Nepříhlášený uživatel

3. RC rally ZLÍN report

ilustrativní fotografie
26.října 2015

3. RC rally ZLÍN report



3.RC Rally Zlín - Vyvrcholení šampionátu a oslava RC Rally


V neděli 25.října skončil desátý závod 24.ročníku šampionátu Intercup® v RC Rally. Poslední závod se už tradičně koná na parkovišti u 21.budovy, ve které sídlí Zlínský kraj - jeden z hlavních sponzorů tohoto nejstaršího šampionátu v RC Rally na světě. Hladký beton, ještě teplé počasí, skvělá účast a do poslední rychlostní zkoušky nerozhodnuté souboje o celkové pořadí.

ilustrativní fotografie Příprava tratě na závod pod vedením Toma Mikla začala už v sobotu v podvečer. Tato nová tradice - oznámení přípravy tratí na facebooku - znamená, že se vždy sejde početná skupina pracantů a pomáhají organizátorovi se stavbou RZ. Urychlí se tím jak samotná příprava, tak i kvalita značení tratí doznala velkých - lepších - změn. Asfaltový závod v patrových garážích bývá velmi složité vyznačit, v letošním roce se to však pořadateli, a všem kteří pomáhali, podařilo na výbornou. Středně dlouhé rychlostní zkoušky kombinovaly jak kamínky na střeše parkoviště, ostré asfaltové sjezdy mezi jednotlivými patry, tak i vyleštěný beton na obou patrech.

Hned v úvodní zkoušce nenechal nikoho na pochybách Víťa Kutal - novopečený vítěz šampionátu - že je pohár v dobrých rukou. Jako jediný pokořil čas pod tři minuty a ač byly rozestupy mezi dalšími jezdci v řádek desetin sekund, Víťa všem ujel o více jak dvě vteřiny. Hned na dalším místě byl druhý junior - velmi nadějný Tomáš Mudřík, který v druhé půli šampionátu předváděl skvělé úvody do závodů. Třetí dojel navrátilec Karel Bajza. Skvěle se také uvedl Adam Martínek - třetí junior, celkově pátým časem. A desítku jezdců uzavíral první historik - Tomáš Pikner. Jezdci této kategorie s omezením pneumatik nemohli na tomto kluzkém povrchu konkurovat celkovému pořadí, přesto se jim podařilo zajet několik pěkných dílčích časů. Většina jezdců v popředí volila pneu Schumacher různé tvrdosti, nebo nově prezentované pneu firmy V&R tyres.

Od druhé rychlostní zkoušky začal tvrdý boj o body. Tomáš Mudřík, Karel Bajza, Lukáš Zámečník, Martin Mudřík, Josef Pekař a Tomáš Mikl sváděli boj o celkové druhé až desáté místo. Vyhecovaná jízda na srdce, skvělé výkony, chyby vyplývající z jízdy za hranou a nejvyšší nasazení udivovali ostatní pozorovatele tohoto úchvatného souboje. Snad nejvíce o tomto souboji všechny přesvědčila pátá RZ - Ortex II, kde se trojice jezdců vešla do bezmála jedné setiny sekundy a rozdělila si tak první tři místa v této zkoušce.

ilustrativní fotografie Závod startovaný, jak je v Intercupu zvykem, po 30sekundách měl skvělé tempo, které přerušila jen pauza vyvolaná "cizím" vozem na trati. Dalo by se říci, že i v tak pozdní čas a posun hodin na podzimní čas by bylo možné odjet o dvě, tři rychlostní zkoušky více. I přesto vítěz závodu Víťa odjel více jak dvacetjedna minut čistého času. Na celkově druhého skvělého Lukáše Zámečníka najel 17 sekund. Třetí skončil Karel Bajza. Čtvrtým místem v tomto závodě si Martin Mudřík zajistil celkové druhé místo v šampionátu. Pátý Josef Pekař předvedl několik skvělých dílčích výsledků a z "bedny" ho odsunuly jen pomalejší první RZ a problémy v čtvrté a páté zkoušce. Šesté místo je pro druhého juniora Tomáše Mudříka nejlepší osobní maximum. Na sedmé místo se skvělým finišem dotáhl Vladimír Matucha. Oba odsunuli na osmé místo a tím i třetí místo celkově Tomáše Mikla. Třetí junior - Filip Kopecký na devátém místě předváděl skvělou, čistou jízdu a je jen škoda, že se nezúčastnil více závodu seriálu. Poslední bod z posledního závodu letošního ročníku získal David Kubeš - první historik. Na druhém místo se v této kategorii, po problémech v poslední zkoušce, propadl Tomáš Pikner (celkově 13). Třetí historik Jirka Martínek (celkově 15) si tímto zajistil celkové vítězství v kategorii v šampionátu. Poprvé v letošním roce, poprvé celkově, stál v neděli na prvním místě Petr Bábek (32) - v kategorii F2. Tradičně druhý skončil Roman Seifert (33), který se potýkal s vadnou elektronikou na své Felicii. Třetí dojel navrátilec do šampionátu - Tomáš Grebeníček (35). Velmi vyrovnaná situace byla pro tentokrát v kategorii dam. Velmi se zlepšila Martina Pekařová, vyhrála dvě RZ a zle zatápěla celkové vítězce Marii Jandoušové. Ta sice vyhrála (celkově až 20 po chybě v poslední RZ), ale Martina skončila hned za ní (23). Na třetím místě pak dojela nadějná mladice Danielka Miklová (49). Superjuniory tentokrát vyhrál Tomáš Pikner jun. (38) před Jakubem Mudříkem (40) a Petr Touškem jun. (41).

