Nepříhlášený uživatel

2.RC rally ZLÍN report

ilustrativní fotografie
27.října 2014

2.RC rally ZLÍN report

Poslední osmý závod 23.ročníku RC rally šampionátu INTERCUP.
Říjnová 2. RC rally ZLÍN, poslední možnost získat body do celkové klasifikace. Před závodem už bylo rozhodnuto o titulu v absolutním pořadí a v juniorech. V ostatních kategoriích se mělo rozhodnout právě na 2. RC rally ZLÍN. Tahle soutěž je ve všem jiná než všechny ostatní, díky tomu připraví často překvapivé výsledky.
Patrové garáže u 21. budovy Zlínského kraje nabízí uklouzaný beton (byl ještě v sobotu speciálně vyčištěn), ale i spojovací úseky mezi patry s drsným lepeným povrchem s minimem uvolněných kamínků, kde auto drží stopu jak přibité. Proto si každý jezdec musí během rychlostní zkoušky poradit s různou přilnavostí tratě a tím i fungováním auta. Problémem závodu bývalo značení tratě křídou, které nevydrží po celou dobu závodu. K tomu 60 aut na trati, proto bylo letošní novinkou značení pomocí pásky, které vydrželo po celý závod. Díky tomu si jezdci, ale hlavně pořadatelé užili závod bez problémů a hodnotili tuhle novinku kladně.
Na start závodu po 9. hodině se postavilo 60 posádek a mohlo tak začít velké finále letošního ročníku. Díky startům po 30 sec se mohlo odjet v rychlém tempu sedm rychlostních zkoušek. Třikrát se jelo kluzavé betonové "peklo", čtyřikrát mix kluzkého betonu a výjezdů mezi patry parkoviště s drsným povrchem.

Absolutně
Nejlepší start do závodu předvedl David Čech, který takto hned na začátku závodu zaútočil na celkové třetí místo v šampionátu a za svými zády držel Petra Pavláta. Pouze Jan Šrámek a Victor Trnka dokázali Davidovi stačit a držet se ho celý závod na dohled, když největší rozdíl mezi prvním a třetím místem byl 8,439 sec. Tito tři jezdci vítězili na všech RZ na 2. RC rally ZLÍN. Nikoho dalšího nepustili před sebe a předváděli po celý den nádherný souboj. Jejich agresivní rychlá jízda ukazovala možnosti jak se vypořádat s kluzkým betonem a ujeli tak zbytku startovního pole. Nejlépe z toho pak vyšel David Čech s cílovým časem 25:48,318 sec a dosáhl svého prvního vítězství v INTERCUPu. Na druhém místě skončil Victor Trnka se ztrátou 3,808 sec. Třetí místo obsadil letošní mistr Jan Šrámek se ztrátou 8,439 sec. O čtvrté místo sváděli souboj po celý den David Mišalko a Petr Pavlát. Vítězně z toho nakonec vyšel David Mišalko. Na dalších místech se umístili domácí borci v pořadí Tomáš Lysák, Martin Mudřík, Tomáš Mikl, Karel Bajza a Jan Viktora.

V celkovém hodnocení je pořadí následující:

1. Jan Šrámek .......88 ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie
2. David Mišalko.....67
3. David Čech.........62
4. Petr Pavlát...........55
5. Victor Trnka.........54
6. Marek Střihavka..40
7. Martin Mudřík.......36
8. Tomáš Lysák.......33
9. Vít Kutal.................25
10. Tomáš Mikl........19


