Nepříhlášený uživatel

2. Speedway rally report

ilustrativní fotografie
19.června 2016

2. Speedway rally report

Opakování loňského úspěchu



V roce 2015 se odjela 1. Speedway rally v Březolupech. I přes malý počet účastníku se jednalo o velmi úspěšnou rally v krásném prostředí. Letos se úspěch určitě podařilo zopakovat, nebo spíše posunout opět kousek dál. Parádní tratě na šotolinovém oválu s pevným podkladem. Pro většinu jezdců oblíbená jízda dveřmi napřed. Občerstvení na blízku , 230 V, vzduch a mnoho cen pro všechny, udělali z 2. Speedway rally kandidáta na nejlepší závod sezóny.

Po ranním příjezdu se zdálo, že jsou RZ nakresleny pro velmi rychlou jízdu a že kombinace s teplým počasím bude vražedná. Po prvním průjezdu však všichni zjistili, že vyvážení rychlosti a techničnosti tratí je přesně to, co potřebují jezdci k užívání si závodu. Nebyla zde k vidění zatáčka o 180° kolem kůlu jako na rally v Čechách, nebyly zde ale ani velké a dlouhé rovinky. A pokud byly, hned za nimi následovalo zpomalení pro vydýchání. Pokud navíc řidiči umí své auto ovládat, mohli se do některých zatáček ulít. Díky skvělé přehlednosti tratě nebylo nutné do všech zatáček běhat.

ilustrativní fotografie WRC : Hned úvodní RZ - Slovácká rokle - našla pozdějšího vítěze závodu. Tomáš Procházka se velmi dobře vyspal a také využil vyššího startovního čísla a prolétl cílem skoro o devět sekundy rychleji než druhý Petr Pavlát a třetí Tomáš Mudřík. Na pátém místě přijel překvapivě další junior Alexandr Řezníček, kterému prašná trať evidentně seděla. Naopak méně se dařilo poslednímu vítězi. Víťa Kutal dojel až na desátém místě. Další méně podařené vstupy měli jezdci Grifone Martin Mudřík - dvacátý čtvrtý a Tomáš Mikl - dvacátý pátý. Už v této první RZ dostali tři jezdci VP.

Druhou RZ - Mitas - vyhrává opět Tomáš Procházka tentokrát před Pavlem Košíčkem a Petrem Pavlátem. Ve třetí RZ - Tradix a vítěz zůstává stejný. Druhý dojíždí Víťa Kutal a třetí Pavel Košíček. I ve čtvrté RZ je vítěz stejný. Tomáš Procházka už má po této RZ na druhého Petra Pavláta náskok 24 sekund. Druhý dojel opět Víťa a třetí Martin Mudřík.

Pořadí po půlce závodu tedy bylo : 1.Tomáš Procházka, 2.Petr Pavlát, 3.Víťa Kutal, 4.Pavel Košíček, 5.Karel Bajza, 6.Josef Pekař, 7.Tomáš Mudřík, 8.Martin Mudřík, 9.Alexandr Řezníček a 10.Jakub Charvát.

Dalším pokračováním bylo opětovné projetí čtveřice prvních rychlostních zkoušek. Trať se rapidně změnila. Od jemné drtě po celé délce trati se teď jezdilo ve vyjetém prostoru, vyčištěném na tvrdou podložku a mnoho jezdců experimentovalo s pneu. Tak jak na začátku dne zkoušeli řezané RallyBlocky různé tvrdosti, tak s průběhem dne přecházeli na různé tvrdosti minipinů ať už od Schumacherů, VR Tyres, nebo českých tvrdých pinů. K vidění byli i rallyDash a další pneu od VR Tyres. V následujících RZ se do popředí dostávali jezdci, kteří umí své auto vodit přesně a neztráceli tak čas v hrabance mimo čistou stopu.

