Nepříhlášený uživatel

3. Z STUDIO rally report

ilustrativní fotografie
18.srpna 2014

3. Z STUDIO rally report

Každá soutěž se v průběhu ročníků mění. O letošním závodě Intercupu Zlín ve Štípě by se dalo říci, že z dětských nemocí zmoudřela a vyrostla.

Zmoudřela : značení pomocí vápna znamenalo, že i přes páteční déšť a sobotní přeháňky byla trať stále viditelná a čitelná pro všechny jezdce, od prvních nejrychlejších až po vysoká startovní čísla juniorů.

Vyrostla : spojení dvou šotolinových lesních úseků velmi rychlou travnatou pasáží soutěži prospělo. Nájezdový čas na každé RZ se zvýšil, aniž bylo třeba tahat tratě mimo areál školy, díky změně terénu museli jezdci více zvažovat možnost přezouvání mezi RZ.

Díky Mgr.Lubomíru Klátilovi - řediteli ZŠ Štípa můžeme používat školní areál pro závod RC modelů. Plocha příjezdových cest, hřišť i lesíků je přímo skvělá pro náročný a těžký závod. O obtížnosti a kvalitě závodů nás všechny přesvědčuje tradičně nejvyšší počet závodníků RC Rally v ČR. Ale i přes zmiňovanou obtížnost a délku soutěž dokončili jak Petr Pavlát s vyvrtnutým kotníkem, tak dva nejmenší - teprve čtyřletí kluci.

ilustrativní fotografie První letošní soutěž s novým sponzorem šampionátu Intercup - pivovarem Hrádek, dva juniorští kandidáti na titul, hvězda rally, "moravská" bedna na jedné z RZ - i to byl sobotní závod. Ale zpět k pátku. Večerní déšť po odpolední přípravě tratí znamenal obavy na tvářích organizátorů. Do sobotního rána však asfalt stihl vyschnout a šotolinové pasáže zůstaly suché, takže nic nebránilo, aby těsně po desáté hodině ranní projelo přes startovací rampu auto s číslem 1 - Škoda Fabia S2000 Jana Šrámka a za ním dalších padesát jezdců.

Prvních devět RZ se jelo jako tři sekce tří stejných zkoušek, tedy první, čtvrtá a sedmá rychlostní zkouška byla stejná, spíše asfaltová s technickými pasážemi na šotolině. Většina jezdců na úvod nastoupila s RallyDash, řezanými(štípanými) ARP rallyblock pneu. Byli však i tací, kteří experimentovali s různě ojetými pneu typu Ripmax, nebo Pirelli. Druhá zkouška, (pátá a osmá) však jezdce zavedla více do lesů. Proto někteří přecházeli na ARP a přezutí se mnohým vyplatilo. Třetí (šestá a devátá RZ) obsahovala nejdelší pasáže asfaltu ve dvou případech včetně kluziště. Poslední rychlostní zkouška spojila vše dohromady a byla tak o sedm sekund delší než prozatím nejdelší RZ z 2.Rally Valašská zima, takže převzala štafetu nejdelší RZ letošního ročkníku. Tento čas je však na limitu některých jezdců a rozhodně by neměl být pravidlem, spíše jen takovou třešničkou na dortu některých pěkných závodů.

Od první zkoušky až do konce závodu, nenechal nikoho na pochybách Jan Šrámek a neopustil v průběžném pořadí první místo. Za ním se to však velmi míchalo. David Čech, Marek Střihavka i David Mišalko bojovali o další místa na bedně velmi srdnatě. Déšť před šestou RZ navíc pomohl místním jezdcům, kteří mají "zkušenosti" z mokré a uskákané Barum rally a skvělé jednotlivé časy začali zajíždět Tomáš Mikl, Víťa Kutal a Tomáš Lysák. V tomto pořadí dokonce vyhráli osmou rychlostní zkoušku a znamenali letošní první moravskou bednu v RZ v šampionátu.

ilustrativní fotografie Zmíněný déšť po polovině závodu znamenal velkou pneumatikovou loterii. Šestá RZ byla zkrácena (jelo se bez kluziště) a první jezdci po dešti vyrazili s Pirelli pneu do mokra. Další ponechali Dashe... Nebyli vyjímkou různě upravované ARP a opět se dali najít i RipMaxy. Někteří jezdci se díky pomalejšímu přezouvání dostavovali na start těsně před odjezdem a někteří ho ani nestihli.

