Nepříhlášený uživatel

3. HSF rally report

ilustrativní fotografie
13.dubna 2015

3. HSF rally report

Úvodní šotolinový závod

Víkendy a dny před startem závodu byly opravdu aprílové, počasí se hodně měnilo a tak když se za krásného teplého slunečního počasí všichni jezdci v sobotu postavili na start závodu, byla to pro pořadatele závodu dobrá zpráva. Tři týdny před startem závodu byla připravena část traťi a kdo měl zájem, mohl trénovat a připravit se na první letošní šotolinový závod. V pátek proběhla finální příprava tratí za velké účasti jezdců, kteří tak naposledy vyzkoušeli své auta a měli určitou výhodu oproti těm, co vyzkoušeli auto až na shakedownu.

Byl připraven jeden velký okruh, v jeho průběhu se měnil povrch a rytmus tratě. Změnou startu se měnil směr a díky křížení a odbočkám i styl rychlostních zkoušek. Ty se skládaly z pěti různých částí. Lesní úsek byl vlhký, uklouzaný, velmi hrbolatý a uskákaný, prověřil nastavení a funkčnost tlumičů. Pasáž na lesním chodníku naopak vyhovovala rychlejším jezdcům. Část trati vedoucí po kamenité hlíně zase neodpouštěla jakoukoliv chybu v pozornosti a velmi hrbolatá a zamotaná pasáž u hřiště požadovala po jezdcích šikovnost v rukou. Všechny RZ nakonec ukončoval, s ohledem na volbu šotolinových pneu, klouzavý beton s umělou stěnou smrti, kterou jsme si už vyzkoušeli na 1. EURONICS rally.

ilustrativní fotografie Celkem se na start závodu postavilo 52 jezdců. Nás velmi těší, že odstartovalo 24 juniorů, z toho 9 SuperJuniorů, pro které se tyto závody hlavně pořádají. Velmi početná byla i účast v Dámském poháru, na startu celkem 5 závodnic.

Na první rychlostní zkoušce Tanner všechny překvapil se svojí Felícií Pavel Košíček a o více jak jednu sekundu vyhrál RZ. Jezdci na dalších místech však překvapeni nebyli. Martin Mudřík a Víťa Kutal. Od těchto dvou se útok na nejvyšší příčky čekal. Překvapením bylo i čtvrté místo Jirky Rosíka. Hezky začali také junioři. Mimo už zmíněného Víti i Pepíno Jandouš - devátý a Tomáš Mudřík -11.místo. Prvním historikem byl Roman Kalík na osmém místě. Velmi špatně naopak začali oba jezdci Sheron Racingu - oba shodně ztrátu 22 vteřin na vítěze a umístění až na konci první třicítky.

V druhé kratší rz Sipirkakim, opačně ve směru rz1 se díky vítězství v rz dostává na průběžné první místo Martin Mudřík, za ním v pěti vteřinách naskládáni jezdci Viťa Kutal, Jirka Rosík, Tomáš Mikl. Pavel Košíček chybuje a propadá se v pořadí na 5 místo. V průběhu rz2 se na stěně smrti dějí velké věci a tím i houstne atmosféra. Tento problém se ale vyřeší a v další části závodu už stěna smrti plní své účely dokonale.

ilustrativní fotografie Následovaly zkoušky 3 - Noiker a 4 - Noiker II, obě v nájezdovém čase k pěti minutám. A v těchto RZ se lámal chleba. Obě vyhrál Tomáš Mikl a dostal se tak do čela pořadí. Na druhém místě se pevně usadil Víťa Kutal (nejlepší junior), třetí byl Jirka Rosík. Za touto trojicí byl Martin Mudřík, (rz 3 upadlý tlumič, rz 4 zaseknutá karoserie do zadního kola) Josef Pekař a první historik - Tomáš Pikner. Pavel Košíček se s dvoukolkou propadl už na osmé místo, ale na dalšího jezdce z této kategorie měl náskok přes dvě minuty. Jeho týmový kolega Roman Seifert byl 32. O další skoro tři minuty za nimi jel Broňa Kořínek. V juniorech vedl Víťa Kutal před Tomášem Mudříkem a Pepínem Jandoušem. Ženy vedla jeho sestra Marie před hostující Pavlou Hostinskou a Martinou Pekařovou. Nejmenší a zároveň nejmladší účastnice - Danielka a Karolínka už měly na výše zmíněnou trojici ztrátu přes 15 minut. Pořadí historiků bylo Tomáš Pikner, Roman Kalík a Jirka Martínek. Mezi těmito třemi bylo jen osm sekund rozdílu.

ilustrativní fotografie Rz5 Pirka Menoko a 6 Northumbria startuje v zadní části areálu a využívá pasáže, které prověřují správné nastavení auta a přesnost v řízení. Vítězství na rz5 si připisuje Mikuláš Sisák, v rz 6 pak Viťa Kutal. V průběžném pořadí se mění pouze rozestupy mezi jezdci.