V páté RZ vyhrává Víťa Kutal před Tomášem Procházkou a Martinem Mudříkem. Šestou opět opanuje Tomáš Procházka před Víťou a nestárnoucím, pajdavým (díky problémům s nohou) Petr Pavlátem. 7RZ vyhrává opět Víťa před Tomášem. Na třetí místo se "probudil" Lukáš Zámečník.

ilustrativní fotografie Poslední zkoušku znovu vyhrává Víťa, ale k celkovému vítězství to nestačí. Druhý dojíždí Martin Mudřík a třetím pořadím si zajišťuje letošní prémiové vítězství Tomáš Procházka na Fordu Fiesta RS WRC. Jeho čas 31:54. O 12 sekund za ním končí Víťa Kutal s VW Polo R WRC . Třetí Petr Pavlát na stejném autě. Skvělým finále se na čtvrté místo dostává Martin Mudřík před Karla Bajzu. Šestý je Josef Pekař. Sedmý Tomáš Mudřík. Osmý dojíždí Lukáš Zámečník, devátý Filip Kopecký a první bod do absolutního pořadí získává Alexandr Řezníček.

Historik : Už od první RZ nenechává nikoho na pochybách Jakub Charvát, že zde přijel vyhrát. Po celou dobu rally se umisťuje v celkovém pořadí kolem desátého místa. Před poslední RZ má na druhého Josefa Vacka náskok 19 sekund. Technické problémy a přidělený náhradní čas znamenají jeho propad až na konec startovní listiny. Vítězem této kategorie se tak stává Josef Vacek a jeho Lancia Delta HF Integrale. Na druhém místě končí Tomáš Pikner (i přes 30 sekundovou penalizaci z úvodu závodu) s krásným Fordem Escort RS1800. Třetí místo získává Michal Holínek se Škodou 130 LR na úkor Lukáše Hostinského. V cíli závodu byl rozdíl mezi nimi jen 8 desetin sekundy.

F2 : V této kategorii došlo v průběhu závodu asi k největším změnám. V úvodních třech RZ, kdy nebyla trať ještě příliš vyčištěná si získává třemi dílčími prvními místy Dan Peťovský náskok 10 sekund. Skvěle mu sekunduje druhý Roman Seifert. O třetí místo soupeří Josef Jandouš a Petr Bábek. Od čtvrté RZ dochází ke změně. Dan Peťovský se postupně propadá. Do popředí se jedním vítězstvím dere Petr. Do páté RZ trefil správné obutí pro Ferrari Josef Jandouš a začíná postupně stahoval náskok všech soupeřů před sebou. V šesté RZ si bere ještě vítězství pro sebe Roman, ale Josef zajíždí velmi rychlé časy. Poslední dvě nejdelší RZ rozhodnout (jako u Historiků) k absolutnímu přeskupení stupňů vítězů. Roman Kresta v poslední zkoušce láme poloosu, což je u vozidel s poháněnou jednou nápravou, chyba fatální. Dostává VP a propadá se pořadím až na celkové čtvrté místo. Vítězem se tak stává Josef Jandouš s Ferrari F430 před Petrem Bábkem a jeho Porsche 911 GT2. Třetí pak dojíždí Dan Peťovský na Škodě Fabii KitCar.

ilustrativní fotografie Junioři : Jednoznačný vítěz. Po sedmi vyhraných zkouškách zvítězil Tomáš Mudřík s Citroenem DS3 WRC. O druhé místo ale od začátku až do konce svádějí tvrdé boje Filip Kopecký s Peugeotem 208 T16 a Alexandr Řezníček s VW Polo R WRC. Sašovi nakonec nepomůže ani vyhraná RZ4 a o necelé tři sekundy prohrává boj o stříbro a musí se spokojit s bronzem. Plusem pro něj je ale první klasifikační bod v celkové pořadí.

Dámský pohár : V této kategorii se jedou vlastně dva souboje. První tři ženy Martina Pekařová, Marie Jandoušová a Pavlína Hostinská se nedarují ani kousek tratě, a ve vteřinách bojují o každý bod do celkového pořadí. Další tři dívky Karolínka, Danielka a Veronika se teprve učí závodit. Je však na radost se dívat na jejich zaujetí pro RC Rally a jednou až dorostou, určitě budou prvně jmenovaným rovnocennými soupeřkami. Ale zpět k pořadí. Od úvodu závodu je lehce znevýhodněna volbou pneu Pavla Hostinská s Mercedesem 190E, startující ještě v kategorii historik. Za to Martina Pekařová využívá všechny možnosti svého Peugeotu 208 T16 a třetím vítězstvím v řadě se odpoutává v celkovém pořadí od svých soupeřek. Druhá dojíždí nakonec Pavlína Hostinská a třetí, po problémech v RZ6 - uvolněná náprava, dojíždí Marie Jandoušová. Její Ford Focus WRC by potřeboval asi větší repasi.

