Nepříhlášený uživatel

7. Sheron rally report

ilustrativní fotografie
30.května 2016

7. Sheron rally report

4km pod trnkami

I přesto, že letošní květnový mráz znamenal pro všechny majitele ovocných stromů pohromu, sešlo se 69 závodníků k 7.SHERON Rally pod trnkami v Nedachlebicích znovu. Závod podporovaný Fondem mládeže a sportu Zlínského kraje připravil klasických devět rychlostních zkoušek o celkové délce přes 4630 metrů. A jako každoročně byl připraven i deštík, kvůli kterému se neodjela RZ 7. Proto se celková délka závodu zastavila na 3995 metrech. Ale déšť - to už je v Nedachlebicích pravidlo.

Poslední možný test na srpnový závod MČR RC Rally na této trati si nenechalo ujít velké množství závodníků. Přijeli i vítězové předchozích ročníků Aleš Čejchan, Victor Trnka nebo Petr Pavlát. Všem ale ukázal Víťa Kutal, jak umí skvěle závodit. Ale nepředbíhejme.

ilustrativní fotografie V první RZ - Coroa da Mata se nejrychleji rozjíždí Martin Čejchan (nejlepší i jako junior) jen o šest desetin před Víťou Kutalem a další dvě sekundy před Petrem Pavlátem. I přes délku RZ jsou ale časy velmi vyrovnané a nebýt setin a desetin sekund při měření, bylo by mnoho jezdců na stejných pozicích v popředí. Nejvíce je vyrovnanost vidět v kategorii historiků, kde prvního Lukáše dělí od sedmého Romana Kalíka 5 sekund. Mezi tyto dva jezdce se vměstnali Josef Vacek, David Kubeš, Jakub Charvát, Tomáš Pikner i Michal Holínek. Šest sekund za prvním, ale celkově devátý se držel druhý junior Tomáš Mudřík, třetí je pak překvapení kategorie - celkově třináctý - Marian Dalajka. U žen se velmi dařilo Pavle Hostinské, která získala sedm sekund na Martinu Pekařovou a další dvě na Marii Jandoušovou. V kategorii F2 se po absenci opět vrátil Pavel Ondrašík a na druhého Dana Peťovského si najel pět sekund. Třetí je pak Roman Seifert ve stejném čase jako domácí Josef Jandouš. Jemná šotolina a spíše rychlejší výjezdy ze zatáček nejsou pro dvoukolky moc vhodné a tak je Pavel Ondrašík až 25 celkově. Hned na úvod se s problémy potýká Tomáš Polepil a Tomáš Bílek st. Oba získávají VP.

Druhá RZ - Lagoa -  znamená stopku pro Ferrari domácího jezdce Josef Jandouše. Rozpadený přední diferenciál po výjezdu z druhé zatáčky po startu znamená nulový počet bodů za domácí závod. Kategorie F2 se tím ještě více vyrovnává. V problémech a tím pádem VP je i Bronislav Kořínek. Tuto zkoušku vyhrává Aleš Čejchan o devět desetin sekundy před Víťou Kutalem a Pavlem Košíčkem.

Třetí a čtvrtá RZ jsou předcházející zkoušky v protisměru. Obě pro sebe získávají Čejchani. RZ3 vyhrává Aleš, RZ4 jeho syn Martin (první junior). Před pátou superspeciálkou je pořadí následující: vede Aleš Čejchan o desetinu sekundy před Víťou Kutalem a o další sekundu před Martinem Čejchanem. O další dvě místa spolu bojují Pavel Košíček a Victor Trnka. Sedmý je Lukáš Zámečník, osmý Martin Mudřík. Na devátém místě je - tentokrát nevýrazný - druhý domácího týmu Sheron - Karel Bajza. A poslední bodové místo drží druhý junior Tomáš Mudřík. V této kategorii je pak třetí Marian Dalajka (celkově 16.). Historikové spolu dál svádí tvrdý souboj. Jakub Charvát, Tomáš Pikner a Michal Holínek mají mezi sebou dvě sekundy (13.,14.,15.). Vozidla s jednou poháněnou nápravou, tedy kategorii F2 vévodí stále Pavel Ondrašík (24.) před Danem Peťovským (27.) a Romanem Seifertem (37.). V ženách překvapivě vede (s omezením pro pneumatiky a kategorii H) Pavla Hostinská (29.) před Martinou Pekařovou (35.) a domácí Marií Jandoušovou (39.). A v nejmenší kategorii je první Jakub Mudřík (48.), na druhém místě skvěle jedoucí Dominik Zapletal (54.) a třetí Martin Ondrašík (60.). Ze závodu odstoupila už druhá dvoukolka - Bronislav Kořínek a jeho Toyota GT86.

