Nepříhlášený uživatel

6. SPEEDWAY rally report

ilustrativní fotografie
1.září 2020

6. SPEEDWAY rally report

Své komentáře můžete posílat na email rcrallyintercup@gmail.com

6. SPEEDWAY rally - fotogalerie od Tomáš Brčko SportFoto

6. SPEEDWAY rally - video od Roman Kalík

 



Po závodě jsme vyzpodívali tři jezdce a Vy si můžete přečíst rozhovor s nimi.

Šimeček Ivo

IC: Ahoj Ivo,jak se Ti líbí Speedway rally, máš rád jízdu dvěřmi napřed?

I.Š.:
Ahoj Tome, Speedway byla náročná hlavně na techniku, sice jsem se bál i délky, ale to bylo celkem v pohodě. Spatřil jsem cíl a to bylo hlavní! A jízda dveřmi napřed - vždy si říkám, že lepší je jet jak po kolejích, ale jak to párkrát ustřelí, tak bouchnou saze a už to jede... a Speedway je k tomu jak dělaná!

IC: Myslím, že né všichni ví, že jsi už startoval už v roce 1998, je to dlouhá doba, jak jsi se dostal k RC rally?

I.Š.:
To je pravda, začínal jsem v 98 myslím na nějakém Rallysprintu Podhoří - asi... , ale o RC závodění (nebo to bylo spíš bovden závodění ) jsem věděl asi dva nebo tři roky dřív od Bohdana Sedláčka a Radka Hobzy. Tak nějak jsem pořád odolával, potom přišla doba RC modelů a bouchly saze. Auto jsem koupil od Vladimíra Barvíka (kdo sleduje rally, tak ví) za v tu dobu nekřesťanské prachy a šel na to. Byla Tamiya TA 01 a ještě ji někde doma mám.

IC: Baví Tě závody stejně jak když jsi začínal?

I.Š.:
Jasně, sice vím, že budu tři dny bolavý, ale zase se těším na další závod. Teď je tu několik šampionátů tak s rodinou vymetáme většinu z nich.

IC: Jak moc se změnila technika, určitě jsi jezdil s legendární TA02, ale teď vládne Xray.

I.Š.:
Technika jde pořád vpřed, to je jasné a je to jedině dobře. První byla TA 01 a u té jsem vydržel dlouho, potom TB 02, další byl TA 02 v kitu od Michala Bouchnera, předělané řízení, plno úprav... to bylo celkem dělo! a teď samozřejmě Xray. Ten se nedá srovnat s ničím, prostě super. Zatočíš volantem, auto reaguje... TA 01 zatočíš a chvilku se nic neděje a...už je pozdě! Akorát mě mrzí, že dřív bylo k mání tolik krásných karoserií a teď skoro nic.

IC: Na závody jezdí celá Tvoje rodina, jak se to stane, že začnou všichni závodit?

I.Š.:
Mám tři děti, dva kluky a holku, ač bydlíme v Přerově, pocházíme ze Zlína a tam je velká rally tradice. A protože se to všem líbí, tak sem tam chodíme na rally a to už jen kousek k nějakému soutěžení a RC rally se nabízí. A je to i asi tím, že RC dělám už takovou dobu. Žena napřed fotila a jezdila jen s námi, potom bylo volné auto, vyprovokovali jsme ji a je víc zapálená, než my všichni dohromady. A dcera - když vyrůstá v "takové" rodině, tak je to jasné.

IC: Kdo připravuje auta? Máte doma hlavního mechanika a nebo každý sám se stará o auto?

I.Š.:
Hlavní mechanik je každý. Já dělám svoje, ženy a dcery a synci svoje. I když zrovna teď sedím nad Xray T3 syna a vymýšlím co s řízením.

IC: Co děláš když nezávodíš? Prozradíš nám něco o sobě? Já se třebas dozvěděl, že jsi dispečer u vlaků, je to pravda?

