Nepříhlášený uživatel

2. Rally Valašská zima report

ilustrativní fotografie
17.února 2014

2. Rally Valašská zima report

Měl to být závod na ledu, doplněný o sněhové úseky. Obtížnost měla (stejně jako minulý rok) spadat do nejvyšší kategorie. Povrch se změnil, náročnost však zůstala. Mnozí dokonce tvrdí, že pořadatelé dosáhli v tomto ohledu toho nejvyššího levelu a mohou se tak těšit obdivu ostatních.

I přesto, že nám letošní zima příliš nepřeje, stačilo slepé rameno řeky Moravy zamrznout tak, aby se alespoň malá část závodu mohla odjet na ledu. Po roce jsme opět zavítali do rekreačního areálu Pahrbek, který se nachází nedaleko Napajedel. Termín tentokrát připadl na první únorovou sobotu a o veškerou přípravu se postaral Martin Mudřík. Podařilo se mu propojit několik druhů povrchu tak, aby byl spokojen každý soutěžící. Milovníkům šotoliny udělala radost úvodní část tvořená hrubými kamínky. Ty, kteří mají v oblibě čistou a rychlou jízdu, potěšila dlouhá asfaltová sekce nacházející se na vedlejším parkovišti a pro ty největší nadšence byl připraven krátký úsek na ledu.

Jak celá tato příprava probíhala, to prozradil právě Martin: „Stavbu tratí jsem nechával až na pátek podle toho, jaká bude situace s ledem. Ten byl ještě ve čtvrtek dostatečně silný, dokonce se zde bruslilo. Proto jsem v pátek odpoledne jel najisto stavět tratě na ledu. Oteplilo se však a byl jsem proto nepříjemně překvapený, že led popraskal a trhlinami natekla na plochu voda. To, co jsme vytvořili později na souši, byla neplánovaná improvizace. Potěšila mě velká účast kluků, kteří přijeli pomoct. Šotolinové pasáže stavěl Petr Bábek a Michal Divílek, kterým pomáhali bratři Dalajkovi a Šiškovi. Asfaltové pasáže lajnoval Pepa Jandouš, kterému asistovali Tomáš Mikl, Petr Maulis, Tomáš Mudřík a já. Zbývající kousek ledu u mola byl postaven až v sobotu ráno.“
ilustrativní fotografie
PRŮBĚH ZÁVODU
Stejně jako loni se na Pahrbku sešla velká konkurence. Přesně 44 posádek se rozhodlo zabojovat o medaili. Kromě změn ve složení týmů přibyla i další novinka, a to kategorie SuperJunior pro nejmladší účastníky.
Začátek závodu byl pro mnohé krušný. Jako obvykle se zde řešilo nastavení a vhodný výběr pneumatik. Některým soutěžícím v této volbě nepomohl ani shakedown, a tak hledali tu nejlepší možnost během celého dne.

4WD
Své nové složení představil tým Styllex motorsport. Loňského člena Kamila Sedláčka nahradil Honza Šrámek. Ten zde v minulých letech startoval s vozem Citroën DS3 WRC, letos si však bude muset zvyknout na Škodu Fabii S2000. Ani to ho však nevyvádí z míry. Hned první rychlostní zkoušku zajel v nejlepším čase. Na druhé místo se dostal Petr Pavlát, jezdec týmu Grifone. Jsou i zde letos plánovány nějaké zásadní změny? Odpověď podal Martin Mudřík: „Osvědčenou vítěznou sestavu a karoserie z loňska měnit nebudeme. Máme k sobě blízko nejen jezdecky, ale spojují nás i organizační starosti, které máme v různých šampionátech. Myslím, že nebýt těchto záležitostí, jedeme všichni tři o třídu rychleji. Petr si svého Xraye připravuje sám v dílnách AMK Malá Skála a pro letošní rok si připravil celkem rozsáhlou inovaci, kterou neustále dolaďuje a zdá se, že auto je pekelně rychlé. Z dílen Grifone během zimy vyjelo 9 továrních speciálů XRAY. Dále jsme se podíleli na úpravách Yokoma DB7 RS a teď před HSF rally konečně přichází čas na 2 tovární auta, které se budou přestavovat ze specifikace 2013 na specifikaci 2014.“

Druhou rychlostní zkoušku vyhrál opět Honza Šrámek. I přesto, že jeho závodní speciál měl nízký podvozek, a proto se mu špatně jelo na trávě a členitém terénu, vypracoval si velký náskok.
Třetí a čtvrtý měřený úsek byl výhrou pro Marka Střihavku. Toho postihla velká smůla. Mára přivezl jinou karoserii, než přihlásil, a tak se nevyhnul penalizaci. Ta ho značně poškodila, a to ještě před samotným startem podniku. Byl však dost rychlý a s každou rychlostkou se v pořadí posouval výše.
Postupem času se zhoršovaly podmínky. Nepříjemný byl silný vítr a vlezlá zima, která však na druhou stranu popoháněla k lepším výkonům.
Nejrychlejší čas v páté rychlostní zkoušce patřil Dejvu Mišalkovi. Tomu se ze všeho nejvíce vyhovovala asfaltová část.
Poslední sekce se stala úspěšnou pro Marka Střihavku, jedoucího se Škodou Fabií S2000 a jen o pár desetin sekundy později přijel do cíle Dejv Čech.

