Nepříhlášený uživatel

2. INDoor rally report

ilustrativní fotografie
6.března 2016

2. INDoor rally report




Rekordní novinka

Když se v loňském ročníku poprvé konala velká sálová Euronics rally všechny překvapila ochota a šikovnost skoro všech závodníků ve stavbě a později úklidu tratě. Díky tomu se pořadatelé Intercup Zlín rozhodli ponechat tento "zimní" závod v šampionátu. Protože však ale nájem za házenkářskou halu přesahoval naše možnosti, už v létě roku 2015 padlo rozhodnutí vyzkoušet halu SPŠ Zlín. Podařilo se nám domluvit i bývalou Aulu SPŠ a tak se v sobotu brzy ráno 5.března sešlo rekordních 71.jezdců, aby zakusili délku RZ na 2.InDoor rally 2016. "Novou" soutěž si vzal pod svá křídla Petr Bábek a musíme konstatovat, že se úkolu zhostil na výbornou. S pomocí většiny členů spolku Intercup a další jezdců připravili obtížný závod. Díky aktivitě některých jedinců se trať začala stavět už v pátek večer a tak byly v sobotu ráno postaveny dva okruhy, které se různým spojováním proměnily na avizovaných 10 RZ. Letecký start a cíl, pomalejší úzká pasáž v části Auly, rychlejší zatáčky za sítí a kruháč uprostřed, zůstane v myslích jezdců ještě dlouho. Vlastně jen do 4.března 2017... do další 3.InDoor rally. Původní nahlášená vize, že pojedeme do 17:00 se uskutečnila. Stihly se odjet všechny původně plánované zkoušky a všichni jezdci si velmi pěkně zajezdili. (snad kromě výletníků z Brna - Adama a Jirky)

Hned od prvních RZ bylo jasné, že rovná parketová trať svědčila více jezdcům, a Víťa to nebude mít s vítězstvím tak snadné. V průběhu všech deseti RZ se v popředí vystřídalo mnoho překvapení. Jak vítěz první RZ Pepa Pekař, tak po druhé RZ průběžně první Josef Jandouš ml., vítěz páté RZ Lukáš Zámečník, třetí, čtvrté a páté místa dvojkolky Petra Bábka v jednotlivých zkouškách. Třetí místo Saši Řezníčka hned v úvodním testu. Ale hlavně nakonec překvapivě velký rozdíl mezi prvním a druhým. A vítěz Karel Bajza. I přes trefený cíl - náskok 20.sekund na druhého Pepu Pekaře. Ale postupně.

ilustrativní fotografie Do první RZ "Strojírenská" nastupuje s jedničkou obhájce vítězství Víťa Kutal a zajíždí velmi slušný čas 2:38. O 363 tisíc ho však poráží Pepa Pekař a ujímá se celkově vedení. Třetí dojel Saša Řezníček(J) před Martinem Mudříkem, Filipem Kopeckým (J), Tomášem Miklem, Pepínem Jandoušem, Lukášem Zámečníkem, Tomášem Mudříkem(J) a Karlem Bajzou, který hned v úvodu trefuje cíl. První dvojkolka je hned na 11.místě - Martin Ševčík poráží Josefa Jandouše o 347 tisíc. Na 14.místě je třetí Petr Bábek o 2 sekundy zpět. Historikům a jejich omezení v pneu tělocvična nikdy neseděla. Tomáš Pikner je až dvacátý, David Kubeš je 26.místě a Josef Vacek za ním na 27.místě. V dívčí kategorii začíná tvrdý souboj o vítězství mezi Marii Jandoušovou (21.místo) a Martinou Pekařovou (25.místo). Pavlína Hostinská na obě šikovně jedoucí děvčata nestačí, hlavně proto, že jede zároveň i kategorii Historik, takže ji velmi limitují pneumatiky. V úvodní RZ hned tři jezdci dostávají VP. Do testu neodstartoval Adam Martínek, technický problém pak zastavil Staňu Dalajku a Ondra Záruba si stěžuje na navigátora, který nenahlásil jezdci zatáčku a jeho Fiesta se tak ocitla v protisměru. V druhé RZ - Elektrotechnická - lehce chybuje Pepa Pekař, propadá se pořadím na druhé místo. Dopředu se však mílovými kroky řítí Peugeot 207 S2000 vítěze této RZ Karla Bajzy. Ze závodu odstupuje Adam Martínek, kterému se nepodařilo rozjet ani do druhé RZ - problémy s regulátorem. Ve třetí zkoušce - stavební - se dvojice Karel Bajza a Pepa Pekař skvělými výkony vzdalují svým soupeřům. Pěkné třetí místo zajíždí Tomáš Mudřík, a i čtvrté místo Petra Bábka s Felicií je překvapením.  Ve čtvrté RZ se pořadí na prvních třech místech v RZ nemění. Opět vítězí Karel, který se tím celkově dostává na první místo před Pepu. Pátou RZ vyhrává Lukáš Zámečník a začíná útočit ze zadních pozic na body do šampionátu. Druhý Pepa Pekař vrací úder Karlovi a stahuje rozdíl mezi nimi na pouhých 6 setin sekundy. Na třetím místě se celkově drží Tomáš Mudřík. Saša Řezníček jako druhý junior se už propadl na místo deváté a Filip Kopecký je jedenáctý. Dvoukolkám vévodí Petr Bábek (10.celkově) před Josef Jandoušem (14.) a Martinem Šimčíkem (15.). Historikové okupují třetí desítku pořadí. Tomáš Pikner (20.), Michal Holínek (26.), Pepa Vacek (27.). V ženách je klid před bouří. Marie (22.) si zatím najela na Martinu (24.) čtrnáct sekund a nezdá se, že by měla mít problémy, ale zdání někdy klame. Třetí je Pavla Hostinská (38.) už s velký odstupem více jak jedné minuty. Uprostřed startovního pole se pěkně drží i superjunioři - Jakub Mudřík (41.) a Dominik Zapletal (49.). Třetí je pak Jan Nevola na 55.místě.