V nejmenší kategorii se ke skvělým výsledkům rozjel Dominik Zapletal. Sváděl tuhé souboje s Jakubem Mudříkem. Toho však v RZ4 postihl problém, dostal VP a v následujících zkouškách se snažil minimalizovat ztráty. To se mu nakonec podařilo a i přes VP v nejdelší RZ dne, dojel druhý. Vítězem se tedy stal Dominik Zapletal se Subaru Impreza WRX. Druhý Jakub Mudřík řídil Citroen DS3 WRC a třetí skončil Pavel Maštalíř se Subaru Impreza WRC.

Po přečtení komentářů jezdců si myslím, že 2. Speedway rally skončila s velkým úspěchem. A jak se vyjádřil promotér MČR je možné, že v příštím roce uvidíme na plochodrážním oválu závod MČR RC Rally.

Intercup sám se přehoupl do druhé poloviny a nás čeká 13.JUMP Rally Nedachlebice.



Josef Janoduš



2. Speedway rally - video od Romana Seiferta

2. Speedway rally - video od Robina Šišky

2. Speedway rally - video od Karla Řezníčka

2. Speedway rally - video od Pepy Vacka

2. Speedway rally - video od Petr Šíma

2. Speedway rally - RZ7 - video z pohledu jezdce Vít Kutal

2. Speedway rally - fotogalerie od Tomáš Mikl

2. Speedway rally - fotogalerie od Josef Vacek

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Procházka Tomáš  - Po dlouhé době jsem se přijel svézt někam jinam než na závody u nás "na severu". Jelikož se mi minulý rok Vyškov moc nepovedl, nevěděl jsem jak se mi bude dařit zde. Prvni 2 RZ jsem dost vydělal na startovní pozici, ale poté jsme se s Vítkem Kutalem tahali o desetinky a ke konci opravdu hodně zrychlil. Trať se mi moc líbila, technika držela až do konce a závěrečné vyhlášení podtrhnul Petr Pavlát. Takže moc užitý závod.

2. Kutal Vít  - Začátek závodu byl celkově pro tým super, David i Alexandr mě porazili v první zkoušce, takže aspoň to, že se kluci tak zlepšují mi zvedlo náladu po tom co jsem já vstoupil do soutěže tak špatně. To že jsem "čistil" trať by nebyl ani takový problém, ale spíš, že jsem měl špatně řešené krytování a auto bylo plné kamínků. Takže furt nějaké zasekávání a chrčení. Problém jsem vyřešil, ale ztráta byla hodně velká. Začal jsem dost zrychlovat, ale na Toma Procházku to nestačilo. Myslel jsem si, že na vítězství ještě nějaká šance je, ale aspoň jsem se v průběhu závodu "prokousal" až z 10. místa nakonec na pěknou 2. příčku a v cíli byla ještě ztráta na Toma 11 vteřin. Náš tým už potřeboval nějaké umístění, takže spíš to 2.místo v týmech byl pro nás velký úspěch. Tratě byly super, sice by možná nebylo na škodu tu trať aspoň trochu vymést před závodem, ale tak je to rally. Gratuluji ještě jednou Tomovi Procházkovi k vítězství.

3. Pavlát Petr  - Na této rally jsem byl letos poprvé a tak jsem nevěděl, co mám očekávat.  Ráno po příjezdu jsem se sice dost vyděsil, když jsem vidět ty dlouhé roviny, ale nebylo to tak strašné, jak to na první pohled vypadalo. První 2 RZty byly o čištění trati a s každým dalším průjezdem se trať zrychlovala (jako ve skutečné šotolinové rally). Můj čas na prvních 2 RZ mě mile překvapil a i chování auta bylo vcelku předvídatelné, takže jsem nemusel otrocky běhat do každé zatáčky. Vítek Kutal ráno čistil trať a na rozdíl od Ogiera si na to nestěžoval. Když byla už trať pro všechny stejná, tak se přes mě přehnal jako rychlík. První místo od rána držel s přehledem Tom Procházka, který hodně vydělal na startovní pozici (kdo za to může pane Mikl J?), ale i po vyčištění tratě zajížděl skvělé časy a vítězství si zasloužil. Mně ve druhé polovině docházely síly a po obědě jsem jako vždy zlenivěl (v restauraci  U zámku dávají fakt velké porce). Poslední RZ jsem vhledem k náskoku na čtvrtého už jen dobelhal do cíle. Třetí místo je v takové konkurenci víc než jsem čekal a navíc na široké rovné trati, jaké moc nemusím. Musím však uznat, že jízda po ní byla velice zábavná a moc jsem si jí užíval. Pocity z tohoto závodu mám tak pozitivní, že přemýšlím, zda neoslovit pořadatele a nezařadit závod na této trati do seriálu MČR RC rally. Pokud by se trať protáhla po celém oválu a jel se třeba jednou vnější okruh a jednou vnitřní, jednou tam a jednou zpátky a pak kombinace obojího, tak si myslím, že by to byl super závod, který nemá v ČR obdoby.