ilustrativní fotografie 2WD
Tato kategorie byla působištěm pěti posádek. Nejrychlejší rozjezd měl Martin Bartík, jedoucí s vozem Suzuki Swift S1600. V následujících pěti rychlostkách kraloval Petr Sekula, který zde představil VW Scirocco TSFi. Za nejtěžší považuje první rychlostní zkoušku, protože testoval novou techniku. Ta fungovala a zvolené pneumatiky ARP Rally Block také splnily svou funkci. Ze začátku ovšem nijak neriskoval, jel v klidu a zjišťoval, jak si vede konkurence.

HISTORIC
Zdá se, že se tato kategorie stává čím dál oblíbenější. Náročným podmínkám se vydalo čelit 7 posádek. Tou nejúspěšnější v počtu prvenství v daných rychlostkách byla posádka Štefka- Bartoš, přesněji Vladimír Matucha s Lancií Delta HF Integrale. Také Petru Bábkovi se zadařilo, když ve třetím a pátém měřeném úseku zaznamenal nejrychlejší čas. Čtvrtá sekce byla výhrou pro Jiřího Martinka.

SUPERJUNIOR
Nově vzniklá kategorie přivítala dvě mladé jezdkyně a tři talentované jezdce. Nejúspěšnějším byl Tom Mudřík, který byl pro všechny ostatní naprosto nedostižný. Byl tak rychlý a měl tak velký náskok, že by si mohl dovolit zvolnit. To však neudělal, jel naplno a nechal tak za sebou téměř polovinu startovního pole. Za ním pak sváděli krásný boj Adam Martinek a Maruška Jandoušová.

JUNIOR
Úvodní dva úseky se nejlépe vydařily Vítku Kutalovi. Pak se mu ale do cesty postavila smůla a pod kola mu vletěl kámen. Hned na to musel řešit prasklý řemen a tak se propadl o několik míst dolů. Vítězem dané rychlostky se stal Josef Jandouš. Vítek brzy všechny problémy vyřešil a začal opět dorovnávat. Zazářil i Jirka Rosík, majitel dvou nejlepších časů v pátém a šestém úseku.
ilustrativní fotografie
VÝSLEDKY
Vítězem závodu se stal Honza Šrámek před Dejvem Mišalkem a Petrem Pavlátem.
V kategorii 2WD zvítězil Petr Sekula, stříbro získal Roman Seifert a bronz si odvezl Martin Bartík.
Nejlepším jezdcem kategorie Historic se stal Vladimír Matucha, na druhém místě Roman Kalík a třetí skončil Jiří Martinek.
V kategorii Junior získal zlato Jirka Rosík, stříbro Vítek Kutal a bronz Josef Jandouš.
Nejrychlejším jezdcem nové kategorie SuperJunior se stal Tom Mudřík před Adamem Martinkem a Maruškou Jandoušovou.


2. Rally Valašská zima otevřela bránu do sezóny 2014. Tento podnik ukázal některým jejich silné, jiným zase slabší stránky. Největší poděkování si zaslouží pořadatelé, kteří vše zvládli na výbornou. Nesmíme zapomenout ani na rekreační areál Pahrbek za perfektní poskytnuté zázemí. A protože se jednalo o opravdu náročný závod, připisujeme vítězství každému, kdo našel odvahu zúčastnit se a bojoval až do konce!

Vendula Krátká


Html výsledky
Fotky od Ondry Záruby.
Video od Romana Seiferta


Rozhovory s jezdci po skončení závodu + odpověd na otázku: Jak se Ti povedl vstup do sezóny 2014?

Pokud někdo není v seznamu jezdců s rozhovory, prosím poslat znovu email na tomiho@centrum.cz, emaily na info@intercup.net nedorazily :-(


1. Šrámek Jan
Závod byl povedený i přes fakt, že se nakonec nezávodilo na ledu jak jsme očekávali. RZ byly zábavné a kvalitně značené + skvělé zázemí v restauraci. Auto jsem měl připravené na led a to způsobovalo v průběhu dne menší problémy. Od 3. RZ jsem jel každou rychlostku na jiných pneumatikách a hledal nastavení pro asfalt.
Vstup do nové sezony se povedl ve všech směrech. Vítězství v jednotlivcích a společně s Davidem a Mikim taky první místo v týmech pro Styllex motorsport.