RZ7 Tanner - zde na první rz úřadoval Pavel Košíček, teď už je v poli poražených a další vítězství v rz si připisuje Víťa Kutal a dostává se tak do vedení v závodě s minimálním náskokem před Tomášem Miklem.

V RZ 8 Noiker III se daří Tomáši Miklovi a vrací se zpět na první místo, většina jezdců zde nechybuje, problémy si připisuje pouze Tomáš Pikner a po pádu na trati se jeho náskok v kategorii Historic snižuje na pouhých 5s před Romanem Kalíkem.

V čase 16:10 byla odstartována RZ 9 Northumbira II, která znamenala první celkové vítězství pro Tomáše Mikla. Jako druhý, pouze o jednu sekundu později dojel Víťa Kutal, třetí Jirka Rosík.
Na sedmém a dalších místech se za sebou seřadili historici : Tomáš Pikner, Roman Kalík a Jirka Martínek. Hned za nimi celkově desátý dojel Pavel Košíček v kategorii F2 neporažený před Romanem Seifertem a Staňou Dalajkou. Dámský pohár vyhrála Marie Jandoušová před Pavlínou Hostinskou a Martinou Pekařovou. V juniorech vyhrál už výše zmíněný Víťa Kutal před Tomášem Mudříkem a Pepínem Jandoušem. Nejmenší kategorii superjuniorů vyhrál Jakub Mudřík jen o pět sekund před Tomášem Piknerem jun. a Pavlem Maštalířem.
Když člověk porovná celkový čas vítěze 3.HSF Rally Velíková modelů aut v měřítku 1:10 - Tomáš Mikl - 29:17 a čas vítěze opravdové 34.Valašské rally - Martin Koči - 24:38, která se jela ve stejném termínu, může si být jist, že tyhle závody nejsou pouze desetinovým měřítkem velké rally.

Tomáš Mikl


Fotogalerie od Honzy Suchánka
Fotogalerie od Stani Dalajky
Fotogalerie od Ondry Záruby
Video od Stani Dalajky
Video od Romana Seiferta
Video od Davida Kubeše

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Mikl Tomáš
Jooooo, je to tam! Stálo to ale nemálo času, práce a peněz. Po Valašce jsem se rozhodl, že překopu auto a koupil si buggynové tlumiče, které mají delší a lepší chod než stávající upravené Xray tlumiče. Volba padla na značku Gmade a musím říct, že se to vyplatilo. Auto podvozkově funguje úplně jinak, ale ještě je tam rezerva v správném nastavení tlumičů. Proběhlo testování před závodem a časy ukázaly, že to bude hodně dobré. Start závodu bez chyb s minimální ztrátou na čelo, dvě dlouhé rzty vyšly a já se dostal do vedení hned v rz 3, pozici jsem držel do 7rz, tam se do čela vrátil Víťa, což mi vyhovovalo, ale hned na 8rz jsem mu to vrátil a musel jsem poslední rz ustát. Víťa zajel poslední rz parádně, mě se ale taky povedla, v cíli jsem čekal jak to nakonec dopadne a když tam byla + 1s pro mě byla to velká radost, konečně se to povedlo! Super pocit.
Za sebe jako pořadatele závodu moc děkuji za početnou pomoc při přípravě závodu v pátek, tratě byly rychle připraveny a sobotní ráno bylo o to pohodovější. Počasí vyšlo, vše fungovalo, super závody ze strany pořadatele i závodníka. Díky všem co přijeli a bavili se na 3. HSF rally.

2. Kutal Vít
Snad poprvé to pro mě začalo už v pátek, protože jsme s Jirkou dojeli, aby jsme pomohli nachystat trať a zatrénovali. To bylo super, protože jsem na šotolině nejel už nějakou dobu a musel jsem se rozjezdit. Až na zmatky s tou klopenou zatáčkou se mi závod hodně líbil, proběhl celkem bez problému. Když jsem se dostal na chvíli do vedení,tak se mi další RZta vůbec nepovedla a spadl jsem zpátky na druhé místo, snažil jsem se to dohnat, ale ztráta byla čtyři vteřiny a už jsem to nedal. Díky za souboje s Martinem, Tomem a Jirkou.