4. Mudřík Martin  - Musím říct ,že jsem si tenhle závod ohromě užil. Auto fungovalo skvěle a čím byla trať vyježděnější, tím lépe. V první RZ jsem měl menší potíže s rušením a nechal tam cca15 sec., ale nakonec se ukázalo, že to na celkové pořadí nemělo vliv. Závěr jsem jel úplně nadoraz. Chtěl jsem stáhnout Pekiho a Karla a věřil si, že na to mám. Ohromně jsem si užil, že se to povedlo. Ještě nepatřím do starého železa i když jsem byl v neděli z toho horka  úplně hotový. Gratulace Prochymu, jel skvěle. Víťa se statečně pral s pozicí čističe tratě a byla to velká nevýhoda. A klobouk dolů před Peťákem, který jel s velkým sebezapřením. Je to srdcař.

7. Mudřík Tomáš  - Závod jsem výborně začal třetím časem. Na uklouzaném povrchu jsem se držel v popředí také díky tomu, že jsem použil měkkou směs pneu. Po přezutí na tvrdou jsem se snažil stáhnout Panizziho. Bohužel se to nepovedlo. Tratě se mně moc líbily.

11. Mikl Tomáš  - Konečně jsem využil naplno pneu od VR tyres, jen je škoda, že jsem je nedal hned do první rz-ty. Závod jsem si užíval, čím víc byla trať čistá tak se stala čitelnější a zábavnější. Díky tomu je i startovní pole vyrovnané a sedí to zde i Historikům, kterí bojují o celkové body. Do poslední rz-ty jsem šel, že to zkusím buď a nebo, těsně mi utekla bodovaná desítka , ale i tak to byl parádní závodní den. Je to zajímavý závod, má své kouzlo. Martin připravil volnější trať, která mi seděla, organizace, zázemí, kavárna vše fungovalo parádně, za to mu dík. Týmově se závod povedl a trhli jsme se RedBullu.

13. Pikner Tomáš  - Loni jsem na Speedway rally nestartoval, proto jsem se na tento, pro mě neznámý závod hodně těšil. Start, ale pro naši posádku začal dost neslavně, protože hned v 1 RZ se mě dokonale vyrušilo auto, které si dělalo všechno možné, jenom nejelo tam, kam jsem potřeboval. Byl jsem rozhodnutý skončit, ale Jury rozhodla o opakování RZ a 30 s penalizace. S vědomím, že každý bod v Historicích je dobrý jsem to dozávodil a zaplať pánbůh za to. Závod se mně hodně líbil, ježdění na těchto tratích byla velká zábava a za uspořádání tohoto podniku patří Martinovi Mudříkovi velké poděkování. Pepovi Vackovi chci poblahopřát k vítězství v historicích, ale upřímně, nejrychlejší byl Kuba Charvát, který měl v poslední RZ obrovskou smůlu a nedokončil.

