Nepříhlášený uživatel

6. Sheron rally report

ilustrativní fotografie
31.května 2015

6. Sheron rally report






Bez deště by to nebyl SHERON

Když se v roce 2007, ještě v rámci dvoudenní IV.JUMP Rally, objevili jezdci poprvé na trati zahrady v Nedachlebicích, nestačili přenastavovat svá auta. Pasáže hlubokého písku a kamínků byly pro některé noční můrou. Všech 26 jezdců odjelo na šotolinové části 3RZ s naměřeným časem prvního něco přes dvě minuty, nikdo netušil, kam se za osm let trať dostane. Hluboký písek je minulostí, kamínková část naopak zpříjemněním, s možností driftu do zatáček. Přibyly nové části - Hadí kopec, Stonehenge, X-Games skok, několik tunelů a mostů a trať dostala finální podobu v loňském roce při 6ti hodinovém týmovém závodu. Navíc se závod, díky sponzorství firmy Sheron a Fondu mládeže a sportu Zlínského kraje, stal vyhledávaným po celém České republice a to i kvůli cenám.

V letošním roce se podařilo zajistit osm speciálních cen - karosérií pro jednotlivé kategorie a tak se očekával velký zájem závodníků. Vše se potvrdilo. Na start se postavilo 61 aut, což je rekord závodu a druhá nejvyšší účast v historii Intercupu. Jediný odstoupivší byl navrátilec Jiří Jandouš s Mini v kategorii H. Potěšující je také účast 25 juniorů. Jezdce čekalo devět rychlostních zkoušek, osm s délkou nad tři minuty a jedna speciální okruhová. Starty byly už tradičně po 30 sekundách, takže závod bezproblémově a rychle probíhal i při velké účasti. Jen u RZ 5 - Grupo Margues se startovalo po 1 minutě. Nemělo to však vliv na plynulost, jezdci měli možnost poobědvat a zároveň fandit celému startovnímu poli u této okruhové zkoušky.

Brány zahrady se otevřeli v osm ráno a začal nápor jezdců, přenášení techniky zahradou od aut až do servisního parku a instalace stanů. Po deváté ráno proběhl shakedown tentokrát rozdělený na dvě skupiny dle startovních čísel a v 9:45 se všech 61 aut seřadilo do UP. Jednu minutu po desáté hodině pak David Čech s číslem 1 na dveřích vyrazil do první rychlostní zkoušky VI.SHERON Rally a za ním další. Hned po dojezdu této zkoušky bylo jasné, kdo si přijel pro vítězství. První v čase 3:20 dojel Aleš Čejchan s Citroenem DS3 WRC a za ním jeho syn Martin se stejným autem. Martin navíc vedl kategorii Junior. Třetí byl další matador z Čech, Petr Pavlát. Za ním o půl sekundy mladý Victor Trnka. Až na pátém místě dojel Zlínský přeborník Martin Mudřík. Hezké umístění na sedmém místě bral určitě Pavel Košíček - první vozidlo s pohonem jen jedné nápravy - kategorie F2. Dvanáctý byl Historik Roman Kalík. První ženou byla celkově 27 - místní Marie Jandoušová a prvním Superjuniorem čtyřicátýdevátý Jakub Mudřík. Většina jezdců měla obuté různě řezané ARP RallyBlocky - tato firma nám bude všem velmi chybět... .Jen málo jezdců jelo RipMaxy. Trať byla suchá, pevná, většinu terénních nerovností se podařilo před závodem srovnat a ty co zbyly, vychytaly tlumiče. Druhá RZ byla kratší, Alešův čas byl už jen 2:47. Za ním se však stále zlepšoval Petr Pavlát. Na čtvrtém místě dojel Pavel Košíček a probudil se i Víťa Kutal - pátý čas. Třetí a čtvrtá zkouška byly první dvě v obráceném směru a v obou se přetahoval Aleš Čejchan s Victorem Trnkou o prvenství v desetinách sekund. Proběhlo první losování karosérií pro tým a tak tři VW Pola WRC z brněnských dílen nakonec vyhrál Monster tým...

Před pátou - okruhovou RZ - bylo pořadí následující : Vedl Aleš Čejchan už s náskokem osmi sekund před Petrem Pavlátem a Martine Čejchanem - první juniorem. Sedmý Pavel Košíček už tradičně vévodil kategorii F2. Po čtyřech RZ už měl náskok více jak minutu před Pavlem Ondrašíkem a Broňou Kořínkem. Velký boj zuřil v kategorii Historik, kde první Roman Kalík měl jen tři vteřiny náskok před Tomášem Piknerem a další čtyři před Lukášem Hostinským. V juniorech vedl samozřejmě výše zmíněný Martin Čejchan před Víťou Kutalem a Tomášem Mudříkem. Dámám kralovala Marie Jandoušová před Pavlou Hostinskou a Martinou Pekařovou.

