Nepříhlášený uživatel

2.HSF rally report

ilustrativní fotografie
11.května 2014

2.HSF rally report

Správný jezdec by měl umět číst povrch měřeného úseku, a to ještě před tím, než mu časomíra odpočítá start. Někdo pomocí instinktů analyzuje problém, druhý si vytvoří obrázek o tom, jak bude trať vypadat po projetí širokého startovního pole. Každý zde má svou filosofii, ne každý ji však umí správně použít.
ilustrativní fotografie
Aby člověk tyto schopnosti mohl aplikovat, musí přijít na řadu další závod. Tím byla HSF rally, jejíž letošní druhý ročník překvapil ještě před samotným zahájením. Přesně 62 jezdců se po téměř dvouměsíční pauze rozhodlo vydat na tratě ve Velíkové, a s těmi nejvyššími ambicemi čelit hned devíti výzvám v podobě rychlostních zkoušek, tvořených dle těch nejvyšších nároků. Proto zde bylo vystřídáno hned několik druhů povrchů.

Na rozdíl od předešlého ročníku, ten letošní se nesl ve znamení teplého jarního počasí. A protože pořadatelé neustále přicházejí s perfektními inovacemi, ani zde nemohla chybět nějaká ta novinka. Jednalo se o zcela nový typ časomíry, který je schopen přinést jezdci veškeré potřebné informace o jeho jízdě, a to hned po projetí cílové fotobuňky. Další změnou bylo startování vozů do rychlostních zkoušek, jehož interval byl zkrácen na 30 sekund.
ilustrativní fotografie
A aby bylo vše dovedeno až do posledního detailu a bezpečnost na tratích i mimo ně byla maximální, vyslali organizátoři do akce vrtulník, pilotovaný jezdcem a letcem Petrem Šímou, který měl za úkol zdokumentovat veškeré dění na závodišti. Další detaily prozradil Peťa: „Jedná se o kvadrokoptéru Blade 350 QX, která je určena především pro pořizování fotografií nebo videa, ale lze ji využít i pro běžné létání. Středně velká kvadrokoptéra je vybavena satelitní GPS a nejmodernější technologií, která maximálně usnadňuje pilotáž. Díky sledování GPS a výšky tlakovým výškoměrem je umožněn návrat do místa startu. Vyrábí ji americká firma Horizon, mezi jejíž produkci patří i Spektrum.“ O následný sestřih pořízeného materiálu se tak jako obvykle postaral Roman Seifert, jehož nápaditá videa můžeme sledovat po každém závodu.


4WD

ilustrativní fotografie Startovní číslo 1 přineslo štěstí Petru Pavlátovi a to hned v první rychlostní zkoušce. Ten odstartoval s tím nejvyšším nasazením. Podobně na tom byl Martin Mudřík, reprezentující stejný tým jako Petr a přijíždějící do cíle pouze o sekundu později. Také Victor Trnka, jehož bohaté zkušenosti nikdy neklamou, předvedl bezchybný rozjezd. Ve Zlíně doposud absolvoval pouze dva závody, pokaždé však vybojoval bednu. Následující měřený úsek zvládl s nejlepším časem. V závěsu bojovali Dejv Mišalko s Davidem Čechem.

Ve třetí rychlostce opět zazářili Petr Pavlát s Victorem Trnkou za zády. Tempo zvýšil i David Čech, reprezentující Sheron Racing Team. Zrychlil také Tom Lysák, který sdělil, že mu tento podnik opravdu vyhovuje a velmi si užívá rozmanitosti zdejších tratí. Zároveň však upozornil na to, jak složité je dokončit závod, dokonce i když je posádka ve skvělé kondici. I když si je jezdec zpočátku jistý výběrem správného obutí, čím více během závodu začne přemýšlet o nějakém zdokonalení, tím menší pozornost věnuje dalším důležitým záležitostem a nevyhne se tak zbytečným chybám.

Závod byl opravdu atraktivní ve všech ohledech, a to dokazovala široká účast soutěžících i přihlížejících. Sledovat, jak od podvozku odlétají kousky šotoliny nebo jak vozy zvládají náročný lesní terén, to bylo zážitkem pro každého. Co rozhodně stojí za zmínku, je „souboj“ mezi Victorem Trnkou a Dejvem Mišalkem, kteří si následujících 6 měřených úseků střídavě rozdělovali prvenství v žebříčku průběžného pořadí po jednotlivých úsecích. Tak dojeli až do konce a mohli se radovat z přejetí cílové rampy.

