Nepříhlášený uživatel

3. Rally Valašská zima report

ilustrativní fotografie
2.února 2015

3. Rally Valašská zima report

165 výškových metrů převýšení, 14,27 km vzdušnou vzdáleností v azimutu 89°, 25 kilometrů autem a 364 dní. Přesto velmi rozdílné podmínky pro zimní soutěž. V loňském roce mlha, nízká oblačnost, teploty kolem nuly a většina závodu odjeta na asfaltu či hrubé šotolině. A letos? Jasno, dohlednost několik kilometrů, mínus sedm °C, sněhové bariéry na prvních rychlostních zkouškách, led a sníh na dalších. To byly a jsou specifikace zimní soutěže v Napajedlech a na Březůvkách dělící od sebe přesně jeden rok.

Už na podzim roku 2014 avizoval Martin Mudřík změnu místa pro zimní soutěž. Vybral lokalitu Koliby na Březůvkách a i přesto, že "Kapřín", místní malá přehrada, nezamrzla. Uskutečnila se vpravdě perfektní zimní soutěž se skvělým zázemím a velmi pěknými tratěmi.

ilustrativní fotografie Příprava začala už v pátek po poledni obhlídkou restauračního zařízení a následně přípravou tratí. Tři dělníci s lopatami házeli velmi mokrý sníh několik hodin, aby jim vzápětí začalo hustě sněžit za krk. To však problém nebyl. Horší byli pubertální výrostci z okolních obcí, kteří se rozhodli na zasněžených plochách pronajatých od obce Březůvky vyzkoušet své řidičské umění a tratě rychlostních zkoušek rozjezdili. Nepřejeme jim nic špatného, ale snad si alespoň na připravených skocích urvali něco na podvozku. Ještě ten večer však ve velkém pracovním úsilí hlavní organizátor s rodinou tratě opravil a ty mohly začít přimrzat.

Ráno se pak počasí zachovalo přesně podle předpovědi. Krásně zamrzlo a nebe se vyčistilo. První čtyři rychlostní zkoušky tak slibovali "švédské" podmínky. Jezdci si užívali jízdu po ledě, využívali sněhové bariéry k průjezdu zatáčkami a vytvářeli pro fotografy efektní gejzíry odletujícího sněhu. Před přestávkou na oběd, po těchto rychlostních zkouškách vedl stále ještě junior Víťa Kutal s Fordem Fiestou RS WRC z týmu Monster, který si vítězstvím ve třech RZ zajistil náskok více jak osmi sekund. Na druhém místě se držel David Čech se Subaru Impreza ze Sheronu a třetí jezdilo Audi Quattro S1 Petra Pavláta z AMK Malá Skála. Na dalších místech probíhal velmi těsný soubor mezi Martinem Mudříkem, Pepou Pekařem, překvapivě první dvoukolkou řízenou Pavlem Košíčkem a Tomášem Miklem. Do bodované desítky ještě nahlédli David Šintál, Martin Pospíšil a Tomáš Mudřík. Dvoukolky vedl už zmíněný Pavel před druhou Felicií Romana Seifert a Trabantem Pepi Vacka. V historicích měl devět sekund náskok Jiří Martínek se Škodou 130RS před Romanem Kalíkem s Audi Quattro a Michalem Holínkem s Lancii Delta. U juniorů jasně vévodil výše zmíněný Víťa. Na dalších místech však probíhal tuhý boj. Druhý jezdil Martin Pospíšil, jenž měl ale náskok jen patnáct tisícin sekundy před Tomášem Mudříkem. Ale i další juioři byli velmi blízko a mohli kdykoliv promluvit do pořadí na "bedně". V dámském poháru vedla Martina Pekařová před Marií Jandoušovou. Martině se podařili první tři rychlostní zkoušky, kdy si najela velmi slibný náskok. Před čtvrtou RZ však Marie změnila obutí a karty se začali pomalu obracet. V kategorii superjuniorů jel zimní závod pouze Jakub Mudřík a tak vlastně každou RZ vyhrál.