V ostatních kategoriích byla situace následující. U vozidel s pohonem jedné nápravy nenechal nikoho na pochybách Pavel Košíček (16.celkově), že si se svým VW Golfem IV rally jede pro jasné vítězství. Prohrál sice čtyři rychlostní testy s Lukášem Zámečníkem (18.místo celkem), ale vždy jen o malou část a proto ho nakonec za sebou v celkové pořadí nechal o více jak 30 sekund. Na třetím místě za nimi skončil Trabant Josefa Vacka (24) už s odstupem skoro dvou a půl minuty.

ilustrativní fotografie Jedna ze dvou hvězd letošní 3.Z Studio rally byla vítězskou dámského poháru. Marie Jandoušová a její oranžové Mitsubishi Evo X nejenže nechalo ostatní dívky daleko za sebou (rozdíl mezi první a druhou 4minuty 32sekund), ale zle zatápěla i ostatním juniorům (čtvrtá) a celkové 28.místo znamená vrásky na nejednom čele poražených mužských soupeřů. Druhá Martina Pekařová (39) a třetí Lucie Lysáková (42) a čtvrtá Martina Korhelová (43) se postupně v průběhu soutěže zlepšovaly, ale Lucie a Martina K. doplatily na přidělené časy v rychlostních zkouškách. Pohled na ladnou jízdu vozů řízených dívkami je však velmi pěkný a dámský pohár začíná nabírat na důležitosti samostatného hodnocení.
Druhou hvězdou letošního závodu je Víťa Kutal (celkově 7). I ten zanechal druhého Tomáše Mudříka (20) daleko za sebou - 3minuty a 10sekund. Už při minulém závodě v Nedachlebicích se uklidnil a začíná předváděl velmi precizní, ale pořád dostatečně dravou jízdu. Jeho druhé místo z RZ 8 bylo korunováno vítězstvím v RZ devět. Gratulujeme. Na třetí místo se v kategorii junior propadl po těsném boji v poslední zkoušce o dvě sekundy Josef Jandouš junior - který si po dojezdu stěžoval na problémy se svým vozem.
Nižší kategorie SuperJuniorů má zatím vždy jediného vítěze - Tomáše Mudříka. Ten porazil Marii Jandoušovou a Adama Martínka (34.celkově).
Poslední kategorií, která ale rozhodně nepatří na poslední místo jsou historici. Tito jezdci omezení výběrem pneumatik Rallyblock a nemožností jejich úprav jsou vždy odkázání na přilnavost těchto gum. Rychlost jim však rozhodně nechybí. Na šotolinových RZ, nebo v době vlhké, či mokré tratě při dešti se jim několikrát podařilo nakouknout i do první desítky v pořadí na zkoušce. Zvláště pak první tři předváděli velmi těsné souboje z nichž jako celkový vítěz vyvstal Tomáš Pikner (11.celkově), před Tomášem Procházkou (14) a Josefem Pekařem (15). Tomáš Procházka navíc startoval s penalizací 30s, z rozhodnutí jury, za start z jinou karosérii, než uvedl v přihlášce. Mezi těmito třemi byl i nejtěsnější letošní rozdíl - po odjetí více jak 38 minut - jen 16 sekund.

ilustrativní fotografie
Letošní 3.Z Studio rally se předvedla ve velmi dobré světle. Tým kolem Tomáše Lysáka se z loňského ročníku poučil a připravil skvělý závod. Dlouhé a těžké rychlostní zkoušky byly dobře značeny, starty po 30sekundách se také osvědčili a díky pomocníkům při přesunech startu nevznikaly žádné prodlevy a tak celá soutěž - i přes 10 rychlostních zkoušek - skončila v příjemném čase po 17.hodině soboty 16.srpna 2014.


