Nepříhlášený uživatel

4. Sheron rally report

ilustrativní fotografie
1.června 2013

4. Sheron rally report

Auto a vysílačka patří mezi povinné vybavení každého závodníka. K tomu je ovšem potřeba aspoň špetka tréninku, který se samozřejmě neobejde bez prostoru pro ježdění. Někdo využívá chodníku před domem, někdo se vydá do lesa a postaví si krátkou trať, pravděpodobně nikdo se ale nemůže pyšnit takovou dráhou, jako Josef Jandouš.

Právě zahrada u Jandoušů se stala místem dalšího klání. Pětadvacátého května se pozornost dvaapadesáti jezdců soustředila do nedaleké vesničky Nedachlebice, nacházející se v okrese Uherské Hradiště. Zdejší šotolinová trať hostí již několik let podzimní Trnkovou rally, která se stala velmi oblíbenou. Letos se zde však poprvé otevřely brány RC rally již na jaře.
ilustrativní fotografie
Historie tohoto závodního „areálu“ sahá již do doby před deseti lety, kdy přišel nápad vytvořit pravidelnou testovací trať. Ovšem realizace přišla až o téměř čtyři roky později. Především kolíky a provázky sloužily k vyznačení smyšlené trati, nechyběla ani sekačka, vyžínač a motyka s lopatou. V průběhu let přibývaly další části, na zahradě vznikala složitější a rozmanitější síť cestiček připravených pro trénink a později i pro první opravdový závod. Nejvíce času však vždy zabírala údržba. V dnešní době je před závodem potřeba dvojité sečení trávy, upravování tratě za deště, neboť za sucha je příliš tvrdá, a v neposlední řadě je nutno provést postřik tratě, a to až třikrát ročně.

Originální a různorodé rychlostní zkoušky byly velkým lákadlem pro soutěžící z celé České republiky. Kamínky, hlína, mosty, kopce, dřevěné kolíky, slalom, příkopy, tunely, výjezdy, sjezdy a nekonečně klikatící se stopa. To vše a ještě mnohem více nabízel letošní třetí podnik. Díky Zlínskému kraji čekaly na vítěze také krásné ceny, jako například tablet, RC vrtulník, karoserie Toyota Celica- GT -Four 1990 a Subaru Impreza WRC 08. Jak je však tuto sezónu již téměř zvykem, počasí si s námi zahrává až do poslední chvíle, a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Oblačno, místy přeháňky a déšť- tak iformovala předpověď a člověk mohl skutečně již ráno zaregistrovat temnou, doslova mračící se oblohu. V tu chvíli vyvstaly na mysl otázky, zda, a jak se pojede, jak nastavit auto, jaké obutí zvolit, zkrátka jak vše co nejlépe zvládnout.
ilustrativní fotografie
Servisní zóna, která byla kryta několika stany, se začala ráno velmi rychle plnit. Každý si chtěl připravit svou výbavu, co nejlépe se porozhlédnout, projít si všechny měřené úseky, zmapovat všechna krizová místa a s rozvahou začít vymýšlet co nejlepší strategii. A protože konkurence byla opravdu veliká a všem bylo jasné, že dobré výsledky nebudou zadarmo, nasazení všech bylo již od samého začátku maximální. Výborný vstup do první etapy předvedl Dejv Mišalko, obhajující dosavadní prvenství týmu Styllex motorsport RC Team se Škodou Fabií S2000. S rozdílem pouhých několika desetin sekundy zahájil závod Honza Šrámek (elRockProduction), jehož tempu obvykle málokdo stačí. Styllex však nic neponechal náhodě, když vyslal Mikiho Sisáka, aby již od začátku bránil vrchní příčky. Ovšem ani tým Samohýl Motor Zlín s týmem Grifone nezůstávali pozadu. Filip Vítů a Tom Mikl tak vyjeli v patách svých soupeřů.
ilustrativní fotografie
Také kategorie Junior se nenechala zahanbit. Davča Sedláček a Vítek Kutal se pohybovali na velmi vysokých pozicích celkového pořadí. Zlíňáky přijel tentokrát potrápit i Viktor Trnka z Čech, jehož jezdecké kvality přesahují většinu dospělých.
Druhou rychlostku s názvem Sete Cidades I zvládl opět nejlépe Dejv Mišalko. Následující dvě pozice patřily stále Viktorovi a Honzovi, ovšem hned za ně se prodral Miki, čímž začal potvrzovat prvotní domněnku, že Styllex bude opět sbírat body do průběžného pořadí.
Třetí měřený úsek byl výhrou pro Honzu Šrámka, další pořadí zůstávalo podobné (Trnka, Čech, Mišalko), dále se pak do popředí dostávali Tomáš Lysák, Kamil Sedláček, Miki Sisák, Aleš Čejchan (2WD), Tomáš Mikl a Josef Jandouš.
Následující úsek zvládl s nejlepším časem Viktor Trnka.