2WD
ilustrativní fotografie
Nejúspěšnějším jezdcem této kategorie byl již od samého začátku Aleš Čejchan s vozem Volkswagen Golf VI GTi. Nedopustil se žádné chyby a ukázal tak, že mu ani jízda mimo „domácí prostředí“ nedělá nejmenší problém. V sedmi rychlostkách podal lepší výkon než všichni ostatní a zajistil si tak jasnou zlatou medaili. O zisk zbývajících dvou míst na bedně se pokoušeli Lukáš Zámečník a Pavel Košíček.

DÁMSKÝ POHÁR
Tato nová kategorie se stala působištěm tří nadějných slečen, které svými výkony dokázaly potrápit i mužskou část startovního pole. Nejobdivuhodnější výkony podávala Maruška Jandoušová (Mitsubishi Lancer EVO X), která nad svými soupeřkami zvítězila v osmi rychlostních zkouškách. Ohrozit ji tak nemohla ani penalizace, která přišla nešťastnou náhodou ve čtvrtém průjezdu.
Krásná podívaná byla i na zbývající dvě závodnice- Marťu Pekařovou (Subaru Impreza WRC) a Adélku Skácelovou (Ford Fiesta RS WRC).

JUNIOR
Kategorie mladých jezdců byla i tentokrát velmi nabytá. Sešlo se jich zde celkem 22 a jejich dravého snažení si nešlo nevšimnout. Nejúspěšnějsím byl všem dobře známý Vítek Kutal, který si díky pěti vítězstvím vybudoval krásný náskok před ostatními. Nepolevil však ani na okamžik a v žebříčku celkového průběžného pořadí se pohyboval velmi vysoko. Velmi vyrovnané výsledky bylo možno sledovat mezi Jirkou Rosíkem a Pepou Jandoušem mladším. Kluci ukázali maximální soustředěnost a nadšení, které by mnohdy potřebovala spousta dospělých.

SUPER JUNIOR
Tím, kdo zde projevil tu nejlepší připravenost a to nejlepší přizpůsobení se novým podmínkám, byl Tomášek Mudřík. S velkou časovou rezervou bodoval v každém průjezdu a ani jedinkrát tak před sebe nepustil žádného ze soupeřů. Pochvalu si zaslouží také František Čejchan, který si po celou dobu udržel pozici na druhé příčce a také Adam Martinek na příčce třetí.

HISTORIC
I tato kategorie se rozrostla, a to na 13 jezdců s těmi nejrůznějšími modely závodních automobilů. Každá skupina má svého rivala. Zde jím byl již od počátku Josef Pekař (Ford Escort RS Cosworth). Tempo, které nasadil v úvodu, si držel až do konce a zajistil si tak zlatou medaili. Za ním se střídali Tomáš Pikner s Jiřím Martinkem. V průběhu závodu byla vedena debata o tom, co je zaručeným klíčem k úspěchu. Padlo zde, že někteří možná dělají chyby, protože se bojí přílišné rychlosti a neúspěchu. To však nebyla úplná pravda. Historici předjížděli ostatní kategorie a zaslouží si tak velký obdiv.

VÝSLEDKY

ilustrativní fotografie

4WD
1. Victor Trnka
2. Petr Pavlát
3. David Mišalko



ilustrativní fotografie

2WD
1. Aleš Čejchan
2. Pavel Košíček
3. Lukáš Zámečník



ilustrativní fotografie

HISTORIC
1. Josef Pekař
2. Tomáš Pikner
3. Jiří Martinek



ilustrativní fotografie

JUNIOR
1. Vít Kutal
2. Jiří Rosík
3. Josef Jandouš jun.



ilustrativní fotografie

SUPER JUNIOR
1. Tomáš Mudřík
2. František Čejchan
3. Adam Martinek



ilustrativní fotografie

DÁMSKÝ POHÁR
1. Marie Jandoušová
2. Martina Pekařová
3. Adéla Skácelová



Závěrem nezbývá nic jiného, než poděkovat pořadatelům za další z nezapomenutelných podniků, vítězům pronést slávu a všem popřát hodně štěstí do dalšího závodu, který nás čeká již 24.5. v Nedachlebicích.