3. Rosík Jiří
Závod byl hodně povedený, sice byly trochu zmatky s klopenou zatáčkou před cílem, ale to se stává. Hned v první rz jsem zajel hodně dobrý čas, který jsem opravdu nečekal. Pak uz jsem zajížděl časy kolem 4 místa až do konce závodu. Celý závod jsem bojoval hlavně s Martinem Mudříkem o 3.místo. Nakonec jsem ho udržel až do konce i diky technickým problemům Martina. Velkou zásluhu na tomto úspěchu má i náš hlavní mechanik a vedouci týmu Petr Šíma, který mi perfektně poskládal nové auto. Takže závod byl z mého pohledu vydařený a byly pěkné RZ. I díky 2.mistu Vítka jsme skončili na krásném 2.místě v týmech. Děkuji všem jezdcům za pěkný závod :). Těším se na další podnik do Nedachlebic a doufám, že 3.misto obhájím a třeba i vylepším. :)


4. Mudřík Martin
Promarněná příležitost. Začátek závodu potvrzoval výborné tréninkové časy.Bohužel ve 3.RZ hned po startu upadl zadní tlumič. Ztráta byla i přes tento problém hodně optimistická a věřil jsem, že nebude problém se vrátit rychle do čela. Pravděpodobně z přemíry snahy jsem kupil chybu za chybou. Přidaly se ještě problémy s novou karoserii, která drhla do zadních kol a blokovala je. Byl to zmar. Klel jsem a docela se divím, že jsem nevyfasoval penalizaci za nesportovní chování. V závěru jsem souboj o bednu vzdal a dával pozor, abych udržel čtvrté místo.A jelikož se dařilo, tak jsem ještě prošvihl start do RZ a zbytečně ztratil cenné sekundy. Nebýt Pepy Pekaře a Toma Piknera, kteří mě upozornili, i když to byli moji nejbližší soupeři a mohli na tom nejvíc vydělat, mohl jsem to odpískat. Hodně si toho cením a děkuji jim za to, že porážet soupeře tímto způsobem by je netěšilo. Jinak závod dík skvělému počasí, které snad nemohlo být ani lepší, byl hodně povedený. Skvělá účast kluků v pátek při přípravě tratí s bonusem tréninku. Téměř všem se to vyplatilo a v sobotu bojovali o nejvyšší pozice. Největší plus pro mě je velká účast juniorů a hlavně superjuniorů. To je pro nás pořadatele největší odměna.

7. Pikner Tomáš
Začátek HSF rally v mém podání byl hodně rozpačitý, protože s novým autem, které jsem přes zimu pořídil, jsem ještě na tak technických tratích nejezdil. Ale nakonec technika fungovala po drobných úpravách tlumičů na jedničku a dařilo se zajíždět i slušné časy. Sezona pro mě začala až tímto závodem a přemýšlel jsem, jestli pokračovat v historicích nebo jet hlavní kategorii, ale díky Jirkovi a Romanovi, kteří mně hodně proháněli, vidím, že v historicích to bude zase sakra napínavé. Takže zůstávám!

Závod se mně osobně líbil, počasí vyšlo parádně. Chtěl bych tímto poděkovat pořadateli za přípravu celé soutěže a hlavně, mně udělalo radost, kolik kluků přišlo pomoct s přípravou.

8. Kalík Roman
Závody byly super, 2 místo v kategorii. Boj o toto místo až do poslední RZ z Jirkou byl super a náramně jsem si závody užil. Navíc poprvé na bodovaném místě v celkové klasifikaci - 8 místo. Další plán je pilovat jízdu, ať na dalším závodu zopakujeme výsledek. Pořadateli díky za pěkně připravené závody.

14. Sisák Mikuláš
Prave odjetu HSF rally hodnotím v celku pozitívne. Po tak dlhej pauze bez akéhokoľvek čo by len najmenšieho styku s rc rally, je fakt, že to auto vydržalo (nedotiahnutu matku nepočítam, no nakoniec prave tento detail rozhodol ) a hlavne moje výkony v jednotlivých meraných úsekoch boli super, dokonca sa mi raz podarilo vyhrať a takisto si pripísať aj raz jedno druhé a jedno tretie miesto v rz (šancu o slušný výsledok abs. poradia, som stratil po odstúpení uz v druhej rz).....tak tento fakt, je veľmi potešujúci :) ! Takze fajn....inak pretek bol takisto fajn, niektoré miesta sa mi páčili pomenej, boli tažšie prejazdne a rozbite, ale hlavne boli pre každého rovnaké, takze OK! :)

16. Zámečník Lukáš
Jedno velké trápení. Nemá cenu ani nějak komentovat. Na konci závodu jsme se rozhodli, že naše obstarožní "FKáčko" pošleme do důchodu a hned večer jsme pročítali inzeráty na nový vůz. Od pondělí už se hřeje v garáži pro nás nový podvozek Xray T3 a čeká na úpravy pro rally. Tak snad to bude krok k lepšímu...