ilustrativní fotografie Druhá půlka závodu sedí Karlovi Bajzovi nejlépe. Neopustí první dvě místa v RZ, třikrát vyhrává a buduje si tak náskok. V šesté RZ tedy vítězí Karel před Vítem a Pepou Pekařem. V 7.RZ se na třetí místo dostává Lukáš Zámečník před Pepu. Jinak se pořadí nemění. Osmou zkoušku dnes poprvé vyhrává Víťa, druhý je Karel Bajza a třetí dojíždí Pepíno Jandouš, který jede velmi podobně jako Lukáš Zámečník. Střídají vynikající časy s horšími a tak se drží spíše za první pětkou celkového pořadí. Na vyčištěné trati začínají lépe fungovat pneumatiky rallyblock a tak se krásným časem předvádí i Tomáš Pikner - dvanáctý v RZ. Ale i další dva historici se vejdou do prvních dvaceti. Předposlední zkoušku opět vyhrává Karel, tentokrát před Víťou a na "bednu" se podruhé vrací Tomáš Mikl.

V celkovém čase 28:35 (včetně penalizace 10 sekund za trefený cíl v RZ1) vyhrává Karel Bajza s Peugeotem 207 S2000. Druhý dojíždí Pepa Pekař na Citroenu DS3 WRC a třetí Víťa Kutal s VW Polo R WRC. Na čtvrtém místě celkově je první junior Tomáš Mudřík. Druhým v této kategorii je celkově devátý Filip Kopecký, třetím Saša Řezníček (11.celkově). Poprvé na nejvyšší stupeň vítězů vystoupal Petr Bábek v kategorii F2 (10.celkově), druhý skočil Josef Jandouš (13.) a třetí Martin Šimčík (15.). Tomáš Pikner jako jediný historik nakoukl do první dvacítky (20.). Druhé místo pro sebe vyjel Michal Holínek (25.) před Romanem Kalíkem (26.). Jen  dvě sekundy rozdílu dělily od sebe dívky na 23.resp. 24.místě celkového pořadí. Martina Pekařová mocným finišem stahovala ztrátu z úvodu závodu na Marii Jandoušovou. Pro tentokrát však skočila až druhá. Výkon z druhé půle však znamená pro Marii velké ohrožení a mezi těmito děvčaty určitě uvidíme ještě velmi těsné souboje. Třetí z žen a dívek dojela Pavla Hostinská (39. celkově). Superjuniory vyhrál Jakub Mudřík (45.) před Dominikem Zapletalem (52.) a Janem Nevolou (58.).

Závod odstartovalo rekordních 71.jezdců. Do cíle dojelo rekordních 68.závodníků. Jediný zápor na jinak skvěle zorganizovaném závodě byla nekázeň diváků, kteří bez přezůvek po skončení závodu vstoupili na plochu a podpatky ničili parkety !!! V příštím ročníku nebudou mít diváci vstup na plochu povolen.

Pořadatel Petr Bábek si připravil velmi pěkné ceny a tak odjížděli závodníci po 18té hodině velmi spokojeni, o tom svědčí i komentáře k závodu. Pořadatelé děkují všem závodníkům, kteří se podíleli jak na stavbě, tak úklidu tratí. Jen díky Vám některým se to zvládlo v tak skvělém čase.

