Nepříhlášený uživatel

2. Z STUDIO rally report

ilustrativní fotografie
7.září 2013

2. Z STUDIO rally report

Jeden má v oblibě závod na asfaltu, druhý dává přednost šotolině. Někdo si užívá jízdu „dveřmi napřed“ a někdo si kruhový objezd klidně objede 2x. Aby si každý našel během jediného dne tu svoji vyhovující variantu, musel by závod nabízet takřka všechny druhy povrchů a splňovat nejrůznější požadavky soutěžících.

Další podnik- 2. Z STUDIO rally, který se konal dne 25. srpna, tato kritéria splňoval. Na soutěžící tentokrát čekal areál Základní školy ve Štípě, který předchozí den nabízel prostory také závodu MČR RC rally. Proto mnoho „místních“ využilo v sobotu příležitosti a zúčastnilo se v rámci tréninku, aby v neděli předvedli perfektní výkon a útočili tak na přední pozice. Stejně tak část jezdců ze vzdálenějších koutů republiky, představující pro mnohé hrozbu, se rozhodla zůstat a soupeře nenechat bez boje.

Stavby tratí se tentokrát ujal Tom Lysák. Se svými kamarády a zbytkem týmu uskutečnil spoustu zajímavých nápadů k jednotlivým erzetám, které ztěžovaly jízdu i těm nejbystřejším jezdcům. Složení povrchu závodní plochy bylo více ve prospěch kluzkého asfaltu, ovšem nechyběly ani šotolinové pasáže. Tyto úseky byly velmi široké a prašné, a tak se dalo ze zatáčky „hrnout dveřmi napřed“. Každý šotolinový oddíl byl ohraničen kolíky a páskami, což bývá dost často ten nejtěžší způsob vytyčení pro samotné jezdce, neboť si musejí v každém vnitřku zatáčky dávat pozor na vyčnívající kolíky.
ilustrativní fotografie
Pořadateli se tentokrát přihlásilo dvaačtyřicet posádek. Na každou z nich čekalo celkem 7 rychlostních zkoušek. Letošní ročník, stejně jako ten minulý, se nesl v duchu nejisté situace týkající se počasí. Předpověď upozorňovala na celodenní přeháňky, a tak musel mít každý v pohotovosti hned několik druhů pneumatik. Někteří závodníci byli navíc ve „fyzickém i psychickém oslabení“, protože se zúčastnili sobotní soukromé pozávodní party, pořádané týmem Samohýl Motor Zlín. I přesto, že účast nebyla tak hojná, zábava se rozjela na nejvyšší obrátky. Zvláštní poděkování patří Petru Pavlátovi, který dokázal, že není jen špičkovým pořadatelem, ale také kuchařem. Pro všechny účastníky neváhal připravit výborné občerstvení na grilu, čímž předvedl svůj kulinářský um.

4WD
Ranní počáteční etapa- RZ1 Samohýl Stage byla výhrou pro Honzu Šrámka, který- jak všichni dobře víme, je obvykle k nezastavení. V tomto úseku nebylo pro auta až tak rozhodující šotolinové nastavení, protože se většina tratí nacházela na čistém asfaltu. A právě to vyhovovalo velkému množství posádek, jak bylo později během závodu zjištěno. Stejně jako vždy, reprezentace z Čech byla obrovská a to dokazovali také Dejv Mišalko, Dejv Čech a Petr Pavlát zvaný „Peťák“, kteří do úvodního úseku vyjeli s velkou vervou a „naskládali“ se všichni za sebe. Ukázalo se však také to, že ani junioři se nenechají zahanbit, a tak vyslali Vítka Kutala, jehož tempo nádherně stačilo na pátou pozici.

ilustrativní fotografie Druhá rychlostní zkouška byla opět hračkou pro Honzu a Dejva s Peťákem, ovšem do jejich pečlivě naskládaného pořadí se začali vměšovat i Tom Lysák s Kamilem Sedláčkem.
Narozdíl od dvou předcházejících, RZ3 Podlesí již všem tolik štěstí nepřinesla. Pořadí „špičky“ sice zůstávalo stejné, ovšem počasí se rozhodlo také přiložit ruku k dílu a spustil se silný déšť. Ten se stal osudným pro Honzu Viktoru, jehož vůz se rozhodl překonat vybranou vzdálenost přes střechu, čímž se poškodilo krytování a voda se dostala až na senzorový kabel. I přesto, že se po vysušení zdálo být vše v pořádku, nemělo již smysl dále pokračovat v takových podmínkách. Situace byla opravdu stále nepříjemnější, déšť neustával, druhá polovina startovního pole měla dokonce problémy orientovat se v již částečně smytém označení tratí. Z asfaltového kluziště se stávala zatopená plocha, a tak se pořadatelé rozhodli tento sektor zrušit a následně postavili jiný, náhradní.