ilustrativní fotografie Pátá rychlostní zkouška - Grupo Marques - to je jediná RZ v seriálu Intercup startovaná po jedné minutě. Okruhová zkouška o které se říká, že na ní jezdec nemůže nic získat, ale naopak může hodně ztratit. Ale překvapivě na ní si vyjíždí "velký" náskok Aleš Čejchan. Vítězí o více než sekundu nad Víťou Kutalem a Karlem Bajzou. Klidnou jízdou se do popředí v této RZ dostávají Historici. Tomáš Pikner šestý, Michal Holínek sedmý a Jakub Charvát osmý. Také celkově čtrnáctý čas dvoukolky Dana Peťovského se řadí mezi překvapení. A i takový střelec Petr Bábek jede se Škodou Felicie KitCar stejný čas jakou Tomáš Mikl s Citroenem DS3 WRC. Naopak třeba Victor Trnka po doskoku z mostu a následném pádu ztrácí baterie ve vysílačce a zajíždí až čtyřicátý první čas ! Ze závodu odstupuje Tomáš Polepil. Jeho Citroenu DS3 R3 vypověděly transmise.

Pokračují šestá a sedmá RZ - Tronqueira I a Tronqueira II. Druhý průjezd se však po odstartování prvního jezdce ruší pro už klasickou Nedachlebskou "přeháňku". Žádný ze závodníků ještě neprojel cílem a proto byla tato RZ7 bez náhrady zrušena. Start RZ 8 - Sete Cidades se ale odsunul o 20 minut. Tento čas nejlépe využil Víťa Kutal. Závěrečným útokem v posledních zkouškách a vítězstvím v každé o skoro 5 sekund si bere celkové první místo od Aleše Čejchana. Třetí dojíždí první junior Martin Čejchan. Na čtvrté místo se v předposlední zkoušce vyhoupl Victor Trnka. Pátý Petr Pavlát, šestý Pavel Košíček. Sedmé místo získává Martin Mudřík před Lukášem Zámečníkem. Devátý Karel Bajza poráží desátého Tomáše Mudříka (druhého juniora). Závod se naopak nevydařil šotolinovým odborníkům - Tomáši Miklovi (12.) a Pepovi Pekařovi (16.). Třetí juniorem je nakonec František Čejchan. Celý závod vyrovnanou kategorii Historiků pro sebe získává Jakub Charvát (13.), druhý dojíždí Tomáš Pikner (14.) a třetí Michal Holínek (15.). V F2 se nakonec musel o vítězství bát Pavel Ondrašík (24.) před zle dotírajícím Romanem Seifertem (25.). Třetí místo po problémech Dana Peťovského získává Petr Bábek (30.).  Dobrým finišem si zajišťuje plný počet bodů v kategorii žen Martina Pekařová (31.), druhá je Pavlína Hostinská (33.), třetí pak Marie Jandoušová (35.). Nejmladší kategorii vyhrává Jakub Mudřík (48.), druhý dojíždí Dominik Zapletal (55.) a třetí Martin Ondrašík (60.)

ilustrativní fotografie Na stupních vítězů, mimo už klasické poháry, dostali vítězové tašky od firmy SHERON, v kategoriích pak něco hořkého od pivovaru Hrádek a všechny dívky, superjunioři i junioři pak získali díky Fondu mládeže a tělovýchovy Zlínského kraje nové obutí, pro své závodní speciály.

7.SHERON rally na zahradě v Nedachlebicích se povedla. Pořadatel představil některé nové, nebo přepracované pasáže. Ať už nově zbudovaný most, kaktusový kopec pro bezpečí "historických" kolen, cihlové vymezení u Citrusů, nebo nově opravené bezejmenné jezírko. Bezejmenné však jen do skončení závodu. Po něm se ještě někteří superjunioři rozhodli otestovat rodičovské vozy a tak pro příští léta ponese jezírko jméno Jakubovo... Na tom nic nezmění ani následující pokus Petra Bábka o zopakování utopení vozu. Jakub Mudřík byl zkrátka první.



