 6,5 vteřiny. Vzhledem k našim vyrovnaným časům to bylo docela dost a tak jsem si moc šance nedával, ale zároveň jsem to nechtěl vzdát, tak jsem jel tak, jak umím. Karel dost chyboval a dojel rz se ztrátou asi 8 vteřin na mě. Takže to nakonec vyšlo a je z toho moje nejlepší umístění na šotolině, protože mi to vždy o něco uteklo. Souboj to byl krásný a děkuju pořadatelům za krásné tratě a celkově celý závod.

2. Bajza Karel  - Parádní závod!! Ze začátku jsem měl strach jak to přežiju vše odběhnout ale celkem v pohodě...celý člověk mě bolel až v neděli :D Co se týká závodů, tak bych chtěl hodně poděkovat Romanovi, protože RZty byly nádherné. Celý závod jsem jel naplno. Bohužel i tu poslední rz, což se nevyplatilo. I tak jsi tohodle výsledku vážím více, než minulé vyhrané rally. Vítek jel parádně a jde vidět že i u nich v teamu je odborník na podvozky. Snad to vydrží a budem bojovat s Vítkem každý závod. Doufám, že ho to baví více jak minulý rok, kdy jel skoro všude jinou ligu. Já se zatím letos bavím hodně, ať už je výsledek jakýkoliv. :-) Musím pochválit i Pavla za parádní výkon s novým autem. Uvidíme jak zareaguje konkurence co se týká podvozku, jelikož co se štěbetá na síti, tak už i nejlepší jezdci v ČR budou přecházet na stejný podvozek...

4. Pavlát Petr  - Na Total jsem odjížděl s pocitem, že mi to tam vloni šlo a že je moje Tamiya jako dělaná do tohoto těžkého terénu. Taky raději běhám z kopce (teda spíš se koulím), než do kopce a po rovině. Po RZ1 bylo vidět, že místní borci zase o krok pokročili s nastavením podvozků. Točí to už všem a některým se to o mnoho líp chová na nerovnostech než můj veterán. Zkoušel jsem různé pneu (dokonce i ten brutální vzorek), ale s žádnými si můj podvozek nerozuměl tak dobře, abych dokázal sekundovat nejrychlejším.  Vítězství v jedné RZ bylo dílem bezchybné jízdy a chyb soupeřů.  Když se občas přidal zaseknutý klacek v kole, nebo špatné odbočení, tak ztráta na nejlepší narůstala celkem rychle. Karel jel skvěle a jen chyby v poslední RZ způsobily že nevyhrál (i psychika se musí potrénovat, když chce být někdo šampion). Gratulace Vítkovi, který ten souboj ustál a vybojoval velmi cenné, nečekané vítězství. Pěkné tratě, objednané počasí, přátelská atmosféra, jen bych možná zvážil to vyhlašování. Vím že děti jsou na závodech nejdůležitější a přeju jim to, ale přeci jen takový superjunior už nemusí být znovu hodnocen jako junior a odnést si 2x plnou náruč kravin a bonbónů. Nepíšu to kvůli sobě, protože ty kraviny stejně vesměs zahodím, nebo někomu věnuju, ale byla tam spousta úspěšných závodníků, jejichž jméno mohlo aspoň zaznít při tom vyhlášení.

6. Zámečník Lukáš  - Dobrý. Postupně se nám daří doladit auto podle našich představ. Teď už jen čekáme na nové tlumiče a snad nás to posune ještě výš. Sice jsme přišli o možnost bojovat o vyšší příčky díky záhadnému rušení signálu, ale i tak výsledek je dobrý. Aspoň jsme pomohli nějakým tím bodíkem k vítězství v týmech. Pořadatelům patří dík za skvělou přípravu trati, hlavně RZ 2-4 kdy se jelo opravdu na srdce a hodně nám to připomínalo adrenalin z "velké rally".

7. Mikl Tomáš  - Z Totalu se pomalu stává domácí závod a co se týká tratí, tak se mi dané rz-ty hodně líbí, jen kdyby ten kopec byl poloviční. První půlka závodu super, pár chyb sice přišlo, ale bojoval jsem o průběžné páté místo. V rz 5 jsem si zkusil skočit, to se mi vůbec nepovedlo (hned jsem si vynadal) a díky tomu nabral ztrátu, kterou jsem chtěl dole dohnat. Sice jsem měl spodní sekci najetou z tréningu, ale jak se ukázalo, tak to bylo ještě horší, ztrácel jsem hodně a propadl se na sedmé místo. To jsem nakonec těsně udržel před parádně stahujícím Thirym. Kluci ve předu jedou o dost rychleji a sváděli parádní souboj, do dalšího závodu bude potřeba mrknout na nastavení auta a pokusit se ho zrychlit. Díky Romanovi za uspořádní závodu, parádně jsem si to užil.