Ze sedmi rychlostních zkoušek vyhrál pět Víťa Kutal, jednu pro sebe vyhrál Martin Mudřík a jednu Lukáš Zámečník. Čas prvního 21:26. Čas posledního 43:28.

Desátý, poslední závod letošního ročníku šampionátu Intercup® v RC Rally tedy skončil. Pro příští rok - čtvrtstoletí starý šampionát - se chystají změny. Jaké budou se dozvíte v závěrečném sumáři k letošnímu ročníku.

Občanské sdružení Intercup® Zlín - pořadatelé šampionátu by tímto chtěli poděkovat všem sponzorům, pořadatelům závodů, ale i jednotlivým závodníkům a jejich rodičům za podporu. Děkujeme.


3. RC rally ZLÍN - video od Romana Seiferta

3. RC rally  ZLÍN - video od Davida Kubeše

3. RC rally ZLÍN - video od Robina Šišky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Kutal Vít - Závod jsem měl v plánu brát hodně s klidem, vzhledem k tomu, že už je titul jasný. Chtěl jsem otestovat nové gumy, které fungovaly super, ale zároveň šetřit auto, které bylo perfektní ne jen tento závod, ale celou sezónu. Když jsem viděl, že by to na to vítězství šlo, tak jsem jen držel tempo, které bylo vyhovující. Jinak tratě byli pěkné, takže celková spokojenost i s celou sezónou. Děkuju všem pořadatelům za všechny krásné závody.

2. Zámečník Lukáš - Výsledek nad očekávání. Vůbec jsme nečekali, že bych mohli skončit do pátého místa, takže druhé místo je pro nás vynikající umístění. Nejvíc nás těší to, že jsme se snad naučili jezdit pod nátlakem soupeřů. Víťa si jel svůj závod (tak jako poslední dobou na každém závodě), takže první místo je asi na dlouhou dobu obsazené. Ale o zbývající pozice byl boj až do konce závodu a díky Martinu Mudříkovi, který vše vyprovokoval, se jelo opravdu na krev. Já jsem rád, že nám auto až překvapivě dobře fungovalo, a že jsem dokázali po celou dobu závodu jet čistou stopu. Teď jenom doufat, že se výsledky z druhé poloviny roku, přehoupnou i do nadcházející sezony a potrápíme naše soupeře jak v týmech, tak i v jednotlivcích.

Jinak bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří se jakkoliv podíleli na skvělé přípravě a chodu celého šampionátu. Není to nic lehkého, vést šampionát v takových velký rozměrech jako je Intercup. Jenom doufejme, že se do příští sezony připojí více lidí s pomocí a ochotou.

4. Mudřík Martin - Moc hezké tratě. Na jedné RZ se střídají čtyři povrchy. Je potřeba neustále měnit rytmus. Tyhle tvrdé povrchy nemám moc rád, ale tohle je zábavné. Donutil jsem se dokonce auto hodit před závodem na set up a bylo to znát. A když se k tomu ještě přidá souboj o druhé místo celkově, co víc můžete chtít. Věřil jsem, že druhé místo urvu pro sebe. Nakonec se rozhodovalo až v poslední Rz, ale to už jsem držel v ruce lepší karty. Užil jsem si souboje s klukama, kteří během roku šli hodně nahoru. Trochu jsem to hecoval. Kdo chce porazit ,,legendu" musí se snažit :-) . Nedám skalp zadarmo. Vítek jede jinou ligu a je radost sledovat jak mu to jde. Titul bere zaslouženě a bude v dobrých rukách. Lukáš se nenechal rozhodit a ustál závod zkušeně. Příští rok by mohl Vítka hodně potrápit. Ale není jediný, v tomhle závodě jsem viděl další tři, čtyři, kteří vystrkují růžky a vypadají hodně nadějně. Pokud kluci vydrží, mohlo by to být příští rok hodně pěkné poježdění ;-)