3. Pavlát Petr
Trať prvního závodu IC se mi líbila, byla rozmanitá co do povrchu i střídání rychlých a pomalých pasáží. Zvlášť jsem ocenil délku rychlostních zkoušek protože mi už chvíli trvá, než chytím ten správný rytmus. Nebýt problémů na RZ3 se zasekáváním kamínků do zadní nápravy což jsem zapomněl, že je tradiční problém X-Raye, mohl být i výsledek o malinko lepší, ale v takovéto konkurenci si nemohu stěžovat. Jako tým budeme muset hodně zabrat, pokud budeme chtít držet krok se Stylexem ve hvězdném složení. Už se těším na další závod.

7. Bajza Karel
Ahoj, vstup do sezóny se povedl suprově. S takovým výsledkem jsem ani ve snu nepočítal. Budu se snažit návázat na podobný výsledek na HSF rally ale konkurence určitě spát nebude...

8. Mudřík Martin
Závod jsem prožil jako organizátor a doufám že jsem společně se svými pomocníky potěšil všechny nedočkavce, které už svrbí ruce a nemohou se dočkat, kdy už propukne sezona naplno. Ze svého výkonu moc dobrý pocit nemám. Technika fungovala dobře, ale boty jsem neměl ideální a docela to odneslo koleno. Dá se říct že koleno ovlivňuje můj výkon nejvíc.

10. Mikl Tomáš
Stále se to opakuje, první rz a velká nervozita, bohužel to byla nejdelší rz závodu a hned velká ztráta na začátku závodu. S dalšími rz-tami a hlavně s asfaltovou rz to bylo vše super a postup nahoru. Těšil jsem se na led, ale i asfaltová rally se povedla. Tratě s mixem povrchů, počasí vyšlo, super závody. Vstup do sezóny ok, příští závod bude doufám výsledkově lepší.

11. Jandouš Josef
Ze závodu mám rozporuplné pocity.
Po příjezdu do cíle první RZ jsem myslel, že skončím. Nebyl jsem připraven na tak obtížnou trať. Velké množství kamínků, docela rozházené schodišťáky a taky ne úplně vhodný nápad s dvěma okruhy znamenal dost velkou ránu do psychiky.. a to nemluvím o té minutě od prvního.
Dá se ale říci, že se mi pak trať RZ 1 začala při druhém a třetím průjezdu líbit. Kamínky se vyházely, trať mi rovnal syn a celé tak nějak na zimu sedělo. A i některé průjezdy byly časově tam, kde jsem si představoval. Náladu sice zhoršil pád v RZ 4, který znamenal následné velké zpoždění ve všech dalších RZ při vyšších rychlostech a mohlo by mrzet samozřejmě 11té místo, tedy za body, ale pěkně jsem se projel, v zimě unavil... a můžu říci, že jsem ten pohyb už potřeboval.
Pozitivní pocit mám z techniky dětí. Vydržela a myslím, že byla nastavená dobře, za což patří dík šéftechnikovi.

15. Kalík Roman
Krásně připravené tratě a úžasné servisní zázemí. S průběhem rally jsem velmi spokojen . Po zimní pauze proběhla repase krytu a ukázaly se nedostatky a dostávali se kamínky pod něj, takže do dalšího závodu musíme lépe utěsnit.
V celkovém hodnocení s 15 místem velká spokojenost a 2 body pro tým, 2 místo v historicích , úspěšná rally.

20. Sekula Petr
Vstup do sezóny 2014 se mě povedl na výbornou. Nový podvozek 2WD vlastní konstrukce jede spolehlivě a uvidíme v dalších závodech jak se popereme s konkurencí. Podle předpokladů je podvozek ideální na asfalt, a tak bude důležité umístění na druhém šotolinovém závodě. V této sezóně bych chtěl bojovat o titul v kategorii 2WD a získat nějaký bodík v celkovém pořadí. Zatím se to daří, ale ještě je dlouhá cesta a budu se snažit držet hesla, raději mrtvý než druhý :-)

38. Dalajka Stanislav
Tato rally byla skvěle připravená a pořadatelé se dokázali vypořádat s nepřízní počasí. Na šotolinové RZ jsme se velmi trápili a měli jsme problémy s technikou. Na asfaltové RZ už jsme se lehce zlepšovali, ale technika nás stále trápila. Vstup do soutěže se nám příliš nepovedl, takže máme na dalších závodech co dohánět a pevně doufám, že ještě zkušené "dvoukolkáře" potrápíme.

40. Štěpánek Petr
Ahoj, Rally Valašská zima byla dobrá, trať a organizace perfektní. Jelikož jedu teprve 4 závod tak tenhle byl opravdu nejlepší. Vstup do nové sezóny se mi docela povedl až na pár much, ale ty se časem doladí a snad pak budou lepší výsledky.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o