ilustrativní fotografie Jestliže první čtyři RZ evokovali Švédsko, pro následující zkoušky jsme se přesunuli o 2341 kilometrů jižněji, do Alp na rally Monte Carlo. Sněhové pasáže přecházely v mokrý asfalt na slunných plochách, tmavý led v zastíněných zatáčkách a opět sníh v několika závěrečných metrech. Až do konce závodu se urputně bojovalo o první tři místa. David Čech se na závěr probudil a vítězstvím v RZ 7 a 8 stahoval Víťu Kutala. Největší smůla však v hlavním poli potkala Petra Pavláta. Před poslední rz měl náskok na čtvrtého Martina Mudříka více jak 15 sekund. Závada na elektronice ho však poslala v RZ 8 až na 21.místo se ztrátou 25 sekund na prvního a to znamenalo propad celkovým pořadím až za Martina.
Celkové výsledky tedy byly následující. Vyhrál Víťa Kutal (vítěz i u juniorů), druhý skončil David Čech, třetí Martin Mudřík a čtvrtý Petr Pavlát. Hned za ním probuzený matador Pepa Pekař. Šesté místo udržel Tomáš Mikl před zle dotírajícím Pavlem Košíčkem. Skvělým časem v osmé RZ se na osmé místo celkově vyšvihl junior Martin Pospíšil, devátý byl třetí junior Tomáš Mudřík a desáté místo pro sebe urval David Šintál. Historiky vyhrál Jirka Martínek před Romanem Kalíkem a Davidem Kubešem. Ve vozidlech s poháněnou jednou nápravou kraloval Pavel Košíček, který druhému Romanu Seifertovi (celkem 15) se stejnou technikou nadělil bezmála dvě minuty. Třetí skončil Pepa Vacek a jeho Trabant (celkově 18). Dámský pohár vyhrála Marie Jandoušová před Martinou Pekařovou, která si vybrala pohár smůly v RZ7, kde jí zastávkovala technika a RZ osm už nedojela. Superjuniory vyhrál jediný startující Jakub Mudřík.

ilustrativní fotografie Schválně jsem se nevyjadřoval v popisu k pneumatikám. Krom historiků, kteří mají neupravené ARP(Tamyia) rallyblok předepsané, jeli všichni jezdci na RipMaxech. Jakékoliv experimenty znamenaly vždy propadl výsledkovou listinou do nižších pater a jezdci na jiných typech, nebo experimentálně prořezaných gumách na sněhu a ledu neměli šanci.

V letošním roce už druhá soutěž šampionátu Intercup ® Zlín se odjela na nové lokalitě. Díky počasí, přípravě tratí, podmínkám na místě, zázemí Koliby a atmosféře se závod stal asi jedním z vrcholů letošního šampionátu. Nyní jezdce čeká více jak 60 denní pauza před 3.HSF rally na Velíkové. Tak na začátku dubna, v jarním počasí a jak bývá už na výletišti zvykem - za sluníčka - ahoj.


Josef Jandouš



3. Rally Valašská zima video od Davida Kubeše
3. Rally Valašská zima video od Rob STI
3. Rally Valašská zima video od Romana Seiferta
3. Rally Valašská zima fotky od Josefa Vacka
3. Rally Valašská zima fotky od Pavla Košíčka
Fotky od Ondry Záruby

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Kutal Vít
Před závodem jsem byl trochu nervózní, protože ripmaxy už nebyli nejnovější a bál jsem se, že se budu prát s nastavením auta, protože jak jsem viděl na fotkách v pátek, tratě vypadaly celkem utažené. Po první rztě jsem zajel jen kousek za Petrem Pavlátem a to jsem udělal hodně chyb, takže jsem cítil šanci. Od druhé rzty jsem začal zajíždět super časy, a tak jsem si začal budovat náskok. Ale od 5. rzty, která už se jela na jiném místě, jsem už takové rychlé časy nezajížděl, ale naštěstí náskok z prvních 4 rz stačil, takže jsem se i tak stal vítězem absolutně a tím jsem se posunul do celkového vedení. Jsem hodně spokojen s tímto závodem, auto fungovalo bez problému, zázemí a tratě byly super.

2. Čech David
Závod se mi velice líbil, skoro všechno bez jediné chyby a to až na tu poslední erzetu, kde zklamala časomira. Pocasi bylo nadherné a teď k závodu. Dlouho už jsem nejel na sněhu a ledu, tak jsem nevěděl jak mi bude fungoval nastavení auta a pneumatiky už nebyly uplně nové. Prvni 4 erzety jsem nejel úplně to svoje tempo, furt jsem se hledal a pak ty další erzety na jiném místě mi více sedly a už jsem dokázal jet větší tempo. Musím poděkovat Víťovi za perfektní souboje.

3. Mudřík Martin
Zimní závod to je tvrdý oříšek. Do poslední chvíle nikdo neví, jaké budou podmínky na trati a o podobě závodu se rozhodne až den předem. Letos to byly nervy až do půlnoci. Do půl desáté večer jsem opravoval postavené tratě, které místní omladina autama rozjezdila.Parkoviště jsem od tratí oddělil půlmetrovým sněhovým valem, aby nikdo neprojel a trnul, jestli bude v noci mrznout a tratě zledovatěly.Dopadlo to nad očekávání.Ráno bylo jako v pohádce.Tratě byly zmrzlé a neporušené.
Závod jsem si užíval,auto fungovalo bez problémů a celý závod se držel na čtvrtém místě. Na tu silnou trojku jsem neustále ztrácel vteřinky a neřešil postup na bednu. V prvních zkouškách jsem se ještě pral s Jožkou Pekařem a Pavlem Košíčkem. Měl jsem ještě nějakou rezervu, tak jsem zatáhl a osamostatnil se na čtvrtém místě. V poslední Rz mně spadlo třetí místo do klína dík Petrovým technickým problémům.To se stává.Nějak se s tím srovnám a doufám, že on taktéž.
Výsledek v závodě, který pořádám neřeším. Hlavní je, aby se závod povedl a kluci si dobře zajezdili a odjížděli spokojení. A to se tentokrát myslím povedlo.Velmi dobrý pocit mám i po rozhovoru s majiteli Koliby.Kteří si vás chválili a akce se jim líbila.Máme příslib, že se můžeme kdykoli vrátit a rádi nás tam uvidí.

