Nepříhlášený uživatel

9. Michelin rally report

ilustrativní fotografie
11.července 2013

9. Michelin rally report

Závod stíhá závod, brány druhé poloviny sezóny se otevírají a v pořadí čtvrtý podnik letošního ročníku, 9. Michelin rally, je za námi.

Už je to hodně dlouho, co na soutěžící čekaly hned dva dny tvrdého soupeření a soustředění se na dění závodu. Dvoudenní podnik ve Hvozdné, který se uskutečnil ve dnech 29.-30.6., to vše sliboval. Stejně jako každý rok čekaly jak na posádky, tak i na diváky dlouhé rychlostní zkoušky v lesním prostředí, soutěž velmi náročná na techniku, spousta horizontů, průjezdy nad propastmi a v neposlední řadě velmi oblíbená „superspeciálka“.

Na toto klání se přihlásilo hned 42 soutěžících, kteří se rozhodli čelit i těm nejnáročnějším překážkám a bojovat tak o cenné body. Hlavní pořadatel, Lukáš Zámečník, přichystal hned 14 krásných, rozmanitých rychlostních zkoušek. Úvodní sobotní etapa obsahovala celkem 6 měřených úseků a zbývajících 8 čekalo na neděli. Příjemné a hlavně nezbytné zázemí poskytovala všem již dobře známá vinotéka Na Stolárně, která nabízela kvalitní občerstvení i prostory pro odpočinek. Nechyběla zde ani tradiční silná konkurence jak místních, tak i posádek z těch nejvzdálenějších koutů ČR či Slovenska. Pravdou je, že někteří známí „rychlíci“ jako např. Petr Pavlát, Tomáš Lysák či David Čech chyběli, ovšem objevily se zde takové náhradní posily, že bylo o napínavé souboje opravdu postaráno.
ilustrativní fotografie
1. den
V sobotní etapě, startující v odpoledních hodinách, kralovalo teplé slunečné počasí. Tratě byly suché, proto nebyl až tak velký problém s volbou pneumatik a naprostá většina soutěžících zvolila pneumatiky RallyBlock. Své tempo si držel již od začátku Dejv Mišalko. V úvodních dvou rychlostkách zaznamenal nejrychlejší čas, čímž si rozhodně nenechal „ujet vlak“. Snad pro nikoho nebylo překvapením, že se tým Styllex motorsport blýskl již v úvodu svými nejrychlejšími dojezdy, že k sobě nikoho příliš blízko nepřipustil a že si své časové „rezervy“ držel i nadále. Motivace uspět však byla v každém jezdci. Dlouhé běhy do kopce a horizonty představovaly zahřátí, klikatící se trasa v místy poněkud hustém lesíku zase vyžadovala důkladnou koncentraci.

Následující měřený úsek vyhrál s časem 03:08:239 František Doležal (Ford Fiesta RS WRC), v tu dobu si již držel třetí místo, hned po Kamilu Sedláčkovi (Škoda Fabia S2000).
Ve čtvrté rychlostní zkoušce s názvem Spiš Hruška spatřil s nejrychlejším časem cíl Martin Mudřík (tým Grifone), stejně tak v RZ5 Bombardino. Poté již čekala na jezdce večerní „superspeciálka“. Jednalo se o divácky velmi oblíbený paralelní závod, který je ve Hvozdné již nezbytnou součástí každoročního klání. Po dobu necelých dvou minut, kdy se na trati nacházely hned dvě posádky současně, bylo možno sledovat a srovnávat jejich jezdecké kvality a nezapomínalo se ani na řádné povzbuzování jak týmových kolegů, tak i soupeřů. Tím nejrychlejším zde byl František Doležal, o sekundu za ním Martin Mudřík a třetím nejpohotovějším jezdcem se stal Kamil Sedláček.

Sobotní etapu zvládli všichni soutěžící bez závažnějších problémů a mohli tak jít s klidnou hlavou a spokojeností spát a nabírat tak síly na další, a to dlouhý a náročný den.

ilustrativní fotografie 2.den
Neděle již měla být ve znamení přeháněk. A bylo tomu opravdu tak. V první rychlostní zkoušce měla pouze polovina startovního pole štěstí a suché tratě. Tu druhou již zastihl mírný déšť, který trval téměř dvě hodiny a závodiště se začalo pomalu ale jistě proměňovat v blátivou klouzačku. Pořadatelé museli později dokonce určité úseky posypávat pilinami, aby alespoň trochu zvýšili bezpečnost. Všem již bylo jasné, že den bude opravdu náročný a nikdo si nemůže být vůbec ničím příliš jistý. Následovala také změna v obutí vozů a tentokrát přišly na řadu pneumatiky Ripmax.

Nejlépe se do nového dne vyspal Dejv Mišalko. Stejně jako předchozí den pochopil, že laťku musí nasadit vysoko a to se mu také podařilo. Úvodní nedělní RZ7 Tatratea pro něj znamenala úspěch v podobě vítězství. Dejvovi dva týmoví kolegové Kamil Sedláček a Miki Sisák pravděpodobně přes noc spřádali taktiku společně s ním, neboť obsadili druhé a třetí místo v již zmiňované sedmé „rychlostce“ a tým Styllex motorsport tím opět potvrdil své nejvyšší nasazení. Stejně tak RZ8, kde tím nejrychlejším byl právě Kamil, RZ9 Dejv, RZ10 opět Kamil. Ta byla tentokrát kritická pro Dejva. Odstartoval o 15s později, protože nemohl zapnout auto. Pokazil se mu vypínač a musel tak natvrdo propojit drátky. Chybělo málo a neodstartoval. I přesto se ti dva neustále střídali. Náhoda nebo vzájemná týmová domluva?