Josef Jandouš

3. Z STUDIO rally - fotky od Tomáše Mikla
3. Z STUDIO rally - fotky od Ondry Záruby
3. Z STUDIO rally - fotky od Josefa Vacka
3. Z STUDIO rally - video od Petra Šímy
3. Z STUDIO rally - video od Karla Bajzy
3. Z STUDIO rally - video od Romana Seiferta
3. Z STUDIO rally - html výsledky


Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Šrámek Jan
Letošní závod ve Štípě mě udělal radost. V minulém roce jsme kritizovali vyznačení tratě a je fajn vidět tak velké zlepšení. Výsledek závodu je také perfektní, takže jsem naprosto spokojený.
Jak se ti závodilo v sobotu: "Protože to pěkně jelo, tak mi ani nevadilo, že občas pršelo. Naopak si myslím, že změna podmínek vždycky zatraktivní závod. A i přes aprílové počasí se odjelo všechno v pohodě. Lysmen to prostě pořešil... :-D"

6. Mudřík Martin
Bezva závod. Oproti loňsku kluci udělali velký pokrok. Vyznačení tratí bezva. Organizačně jim to klapalo na jedničku i když počasí nebylo ideální. Můj výkon standartní. Příprava na závod opět nulová. Naštěstí auto celkem funguje. Ztráta na prvního kolem 2 sec. na minutu je slušná. Dařilo se i juniorům tak spokojenost. Oceňuju Peťáka za to jak se zaťal a bojoval pro tým i přes značný hendikep. Tom Mikl vyhrál RZ v téhle konkurenci, to se cení.
A ještě děkuji všem co pomáhali uklízet. V poslední době se to hodně zlepšilo. Hodně lidí pochopilo, že závod nekončí vyhlášením výsledků.

8. Mikl Tomáš
Těšil jsem se na tento závod, protože areál nabízí zajímavý mix tratí a povrchů a k tomu super rychlá šotolinová pasáž. Letos díky lajnovačce přehledná asfaltová část, která vydržela i přes přeháňky. Před závodem jsem upravil tlumiče a tato změna se vyplatila, škoda že se mi na začátku závodu nepovedly 3 rz-ty a ztratil jsem tak kontakt s čelem, ale od poloviny závodu se dařilo a jel jsem parádně. Za to díky i Petrovi, který mi pomohl upravit styl jízdy a díky tomu jsem po dlouhé době vyhrál rz. Šotolinu jsem si maximálně užíval a v poslední super stage i přes chyby udržel 8 místo. Petr se ukázal jako týmový bojovník a i přes bolavý kotník přijel závodit, škoda že ho zradil motor. Závod se povedl jak organizačně tak výsledkem. Časomíra stíhá velký počet závodníků bez problémů, organizačně vše funguje, těším se na další závody.

10. Jandouš Josef
Na závod jsme odjížděli nepřipraveni. Podvozek zůstal nastaven z XI.JUMP Rally, kterou jsme ale neodjeli, takže ruce se při shakedownu teprve seznamovali s volantem a pedály. Proto i úvodní rychlostní zkouška dopadla jak dopadla. Po všech odjetých 10 RZ máme v týmu rozporuplné pocity. Ač jsme se podíleli na stavbě asfaltových tratí, tak hlavně ty postavené námi, nám neseděli. Na šotolinových RZ jsme dosahovali dostatečné rychlosti, na asfaltu jsme jeli jak na výlet s tchýní... Desáté místo celkově je sice na bodech, ale velmi malý progres na asfaltu a postupně vytékající olej z tlumičů, vrzající ložiska, úmrtí baterie a celkové vadnutí auta (a únavu řidiče) nezvyšují náladu po skončené 3.Z Studio Rally.
Soutěž ale celková byla velmi pěkně připravená. Rychlostní zkoušky 1 a 2 velmi pěkné. U třetí se mi osobně nelíbilo jen kluziště (které jsem ale sám nakreslil...). Závěrečná RZ skvělá. Tak na hraně fyzické výdrže , hlavně pro děti. Jen tak dál !!!

11. Pikner Tomáš
Kluci od Samohýla připravili pěkný závod. Trať byla výborně značená a bez problému vydržela i dešťové přeháňky. Výhra v historicích pomohla k malému náskoku před Jožkou Pekařem, i když jsem vyhrál jen díky 30s penalizaci Tomáše Procházky, který jel výborně. Velký respekt a obavy jsem měl před poslední spojenou RZ, ale kupodivu jsem ji zvládl po časové i fyzické stránce v pohodě. Rozhodně, ale nejsem příznivcem těchto příliš dlouhých spojených úseků.