RZ4 vévodil Tom Lysák (Samohýl Motor Zlín). Honza Šrámek (elRockProduction) pro tentokrát maličko zaváhal, ovšem ztráta na Toma byla opravdu nepatrná. Během závodu přiznal, že pro něj byl tento podnik náročný, protože zde setrvával po celé dva dny a aktivně se účastnil sobotního večírku. Podle pozdějšího úsudku je jeho týmovou taktikou především udržet si chladnou hlavu a brát i ty nejtěžší chvíle s humorem. S tím souhlasí i jeho kolega Martin Pavlát, který je všem dobře znám již z předešlých let, letos však zde startoval poprvé.

Pátý měřený úsek opět patřil Tomovi, následoval Petr Pavlát. Ten nám sdělil, že mu již předchozí den bylo zcela jasné, že 2. Z STUDIO rally nebude jednoduchým podnikem. Za své největší soupeře považoval Dejva Mišalka, Toma Lysáka a Honzu Šrámka. Dále souhlasil, že ráno pro něj bylo po nočních oslavách také krušné, ale že se vše podařilo rozchodit. Jediný problém shledal ve spojitosti se značením středů v objízdných bodech, vše ostatní ale již zhodnotil velmi pozitivně.


ilustrativní fotografie 2WD
Kategorie 2WD tentokrát obsahovala 5 jezdců, největší počet nejrychlejších průjezdů však patřil Lukáši Zámečníkovi, kterému se však i přes vynikající rychlost nepodařilo pořadí udržet z důvodu přiděleného času ve druhé rychlostní zkoušce. Nám se po pátém úseku podařilo vyzpovídat Petra Bábka, který se v tu chvíli nacházel na průběžném třetím místě v kategorii. Nejobtížnější pro něj byly technické záležitosti týkající se správného nastavení a výběru pneumatik. V počáteční etapě totiž přetrvávaly suché tratě a jeho tým nebyl na sucho dostatečně připraven. Tento problém však řešili i ostatní „dvoukolkáři“, když si již po prvních přeháňkách auta klouzala dle libosti. Postupně však všichni nalezli to správné řešení a radovali se ze společných soubojů.

V šesté erzetě se dostal opět do formy Honza Šrámek a ujel Tomovi o více než pět sekund. Ve velmi těsném závěsu se však ocitali i Dejv Mišalko, Petr Pavlát, Josef Jandouš, David Čech, Martin Mudřík a Tomáš Mikl. Klání se blížilo ke konci a i sebemenší chyby byly trestány. Posádky neustále vylepšovaly své zbraně, což se mělo projevit v konečném zúčtování.

Vítězství v posledním měřeném úseku si opět vybojoval Tom Lysák. Vyhrál tedy tři erzety. Honza Šrámek, který rychlostku dokončil Tomovi v patách, se mohl radovat ze čtyř nejlépe projetých zkoušek, čímž opět potvrdil, že v cestě k vítězství ho nedokáže zastavit absolutně nic!


VÝSLEDKY
Po náročném dnu vyžadujícím intenzivní soustředění a použití veškerých jezdeckých kvalit spatřilo cíl celkem 41 jezdců. Bronzovou medaili získal Petr Pavlát, stříbrnou Tom Lysák a zlatou si odvezl Honza Šrámek.
Třetí místo v kategorii 2WD vybojoval Roman Seifert, druhé příčky dosáhl Petr Bábek a zvítězil Martin Bartík.
Kategorie Junior přinesla bronzovou medaili Josefu Jandoušovi mladšímu, jako druhý se představil Davča Sedláček a vítězem se stal Vítek Kutal.
V kategorii Historic dojel na třetím místě Bronislav Kořínek, jako druhý Michal Odstrčil a tím nejrychlejším byl Josef Pekař.