8. Mikl Tomáš - Před startem jsem věděl, že už mám jistou bednu celkově a když to klapne tak zabojovat o druhé místo v souboji s Martinem. S tím jsem šel na start, boje byly od začátku hodně vyrovnané, já sice pomaličku ztrácel, hlavně na kluzkém betonu, ale stále jsem byl ve hře a to i do poslední rz-ty. To co mi celý rok vycházelo a já ustál těsné souboje na konci závodu se bohužel nepovedlo, chyby v poslední rz a propad o dvě místa mě vzali šanci na druhé místo absolutně. Zkousl jsem tuhle hořkou porážku v poslední rz, pogratuloval Martinovi k jeho druhému místu, férový a parádní souboj. Pro mě povedené finále této sezóny. Závěr sezóny měl parádní Lukáš Zámečník, Vítek byl po celý rok bezkonkurenční. Spousta velkých soubojů v letošní sezóně, další sezóna i podle infomací kdo co pojede a s čím slibuje, že to bude velmi zajímavé a máme se na co těšit.

Slovo pořadatele:

Jsem rád, že se stále najde spousta lidí, kteří přijdou pomoct chystat tratě, díky jejich účasti v sobotu při přípravě se nachystaly všechny rz-ty, značení tratě bylo perfektní a všichni jsme si užili závody. Vše fungovalo, závod měl spád a já nemusel řešit krom předělávání tratí žádný problém. Počasí perfektní, minimální rozestupy, parádní souboje, vyvrcholení souboje o titul v Historicích.

12. Dalajka Stanislav - Tato rally byla skvěle zorganizovaná a tratě mi sedly za což děkuji pořadatelům. Byl to můj poslední test nového auta před následujícím ročníkem, tentokrát na klouzavém povrchu. Jelo se mi od 1.RZ skvěle a pomýšlel jsem na vysněnou TOP 10, bohužél mi to ještě nevyšlo, ikdyž tentokrát chybělo opravdu málo. Už teď se těším na další ročník a na další skvělé souboje na tratích.

13. Pikner Tomáš - Mým jediným cílem bylo porazit Davida Kubeše a udržet celkové třetí místo v historicích, což se bohužel nepodařilo. První dvě RZ jsem budoval náskok a vypadalo to dobře, ale potom přišla 3 krátká RZ na kluzkém povrchu a David mě smázl 7s. Znovu jsem začal najíždět desetinky a sekundy, ale poslední RZ opět krátká na kluzkém a David mě opět zesměšnil, tentokrát 8s. Prostě klobouk dolů jel fakt parádně. Holt letos jsem se přesvědčil, že kategorie historiků je hodně vyrovnaná (v první pětce zvítězil každý minimálně 1x) a pokud chce člověk uspět, nesmí být lajdák, jako já a vynechávat závody. Jinak velká gratulace Jirkovi Martínkovy k titulu v historicích, zaslouží si ho.

Co se týká závodu, myslím, že se povedl, tratě byly dobře a přehledně značeny, což je v garážích vždycky trochu problém.

Na závěr bych rád poděkoval všem, kteří se podílí na organizaci jednotlivých závodů a celého šampionátu za jejich obětavost a vůli věnovat tomu svůj volný čas.

19. Šintál David - Závod byl velmi dobře připravený, a na tratích se ani moc nebloudilo. Jinak s výkonem moc spokojený nejsem, nějak mi to nesedlo. V prvních dvou erzetách to bylo hrozné, auto absolutně nefungovalo, časem se mi to podařilo trochu upravit, ale nebylo to ideální. Závod měl velice rychlý spád, skončilo se brzo, možná by se hodila nějaká ta erzera navíc.

25. Kalík Roman - Závod byl dobře připravený, ale moje utrpení z kluzkým povrchem byl výsledek 25 . no prostě hrůza. A tak gratuluji Jirkovi k zisku titulu v historicích.

26. Holínek Michal - Na tento závod jsem se celkem těšil, už jen proto, že mi nešlo o žádné umístění v celkové klasifikaci a chtěl jsem se povozit. Samozřejmě uspět aspoň v dílčím závodě, proč ne, nicméně vše se rozplynulo hned v 2.RZ, kdy jsem měl na trati prvního diváka. No bohužel nabraná stráta už nejde dohnat, když 5 lidí jede v 1s. Že se vše bude opakovat ještě v 3. a 4.RZ jsem opravdu nečekal a měl jsem pocit, že mi to snad dělají schválně. Smířený s tím, že už nebude ani úspěch v závodě, jsem přidal výkon a aspoň jsem si krásně zajezdil dveřma napřed. Závod byl pěkný a děkuji za pěkné svezení.

38. Pikner Tomáš jun. - Závod se mně moc líbil a nejvíc se mě líbily RZ na kluzkém povrchu.  Jsem rád, že jsem vyhrál, protože to byl můj poslední závod za Super juniory.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o