Do páté RZ - Grupo Margues - nastupovali všichni po jedné minutě. Jede se už tradičně na hlavní trati na tři kola, které mají přibližnou délku v čase 18-20 sekund. Jezdci zde čelí velkému tlaku soupeřů, neboť ti mají čas a povzbuzují. Na této zkoušce se nedá mnoho získat, dá se však mnoho ztratit. Což předvedl pádem junior Martin Čejchan. Zároveň byla, jako každým rokem, vypsaná speciální cena pro vítěze této RZ. Vítězem byl Aleš Čejchan před Victorem Trnkou a místním Josefem Jandoušem juniorem. Čas prvního této speciální RZ byl 56 sekund 122 tisícin. Povrch zkoušek už byl vyježděný, bylo sucho a velmi se prášilo. Auta polykala metry prašné šotoliny ve velkých rychlostech a nebyla nouze o efektní - i když velmi časově ztrátové - průjezdy zatáček.

Následující série vždy dvou a dvou zkoušek (jely se i v opačném směru) završila VI.SHERON Rally. Vítězství v těchto RZ si rozdělili opět Aleš Čejchan a poslední tři vyhrál Victor Trnka. Na pomyslných stupních vítězů v RZ tak hegemonii "čechů" narušil jen Pepíno Jandouš v RZ 5.

V poslední - deváté rychlostní zkoušce navíc přišel - pro SHERON Rally typický - déšť, a protože to byla spíše krátká průtrž, tak se Jury usnesla a přerušila závod po odjetí 30. startovního čísla, nakonec závod ukončila a jezdcům byl přidělen čas posledního startovního čísla na trati. Po dvaceti minutách nucené pauzy nakonec vysvitlo sluníčko. Všichni jezdci se velmi rychle podíleli na úklidu a mohlo začít finální vyhlašování výsledků a losování karosérií pro jednotlivce. Toyotu Corollu vyhrál Roman Kalík. Historickou kategorii už podruhé za sebou Tomáš Pikner následovaný zmíněným Romanem a Lukášem Hostinským. V superjuniorech vítězí Tomáš Pikner junior před Kubou Mudříkem a Petr Touškem juniorem. Starší kategorii juniorů vyhrává Martin Čejchan před Víťou Kutalem a Tomem Mudříkem. V dámách vyhrála Marie Jandoušová před Pavlou Hostinskou a Martinou Pekařovou. V kategorii F2 nenechal nikoho na pochybách o svých mistrovských kvalitách Pavel Košíček, kterému tentokrát chyběl týmový kolega a jeho velký soupeř Roman Seifert. Druhý tak skončil o tři minuty později Pavel Ondrašík. Třetí pak Jarek Kovařík. Další karosérie pak byly rozděleny mezi Martinu Pekařovou, Pepu Pekaře a Broňu Kořínka.

Celkovému pořadí v čase 28:18 vévodí Aleš Čejchan, který si po zásluze odváží první místo. O 11.sekund za ním dojel Victor Trnka a třetí, ve stejném časovém odstupu Petr Pavlát. Na čtvrtém místě celkově skončil Martin Čejchan před Vǐťou Kutalem a Martinem Mudříkem. Sedmý pak byl zmíněný rychlík s F2 Pavel Košíček. Poslední tři bodovaní dojeli v tomto pořadí : 8.Tomáš Mikl, 9. David Čech a 10. Tomáš Mudřík.

Letošní VI.SHERON Rally skončila. Vyjádření jezdců o trati, cateringu i celkově o závodě si můžete přečíst níže... jako autor článku a zároveň pořadatel dodám jen, že všem zúčastněným děkuji.

Po vyhlášení výsledků se jezdci rozjeli domů na zasloužené dovolené. V seriálu Intercup Zlín následuje přestávka. Mnoho týmů avizuje změny podvozků, vyvíjí se nové díly, ale jsou i tací, kteří sezónu vypustili. Znovu se sejdeme na 1.Speedway rally až 11.7.2015 v Březolupech na plochodrážním stadionu.

Josef Jandouš

Poslední rz byla hodně zajímavá a nakonec ukončena

ilustrativní fotografie ilustrativní fotografie





 



6. Sheron rally - fotogalerie od Ondry Záruby

6. Sheron rally - video od Davida Kubeše

6. Sheron rally - video od Robina Šišky

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Čejchan Aleš -Na tento závod jsem se vysloveně těšil, je zde vždy super konkurence, krásné tratě, skvělé občerstvení a především výborná parta lidí. Letos se přidalo i parádní počasí, takže závod neměl chybu.