4. Pavlát Petr
Nemám rád dlouhé komentáře. Parádní tratě (hlavně RZ 1-4), úžasné počasí, výborné zázemí, rychlé mládí, moje smůla v podobě závady v opakované poslední RZ. Pokud čas dovolí, rád přijedu i na některý z dalších závodů IC.

6. Mikl Tomáš
Závod začal už v pátek při odhazování mokrého sněhu, pořádně jsme si mákli, ale výsledek našeho snažení stál za to. V sobotu ráno -7st, led na trati rz, zmrzlé bariéry, nádherná trať, slunečné počasí co víc si přát. Vše vyšlo a mohlo začít Monte Carlo s Rally Sweden v RC podání dohromady. První rz parádní čas a minimální ztráta na čelo, ale to bylo asik vše. V další rz chyby a propad pořadím. Snažil jsem se, ale v dalším průběhu závodu se nepodařilo zrychlit a nakonec v poslední rz velký boj s velmi rychlou dvojkolkou Pavla Košíčka. Tento souboj jsem nakonec ustál a uhájil šesté místo celkově. V týmech vítězství, parádní vstup týmu do sezóny. Závod se mi líbil, auto fungovalo bez problémů, super zábava. Na závěr velké díky Martinovi za jeho snahu a práci, našel novou lokalitu, uspořádal závod kde rozhoduje počasí a to letos vyšlo, ikdyž nezamrznul led, byla to ta pravá zimní soutěž.

9. Mudřík Tomáš
Závody pro mě začaly už v pátek jsme jeli zkontrolovat nachystané tratě. Bohužel polovina tratí byla zbořena tak jsme je stavili znovu. Juniorská kategorie je velmi vyrovnaná, už od začátku jsem bojoval s Marťou Pospíšilem o druhé místo, nakonec jsem po velkém boji dojel třetí. Byla to pěkná a náročná rally.

15. Řezníček Alexandr
Závod byl velice dobrý. Užil jsem si ho na 100%. Snažil jsem se o dobré výsledky a po boji o třetí místo v juniorech s Tomášem Mudříkem jsem neuspěl a nakonec jsem skončil 4 v juniorech a celkově 11. Byl to můj první závod ve sněhu a budu se snažit zlepšovat. Těším se na další podobné závody.

19. Dalajka Stanislav
Tato rally se mi hodně líbila a svým výsledkem jsem sám příjemně překvapen. V 1RZ jsem nabral velkou ztrátu na konkurenci ve 2WD , ale i celkovém pořadí, což mě nakonec stálo nějaké to umístění, ovšem další RZ už byly v pohodě a ikdyž mě na obou tratích děsily některé rovinky, rychle jsem se adaptoval. Nakonec jsem prohrál svůj souboj s Pepu Vackem o bednu ve 2WD, ale i tak jsem s výsledkem spokojen a hlavně s 13. místem na 5.RZ. HSF je zadlouho, ale pokusím se ještě zrychlit :)

34. Holínek Michal
Na závod jsem se hodně těšil, trať vypadala skvěle a já byl nachystán bojovat v kategorii historiků o další pěkné umístění. Hned po první RZ bylo ale poznat, že je někde chyba a první dva, Martínek a Kalík, mi dost ujeli. Týmový kolega David taky bojoval a nějak jsme nemohli přijít na to v čem je problém. Každou další RZ jsme ztráceli čím dál více a tak jsem si říkal, že pokud za sebou udržím Davida tak s toho bude aspoň 3. místo ve skupině a to mi bude muset stačit. Vše vypadalo nadějně a při odchodu na oběd jsem si nemyslel, že by to nebylo reálné. To co se stalo při startu do odpolední části mě ale zničilo, protože elektronika z ničeho nic stávkovala a já nenastoupil do 5. RZ - výsledek byl jasný - přidělený čas a ztráta, kterou nešlo dohnat. Byl jsem rozhodnut jet domů, ale pak se auto vzbudilo a já pokračoval. Když do poslední RZ málem nenastoupil David a celou dobu měl také problém s elektronikou, věřil jsem že mám ještě šanci na to 3. místo. Bohužel chybělo 14 sec. Co víc k tomu říct. Spokojen určitě nejsem.

35. Mudřík Jakub
Od začátku jsem bojoval o první místo v super juniorech a nakonec jsem první také byl. Protože mám dobrého mechanika tak jsem i dobrý závodník.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o