Junioři.
Před závodem byl už jistý mistr Víťa Kutal, ale o druhé a třetí místo svedli nádherný souboj Tomáš Mudřík a Jirka Rosík. Od začátku závodu až do páté rychlostní zkoušky s přehledem vedl Víťa Kutal, který si dokázal vyjet 30 sec náskok na své pronásledovatele. Ale po technických problémech na 5. RZ se jeho náskok rozplynul a do čela šel Jirka Rosík o 0,400 sec, třetí místo držel Tomáš Mudřík, ztráta 1,740 sec. Šestá RZ sedla dvojici Kutal – Mudřík a ta ve stejném pořadí odsunula Jirku Rosíka na třetí místo. V poslední RZ se už pořadí neměnilo a tak si sedmé vítězství v letošním roce připsal Vít Kutal, na druhém místě skončil Tomáš Mudřík, třetí Jirka Rosík, za ním na čtvrtém místě soutěž dokončil Josef Jandouš jun., pátý Jakub Kašný. Na šesté místo se v poslední RZ dostal Adam Martínek a odsunul tak Mariana Dalajku na sedmé místo. Osmý skončil Martin Čejchan, který startoval s 2WD a míchal pořadí téhle kategorie. Deváté místo David Šintál a bodovanou desítku uzavřel Alexandr Řezníček.

V celkovém hodnocení je pořadí následující :

1. Vít Kutal..............117 ilustrativní fotografie
2. Jiří Rosík.............77
3. Tomáš Mudřík....72
4. Josef Jandouš...67
5. Jakub Kašný......39

Obě předchozí kategorie měly již známé mistry. Teď si projdeme kategorie, kde se bojovalo o titul v posledním závodě.

2WD
V dvojkolkách odstartovalo do soutěže celkem osm posádek, překvapením byl start Martina Čejchana. Jako lídr průběžného pořadí šel do soutěže Roman Seifert. První RZ na kluzkém betonu rozdělila jezdce hned s velkými rozdíly. Vyhrál ji Aleš Čejchan, ten ale hned na další rychlostní zkoušce ztrácí na vítězného Pavla Košíčka přes 1 min a propadá se na průběžné čtvrté místo. Do čela se po druhé RZ dostal Pavel Košíček o 0.393 sec před Martinem Čejchanem. 15 sec na tuhle dvojku ztrácí Roman Seifert.. Pavel Košíček ale vyhrává následně 3. a 4. RZ. v čele si vytvořil náskok 34 sec na druhého Martina Čejchana. Aleš Čejchan zahajuje stíhací jízdu a až na 5.RZ se dostává před Romana Seiferta. Vítězstvím na 6. RZ jde ještě Aleš Čejchan před Martina Čejchana. Poslední, 7. RZ, už na pořadí jezdců nic nemění a tak si připisuje vítězství v závodě Pavel Košíček a je dalším letošním mistrem šampionátu Intercup, tentokrát v kategorii 2WD. Druhé místo obsadil Aleš Čejchan před Martinem Čejchanem. Čtvrté místo stačí Romanovi Seifertovi k zisku celkového druhého místa v šampionátu. Pátý dokončuje závod, bez závad na autě, Stanislav Dalajka, šesté místo Josef Vacek, sedmý Tomáš Grebeníček a osmý končí Bronislav Kořínek.

V celkovém hodnocení je pořadí následující : ilustrativní fotografie

1. Pavel Košíček.........81
2. Roman Seifert........78
3. Aleš Čejchan..........72
4. Stanislav Dalajka...42
5. Lukáš Zámečník....32