I.Š.:
Odpočívám, jsem už starý chlap!!! ale ne, mám zahradu, dům... práce je pořád dost. Jsem tam kolo. Rocková hudba mě uklidňuje.

Dřív jsem dělal "na dráze" ajzlboňáka, byl jsem výpravčí vlaků, teď jsem dispečer vlaků u firmy, která se stará o údržbu kolejí. Práce pěkná a klidná... akorát občas mám služby i při závodech, ale to jinak nejde.


IC: Děkuji za rozhovor a ať se Ti daří.

I.Š.: Není zač a ahoj na dalších závodech. Ivo



Mudřík Jakub

IC: Ahoj Jakube, po loňském osmém místě na Speedway rally jsi letos dojel na fantastickém čtvrtém místě, takže Speedway je tvoje oblíbená soutěž?

M.J.:
Ano, Speedwaay je můj nejoblíbenější závod. Pro tento povrch mám nejlepší gumy. Autu  to tam sedí. Prostě nádherný závod.

IC: Jsi prvním rokem v Juniorech a povedlo se Ti dokončit závod na třetí místě, čekal jsi, že by ses letos mohl dostat už na bednu?

M.J.:
Ano čekal. Nejel brácha a Martina, tak  jsem v to doufal. Tajně jsem si věřil na celkovou bednu, která skoro vyšla. Příští rok se pokusím, uvidíme.

IC: Co všechno si na autě spravuješ sám?

M.J.:
Většinou všechno spravuje taťka. S Tomem jsme hlavně testovací jezdci. Auta nám taťka nastaví jak si řeknem na testu. Každý to má trochu jinak. Čistíme auta. Přezouváme gumy a měníme baterky.

IC: Jezdíš raději na asfaltu nebo šotolině?

M.J.:
To je jedno. Mám rád oboje. Ale na šotolině mám lepší výsledky. Šotolina je těžší, mám dobré auto, tak tam získám výhodu.

IC: Letošní sezónu jsi přestoupil z juniorského týmu do áčka GRIFONE, těšil ses?

M.J.:
Těšil jsem se moc i když jsem věděl, že bude výzva nahradit Toma Mikla. Snažím se zajíždět stejné časy jako on. Chci pro tým brát body, což někdy není vůbec lehké. Chceme vyhrát titul, tak do toho jdeme naplno. Nejedem Michelin, a to je dost komplikace.

IC: Na závěr, prozradíš nám, co děláš když nezávodíš v RC rally, jaké máš koníčky?

M.J.:
Hraju fotbal za žáky Březnice.Trénuju tenis a baví mě jezdit na kole a lyžovat.

IC: Díky za odpovědi, ať se Ti daří



Bílek Tomáš ml.

IC: Ahoj Tome, druhá soutěž po sobě a ty opět na bedně, jak se Ti závodilo na Speedway rally?

B.T.:
Ahoj, jelo se mi úplně perfektně, až jsem byl překvapený jak auto na povrchu ploché dráhy fungovalo. První dvě RZ jsem měl sice pár malých technických problému, z důvodu ještě ne úplně vyjeté tratě, ale vždycky jsem nakonec dojel do cíle v časech, se kterými jsem byl nadmíru spokojen. Navíc mi vyhovoval styl jízdy na tomto povrchu, a tak jsem si závod naplno užil.

IC: Závody jezdíte spolu s taťkou, kdo první přišel s tím, že budete jezdit RC rally, kde byly Vaše začátky?

B.T.:
První se o závodech zmínil táta, tak jsem se začal dívat na videa z Rc Rally na internetu a dost mě to chytlo. Můj první závod byla 3. HSF Rally ve Velíkové, kterou jsem jel s úplně sériovým podvozkem Tamiya a zjistil jsem že s ním asi moc nepochodím. Tak jsme se začali postupně posouvat a zkoušet různé podvozky a nastavení. Až jsme to trochu vychytali, tak začal jezdit i taťka.