23. Šintál David
Velmi dobře připravená rally a pěkné tratě. Ale náročné na techniku. Jinak s výsledkem moc spokojený nejsem, první dvě rz bída, moc zbytečných chyb, auto nefungovalo + trefená časomíra. Následné dotahování ztráty odneslo zavěšení, potom už jízda na jistotu. Už se těším na Sheron a snad i lepší výsledek.

25. Žaludek Ivo
Perfektně připravená rally, jak organizačně, tak tratěmi. Po první rz jsem se už rozjezdil a s výsledkem jsem celkem spokojený. Na techniku dost náročná rally, ale mě se závady naštěstí vyhnuly. Tak doufám, že příští rok pojedu znovu a ještě líp!

27. Ondrašík Pavel
Byl to náš první závod Intercupu a musím říct, že jsme si ho i s juniorem náramně užili. Perfektně připravené a přehledné tratě, krásné počasí, parádní svezení, takže za nás velká spokojenost. Na lepší umístění jsme nemohli pomýšlet, jelikož jsme neustále dělali ty samé hloupé chyby a každou erzetu jsme byli nejméně 3x na boudě. Do příštího závodu musíme potrénovat, vyladit techniku a zkusit více potrápit soupeře. Díky pořadatelům soutěže za pěkně připravený závod s výborným zázemím.

28. Jandouš Marek
Tuto rally jsem bral jako velkou výzvu hlavně s technikou. Dost jsem se těšil na pořádnou šotolinovou soutěž a dočkal jsem se, tratě byly dobře připravené a myslím že se všechno odehrálo bez větších problémů. Technika po odzkoušení na jedničku až na drobnosti. Jen ke konci jsem začal ztrácet na ostatní jezdce z důvodu špatných tlumičů, takže ke konci jsem jel hlavně o udržení dobrého místa. Jinak bych chtěl poděkovat za skvělý závod jezdcům a hlavně pořadatelům za super připravené tratě.

31. Hostinská Pavlína
Musím pochválit, trať byla super. Báječně jsem si závod užila, bylo to moc fajn. Pro mě to bylo zajímavé, některé prvky jsem ještě neviděla, třeba ta nakloněná rovina při dojezdu byla zajímavá, je škoda, že se to pak upravovalo. Chápu pro Super Juniory by to bylo těžké, ale ostatní to zvládali dobře :-)
I na to kolik bylo závodníků závod rychle ubíhal.
Děkuji za organizování a všechnu tu práci kolem toho.

35. Maulis Petr
Jaro přišlo a také i další závody Intercupu na šotolině. Celou mou přípravou na závody byla nocovka před závodem, kdy jsem konečně udělal pořádný bordel kryt. Asi ve dvě ráno jsem si doma zajezdil a otestoval auto po tři měsíční odmlce od Euronics rally. Vzhledem k mému 21t motoru jsem ladil hlavně expo plynu. To bylo celé testování a vyrazil na mou první HSF rally. Ještě před závodem jsem s pomocí Martina Mudříka složil rampu, která tak měla premiéru venku. Samotný průběh prvních erzet byl celkem bezproblémový a výsledkově nad očekávání a užíval si jízdu po tak dlouhé době, ale přišla třetí erzeta, kdy asi v polovině mě upadlo uchycení bloku řízení. Tím bylo vymalováno a dále jsem jel bez ambicí na umístění, smůla byla že se mě to stalo na nejdelší erzetě. Tato závada je jen dokladem mého podcenění přípravy bez testování. Po opravě jsem se snažil vyvarovat chyb, což se i dařilo, ale i tak se podařilo několik „boud“ hlavně na plastových kuželech.

Počasí vyšlo, tratě také a výsledek celkový už ne. Ale výsledky jednotlivých erzet byly pro mne příslibem, že když potrénuji a doladím tlumiče, mohl by se dostavit i výsledek.

37. Dalajka Stanislav
Hezká rally, tratě se mi hodně líbily, celý průběh byl skvělý možná škoda zmatků ve 2.RZ. Po zničení převodů a VP v jedné RZ kvůli baterce, není můj výsledek ideální, ale v kategorii jsem si dojel pro 3.místo, se kterým jsem od začátku počítal a má ztráta v RZtách na Krestu nebyla velká, takže doufám že na Sheronu budu attackovat 2. příčku.

40. Mudřík Jakub
Měl jsem tam hodně kamarádů.Soupeřil jsem s Tomášem Piknerem o první místo.A vyhrál jsem auto co se mně líbí.

41. Pikner Tomáš jun.
HSF Rally bylo moc pěkná. Stratil jsem hodně času v první RZ a potom měl velké souboje s Kubou Mudříkem, ale prohrál jsem. Tak snad to vyjde na další rally.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o