Až nečekaně se mě začalo dařit již od první rz, a každou následující jsem si užíval, závěr sice nebyl úplně ideální, Vokoun i Peták začali hodně tlačit, ale nakonec se podařilo udržet vyjetý náskok a dopadlo to nejlíp jak mohlo. Chtěl bych poděkovat teamovým kolegům za super výsledky, samozřejmě celé rodině Jandoušovic za parádní připravenost všeho, ale i ostatním kdo se podílel na organizaci. Pokud nás ještě někdy do Nedachlebic pustí, rádi přijedeme. Ještě jednou všem dík za super závod.

2. Trnka Victor - Perfektní příprava trati, výborné jídlo a krásné ceny. Plus to krásné počasí, které bohužel nevydrželo až do vyhlášení, ale pocit ze závodu mi to nijak nezkazilo. RZty nejsou příliš dlouhé, ale jezdec si užije každou její část. Vůbec tedy nevadí, když se některé úseky jezdí pokaždé, protože to člověka nezačne nudit. Líbilo se mi startovat po půl minutě, protože to příjemně utíká a dlouho se nečeká na start další RZ. Souboj s Alíkem a Pet´ákem byl pro mě velkým obohacením soutěže. Nakonec mi tedy ani nevadí že jsem nevyhrál, protože oba jeli skvěle a Tamiye jim fungovali na jedničku. Jak už to tak letos u mě bývá, tak bez problémů to nejde. V druhé RZ se mi vyplo auto a ztratil dost času. Velké překvapení byl pro mě můj teamový kolega Martin, který předvedl neskutečný výkon a zajel si vůj životní výsledek. Ze závodu mam spoustu krásných zážitků, a budu rád když za rok budu mít možnost přijet. Jistě některé potěším, když si vemu svoji Tamiyi RWD evo, což mam v plánu :~) Mezitím ještě bych rád letos přijel na JUMP a na šestihodinovku, pokud seženu místo v nějakém teamu. Den dětí se nedal strávit lépe!

3. Pavlát Petr - Poslední dobou se daří. Tamiya jede skvěle a tak záleží jen na tom kolik chyb nadělá jezdec. V Nedachlebicích to stačilo na krásné třetí místo. Trať a organizace skvělá, krkovička šťavnatá, pivo dobré, co víc si přát ke dni dětí.

6. Mudřík Martin - Věhlas dráhy u Jandoušů již dávno překročil hranice Zlínského kraje.Pravidelně se tu schází skvělá konkurence a je to vítaná možnost změřit síly s těmi, kteří tvrdí muziku v MČR.Dráha je rok od roku lepší.Pepa tomu věnuje neskutečně volného času.Bufet a hlavně obsluha vynikající.Počasí super,ten déšť na závěr už nemohl nic změnit na tom, že to byl povedený závod.Můj výkon byl standartní, tak nějak jsem čekal, že se budu pohybovat v pořadí.Auto fungovalo perfektně,nebylo potřeba nic měnit,stejně bych to rychlej nezajel.Tlumiče pochytaly všechny nerovnosti.Řezané bloky byly ideální.Potěšilo mě, že se junior hecl a zajel v jedné RZ rychlej než já,to byla příjemná porážka.V posledních dvou RZ už jsem testoval na šestihodinovku,měl jsem nějaký náskok tak jsem toho využil.Už se těším 10.10. v 10:00 na další těsné souboje na této trati.

8. Mikl Tomáš - Závod se povedl, parádní tratě, super počasí a skvělá konkurence i catering. Trošku jsem doufal, že mi výsledek z HSF přidá klidu na trati, ale nebylo to ono. Všichni jeli parádně, já zkoušel změny v nastavení, ale žádná neznamenala lepší čas v cíli rz. Přesto nejlepší výsledek na Sheronu. Pepovi díky za závod, bavil jsem se a závod si užíval.

13. Pikner Tomáš - Parádní tratě, parádní souboje, parádní občerstvení a parádní počasí až na závěrečnou přeháňku. Celkově super soutěž a krásně strávená sobota, za kterou musím Pepovi a celé jeho rodině poděkovat. Zlato v historicích bylo tvrdě vybojované, protože Roman Kalík s Lukášem Hostinským jeli hodně rychle a po ztrátě v první a druhé RZ jsem měl co dělat, abych je dojel. Byl to boj až do konce a to mě vždycky hodně baví.

15. Kalík Roman - Odjetou rally hodnotím kladně, tratě a zázemí připraveno na jedničku z hvězdičkami, Pepovi a všem kdo chystali velká poklona. Závod proběhl super, z výsledek jsem spokojený, druhé místo v kategorii historik těžce vybudované z Tomášem Piknerem a Lukáše Hostinským. Závod tím byl napjatý až do konce . V celkovém pořadí 15 místo taky pěkný úspěch. V průběžném hodnocení po odjeti čtyř závodů jsem poskočil na první místo z náskokem tří bodů před Kubešem a Martínkem , mám cíl na dalších závodech udržet kluky za sebou a náskok nadále zvyšovat.