IC: Vyměnil jsi Yarise za Fiestu WRC, které WRCčko se Ti líbí nejvíc a komu fandíš v reálné rally?

B.T.:
Vždycky jsem jezdil s autem, které se mi v té době nejvíc líbilo. Teď je mým oblíbeným samozřejmě Fiesta WRC a nové Polo. V rally fandím hlavně českým jezdcům v kategorii R5.

IC: Kolik času věnuješ přípravě na závody?

B.T.:
O auto se stará většinou taťka, já si maximálně na závodě přezuju kola. Co se týče tréninku, tak to popravdě dost flákám a na nastavení auta si zvykám většinou až na shakedownu.

IC: Vyznáváš agresivní styl jízdy, což je na oko parádní podívaná, zkoušel jsi jet někdy čistě a přesně, ikdyž to není taková zábava?

B.T.:
Zkouším to pořád a na každém závodě, ale vydrží mi to tak do půlky RZ. Pak tomu začnu víc dávat, což má mnohdy za důsledek spoustu chyb a bouraček. Ale je to zase větší zábava a o tom to je.

IC: Co děláš když nezávodíš? Prozraď nám něco o sobě?

B.T.:
Nějakou dobu dělám Thajský box, jinak rád hraju na počítači, občas si jdu zaběhat. V zimě často jezdíme na hory tak hodně lyžuju.

IC: Děkuji za rozhovor a ať se Ti daří.



Rozhovory s jezdci po skončení závodu

6. Mikl Tomáš - Tento závod nejvíc prověří, jak jsem v zimě vyrobil kryty na všechny auta a jsem rád, že to funguje. Už na startu jsem věděl, že bych mohl bojovat o body, takže jsem se snažil jezdit ze začátku přesně a čistě, od třetí rzty když už byla trať vyjetá to byla velká zábava, já se dostal na šesté místo a to se mi povedlo do cíle závodu udržet. Pěkně jsem si zajezdil, když mi to sedlo, bylo to i dvěřmi napřed. Auto fungovalo, možná to chce lepší gumy, jak vidím ty ve předu a na čem jeli.

7. Pavlát Petr - Na tento závod jsem se moc těšil. Bohužel před týdnem v Kramolíně odešel mně motor a Ayrtonovi regulátor, tak jsem poskládal ze dvou aut jedno. A na mě zbyla moje letitá dvoukolka Tamiya FF01. Nutno říct, že dvoukolka je pro starce nejlepší auto, protože je klidné, nemusí se za ním tolik běhat a smyk se srovná spolehlivě přidáním plynu. Na Moravu jsme přijeli už v pátek odpoledne (příšerná cesta v dopravní špičce), abychom pomohli s tratí (RZ 2 bylo moje dílo, takže komu tato část nešla, tak je to proto, že to kreslil Pavlát) a samozřejmě na Shakedownu vybrali správné pneu. Já zvolil dopředu buginové a dozadu pini od VR Tyres (vzadu buginové moc seděly a nepustily auto do mírného smyku), Ayrtonovi se nejlépe jelo na řezaných měkkých Tamyia block. Po dlouhé době se nám vyhnuly technické problémy (jen Ayrton v RZ3 těsně před cílem vytrhl horní rameno) a tak se dostavily i pěkné výsledky. Znamená to, že můj nejlepší letošní výsledek v Intercupu je s dvoukolkou a Ayrton si zajel svůj životní výsledek, když využíval kladných vlastností buginového podvozku se kterým se musí jet tvrdě aby fungoval. Takže super závod a super výsledek pro nás pro oba.

