Nepříhlášený uživatel

4. Hills Rally 2013 report

ilustrativní fotografie
11.ledna 2013

4. Hills Rally 2013 report

Klouzání na parketách, jízda dveřmi napřed – přesně to sliboval letošní vůbec první, a to volný podnik Intercupu, který se konal dne 5.1. 2013. Prostory kulturního domu poskytla malebná vesnička Lhota, která leží na výběžcích Vizovických vrchů, asi 7 km jihozápadně od Zlína.


O naprosto bezchybně postavenou dráhu se postaral Pavel Fajgar, společně s Petrem Bábkem a dalšími pomocnými silami. Kluci stavěli až do časných ranních hodin a výsledek byl opravdu vidět. Převážnou část plochy tvořily parkety, na kterých se mohly posádky pořádně poklouzat, na druhou stranu ale mohly nastat problémy při výběru správného obutí, které souvisely právě s tímto povrchem. Po úspěšném projetí tohoto sektoru, kde nechyběly ani mosty, následoval výjezd na podium a parkety vystřídal koberec, jenž dokázal v první chvíli rozhodit snad každého. Jelikož se celý úsek nedal nazvat jinak než „úzkým“, jezdci museli vynaložit veškeré úsilí, aby jejich vozy nezakusily nechtěný pád z takto vyvýšeného místa. Nutno dodat, že se při shakedownu několik pádů uskutečnilo, naštěstí bez jakékoliv újmy na zdraví či stavu auta.

Sobotního poježdění se zúčastnilo celkem 31 jezdců. Někteří z nich využili příležitosti a vyzkoušeli nový podvozek, pohráli si s nastavením auta či předvedli novou karoserii. Velmi překvapili junioři, kteří již od prvních průjezdů podávali neskutečné výkony. V žádném případě si nešlo nevšimnout malého Tomáška Mudříka, který je závod od závodu rychlejší. Je až obdivuhodné, s jakým nasazením, jiskřičkami v očích a nadšením dokáže jeden z nejmladších závodníků bojovat, nebo si spíše užívat každou projetou zatáčku. Stejně tak Maruška Jandoušová, která s přehledem zvládla veškeré úseky, dále nutno zmínit Ondru Sekulu, pro něhož byl tento podnik vůbec prvním závodem zlínského šampionátu. V neposlední řadě nezapomeňme na kluky z Monster Energy Team, jejichž auta (Ford Fiesta RS WRC) upoutají svým designem, a jejich lepší a lepší výkony taktéž. Nechybělo ani několik nových tváří. Lhota zkrátka byla příjemným zpestřením na začátku sezony.

Hned po RZ1 se na přední příčky naskládali kluci z Čech, ve vedení Marka Střihavky (Škoda Fabia S2000). Sledovat bezchybné chování aut v úzkém pruhu, mostě, či ve vracáku, to byla velká podívaná. Druhý David Čech (Citroen C4 WRC) dojel jen o několik desetin sekundy za ním. Následoval Petr Pavlát, který v tomto šampionátu poprvé vsadil na Audi Quattro S1, s podvozkem Xray, což znamenalo především velkou zkoušku - vychytat to nejlepší nastavení. Podle výsledků lze usoudit, že zkušeným závodníkům nedělají ani takové změny problémy.
Po druhé rychlostce se do vedení dostal David Čech, a svou pozici si udržel až do konce. Po důkladném zmapování tratě zvolil pirellky a na nich odjel celý závod. Oproti němu Mára Střihavka pracoval na autě a především výběru pneumatik po celou dobu. Stejně tak Dejv Mišalko, který zkoušel na každou další rychlostní zkoušku novou kombinaci. Někteří zase bádali nad nastavením svého vozu. Povrch byl zkrátka zrádný a na předních příčkách probíhaly velké souboje. Dejv se držel na čtvrtém místě, ovšem v těsném závěsu byl stále rychlejší Tomáš Pikner (Mini John Cooper Works WRC), toho doháněl Vít Kutal, dále pak Martin Mudřík, Josef Jandouš, Tomáš Mikl, Libor Zatloukal. Na první desítku útočil Tomášek Mudřík, jenž za sebou nechal dalších 20 jezdců.
V kategorii 2WD byli hlavními lídry Roman Seifert, Petr Bábek a Petr Sekula.

V průběhu dne celkově neprobíhaly žádné větší nesnáze, podnik dojeli všichni závodníci. Mára Střihavka dokončil před předposlední erzetou potřebné celodenní úpravy a zadařilo se. Tomáš Pikner se vyhoupl na čtvrté místo před Davida Mišalka a roztrhnul tak řetězec těch nejrychlejších čtyř posádek ze severu. Specialitou dne byla volba nejpovedenější karoserie a toto ocenění získal Petr Sekula, jehož Trabant 601 upoutal zcela nepochybně pozornost každého. Další zajímavostí byla soutěž o nejdelší skok z podia. Té se zúčastnil jen zlomek jezdců, někteří nechtěli své „miláčky“ vystavovat přílišnému nebezpečí. Vítězem se stal Petr Bábek.

A teď už k výslednému pořadí. V kategorii 4WD získal zlato David Čech (00:13:28:839), stříbro patřilo Marku Střihavkovi, bronz vybojoval Petr Pavlát. Vítězem ve dvoukolkách se stal Roman Seifert, druhý nejrychlelší čas zajel Petr Bábek a třetí místo náleželo Petru Sekulovi.

Tento volný závod lze považovat za velmi povedený, nechyběla zde ani dobrá nálada. Z původně zamýšleného tréninku se stala bitva a jezdci se tak mohli alespoň částečně připravit na nadcházející podnik (1. Rally Valašská zima), který se již nenávratně blíží. Velký dík patří především pořadatelům, ale i všem zúčastněným, bez kterých by závod nebyl závodem.

V nejbližší době se můžete těšit na rozhovory s našimi juniory!

Vendula Krátká
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o