14. Holínek Michal  - První jsem chtěl psát o tom, jakou jsem měl po celou dobu smůlu, 1RZ - prasklý řemen a zamotaný do zadních kol, 3.RZ - stávka elektroniky a obrovská ztráta na soupeře v kategorii přes 30s, věděl jsem, že už není o co bojovat, ale každý bodík dobrý jsem si nakonec řekl. A tak jsem na poslední 2 RZty přidal výkon a šel jsem se hlavně pobavit. V poslední RZtě se mi ale povedlo dostat před Lukáše Hostinského o 0,8s (ztrácel jsem více jak 4s) a tak jsem si říkal dobré 4. místo. Ale jako smolaře dne bych ohodnotil Jakuba Charváta, upřímně mi ho bylo celkem i líto, protože ztratit jasné vítězství v poslední RZtě díky technickému problému, to jsem fakt nečekal. No nakonec díky této situaci jsem získal 3. místo na bedně a dnes už chápu, proč Roman vždy říká, že zajíci se počítají až po honě. Velká pochvala za tratě, které mě opravdu bavily a moc jsem si to užil. Těším se na další boje a doufám, že se nám všem technické trable příště vyhnou.

18. Dalajka Stanislav  - Hezká, ale opět velmi náročná soutěž. Tratě byly dost otevřené, což mi moc nesedělo, ale zase jsme se mohli klouzat, takže mi to na této soutěži nijak moc nevadilo. Můj výsledek byl celkem vklidu, ikdyž bez problémů s motorem by to bylo asi i o trošku lepší. Další soutěží už začne "asfaltová sezóna", takže trochu přenastavím auto a uvidíme jak se povede Jump.

23. Řezanina Jakub  - Po organizační stránce byly závody velmi dobře zvládnuty, jediné co se mi příčilo byla přestávka na oběd (podle mě zbytečná věc když má každý jezdec 30 min pauzu mezi každou rz, ale na to má každý jiný názor). K mému výkonu první RZ se mi povedla a posléze už jsem se začal propadat takže cíl top 20 jsem nesplnil. Podvozek to bohužel taky nevydržel, poslední 2 RZ jsem jel se zadřenýma ložiskama. Nejvíc mě ale mrzelo a také nasralo, že když se řeklo jde se uklízet, tak uklízelo 10 lidí a zbytek na to sral, hlavně mladí co by měli uklízet nejvíc si seděli ve stínku. Když to vše shrnu, tak jsem si závody užil a těším se na další ročník.

34. Seifert Roman  - Na 2. Speedway rally jsme se moc těšili. Vždy jsou zde perfektně připravené tratě, taky super zázemí a vše co závodníci potřebují. Hned od začátku jsem si to užívaly a hlavně tratě nám seděli přesně pro nás :) a neustále zrychlovali na první příčku. V 6RZ se ozvali divné zvuky jako kously převody nebo tak, ale pořád jsme jeli na plný koule a zvyšovali náskok. Přišla pak poslední 8RZ. A bum chlapče konec prdla poloosa. A bylo po prvním místě. Jinak super svezení. Klobouk dolu pořadateli jen tak dál. Super.

36. Jež Ladislav  - S legendárním upraveným podvozkem HBX jsem bojoval leč jsem stačil a celou prašnou soutěž jsem si velice užíval. V úvodu závodu jsem měl problémy s Wifi komunikací, ale nakonec to nepotrápilo jen mě. V první RZ jsem sice přišel o tyč řízení, ale to naši mechanici okamžitě v servisu vyřešili.

Škoda motorsport - Opět jsme nasadili tři tovární posádky s vozy Škoda Fabia S 2000 a přes všechny problémy jsme úspěšně dokončili tuto těžkou šotolinovou soutěž. Jako tým jsme pokročili v učení se, testování i v úpravách techniky, která nás jen občas ještě trápí. 

42. Pikner Tomáš jun.  - Závod se mně moc líbil. Ježdění v zatáčkách smykem mě moc bavilo. Super bylo i okolí kolem závodní tratě, kde jsme se mezi RZ zabavili.

44. Mudřík Jakub  - Krásné uklouzané tratě.Jezdil jsem celý závod smykem.A nevadí, že jsem nestihl odstartovat do jedné RZ.Dominika bych asi neporazil.V superjuniorech to teď máme pěkně vyrovnané.

45. Jež Ladislav jun.  - Se závodem jsem byl velice spokojený. Tratě se mi líbili a byl jsem rád, že jsem auto konečně dovezl do cíle celé včetně křídla. Hodně jsem se naučil jak na tratích, tak i v servisu.

48. Jež Václav  - Byl jsem rád a děkuji za první juniorské ocenění v podobě šampáňa a chipsů i když jsem nedosáhl na lepší flek a to z důvodu neodstartování do jedné vložky a výletu mimo trať pádem z mostu.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o