Historic
Tato kategorie má jako jediná předepsané gumy Rally Block a pro kluzký povrch je to tak nejatraktivnější kategorie, historici s auty jezdí dveřmi napřed, užívají si jízdu bokem, kde sice ztrácí nějaký čas, ale je na ně parádní pohled. Jako lídr šampionátu do závodu vstupoval Roman Kalík, ale měl celkem tři pronásledovatele v boji o titul Jirku Martínka, Tomáše Piknera a Josefa Pekaře. Mezi těmito borci se mělo rozhodnout o titulu, celkem startovalo 10 krásných historiců.
První RZ vítězně začíná Josef Pekař o 3 sec před Tomášem Piknerem, třetí Jirka Martínek. V druhé RZ vrací útok Tomáš Pikner a až do paté RZ je ve vedení historiců, ale jeho náskok na Josefa Pekaře není ani necelá 1 sec. Velký souboj o třetí místo mezi sebou svádí Jirka Martínek a Roman Kalík. Po paté RZ jde na třetí místo Roman se ztrátou 57 sec na vedoucího Tomáše Piknera, ale má pouze 1 sec na Jirku Martínka. Bohužel po 5. RZ zjištuje Roman problémy s diferenciálem a planetový mění za kuličkový, auto sice opravil, ale díky změně diferenciálu si nezvyká na nové nastavení auta a v 6. RZ se propadá na průběžné páté místo. Šestou RZ vyhrává Josef Pekař a jde i do průběžného vedení o 4 sec před Tomáše Piknera. Na třetím místě se před poslední RZ drží Jirka Martínek, za něj se díky problémům Romana Kalíka dostává Ondřej Dočkal. Sedmá RZ na pořadí jezdců nic nemění, vítězí Josef Pekař a díky tomu se v průběžném pořadí šampionátu dostává na celkové druhé místo. Druhé místo v závodě, ale titul v historicích získal Tomáš Pikner. Třetí místo obsadil Jirka Martínek, čtvrtý je Ondřej Dočkal, páté místo Roman Kalík, tím se celkově propadá na třetí místo v kategorii historic. Šestý je Ivan Zmrzlík, sedmý Michal Holínek startující v Intercupu poprvé, osmé místo Vladimír Karlík, devátý Robin Šiška a desáté místo Michael Divílek.

V celkovém hodnocení je pořadí následující : ilustrativní fotografie

1. Tomáš Pikner...76
2. Josef Pekař......74
3. Roman Kalík....72
4. Jirka Martínek...69
5. Petr Bábek........36

Dámský pohár
Na startu závodu se objevily jen dvě soupeřky Martina Pekařová, Marie Jandoušová z celkových šesti dam startujících v letošním ročníku Intercup. Parádní vstup do závodu měla Martina Pěkařová, vítězstvím v rz 1, 2 a 3 si vybudovala nad svou soupeřkou náskok 1min 16s. V druhé části závodu se sice Marie Jandoušová snažila stáhnout náskok Martiny, ta už si náskok kontroluje a stává se letošní vítězkou 2. RC rally ZLÍN, na druhém místě končí tedy Marie Jandoušová. Tyto dvě závodnice si pak v celkovém hodnocení prohazují pořadí a letošní celkovou vítězkou kategorie Dámský pohár je Marie Jandoušová.
ilustrativní fotografie
V celkovém hodnocení je pořadí následující :

1. Marie Jandoušová...117
2. Martina Pekařová...75
3. Adéla Skácelová...22
4. Sabina Suchánková...20
5. Lucie Lysáková...10
6. Martina Korhelová...8

SuperJunior
Jedna z nejmladších kategorií nabízí zajímavé souboje, hlavně je zde vidět největší progress ve výkonnosti a rychlosti. Celkově se v této kategorii sešlo 14 jezdců, na 2. RC rally ZLÍN jich odstartovalo celkem osm. Do poloviny závodu se pořadí jezdců měnilo, když nejlépe začal Adam Martínek, ale od 2rz se do čela skupiny dostal Tomáš Mudřík, který společně s Jakubem Mudříkem mezi sebe sevřeli skupinu nejmladších juniorů. Tomáš Mudřík závod vyhrál a dokázal porazit Adama Martínka, ten za svými zády udržel Martina Čejchana, obhájil celkové třetí místo mezi superjuniory. Třetí Martin Čejchan jako jediný startoval s dvojkolkou a s ní dokázal odsunou na čtvrté místo Františka Čejchana. Páté místo v cíli patří Martině Pekařové, za ní šestá Marie Jandoušová, sedmé místo Tomáš Pikner jun. Osmičku nejlepších uzavírá Jakub Mudřík.