V příštím roce tedy znovu u 3.InDoor Rally v hale SPŠ Zlín - 4.března 2017 naschledanou.


 


Josef Jandouš





2. INdoor rally - fotogalerie od Ondry Záruby

2. INdoor rally - fotogalerie od Pepy Vacka

2. INdoor rally - fotogalerie od Ivana Zmrzlíka

2. INdoor rally - video od Romana Seiferta

2. INdoor rally - druhé video od Romana Seiferta

2. INdoor rally - video od Robina Kostelníka

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Bajza Karel - Prostě paráda!! Opět životní úspěch...zlepšovat už není moc co. Závody byly pěkné a docela jsme dostali zabrat i po fyzické stránce. Hodně mě zlobil Panizzi, který jel nezkutěčně dobře a dával mi hodně zabrat. Naštěstí se to pak překlopilo na mou stranu a začali jsme mu lehce ujíždět. Ke konci závodu se opět do formy dostal Vítek, ale naštěstí už bylo pozdě. Co se týka teamu, tak je to taky velký úspěch pro nás. Nevěřil jsem, že se budeme takhle držet těch nejlepších, ale máme dobré lidi v teamu a zatím to šlape jak má. Uvidíme jak to bude fungovat na dalších závodech, ale doufám, že to nějak ustojím jak já tak i náš team.

4. Mudřík Tomáš - Konečně se mi povedlo porazit taťku i vyhrát v juniorech. Traťe byly dobré, až na zadní telocvičnu, v ní to hodně klouzalo. Čtvrté místo v Intercupu je moje nejlepší umístění. Děkuju pořadatelům za pěkné tratě. Před závodem jsem se  trochu bál Filipa Kopeckého, který byl rozjetý z Wintercupu. Naštěstí mi závod sedl líp.

5. Mikl Tomáš - Super závody, parádní účast ve všech kategoriích, všechno fungovalo a já si závody užíval. Díky změnám povrchu v halách to bylo hodně zajímavé na řízení auta a já si užíval jízdu dveřmi napřed. Tratě se povedly, rychlé i pomalé úseky, změna rytmu jízdy, bylo tu všechno. Chytil jsem začátek závodu, do poloviny závodu jsem si věřil i na bednu, ale Karel s Pepou ukázali, že mají dneska svůj den. Víťa se ze začátku trápil, ale pak v drůhé půli šel před nás. Byl z toho parádní týmový souboj o čtvrté místo s vítězstvím Toma Mudříka, sice se mi poslední rz povedla, přesto náskok udržel a já mu k bramboře gratuluji. Těší mě sklalp Martina, to se počítá. Nečekal jsem, že v takovém počtu odjedeme 10rz, čas závodu přes 28 min je parádní, změna haly závodu prospěla. Na chystání a úklidu tratě se podíleli skoro všichni i děti, díky tomu vše šlo rychle a za to patří všem co pomáhali dík.

6. Mudřík Martin - Myslím, že  hala na SPŠ byla lepší a zajímavější než loňský Euronics. I to, že nas v pátek na dvě hodinky pustil správce chystat tratě bylo velké plus. Nováček mezi pořadateli Petr Bábek se role hostitele ujal velmi zdatně a připravil pro nás kvalitní závody. Hlavně ceny byly hodnotné a hezké. Zejména pro stálé organizátory Intercupu bylo velkou úlevou, že při chystání a úklidu všichni pomáhali. Už dlouho jsem si tak dobře nezajezdil. Velká konkurence a těsné souboje. Bylo to super a celý den jsem si to užíval. Odveta bude na Totalu. Na takových tratích jsem začínal.Uvidíme kdo se udrží v desítce.

Grifone - Na Valašce nám to moc nevyšlo,ale to nevadí. Tenhle závod vyšel na jedničku. Hlavně Junior se blískl a zajel mazácky. Jen tak dál. Tom pokračoval v loňských velmi dobrých výsledcích a ukázal, že vyzrál ve spolehlivého top jezdce. A já jsem se snažil v závěru zatáhnout a potrápit soupeře, ale neměl jsem šanci. Jede se hodně ostře. Red Bull se snažil ve svém stém závodě vyhrát. Hlavně Pepa by si za svůj výkon tu výhru zasloužil, jede letos parádně. V klasifikaci se nám to pěkně vyrovnalo.Vypadá to letos v týmech hodně zajímavě. Nedáme ten pohár nikomu lacino :-)

11. Řezníček Alexandr - Na tenhle závod jsem se hodně těšil i když jsem neměl moc dobře nastavené auto, ale dařilo se. Na první "erzetě" jsem zajel 3 čas což byl pro mně největší úspěch a postupem odjetých "erzet" to bylo horší a horší. Už teď se těším na příští šotolinový závod Total rally.