14. Procházka Tomáš
No jelo se mi pěkně ... trať moc hezká. Jediný co se mi nelíbilo, byla ta 30s penalizace za změnu karoserie.

21. Pavlát Petr
Na tomto závodě se seběhlo tolik problémů, že je to poprvé co závodím, co mohu zodpovědně prohlásit, že by bylo lepší ležet doma na gauči. Přitom přípravu jsem nijak nepodcenil. V pátek jsem si koupil mrazící sprej, abych mohl běhat, protože levý kotník po pádu při přípravě závodu 24 hodin Le Mans bolel i po týdnu jako čert, naladil výšku auta na vyšší asfaltovou a vybral ty nejmíň jeté nejměkčí dashe. Můj malý kondiční trenér Ayrton Alex se sice celý týden snažil, abych kotník rozhýbal, protože jeho nejčastější věta byla „táta bežet“, ale nakonec mě vždycky předběhl, takže jsem věděl, že ambice na místa nejvyšší mít určitě nebudu. RZ1 dopadla nad očekávání dobře, protože i přes chyby jsem dojel pátý s minimální ztrátou na prvního. Pln elánu jsem si podchladil nohu ještě víc, abych necítil bolest a mohl lépe běhat a nemusel „prodávat“ zatáčky, protože jsem od auta příliš daleko. Svědomitě jsem si prošel trať RZ abych si zapamatoval klíčová místa, která musím řádně najet a správně se postavit. Dvě minuty před startem do RZ přišel pořadatel s tím, jestli víme, že se RZ jede jinak, tj. že odpadla celá asfaltová část a jede se prakticky jen šotolina s kratičkým přejezdem po asfaltu do cíle. Celkem dost mě to rozhodilo, protože nejen, že jsem měl podvozek nízko a terén byl místy dost brutální, ale jel jsem i sjeté dashe, které na šotolině moc neodjížděly. Toto nastavení jsem zvolil kvůli původně převažujícímu asfaltu, který však byl těsně před startem zrušen. Tohle se páni pořadatelé nedělá!! Po této RZ jsem měl chuť to zabalit a odjet. Noha i přes obstřiky bolela čím dál víc. Navíc mě začal zlobit senzorový motor Vector od LRP. Už jednou jsem ho zavrhl, ale znovu jsem jej koupil včetně regulátoru Crawler a přestože byly senzorový kabel i motor dodatečně utěsněny, tak motor vynechával a občas se nechtěl ani na startu rozjet. Problémy vyvrcholily v RZ7, kdy se model zastavil úplně a po je restartování se vydal na plný plyn na zpátečku pryč z areálu. Krásně se trefil do brány a zastavil se až o pneumatiku auta stojícího na parkovišti vzdáleného asi 50 metrů. Takže LRP už nikdy!!! Po RZ jsem namontoval Ezrun (motor i regulátor) a závod jsem dojel bez problémů ale díky VP i bez většího nasazení. Mrzí mě, že jsem nepřinesl žádný bodík do týmu. Tak snad to příště bude lepší… J. Jinak trať byla připravena pěkně až na ten přejezd přes louku, který byl spíš pro expedici. Myšlenka propojení dvou lesních úseků byla dobrá, ale realizace už horší. Také jsem si všiml, že místy byla na některé rovince (třeba na výjezdu z lesa) vymetena zpomalovací šikana, ale bohužel taky nebyla realizovaná.

V sobotu se mi závodilo úplně stejně jako kterýkoliv jiný den v týdnu. Oproti třeba neděli je pro nás lepší, že v sobotu večer nejsou silnice tolik ucpané, jako na konci víkendu a cesta domů netrvá tak dlouho.

27. Záruba Ondřej
Jezdilo se mi pohodově a moc dobře, i když představa o výsledku byla jiná:-)

40. Žaludek Ivo
Rally byla perfektně připravená - jak tratě, tak i organizace závodu. Jediné, co mě mrzí je to, že jsem zkoušel nový motor a ten s regulátorem nefungoval, takže s umístěním nejsem moc spokojený.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o