V celkovém hodnocení je pořadí následující : ilustrativní fotografie

1. Tomáš Mudřík...111
2. Marie Jandoušová...69
3. Adam Martinek...62
4. Martin Čejchan...55
5. František Čejchan...46


Týmy
Na startu se oba týmy bojující o celkový titul konečně potkávají v plném složení. Trojka Styllexu Šrámek – Mišalko - Sisák jela naplno a držela za sebou trio Grifone Pavlát - Mudřík-Mikl. V celém průběhu závodu tahá Stylex za delší konec a udržuje si mírný náskok na vítězství v závodě a to se taky nakonec týmu Styllex podařilo. Mikuláš Sisák sice v poslední RZ ztrací bodované 10. místo. 2 body rozdílu v cíli stačí Styllex Motorsport RC Team k letošnímu titulu v týmech. Druhý je po vyrovnaném výkonu Grifone a třetí místo zaslouženě získává Sheron Racing Team.
ilustrativní fotografie
V celkovém hodnocení je pořadí následující :

1. Styllex...66
2. Grifone...65
3. Sheron...49
4. Trivox...29
5. Samohýl...29

2. RC Rally ZLÍN od své premiéry z minulého roku dokázala zvednout laťku závodu o dost výše. Pestrá skladba tratí se zasloužila o velmi pěkný závod, který gradoval závěrečnou power stage. Závod se konal za příjemného počasí, které napomohlo k bezproblémovému průběhu závodu. Do cíle dorazilo 59 posádek. Rozloučení proběhlo se spoustou pozitivních reakcí od jezdců a je příslibem dalších soubojů na tratích šampionátu INTERCUP a to už ve 24. ročníku.

Zveme Vás všechny na slavnostní vyhlášení výsledků 23. ročníku, které se uskuteční 29.11.2014 ve Vinárce na Hvozdné, veškeré info zde

Tomáš Mikl


2. RC rally ZLÍN - video od Romana Seiferta
2. RC rally ZLÍN fotky od Josefa Vacka
2. RC rally ZLÍN fotky od Ondry Záruby

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

3. Šrámek Jan
Poslední závod letošního intercupu byl pro mě trošku zklamáním. Mám hrozně rád takhle pěkně klouzavý a čitelný povrch, ale pokud se tolik driftuje tak je potřeba, aby tomu odpovídala trať. Objízdné body by asi právě tady měly být takové, že když to někomu špatně vyjde, tak ho nepřejede ale na špatnou stopu doplatí. Navíc jak jsou objízdné tácky lehké, tak jen pomocí záběru pneumatikou auta se celý objízdný bod posouvá mnohdy pěkně daleko. A je to trošku škoda takhle na závěr, protože letos byly tratě na intercupu perfektně značené a připravené. (byť sem občas mumlal že je to moc hrbolaté :-D )
Co se týče výsledku tak se nám podařilo vybojovat první místo v týmech navzdory tomu, že David i Miki( který jel po tak dlouhé době fantasticky) občas nabírali slušnou ztrátu kvůli technice.
Takže celkově spokojenost... :-)

8. Mikl Tomáš
Závod splnil očekávání, kluzký beton a jízdu bokem jsem si užíval, jen je škoda, že jsem od začátku nejel ty správné gumy, mohlo to být ještě lepší. V závěru prohraný týmový souboj už na výsledku závodu nic nezměnil. Nové značení vydrželo celý závod, počasí vyšlo, konkurence opět veliká, mix tratí se povedl, super závod.
Cíl splněn na půl, udržel jsem celkové 10 místo v šampionátu, ale v týmech jsme prohráli s vítězným Styllex. Gratuluji k titulu všem letošním mistrům Intercupu.

11. Sisák Mikuláš
Prave odjetu rally Zlín hodnotím aj napriek množstvu technických problémov s autom veľmi pozitívne. V tak nabitej konkurencii (za ten zhruba pol rok, co som sa v šampionáte nemohol zúčastniť žiadneho preteku, pribudlo dokonca aj niekoľko rýchlych jazdcov a všimol som si aj nových mladých, ktorí ukázali, ze majú veľký potenciál) som sa ani po tak dlhej pauze, počas ktorej som nemal žiaden kontakt s rc rally a možnosť nejakého testovania, nestratil a ukázal výbornú rýchlosť. Predovšetkým rad som ale za tymovy výsledok(na tejto rally ako aj celkovo pre tuto sezónu), ktorý bol od začiatku mojou prioritou a kvoli ktorému som si tento rozhodujúci pretek v boji o titul nemohol nechať ujsť. Rally z pohladu organizácie hodnotím tiež pozitívne, aj ked trať sa mi moc nepáčila. Trate na asfalte boli na tom lepšie. To co však bolo dnu pripravené bolo pre mna osobne veľmi tažko čitateľne a v spojení s rozhadzanymi vytycovacimi prostriedkami (to nie je samozrejme chyba organizátora, ale mohol by to minimalizovať ak by napríklad kužele boli k povrchu nejakým spôsobom prilepene)stavala takmer neprehľadnou. Inak som si tuto rally aj napriek tym častým problémom s technikou veľmi užil.