Vendula Krátká


Html výsledky
Fotky od Ondry Záruby.
Fotky od Pavla Košíčka
Fotky od Ivana Zmrzlíka
Fotky od Petra Sekuly
Fotky od Tomáše Mikla
Video od Petra Šímy
Video od Romana Seiferta


Rozhovory s jezdci po skončení závodu

2. Pavlát Petr
Mé hodnocení je jednička s hvězdičkou! Tratě pěkné jako vždy, startovní pole nabité jak po stránce kvantity, tak i kvality. Největší vylepšení však bylo automatické hlášení časů a pořadí v cíli, stejně jako upozorňování na čas do začátku další zkoušky a další události dle časového harmonogramu na které se mnohdy zapomínalo. Start po 30ti sekundách byl výborný, rally měla spád a bylo pořád na co koukat. Možná by bylo dobré v tomto formátu zařadit přeskupení, protože závodníci s vyššími startovními čísly se často předjížděly, což by přeskupení třeba po RZ2 částečně eliminovalo. Takže SUPER!! Jediné co bylo trochu zdlouhavé bylo vyhlašování, kdy jsem si říkal, že až nás pojede 120, tak přijedeme domů o půlnoci. Pokud se mám vyjádřit ke svému výkonu, tak jsem se opět vrátil k Tamiyi i když značně upravené a v některých oblastech inspirované X-Rayem a byl jsem mile překvapen, že jsem celkem stíhal mladé nadějné rychlíky. Jel jsem poprvé s nastavení ala Šrámek - tj. velká brzda v neutrálu a zatáčky pod plynem a auto bylo klidnější a časy rychlejší i když jsem si jízdu s ním moc neužil. Tak jsem si to v neděli v Hrádku nad Nisou zase vrátil na "své" nastavení… Už se těším na další závod k Pepovi na zahradu, kde je tradičně skvělé zázemí, zajímavé tratě a Pepa vždy přidá nějaké to překvapení navíc, které by bylo škoda si nechat ujít… …třeba vloni jak lezl pod most vyprostit auto.

5. Mudřík Martin
Tratě v lese,to je to na čem jsem vyrůstal a jsem na tomto povrchu (zatím) konkurenceschopný.I když potřeboval bych je podstatně obtížnější.Pátý flek beru v téhle konkurenci jako slušný výsledek a na stará kolena potěší.Post nejrychlejšího moraváka mě ani moc netěší.Nedočkavě vyhlížím mlaďochy,kteří pudou dravě po bedně.Třiceti vteřinový interval byl super a nedovedu si představit v tolika lidech startovat po minutě.Pořadatel zvládl závody na jedničku.Závod měl spád.Počasí se vydařilo,doufám že nám bude štěstěna nakloněna celý rok.Osmnáct pohárů a bohaté ceny to se hned tak nevidí a bude obtížné tuhle laťku udržet.Celkově to hodnotím jako vydařená sobota až na tu zlomenou vysílačku která mě stála jeden flek.Všechno zlé je k něčemu dobré.Třeba se konečně rozhoupu a koupím nějakou lepší.

7. Jandouš Josef
Po krásném jaru a propršené přípravě na první pořádnou letošní soutěž, jsme v dobrý výsledek nedoufali. Ale nastavení auta v dílnách Grifone z loňského roku a klid při servisu aut Beetle racing teamu - které konečně jeli jak měli, se projevil. Od počátku nám tratě seděli. Snad jen rozbitější části za boudou ke konci závodu nebyli pro nás nejlepší, ale celkově to bylo skvělá rally. Mrzí nás prokaučování pneu před posledními dvěma RZ. Díky novým řezaným rallyblockům jsme se v předposlední RZ několikrát zakousli v zatáčce a převrátili na boudu.Tím jsme ztratili šesté místo celkového pořadí. Ale i tak, slušný přísun bodů, třetí místo v moravském poháru a několik dobře zajetých RZ znamená pro naši posádku úspěch. Doufáme, že vzestup formy i kvality vozu ukážeme i na naší domovské soutěži.