8. Mudřík Martin  - Hodně jsem se těšil a věřil že mám šanci na dobré umístění. Na první RZ jsem trestuhodně podcenil obhlídku tratě a dvakrát špatně odbočil. O to víc jsem si pak užil závod. Stahoval co to šlo a snažil se i přes velkou bolest kolena prokousat pořadím na bodované místa. Na spodní RZ jsem nasadil nové pneu a bylo to znát. Auto funguje perfektně. Jenom ten pilot to kazí. Roman uspořádal velmi pěkný a kvalitní závod. Duch a styl Totalu i přes změnu lokality zůstal zachován a to je dobře. Děkuji všem co se podíleli na pořádání závodu za pěknou sobotu.

11. Kalík Roman  - Závody jsem si užil. Pepovi Vackovi gratulace k prvnímu místu v histroricích. Tu posledni RZ zajel parádně a neměl jsem šanci jej urdžet za sebou

12. Holínek Michal  - Na závod jsem jel s tím, že jsem měl konečně možnost otestovat nové tlumiče na pořádné šotolině a tak jsem se nejen těšil, ale taky bál, jak bude vše fungovat. Ze začátku to vypadalo dobře a to že jsem se usadil na 2. místě v kategorii mě vyhovovalo. Ale postupem času, čím byla trať více rozbitá, jsem dělal více chyb a nebyl jsem schopný držet krok. Je potřeba se ještě více věnovat jak autu, tak rukám, ale i tak spokojenost s 3. místem v kategorii. Pepovi a Romanovi gratuluji, předvedli super výkony! Pořadatelům děkuji za super závod, domů jsem dojel naprosto K.O.

13. Šintál David  - Na závod jsem vzal Tamiyu, což se ukázalo jako dobře. Hned od začátku závodu se celkem dařilo, hlavně 9.čas ve druhé RZ. Po páté a zároveň poslední rz co se jela nahoře jsem byl průběžně na 10. pozici. Ale pak se jezdilo na ,,dolní rz´´ kde jsem myslel, že díky tréninku na závodě Zedart se mi tam bude dařit, ale nebylo tomu tak. Do konce závodu jsem klesl na 13. příčku, ale jsem spokojený . Jinak závod byl připraven na výbornou, tratě byly zajímavé a zábavné. Takže díky pořadatelům za super závod.

21. Hostinský Lukáš  - Nádherné lesní závody. Moc děkuji všem kteří pro nás všechny dokážou připravit nádherné tratě. Náročné sjezdy jsem přežil, ale výsledky hrozivé. Mám co zlepšovat a to mě motivuje. Těším se na další závody. Ještě jednou dík všem organizátorům.

23. Dalajka Stanislav  - Krásná soutěž, pořadatel odvedl skvělou práci, opravdu nemám co vytknout. Na tuto soutěž jsem se opravdu těšil, protože se mi na "Skalce" posledně dařilo. Bohužel jsem se nemohl zúčastnit "Zedartu", ani příprav, takže jsem nevěděl jak trať vypadá, natož tak abych to měl najeté. Vše se začalo projevovat od 1.RZ, kde jsem nestíhal a tak probíhal celý můj závod, žádné velké zlepšení, ani jeden čas v TOP 10. Z mého výkonu jsem zklamaný a doufám, že na Sheronu si spravím chuť.

32. Záruba Ondřej  - Tratě závodu byly parádní. Moc dobře jsem si zajezdil.

33. Dočkal Ondřej  - Velice dobrý a užitečný test na Great Cross s novým autem, které má spoustu porodních bolestí. Tyto se postupně ukazovaly a je třeba je řešit. Romanovi všechna čest za odvedenou práci...

38. Káňa Lukáš  - Do lesa jsem se těšil a realita nakonec předčila mě očekávání. Šotolinová soutěž to byla má třetí, s tímto podvozkem premiéra. Ještě neumím vše nastavit, tak to sem tam jelo jinam, než jsem chtěl, ale zážitek parádní a rovinky na sjezdech adrenalinové. Příště vemu špekáčky. Pořadatelům patří dík.

45. Řezanina Jakub  - Na tuto rally jsem nejel s žádným očekáváním, jelikož tento terén byl pro zadokolku zabijácký. Ale nakonec jsem se skvěle bavil a zjištění, že jsem vyjel všechny výjezdy a nebyl poslední mě ještě více potěšilo. Závody měli dobrou organizaci a tratě byly také pěkné. Zadokolku pravděpodobně opouštím a pojedu nadále 4WD jelikož jezdit bez soupeřů není žádná zábava.

Tým Škoda Motorsport  - Hned v úvodu rally jsme museli z důvodu selhání elektroniky odstavit jeden ze tří nasazených vozů Škoda Fabia S2000. Vedení týmu nakonec rozhodlo a nasadilo do závodu dva natěšené nováčky a celkově jsme to společně pojali jako ostrý test techniky i jezdců do dalších soutěží. Závod jsme si parádně užili, za což patří dík všem, kteří se na stavbě tratí a organizaci tohoto podniku podíleli.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o