Josef Jandouš



7. Sheron rally - video od Romana Seiferta

7. Sheron rally - video od Robina Šišky

7. Sheron rally - fotogalerie od Pepy Vacka

7. Sheron rally - fotogalerie od Tomáš Mikl

7. Sheron rally - fotogalerie od Honzy Suchánka

7. Sheron rally - fotogalerie od Dana Peťovského

Rozhovory s jezdci po skončení závodu

1. Kutal Vít  - Super. Před závodem jsem čekal, že se sotva vlezu na bednu. Ale v 1. Rz jsem viděl svůj dobrý čas, takže jsem nechal piny zvolené při shakedownu. Byl z toho krásný soubouj s Alešem, který jsem si hodně užíval. Tradičně jsem pokazil 5. Rz, ve které se jelo o cenu. Po 6. Rz byla ztráta 4 vteřiny na Aleše. Na předposlední zkoušku zapršelo a to my hrálo do karet. Proběhla správná výměna pneu na blocky, které na lepivé a pomalu usychající šotolině držely suprově. Do poslední Rz jsme startovali s rozdílem jedné vteřiny. Dal jsem do ní úplně všechno a vyšlo to. Je to můj životní výsledek se super soubojem. Překvapil jsem snad ne jenom sebe :)

Děkuju Pepovi, tratě byly pěkné. Dlouhý shakedown se mi líbil. I nové úpravy na tratích jsou znát a hlavně rybníček. Těším se na příští ročník a na MČR, na kterém se snad ukážu.

2. Čejchan Aleš  - Ahoj, již tradičně parádně připravený závod na který se těšíme snad všichni , jenom to počasí ještě Pepa musí doladit :-D, krásné souboje až do poslední rz, gratuluji Vítkovi ale i ostatním soupeřům za předvedené výkony, věřím že se na těchto tratích sejdeme znovu o prázdninách 20.8. při MČR, které se tu jede v co největším počtu. Ještě jednou velké díky Jandoušovic klanu za vše.

5. Pavlát Petr  - Na Sheron rally jsem odjížděl bez velkých očekávání. Konkurence byla veliká a na zdejších tratích se mi nikdy moc nedařilo. Navíc jsem měl asfaltové diferenciály, tj. oba planetové úplně na volno s tím, že když to nebude fungovat, tak to po RZ1 vrátím na šotolinové. Můj čas v RZ1 byl pro mě velkým překvapením i proto, že jízda nebyla úplně ideální. Celý závod jsem zajížděl časy o pár sekund za prvními a tak vládla spokojenost. Až na předposlední RZ kde už únava pokročila a chybělo soustředění přišlo několik velkých chyb a pád ze čtvrtého místa na šesté. Naštěstí jsem to v poslední RZtě alespoň částečně napravil a vybojoval z5 alespoň páté místo. Jako test před závodem MČR to bylo ideální a natěšilo mě to. Děkuju Pepovi Jandoušovi za přípravu tratí, protože to dá v tomto rozsahu neskutečnou práci a jiné tratě udělané v louce většinou dříve nebo později končí pro náročnost údržby. Chtěl bych vás všechny pozvat na dvojzávod MČR 2WD, který se uskuteční 16. a 17.7. v nedalekém Vyškově na asfaltovém dopravním hřišti. Udělat ze čtyřkolky dvoukolku je velice jednoduché a mockrát se už stalo, že po takovéto zkoušce se jízda s modelem 2WD tak zalíbila, že už u ní závodník zůstal.

7. Mudřík Martin  - Auto poslouchalo na jedničku. Radost závodit. Perfektní tratě, které jsou rok od roku lepší. Pepa měl tratě moc pěkně upravené a vytyčené. Skvěle našlapaná konkurence ve všech kategoriích. Počasí, které bylo téměř ideální. Opravdu jsem si skvěle zajezdil. Před závodem jsem svoje šance reálně odhadoval, že budu bojovat o 7. až 12. místo. Beru 7. místo jako krásný výsledek. Do závodu jsem nastoupil s asfaltovým nastavením, které jsem jel na MČR ve Světlé. Dokonce i pneu jsem nechal stejné (rally dash). Jenom jsem si po první RZ všiml, že mám přední hodně ojeté tak jsem přehodi předek za zadek. Během závodu jsem nemusel set up nijak měnit. Jenom po dešti jsem na jednu RZ nasadil řezané rally blok. V poslední RZ jsme svedli krásný souboj o pořadí na 6. až 10. místě. Gratuluju Víťovi ke krásnému úspěchu. Po závodě si může udělat pár hodně cenných zářezů do pažby. Ukázal, že na domácích tratích patří do první ligy.

Jeden nepříjemný moment se, ale udál po závodě.Kuba se rozhodl pojmenovat jezírko. Bylo to riskantní, ale udělal to chytře. Vzal si na to moje auto. Trochu jsem ztuhnul, když jsem se dozvěděl, že mám auto v jezírku, které má hloubku 1,6 m. Nebylo vidět v kalné vodě, ale naštěstí jsem ho nahmatal zamotané v leknínech. Mechanici Grifone se hodně zapotili při vysušování, ale odvedli dobrou práci. Nic nezhořelo a auto funguje bezchybně. Tak příští rok  Grupo Marques i s průjezdem vodou.