12. Mikl Tomáš
Pořadatelsky se závod povedl, připravené novinky k závodu fungovaly 100% ke spokojenosti všech jezdců, závod měl spád, parádně vyšlo počasí a tratě se povedly. Změna startů rz znamenala pokaždé jinou trať rz. Výkonost všech jezdců stoupá a dostat se do bodované desítky je fakt těžké a to ještě přijelo více jezdců z Čech. Jezdecký výkon nebyl 100%, pořád je co zlepšovat a chce to jedním závodem zlomit.

15. Košíček Pavel
Jako můj první závod s dvojkolkou tak i v seriálu Intercup sem si nemohl přát nic lepšího než 2. HSF Rally kde panovalo krásné počasí. Hlavně jako pro můj první závod v kategorii 2WD to byla trať kde jsem byl schopen vyzkoušet její potenciál v každých podmínkách , mokrý měkký povrch , asfalt , tvrdá hlína a to vše i během jedné RZ. O to více si cením 2. místa v kategorii a i celkové 15. umístění je pro mě velkým úspěchem. A po tomto velkém testu mohu říct že se moc rád vrátím na moravské tratě a to i se svoím Golfem. Takže jedině velké poděkování pořadatelům za krásně zpracovaný závod kde byli jak technické, tak rychlé úseky , vše i s inovací s hlasem v časomíře fungovalo na výbornou. Tak za měsíc na Sheronu na shledanou.

16. Pikner Tomáš
Můj opožděný vstup do sezony se povedl a za druhé místo v kategorii Historic jsem rád. Na Pepu Pekaře jsem neměl, ten jel jak vystřelený z praku svůj závod.

Jinak HSF rally se mě osobně líbila a chci tímto poděkovat pořadateli. Počasí vyšlo parádně, novinka v časomíře fungovala, občerstvení bylo výborné a díky půlminutovým startům to krásně odsýpalo i s tak početným startovním polem. Škoda jen, že se nesmělo využít při stavbě tratě velké části s kamínky, kde mě to vždycky nejvíc bavilo.

22. Mudřík Tomáš
Tratě byly krátké a to mně vyhovovalo.Auto fungovalo dobře,ale soupeři jsou zatím rychlejší.

23. Kalík Roman
Děkuji za pěkně připravenou soutěž , moc se mě líbilo startování po 30 sekundách , mělo to pěkný spád. Auto tentokrát fungovalo bez problému, tak jsem si závody náramně užil .

34. Seifert Roman
Závod byl obzvlášť vydařen. Velká konkurence v kategorii 2wd a test nového podvozku . Krásné počasí tratě na menší šrámy s průjezdem 2wd super. Jednou za zlobila elektronika,bramborové místo dobrý při tak těžké soutěži. Velká pochvala pořadateli.

35. Sekula Petr
Závod byl pěkně připravený a počasí vyšlo na jedničku. Mě se dařilo podle předpokladu a jsem rád, že jsem dokončil všechny měřené úseky a dojeli po vlastní ose do cíle. Startoval jsem s novým podvozkem FF-03 poprvé na šotolině a ještě je potřeba doladit pár drobností. Trochu mě potrápily kameny a díry v některých částech, ale všichni jsme měli stejné podmínky a každý se popral s problémy po svém. Byl jsem překvapen jak pěkně funguje kratší interval startu a i možnost upravit pořadí startujících, aby nedocházelo ke kolizím. Přeji pořadatelům i v dalším závodě tolik startujících.

50. Šimčík Milan
Zdravím pořadatele,
dle mého názoru neměla právě odjetá 2. HSF rally chybu. Organizace samotné soutěže, příprava tratě, časomíra s výsledky, servisní zóna, odměny při vyhlášení výsledků, občerstvení a samozřejmě také počasí. Vše bylo velmi dobře zajištěno a přispělo tak k pohodovému průběhu soutěže. Pořadatelům děkuji a přeji hodně zdaru při zajišťování dalších soutěží.

55. Dalajka Stanislav
Tato soutěž se mě ani mému autu , absolutně nepovedla a doufám , že příště to bude lepší . Organizace byla skvělá a už se těším do Nedachlebic ;)

57. Mudřík Jakub
Jelo se mně dobře,mohl jsem dělat smyky.Fandil jsem Šímovi.Měl jsem tam dobré kamarády Patríčka,Milánka,Matýska a Marťasa.A Dakarské auto se mi líbilo.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o