Tím divácky nejzajímavějším a pro jezdce i nejnáročnějším byl pátý měřený úsek Grupo Marques II, vytvořený jako velmi atraktivní speciálka, kdy na vítěze čekala prémie. Nutnou výbavou a především pomocníkem byla síla, obratnost a vytrvalost. Velký důraz byl kladen také na správné nastavení auta, spousta soutěžících zvolila jiný druh pneu. Technické vlastnosti vozu zde sehrály velkou roli, jelikož maximálmí rychlost se blížila rychlosti blesku a časy průjezdů spadaly pod minutu. Následovat modely bylo obvzláště náročné. Úsek ztížil také skok přes zkříženou dráhu a mnohdy se stalo, že auta uvízla pod mostem a jezdci se pro ně museli složitě natahovat, čímž ztratili drahocenné sekundy. Velkou podporou zde bylo divácké obsazení, téměř všichni postávali v hloučcích podél měřeného úseku a povzbuzovali či sbírali inspiraci u nejrychlejších. Vítězem této speciálky se stal Dejv Mišalko, byla to pro něj tedy již třetí vyhraná rychlostka.
ilustrativní fotografie
Zbývající tři úseky byly pro některé zkouškou výdrže, pro jiné zase nekonečnou hádankou týkající se technických záležitostí. Těmi nejlepšími byli Viktor Trnka v šesté, a Jan Šrámek v sedmé a osmé erzetě. Někteří byli v průběhu nuceni odstoupit, jiní zase netrpělivě odpočítávali dobu, po kterou budou muset jak oni, tak i jejich vozy vydržet až do konce. Problémy s elektronikou či výkonem motoru potkaly nemalou část soutěžících, takže se nedalo spoléhat ani na rychlost nad hranicí možností a kdykoliv mohla některá ze závad patřičně zamíchat pořadím. Navíc se velké množství jezdců svěřilo, že jim rozmanité tratě stále ztěžují orientaci a překvapují je na každém kroku.
Obvzláště vytrvalými se zdáli junioři, kterým téměř nikdy nechybí dobrá nálada. Často je doprovázeli jiní, zkušenější jezdci, kteří jim mohli předat své zkušenosti a přivést tak další generaci k novým poznatkům.

Pravděpodobně nikoho v tuto chvíli nepřekvapí, že první tři příčky obsadily posádky z Čech. Bronzový pohár patřil Dejvu Mišalkovi (Škoda Fabia S2000), stříbrná příčka Viktoru Trnkovi (Ford Fiesta RS WRC) a absolutním vítězem se stal Honza Šrámek (Citroën DS3 WRC).

Kategorie juniorů byla pozorností hned šestnácti soutěžících, tím nejrychlejším byl Viktor Trnka, druhým Vítek Kutal a třetím Marťa Čejchan.

Skupina 2WD nebyla tak hojně obsazena, zato konkurence byla velká a síly dosti vyrovnané. Třetí nejrychlejší čas zajel Roman Seifert, druhý Lukáš Zámečník a vítězem byl Aleš Čejchan.

ilustrativní fotografie Poslední kategorií je Historic, které se zúčastnili pouze čtyři jezdci. Jako bronzový dokončil závod mladý Marťa Čejchan, stříbrný Tomáš Pikner a zlatý Josef Pekař.‎


Z 1. Sheron rally se stal opravdu výjimečný a vydařený podnik. Vše bylo realizováno až do nejmenších detailů, dokonce i počasí se umoudřilo a závod tak mohl proběhnout celý bez přerušení. Každý měl možnost nasbírat spoustu nových zkušeností a porovnat své výkony s nejlepšími. Závěrem patří velké poděkování rodině Jandoušů za dokonalou organizaci a výborné občerstvení!

Dalším závodem bude 9. Michelin rally, dvoudenní podnik ve Hvozdné na konci června.

Vendula Krátká


Video od Romana Seiferta
Fotky od Ondry Záruby, Martina Zemáneka, Martin Mudříka.
Html výsledky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Jan Šrámek
Byl to pěkný závod. Trať na zahradě byla zábavná po celý den, ikdyž se vlastně jezdilo pořád to samé. Poprvé jsem jel okruhovou RZ na víc kol a ikdyž ze sportovního hlediska to nemělo význam, tak to bylo zábavné zpestření závodu.
První místo v závodě byl cíl, takže výsledek je ok. Škoda že Victor upadl v první RZ a všechny naše bitvy v RZ po zvytek závodu tak neovlivňovaly celkové pořadí.