9. Jandouš Marek - těžko říct, kde vlastně začít, ale konečně. Konečně jsem se obešel bez nějakých větších problémů. Na to jakou má Speedway pověst jsem ani nečekal, že má technika přežije. Po dlouhé době se na mě usmálo štěstí, nebo spíš jsem se zbavil smůly co se mi lepila na paty a s odřenýma ušima jsem se nacpal do vysněné TOP10.  Auto jelo jak má i přes lehké problémy jako byl otočený řemínek ve dvou erzetách a urvaného vypínače (naštěstí se tomu stalo mimo erzety). I přes vydařené závody je stále co zlepšovat a naštěstí vím kde. Už se těším na další závody kde se snad ukážu jako konkurence pro ty nejlepší. Do budoucna doufám, že i můj týmový kolega Kosmides lehce zapracuje na technice a že příště zabojujeme spolu o nějaký ten bodík navíc do týmů.

Jinak bych rád poděkoval za skvěle připravené tratě pořadatelům a všem co pomohli. Krásné táhlé úseky a k tomu jízda bokem. Velice náročná na techniku, ale stále má nejoblíbenější soutěž.

10. Pikner Tomáš - Hlavně chci poděkovat Martinovi Mudříkovi za uspořádání pěkného závodu v jedinečné lokalitě a za pomoc s opětovným rozpohybováním mého auta, protože večer před závodem jsem si vlastní blbostí odpálil regulátor a bez Martinovi pomoci bych nestartoval. Speedway mě hodně baví a těším se na příští ročník.

14. Pavlát Ayrton Alex - Závody byly  super těším se na další.

15. Kalík Roman -Závody jsem si užil, jízda bokem byla super. Jen ve výsledcích mě sráží závada s otáčejícím se řemínkem :( . a navíc v poslední RZ se mě jelo fantasticky a 5 zatáček před koncem se mě rozpadl pájený spoj na baterce a hned jsem stratil 30 vteřin :( Takže po všech těchto problémech 4. místo v kategorii a 15. místo celkově jsem spokojený.

16. Ticháček Aleš - Pro mě je letošní sezóna IC nějak zakletá. Když nevyrobím vlastní blbost, tak mi zase zkomplikuje start kamínek, který mi zasekl servo hned v druhé zatáčce 1.RZ a byla z toho na úvod hned ztráta cca 40 sekund. Prostě na každém závodě, vyjma Sheronu, se něco stane.. Od druhé RZ se dařily pak zajíždět časy, s kterými byla spokojenost a všechno už do konce dne fungovalo. Nakonec mi přálo i štěstí a díky i problémům soupeřů jsem se posunul na konečné druhé místo v kategorii, v které jsem nevěřil před závodem, natož po 1.RZ. Takže za mě spokojenost, kterou hlavně ale podtrhl i výkon juniora, kterému trať vyhovovala a jezdil slušné časy a nakonec dosáhl na 3.místo v SJ. Velké poděkování míří pořadateli. Připravené to bylo suprově, takže jsme si oba se synem celý den náramně užili, tratě byly super. Navíc moc děkujeme za ceny.  Hlavně děkuji za syna, měl z poháru a z cen velkou radost. A to potěšilo pak nejvíc mě. Tak mockrát děkujeme.

31. Jandouš Josef - V úvodu bych chtěl poděkovat za přípravu tratí. Speedway rally mě nepřestává bavit. Je to paráda. Jen kdyby tak jak příprava tratí vypadala i příprava auta. Pak bych totiž zjistil, že je dobré mít vepředu diferenciál a ne jen uchycení poloos. Od čtvrté RZ, díky zápůjčce od Martina M., to už bylo jiné svezení. Je to prostě krása jezdit dveřmi napřed. Díky ještě jednou za tratě a celý závod.

37. Kalina Marek - 6.Speedway byla skvělým závodem,všeci jsme si jej snad patřičně užili. Počasí tentokrát také dokonale vyšlo a přálo, co víc si přát. Skvělá atmosféra, bezva parta. Škoda jen,že to moje umístění nedopadlo uplně podle představ. :-)

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o