2. Z STUDIO rally se i přes krátkou nepřízeň počasí představila jako velmi povedený podnik, soutěžící byli vyzbrojeni perfektní soustředěností a připraveností, pořadatel odvedl obrovský kus práce. Jako nejzajímavější a pro mnohé také nejtěžší částí závodu byl hodnocen kruhový objezd, který musela každá posádka objet 2x, a to v každé rychlostce!

Velké poděkování patří všem, kteří se podíleli na stavbě tratí, zajišťování občerstvení, dále pak Základní škole Štípa za propůjčení areálu a prostorů školy pro přespání, časoměřičce Lence za výborně odvedenou práci a samozřejmě i samotným jezdcům. Nesmíme však zapomenout na ještě větší poděkování těm, kteří pomohli uklidit prostory celého areálu po závodě, protože vše se musí dovést až do konce!

Vendula Krátká


Fotky od Ondry Záruby, Tomáše Mikla.
Html výsledky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

8. Josef Jandouš
Musím říci, že po sobotním testování na MČR, kdy se ke konci závodu začali projevovat změny v setupu auta, jsme do nedělního závodu vlétli s optimismem. Pro druhou RZ jsme navíc použili úplně nové pneu, což se nakonec ukázalo jako jediný smolný bod celého dne. Nové, neojeté pneumatiky v této jediné RZ nefungovaly jak měly a 12.místo v této rychlostní zkoušce nakonec zasáhly i do celkového hodnocení, které mohlo být i lepší. Ale i tak považujeme výsledek, v tak nabité konkurenci a s takovou technikou, za výsledek z říše snů. Tratě 2.Z Studia rally nám seděli. Těžkou, kořenitou kombinaci šotoliny a klouzavého asfaltu umocnil déšť a při takových závodech se projevuje více umění rukou, než investice do techniky. A to nás těší. Prostředí je ve Štípe velmi pěkné, byli jsme zde poprvé a líbilo se nám tu. Určitě se vrátíme. Jen velmi malinko bychom prosili o lepší a přesnější značení tratí.

9. Tomáš Mikl
V sobotu proběhl úspěšný test jak s rychlou výměnou pokaženého serva, tak rozjetí se na tratích. Přišla neděle, to byl pravý opak. Místo toho, aby to jelo ještě líp, tak to byla chyba za chybou a vůbec se nedařilo. Podařilo se těsně za zády udržet zrychlujícího Víťu Kutala a prodloužit serii závodů na bodech, ale chtěl jsem daleko víc.

13. Josef Jandouš junior
Po loňských, velmi špatných zkušenostech ze závodu 1.Z studio rally, po velkém bloudění, jsme se na tuto soutěž moc netěšili. Navíc, slibovaná předpověď deště nedodá na náladě. V průběhu dne však, po změně obutí našeho VW New Beetle RSi, došlo k progresu časů a ty, odjeté na pomezí první desítky odpovídali našim možnostem. Na našem voze v deštivém počasí chybí přítlačné křídlo a tak pro příští rok musíme připravit lepší speciál - patrně specifikace N4.

36. Bronislav Kořínek
Velmi pěkně připravená soutěž, atraktivní RZ se střídajícím se povrchem, náročná hlavně po dešti, kdy se tartan stal ještě uklouzanější než za sucha. Pro náš tým Coyote racing team a posádku Arazim-Gál znamenala tato soutěž první podiové umístění v historii naší účasti v seriálu Intercupu. Doufáme, že také ne poslední. Děkujeme celému našemu týmu, všem mechanikům za kvalitně připravené auto, naší Fildě,že nás dovezla úspěšně do cíle a hlavně pořadatelům za kvalitní a krásně připravenou rally.

37. Marie Jandoušová
Čas první RZ -a deváté místo mezi juniory v tak nabité konkurenci - snový začátek těchto závodů. V druhé RZ jsme se pokusily čas udržet, ale ve třetí přišly přívaly vody a velké bloudění po trati. Množství vody na asfaltě znemožňovaly jakoukoliv dobrou jízdu a také navigátor, který pomáhal nestál za nic. Propad pořadím už se v následujících jízdách nepodařilo dohnat. Potěšující je alespoň odstranění technického problému s elektronikou vozu z předcházejícího závodu MČR. Náš stařičký "Herbie" dosluhuje a musíme se pro příští rok podívat po něčem novém, rychlejším a hlavně méně poruchovém.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o