17. Pikner Tomáš
Do poslední rally letošní sezony jsem šel s jasným cílem urvat celkový titul v kategorii historic a to se nakonec povedlo. Musím poděkovat všem klukům v historicích za parádní, těsné a férové souboje v celé letošní sezoně Intercup.

2. RC rally Zlín se mě osobně líbila. Tento uklouzaný povrch mám rád a jízdu si vždy užívám. S vědomím, že v garážích se nedá nic zatloukat do země a křída tu na kluzkém betonu moc nedrží, bylo značení žlutou páskou přehledné a slušný kompromis, který vydržel po celý závod.

26. Kalík Roman
Závody na garážích jsem si pěkně užil. Jen v předposlední RZ se mě rozpadl diferenciál a to mě stálo propad z 3 místa na 5 místo v historicích. Do poslední RZ jsem vyměnil diferenciál, ale už jsem si na něj nedokázal zvyknout a ztrátu jsem nedohnal ba naopak se zvětšila. V boji o titul jsem spadnul na 3 pozici, ale i tak jsem spokojen, je vidět, že Duval a Pannizi si první 2 místa zaslouží, odjeli o 2 závody méně a jsou v předu.
Pořadateli velké poděkování za pěkně nachystané tratě.

33. Holínek Michal
Byl to můj první závod Intercupu a celkově zavládla spokojenost. Tomuto koníčku se věnuji od července tohoto roku a postupně vidím zlepšení. První závod měl být původně Hvozdná, která se potom přesunula a já jsem ze zdravotních důvodů nemohl startovat. Jsem rád, že návrat po 2 měsíční pauze se mi podařil celkem slušným výsledkem (pro mě). Trať byla výborná a krásně jsem se svezl, nicméně jedinou vadou bylo startování na konci startovního pole, kdy jsem bohužel snad kromě jediné RZ, vždy minimálně dva předjížděl a tím jsem ztrácel drahocený čas a v zápalu boje došlo i k mírným nehodám s jezdci přede mnou. Řešení výsledného času po první RZ mě trochu rozhodilo, ale nakonec vše dopadlo dobře. Výsledek mohl být o něco lepší, nicméně i tak jsem spokojen.

Samohýl Motor
Jménem celého týmu děkujeme za letošní sezónu. Ikdyž letos pro nás Intercup nebyl hlavní prioritou, ceníme si mnoho nových zkušeností.
Poslední závod dopadl pro team vzhledem k vysoké konkurenci na jedničku.
Naviděnou příští rok!

RC Rally San Carlo
Moc děkuje za perfektně organizačně zvládnutou rally !!!
Bude-li na tomto místě i v ročníku 2015, tak bude-li to možné rádi opět přijedeme !!!

Rally na tomto povrchu byla naše první zkušenost a opravdu jsme z této možnosti a našeho úhlu pohledu potrénování byli nadšeni. Rally měla krásný rytmus a i když to tak na první pohled nevypadalo napočítali jsme čtyři druhy povrchu kdy na každém z nich se auto chovalo naprosto odlišně. Což bylo fantastické a projev zkušenosti se tak více projevoval než se původně zdálo.

Ještě jednou děkujeme za krásnou sobotu a možnost si u vás zazávodit. RC Rally San Carlo team Ostrava !

PS: Omlouváme se za brzké opuštění rally okamžitě po dojeté poslední rychlostní zkoušce.
Spěchali jsme z rodinných důvodu rychle zpět do Ostravy.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o