13. Jandouš Josef - Do závodu jsem vstupoval s pokorou. V pátek večer jsem zjistil, že mi nefunguje diferenciál, resp. měl úplný prokluz a tak místo jakéhokoliv nastavování auta jsem jen rozebral a zase po promazání složil diferák. Hned ráno jsem zjistil další problém . Po resetu vysílače a přijímače, se už díky nefunkčnímu tlačítku nedalo dostat do menu a zpomalit výkon auta. Ještě že mi soupeř MM půjčil jinou vysílačku /díky/,  a já mohl dojet závod. Na časech to ale bylo vidět. Chtěl bych pogratulovat Petrovi Bábkovi. Jeho jízda na parketách byla skvělá a zcela po právu zvítězil. Velmi pěkně jsem si zajezdil. Myslím, že areál SPŠ Zlín je lepší než Euronics hala. Velmi hezká a rekordní soutěž.

18. Ondrašík Pavel - Uklouzaný povrch sice nepatří mezi mé oblíbené, ale i tak jsem se na závod těšil. Cílem bylo poprat se v tak nabité konkurenci o bednu. Auto fungovalo na jedničku, ale na lepší jak čtvrté místo v kategorii to tentokrát nebylo. Kluci přede mnou si jeli svůj závod, a já si užíval pěkné souboje s Danem o bramboru. Gratulace Peťovi Bábkovi k prvnímu fleku, na parketách nemá asi ve dvoujkolkách konkurenci. Pořadatelům patří velký dík za skvěle zvládnutý závod. Co se týče tratí, organizace a zázemí, nemělo to chybu.

20. Pikner Tomáš - Myslím si, že se tento závod opravdu povedl a patří poděkování všem, protože snad všichni se podíleli na stavbě i úklidu tratě. Já tyto uklouzané povrchy, kde se jezdí dveřmi napřed, mám rád a vždycky si to užívám. Proto mě to šlo asi tak nějak samo a podařilo se mě zvítězit v historicích.  Musím také pochválit výkon Marka Jandouše, který o sobě dával v naší kategorii hodně vědět. Jen tak dál. Takže zdar všem a těším se na další závod.

25. Holínek Michal - Na závod jsem se těšil, ale ráno jsem nepřijel vůbec v dobré náladě a po té co jsem viděl velmi utáhlou trať v druhé místnosti, neměl jsem s toho vůbec dobré pocity. Bohužel se vše potvrdilo na časech v prvních RZ a já vůbec nevěděl co mám dělat, aby se to zlepšilo. Po 3. RZ jsem už na Toma Piknera, který vedl, strácel bez mála 30s a to před námi bylo ještě v plánu 6rz. Tak jsem se pustil do nastavení auta a ve 4. RZ i díky problémům dalších dvou předních jezdců, jsem zajel druhý čas v kategorii. Bylo důležité se dostat na 2. místo a v tuto chvíli to už nebylo nereálné. Časy se zlepšily a tím i nálada, která pomohla k vybojování 2. místa a já jsem za to rád. Co mě velmi mrzí jsou technické problémy, mého týmového kolegy Davida. Tratě byli těžké a tím, že se ještě jedna RZ přidala, dojel jsem dom úplně hotový. Pořadatelé udělali dobrou práci, hodně jsme si zajezdily a v naší kategorii to bylo napínavé až do poslední RZty. Gratulace Tomovi k 1. místu a těším se na další závod.

26. Kalík Roman - Závody byly pěkně nachystané a závody jsem si užil. Po první RZ kdy jsem byl na 42 místě jsem tušil, že opět dostanu na kluzkých parketách pořádný obklad. Ale naštěstí po poradě s konkurencí na kterých pneumatikách jedou jsem přezul a závody jsem si začal užívat a pokud možno stáhnout nabranou stratu. Po technické závadě Davida Kubeše a Pepy Vacka jsem se dostal o boj o třetí pozici. Této šance jsem se chopil a ze závodu si vezu druhé třetí místo v letošní sezoně. Přísloví " zajíci se počítají až pohonu " se pro mě vyplnilo.  Tomovi Piknerovi gratuluji k prvnímu místu a za dobrou radu děkuji .

