Nepříhlášený uživatel

6. Sheron rally preview 1

ilustrativní fotografie
7.května 2015

6. Sheron rally preview 1

Do čtvrtého závodu letošní, už 24.sezóny Intercupu Zlín nám zbývá ještě 23 dní, přesto mi dovolte představit závod.
Už potřetí za sebou s podporou Fondu mládeže a sportu Zlínského kraje a po šesté celkově se v sobotu 30.května uskuteční VI.SHERON Rally Nedachlebice.

V roce 2007 se poprvé závodníci JUMP Rally přesunuli na zahradu do Nedachlebic a v tisku se objevilo následující : "V sobotu ráno čekaly na závodníky tři náročné a dlouhé šotolinové úseky. Po senzačním pořadí z prvního dne však bylo jasné, že především zde se bude „lámat chleba“, což se nakonec potvrdilo. Úvodní sobotní test vyhrál prostějovský Ondra Přikryl, jenž po skvělé jízdě šel ze 14. na 6.místo. Následující dvě vložky obsahovaly jezdci velmi kritizovanou kamenitou část, kde měla spousta pilotů řadu problémů se svými speciály, v jejichž útrobách se kamínky různě pohybovaly, někdy se zasekávaly do řízení, či jiných částí podvozku. Druhou zkoušku na nezpevněném povrchu zvládl nejlépe mladý Angličan Wilks a posunul se na celkovou třetí příčku, jen těsně za Fagasa a „Garďáka“. Dopředu se drali i ostatní, jako třeba průběžně čtvrtý Panizzi, který měl již za zády dva Belgičany - Duvala a Loixe. Mezitím museli bodované pozice opustit junioři Arai a Cavigioli, kteří měli nemalé problémy na zmíněných kamínkách. Na ně doplatilo hned několik jezdců, včetně do té doby vedoucího Fagasa. Tomu se jeden z kamenů dostal do řízení, k tomu se přidala porucha diferenciálu a Španěl nabral rozhodující ztrátu. Na uvolněnou první příčku se po vyhrané RZ 6 prodral skvěle rozjetý Francouz Panizzi, který měl na druhého Gardemeistera již desetisekundový náskok. I přes potíže na závěrečné šotolinové zkoušce si třetí „flek“ udržel junior Wilks, tři vteřiny za ním byl Ford Focus Freddyho Loixe. Následovali dva mladíci Lysák a Sordó, kteří tak využili problémů soupeřů. Obrovskou asi šestiminutovou ztrátu nabral na jedné z RZ Stéphane Sarrazin, který následně své další účinkování v soutěži vzdal." (zkráceno)

Od té doby trať doznala velkým změn. Nejvíce kritizované kamínky se zajezdily a vyjezdily, Jahodový kopec si sednul a rozšířil se, byl zrušen jeden z velkých mostů, trať se celkově mnohonásobně prodloužila, ale také zrychlila. Dnes se skládá v podstatě ze čtyř, na sobě závislých částí. Kamínková pasáž a výše zmíněný kopec, dále pak hlavní trať, nejširší místo závodu, kde se jezdí okruhová zkouška Grupo Marques, čtyři rychlé zatáčkovité průjezdy kolem Hadího kopce a "paralelní" část s mosty na nejjižnější straně trati. Výhody takto postaveného závodu jsou pevný start a cíl, možnost sledování jiných jezdců po většinu tratě z místa odpočinkové "sedačky", naopak nevýhodou je špatná retence jarních dešťových přeháněk.

V letošním roce příprava začala už v půli dubna nutným postřikem. Po 50 litrech postřiku (1 litr roundupu) je nutné nechat trať na více jak 4 týdny odpočívat a roundup účinkovat. Po třech týdnech se dá začít i séct, po pěti se postupně začínají úplně ztrácet rostliny a v 7týdnu se může začít jezdit (na to je ještě ale brzy). Mezi tím se však musí na nově vzrostlé rostliny provést ještě jeden postřik (už jen místně - takže 20 litrů stačí). A každý týden stále séct. Dále pak došlo k opětovému vysazení rostlin a kaktusů, které mají za úkol navodit pravou Portugalskou atmosféru. Po loňských zkušenostech s kolenem jednoho z dravých "mladých" závodníků, byly letos kaktusy rozmístěny jinak a menšího vzrůstu. Samotný kopec si po 6tihodinovém závodě a po zimě "sednul" a lehce se rozšířil. Jeho průjezd tak bude jednodušší. Taktéž došlo k opravě mostů na jižní "paralelní" straně trati, které zimou dostaly hodně zabrat a tak bylo nutné položit znovu mostovky. Nejsme však na D1 u Ostravy, aby oprava trvala tak dlouho...

K dnešnímu dni se dá říci, že 30 procent trati už je průjezdných, většinou je ale trať posetá odumírající trávou, přes kterou zatím auta normálně neprojedou a část tratě je rozbitá a rozpraskaná jarním suchem a krtky. Před závodem ještě projde kompletní renovací most u rybníčku (který stále ještě nemá jméno). Tento most je nejstarší částí tratě, proto při závodě nedoporučuji statným závodníkům na něj vbíhat, přesto si myslím, že většinu by normálně udržel. Po renovaci doufám v jeho zpevnění, ale doporučení bude platit pořád. Opravit si zaslouží i cca 100 metrů rozpraskané tratě na severu u potoka, kde dojde k obměně živičného povrchu, jeho usazení a zaválcování. Také nejnovější část - jižní paralelka - je ve velmi hrbolatém stavu (zima, mravenci a žížaly nadělají cca 3cm pyramidky snad všude - trať je pak absolutně neprůjezdná). Její úpravu však doufám zvládne "parnívál" a déšť. Pořád však zůstává nutnost sečení - ale za to může tráva, jaro, vlhko a sluníčko. Tolik snad k přípravě tratí...

A v příštím preview už více představím závod samotný a letošní hlavní sponzory : firmu SHERON a Fond mládeže a sportu Zlínského kraje a jejich ceny, které na všechny závodníky čekají. Doufám, že budete příjemně překvapeni. Sledujte proto i nadále denně www.intercup.cz .

pořadatel
Josef Jandouš

ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o