16. Hostinský Lukáš - Povedlo se vám nachystat zatím nejlepší závod kterého jsem se účastnil za rok který závodím. Tratě byly velice dobře nachystané a sjízdné po celou dobu závodu. Obdivuji spoustu drobností jako jsou kaktusy, kameny stromy a vše co je použito jako přírodní objízdný bod na trati. Poklona patří i všem co se postarali o luxusní občerstvení a přípravu tratí. Děkuji za pěkný závodní den.

20. Jandouš Josef - V týmu Sheronu jsme momentálně ti nejhorší. Pravidelně zajíždíme s Joem mimo body a na novém podvozku nevidíme cesty ke zrychlení. Po celý závod jsme zajížděli časy těsně za první patnáctkou a zlepšení je v nedohlednu. Jediná rychlostní zkouška, kde jsme chtěli ukázat své kvality - RZ5 - a my skoro utopíme auto při třetím okruhu. Co říci. Jsme jako RedBull v F1. Letošní sezónu jsme odpískali.

Slovo pořadatele: Já bych chtěl všem účastníkům poděkovat a vzdát hold. Vaše skvělé předváděné výkony na zahradě mě utvrzují v myšlence, že stojí za to pokračovat a pořádat takové závody a to i přes nutné dovolené, stresy nad počasím, pracovní únavě a hlavně pohledy manželky a zbytku rodiny. Stálo to za to. Děkuji za účast a snad se uvidíme na JUMPu, nebo na týmové 6ti-hodinovce opět v Nedachlebicích.

22. Jandoušová Marie - Na domácí závod jsem se moc těšila. I přesto, že dojela jen Martinka a Sabinka ne, užila jsem si to. Navíc jsem měla dobře nastavené auto - hodně mi pomohlo zadní přítlačné křídlo - a při některých zkouškách jsem si na něj ani jednou nešáhla. Porazila jsem Novikova, v celkovém pořadí se v juniorech probila na dohled první pětky a nepravidelně v RZ porážím už i Kosmidese. Co chtít více. Těším se na JUMP a poté na ZStudio, protože mám ráda asfaltové závody.

23. Jandouš Josef jun. - Ač v letošní sezóně končíme v juniorské kategorii a měli bychom trvale bojovat o přední příčky na závodech, opak je pravdou. Přílišná tvrdost a namotivovanost nás sráží a pokaždé v úvodu RZ provedeme nějakou školáckou chybu a pak se "vezem"... Nervy na uzdě jsme udrželi pouze v RZ5 - třetí místo celkově i přes drobnou chybu při druhém kole je toho důkazem, ale to je málo. V příštích týdnech budeme muset hlavně uklidnit svou psychiku a také více tvrdě trénovat.

37. Holínek Michal - Nádherná trať, super zázemí a výborný bufet, bohužel asi jediné na co budu rád vzpomínat. Propad z 3. místa v kategorii až na 10. kvůli technické závadě, která byla naprosto destruktivní mě celkem dostalo. Jen díky týmovému kolegovi Davidovi, který našel, i když použité, ale funkční díly, jsem závod dojel až do konce a nakonec obsadil 8. příčku v historikách. Spokojenost určitě nezavládla a teď je potřeba dát auto do pořádku.

39. Hostinská Pavlína - Díky všem, bylo to super. Perfektní  závod i tratě hodně hezky udělané. Je vidět, že jste si s tím vyhráli a strávili tam hooodně času přípravami atd. Takže bezva.

44. Kořínek Bronislav - Tento závod jsme jeli poprvé, překvapila nás kvalita a připravenost zdejších tratí, i když jsme již o ní slyšeli samá slova chvály. Nádherné počasí jen umocnilo náš velmi pozitivní dojem ze závodu. Škoda jen závěru soutěže, kdy nepříznivé počasí nám neumožnilo zabojovat o třetí příčku, na kterou jsme ztráceli zhruba 2 vteřiny. Děkujeme pořadatelům za skvěle připravené tratě, chutné občerstvení a příště určitě zase přijedeme.

48. Pikner Tomáš jun. - Závody byly pěkné a moc se mi líbily. Mám radost, že jsem poprvé vyhrál Super juniory. S Kubou jsme se předháněli až do konce.

49. Musil Martin - Organizace byla velmi dobrá. Trať jsem jel poprvé a musím říct, že je propracovaná do detailů. Těším se až budu moct znovu zabojovat na této dráze, protože je vždy co zlepšovat. Líbilo se mi vše, zejména hodnotné výhry, které jsou velkou motivací i občervsvení na úrovni.

51. Toušek Petr - Bylo to perfektní. Tratě nádherné, dobrá organizace a super občerstvení na místě. Rád přijedu příště.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o