29. Jandouš Marek - Jo konečně se trochu zadařilo. Sice někdy v půlce rally to šlo z kopce, ale pak mi Tom Mudřík poradil a šlo to daleko líp. Snížení podvozku vedlo ke zrychlení o pár sekund. Pak byl chvíli zajímavý boj mezi historikama, kde nás bylo 5 v 5 vteřinách a nakonec mi z toho vyšlo krásné 6. místo. Super body do tabulky, 6 místo jsem vážně nečekal, takže spokojenost.

36. Hostinský Lukáš - Všem děkuji za pěkné závody. Menší tělocvična všechny potrápila kluzkým povrchem, což bylo zajímavé sledovat. Perfektní je pohled ve velké tělocvičně z tribuny na celou dráhu. Tolik závodníků najednou se jen tak nesejde a jen tu nádheru sledovat je super zážitek. Tratě poměrně dlouhé, slušný nájezd. Super závody a už se těším na další. Bohužel moje auto nefungovalo tak jak bych si přál a výsledek je hrozný. Ale aspoň vím že 2WD pro mě není.

39. Hostinská Pavlína - Bylo to super, velmi zajímavé tratě a prvky. Hlavně v kategorii historic to byla driftová bomba :-) Díky všem, kteří to zařídili a organizovali.

40. Sekula Petr - Tento zavod byl opět pěkně připravený a počet startujících mě mile prekvapil. Ja jsem zajel asi nejhorší výsledek v historii, ale jinak pohoda a už se těším na další závod. Kromě levého kolena technika fungovala na 100% :-)

41. Záruba Ondřej - Chtěl bych všem snaživým poděkovat za krásné karoserie, které si pro tento rok připravili. Je to pastva nejenom pro oči, ale především pro fotografování. Myslím, že se ještě nikdy nesešlo tolik krásných nových karoserií, jako letos. To bude radost fotit. Už se těším na celou sezonu. Počítám, že fotky budou parádní!

Bohužel bych měl k většině i jednu výtku. Nachystání tratí a úklid se povedl. Bohužel závěr (úklidu) nedopadl příliš šťastně. Petr Bábek odjížděl s plně naloženým autem sám. To mě šokovalo a i nadzvedlo. Párkrát jsem nakládal i vykládal plně naložené auto věcí do garáže (kde máme skladiště Intercupu) a není to sranda to všechno naložit/vyložit. Je ostuda, že se nenajdou dva tři dobrovolníci, kteří by Petrovi (a na dalších závodech někomu jinému) pomohli!!! Proto na vás (hlavně na ty mladší) apeluji, prosím zapojte se aspoň do úklidu. Děkuji.

A závod? Mně se líbil. I přes mé „naštvání“ na 1.RZ, kde jsem v půlce trati potkal auto v protisměruJ Prostě jsem někde zabloudil a vydal se na opačnou stranu, aniž bych si toho všiml. Tratě byly parádní a zajezdil jsem si.

43. Hofman Patrik - Perfektní závod, dobrá organizace, velmi dobré zázemí, možná v malé tělocvičně nemusela být trať tak stísněná, přimlouval bych se za delší erzety i když by byly některé stejné. Z naší strany nám chybí zkušenosti v tak veliké konkurenci.

45. Mudřík Jakub - Závod se mi líbil, byl jsem rád, že jsem byl první. Tratě se mi líbily, teším se na další závody na Total rally.

48. Šimčík Milan - Přestože nepatřím k předním jezdcům, myslím že tento závod neměl chybu. Tratě se mi líbily a byly velmi dobře připravené. Na mé poměry se mi celkem dařilo a technika mě nezklamala. Velký dík patří pořadatelům a časoměřičům za hladký průběh soutěže a taky všem co se podíleli na přípravě soutěže a na závěrečném úklidu.

52. Zapletal Dominik - Závod se mi moc líbil. Na Kubu Mudříka to ale nestačilo. Musíme zapracovat na nastavení a obutí na takový povrch. Navíc v jedné RZ jsem spadl na vysílačku a tak jsem zbytek dojížděl s baterkou visící na kabelu. Ale jinak jsem si to užil. Děkuji pořadatelům a těším se na další závod venku.

65. Polepil Tomáš - Chtěl bych poděkovat pořadatelům za dvě krásne odjeté soutěže, ikdyž můj výkon byl hrozný ač krytický, ani auto nefungovalo dle mojich představ se nám soutěže moc líbily. Pokud pořadatelé šampionatu budou potřebovat pomoc při nachystani tratě, rádi ze synem příjdem, stačí dát dopředu vědět.

66. Kalíková Karolína - Závody se mě moc líbily a pěkně jsem si za jezdila. Děkuji za pěkné závody a už se těším na další závody, které se konají u nás v Malenovicích a tím všechny zvu na další závody.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o