Podmínky na tratích byly postupně opravdu složitější a to zaznamenávala především technika. Hned tři jezdci byli nuceni odstoupit. Dost často se také padalo. V rokli skončili např. Vladimír Karlík, Martin Mudřík, Libor Zatloukal či Martin Pospíšil. V tu dobu museli odstoupit další závodníci. Honzu Viktoru zradila elektronika a František Doležal spadl tak nebezpečně, že dál již nechtěl riskovat zdraví. Také Ivana Zmrzlíka později potkaly problémy s elektronikou.

Později se však zdálo, že bláto je nejvěrnějším spojencem juniorů. Mokro nejlépe vyhovovalo Vítku Kutalovi, dostal se až na páté místo průběžně. I ostatní junioři díky mokru zajeli časy v TOP15, asi jim tento povrch lépe vyhovoval. V kategorii 2WD se nejvíce dařilo Lukáši Zámečníkovi, Romanu Seifertovi a Martinu Bartíkovi.
Následující tři měřené úseky opět ovládnul Dejv Mišalko a Vítek Kutal se mu ve třinácté „erzetě“ dostal až k patám. Následovali Kamil Sedláček, Josef Jandouš, Tomáš Mikl, Miki Sisák, Karel Bajza a Josef Pekař uzavírající první osmičku.
ilustrativní fotografie
Třešničkou na dortu byla opět velmi očekávaná „superspeciálka“. Trať zůstávala stejná a tak si každý mohl znovu zmapovat nejnáročnější úseky a pořádně se tak připravit na poslední část této dvoudenní prověrky. Nervozita se stupňovala a každý sbíral poslední síly, aby pokud možno ještě na poslední chvíli dohnal to, co přes den ztratil. S časem 01:56:400 tento měřený úsek nejlépe zvládnul Martin Mudřík, dále pak Vítek Kutal a Tomáš Mikl. Tím bylo dobojováno.

Vítězem závodu se stal, jak je již zcela jasné, Dejv Mišalko (Styllex motorsport), s celkovým časem 00:52:57:0. Stříbrný pohár si odvezl Kamil Sedláček (Styllex motorsport) a z bronzového se mohl těšit Martin Mudřík (Grifone).

V kategorii 2WD dokončil závod na třetím místě Martin Bartík (Suzuki Swift S1600), na druhém místě Lukáš Zámečník (Peugeot 106 Maxi), který vedl po celou dobu, ovšem poté mu odešla baterka a dostal tak přidělený čas. Vítězem dvoukolek se tak stal po dlouhém boji Roman Seifert ( Peugeot 106 Maxi).

Třetí místo kategorie Junior patřilo Davidu Sedláčkovi, druhé místo vybojoval Jirka Rosík a zaslouženým vítězem se stal Vítek Kutal. Kluci tak získali první body v šampionátu vůbec a juniorům se tentokrát dařilo všem. V první šestnáctce jich skončilo celkem pět, což je opravdu bravurní výkon!

V neposlední řadě kategorie Historic. Zde si bronz odvezl Honza Kňákal (Lancia Delta S4), stříbro Ondra Dočkal (Lancia Delta HF Integrale) a zlato Pepa Pekař (Ford Escort RS Cosworth).

Nyní již nezbývá nic jiného než vyslovit velký dík a poklonu všem, co se podíleli na stavbě tratí a organizaci celého závodu a také poděkovat všem zúčastněným a všem fanouškům, kteří dodávají tu správnou atmosféru!
Na začátku srpna nás čeká další podnik, který se pojede v Nedachlebicích a to opět po dobu dvou dnů.

Vendula Krátká


Video od Romana Seiferta
Video od Frantina
Fotky od Ondry Záruby, Martina Mudříka.
Fotky od Honzy Kňákala
Fotky od Frantina
Html výsledky
Rozhovory s jezdci po skončení závodu

12. Libor Zatloukal
Danou soutěž bych shrnul v několika bodech:

Tratě - velmi dobře a precizně nachystané. Perfektně přehledné, dostatečně široké a čisté. Tomu se nedalo vůbec nic vytknout, ba naopak, Lukáš zaslouží velkou pochvalu. A nedělní déšť tomu přidal na atraktivnosti. Kdo nepřijel, může jen litovat.

Zázemí - další plus. Stany, depo, online výsledky a velmi dobé pivko a steaky. Restaurace opět nezklamala.

Závody - vyrovnanost je čím dál větší a boj o 10 je čím dál více urputnější.

Junioři - pro mne obrovské překvapení, jak se strašně zlepšili. To co předvedli během soboty a neděle.... klobouk dolů.

Můj výkon - černobílo - chvíli dobré, chvíli o ničem. První Rzta kopyta hore a ustlání si na trati. Nejvíce jsem byl zklamaný z vysílačky, která přestala v půli RZty fungovat a ještě jednou bych chtěl poděkovat Dejwovi za ochotu a pomoc při opravě. No a pak můj luxusní pád do rokle... to se nedá slušně komentovat.

14. Roman Kalík
Víkendová Michelin rally byla krásně připravená. Byl jsem moc spokojen ze zázemím a občerstvením ve vinárně na Stolárně. S výsledkem jsem spokojen ,ale mohlo to být o kousek lepší a nezbývá než do dalšího závodu zase potrénovat a zkusit trochu zrychlit.

27. Jan Kňákal
Mockrát děkuji za krásný závod, tratě byly neskutečně super i kdyz naročné ale o to zajimavější boj ve výsledkách, proste krásně připraveno mockrát diky a rad když to pujde přijedu znovu :-)
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o