8. Zámečník Lukáš  - Nějak už začínáme být zoufalí. Během závodu jsem neměli žádnou závažnou chybu a stejně stále hrajeme, jak se říká, druhé housle. Snad se to v druhé polovině sezony prolomí. Jinak děkuji Pepovi a jeho týmu, za skvělou přípravu tratí a za příjemné zázemí.

12. Mikl Tomáš  - Tratě byly parádně připraveny, zázemí super, počasí jako každý rok s deštěm, letos trošku kratším. Každoročně je tu velká konkurence a tak body jsou vysoko, letos jsem sice na ně nedosáhl, ale i tak si závod užíval, parádně se svezl a doufám, že při závodě MČR zaberu, ikdyž konkurence bude ještě větší. Chce to přidat, takže přidám na výkonu auta, namažu pod kolenama a půjdu do toho. Vítek ukázal že umí, porazil Aleše a doufám, že pojede i na MČR. Týmově se závod povedl, stáhli jsme body na RebBull, už se těším na Speedway, kde si každý užije jízdu dveřmi napřed.

14. Pikner Tomáš  - Pepův areál, který vybudoval na své zahradě je jedinečný, proto se na Sheron rally vždycky těším a tento závod si užívám. Letos tratě opět připravené na jedničku a i přes drobnou přeháňku, která k Nedachlebicím prostě patří, to byl výborný závod a za to patří celé Jandoušovic rodině velké poděkování. Snad jen k jedné věci bych měl připomínku, myslím, že těm nejmenším by mělo být při vyhlašování alespoň sděleno, na kterém místě skončili a potřepáno rukou, aby neodjížděli z celodenního snažení s pocitem, že ani nevědí na kterém místě v superjuniorech a juniorech vlastně skončili, zvlášť, když je závod podporován fondem mládeže a sportu. Oni ve většině případů totiž nesedí u internetu a nehledají výsledky. Myslím, že těch deset minut navíc už nikoho nezabije, ani ty co jezdí z větších dálek.

15. Holínek Michal  - Celkem jsem byl zvědav na úpravy tratě, které probíhaly před závodem a i jezírka jsem se trochu bál, nakonec ale musím říci, že všechny změny vedly podle mého k lepšímu a trať je stále super. Byl jsem celkem překvapen, že nikdo neskočil do jezírka. Ohledně mého výkonu v závodě úplně spokojen nejsem, bohužel trochu potrápily problémy s elektronikou a i pád v 6RZ mi moc nepřidal. I tak jsem rád za 3. místo v kategorii. Kuba předvedl super jízdu a s Tomem jsme se prali až do mého pádu, takže jim gratuluji a všem v kategorii děkuji za krásné souboje.

21. Kalík Roman  - Tratě jako vždy pěkně nachystané. Závody jsem si pěkně užil, ale tentokrát jsem měl technické problémy a nemohl jsem najít správné tempo abych se držel z klukama ve předu. Jakubovi Charvátovi gratuluji. Do dalšího závodu nás čeká kontrola auta a pokusit se zrychlit.

40. Šíma Petr  - Traťe se mi líbily až na pár podle mně zbytečně utažených pasáží. Počasí super, i když kvůli ďešťové přeháňce byla 7.RZ ukončena myslím brzo. Taky bych se přimlouval za podstatně delší RZ. Stačilo by jen víc využít stávající úseky. Malé děti by pak mohly jet menší počet RZ, aby toho na ně nebylo moc. Těžko by je pak šlo hodnotit v celkovém pořadí, ale o to snad nikomu nejde. Velcí kluci by si za své startovné víc zajezdily, a ti největší kluci by se třeba aj podělili s týmem o vyhrané šampáňo, protože by si stihli uvědomit, že jejich mnohdy překvapující úspěch není pouze jejich zásluha.

42. Jež Ladislav  - Šotolinový podnik byl velmi dobře připravený. Tratě až na pár utažených pasáží nám i naší technice vyhovoval. Technika nás v úvodu potrápila, ale nakonec mechanici odvedli dobrou práci a mohli jsme tuto náročnou rally dokončit až do konce. Pro všechny naše tři posádky to byla dobrá škola a výzva ke zlepšování do budoucna. Velké poděkování patří všem kteří se na tomto klání podíleli a taktéž velká gratulace pro všechny vítězné posádky a týmy.

63. Kalíková Karolína  - Závod se mě moc líbily a zajela jsem par pěkných časů. Jen jsem byla moc smutná, že nás děti nevyhlásili, abychom mohli popřát vítězům.

Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o