6. Petr Pavlát
Především musím vyzvednout výborně připravené tratě a skvělé zázemí. Velký stan, stoly, židle, steaky, klobásky, točený výborný pivečko, spousta atrakcí na trati, přesně tak si představuju nádherně prožitou modelářskou sobotu. A když k tomu přidal Pepa ještě pro pobavení všech přítomných to humorné číslo s podlézáním mostu, tak ke absolutní spokojenosti chyběl už jen lepší výsledek můj i celého našeho týmu. Pochvalu z nás si může zasloužit jedině Tom (Mikl), protože závod od závodu zrychluje. Pokud chce náš veteránský tým držet krok s dravým mládím, musíme podávat všichni 3 soustředěný bezchybný výkon od první až po poslední RZtu.

9. Tomáš Mikl
Věděl jsem, že tady budou rozhodovat maličkosti, první rzta se povedla a čas v cíli byl překvapením, ale díky špatnému času hned na druhé zkoušce byl prodad na 9 místo. S minimálními rozdíly, které byly mezi jezdci, jsem už nedokázal zlepšit své celkové umístění. Těším mě, ale poslední rzta a malý skalp týmového kolegy :-) Počasí vyšlo, tratě jsou moc pěkné, super závody.

10. Martin Mudřík
Mnoho z nás má velké plány,ale jen někdo si udělá čas je naplnit.Pepa Jandouš je ten,kdo má v sobě to nadšení a cílevědomost své plány uskutečnit.On a celá jeho rodina,ve které má velkou podporu,mají můj obdiv,za to co pro nás závodníky dokázali připravit.Tratě jsou rok od roku lepší.Zázemí je nadstandartní.Tenhle závod byl přesně to,co od tohohle závodění očekávám já.Příjemně strávený den se svojí celou rodinou anichž bych se obával, že tam děti uvidí co vidět nemají.
Můj výkon během závodu byl takový neslaný nemastný.Potřeboval bych po ránu potkat nějakého b...,který by mne svým chováním nakopl a vybičoval mne k maximálnímu nasazení.Ale raděj budu takhle v pohodě jezdit kolem desátého místa.K tomu,abych bojoval o post nejrychlejšího moraváka stačilo relativně málo.Nepokazit tu krátkou okruhovou zkoušku,na které se nedalo nic získat jenom ztratit.Za to bych si nejraděj nakopal.Ale je docela příjemné po nepříliš povedeném výkonu,v závodě s takto nabitou startovkou,skončit na bodech.Byla to bezva sobota.

15. Josef Jandouš
Na naší domácí soutěž jsme se s ohledem na samotnou přípravu závodů neměli čas chystat. Trénink neproběhl a ani na seznámení se s autem při shakedownu nedošlo. Na vlhké trati proto překvapili první tři RZ a jejich celkové časy. Pak už došlo k vysychání tratí a projevila se kvalita techniky, která u nás není moc valná. Začal tedy propad výsledkovou listinou níže. Délkově mi RZ vyhovovali. Nemám moc v lásce RZ pod 1 minutu, když už člověk je na závodech, má si zajezdit. A ke konkurenci, která se sešla bych dodal jen : " Jsem rád, že jsem se mohl poměřit s těmi nejlepšími. Člověk je od přírody tvor soutěživý a tak soupeření s těmi nejlepšími je vždy ten pravý adrenalin. Pak člověka ani nemrzí neúčast na bodech. Pojezdit si jen tak kvůli pohárům - to není ono.


16. Tomáš Pikner
V první řadě musíme vyseknout pořadateli Sheron rally Pepovi Jandoušovi velikou poklonu, protože areál, který postupně postavil u sebe na zahradě si zaslouží uznání. Nám se závod moc líbil - tratě výborně připravené, občerstvení na jedničku. Snad počasí mohlo být ráno lepší, ale za to pořadatel nemůže.
Co se týká našeho výkonu, tak ten jsme soustředili pouze do kategorie historiků, protože nám přibyl velmi obávaný soupeř a to Martin Čejchan. Společným úkolem s mým týmovým kolegou Panizzim, bylo nepustit ho před nás. To se povedlo, takže s druhým místem v historicích jsme velmi spokojeni.

24. Josef Jandouš jun.
Po lehkém tréninku na domácí soutěž jsme chtěli konečně naplno bodovat v juniorské kategorii. Soupeři však byli velmi silní. Mrzí nás , že nám v posledních třech RZ zlobila technika - auto se vždy samovolně zastavilo a bylo ho nutné znovu startovat - a tak je výsledné místo v podstatě špatné. Měli jsme na víc. Snad nám technici z VW do příštích závodů závadu najdou a dokáží ji odstranit. Už tři závody letošního roku proběhli a v každém se tyto, nebo podobné problémy opakují. Pak klesá chuť po vítězství i přesné jízdě a přidává se více a více chyb.

33. Jakub Charvát
Trať byla parádní, supr závod, příště zas.
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o