Nepříhlášený uživatel

Great Cross Rally - KDO PORAZÍ „SENNÁTORA“?

ilustrativní fotografie
28.září 2011

Great Cross Rally - KDO PORAZÍ „SENNÁTORA“?

Druhým podnikem Intercup RC Rally Championship 2011 byla již dobře známá šotolinová soutěž s názvem The Great Cross Rally, jedoucí se v lesní lokalitě na Podhoří. Tam bylo pro 48 soutěžících přichystáno 7 rychlostních zkoušek. 11. ročník tohoto atraktivního závodu měl na starosti nový pořadatel, a to Luboš Bezděk. Hlavním favoritem byl zejména vítěz minulé Caterpillar Rally Ayrton Senna, jenž opět kočíroval tradiční Toyotu Celica GT-Four. Tento všestranný jezdec již loni na závěrečné soutěži Intercupu Total Rally všem ukázal, že na nezpevněném povrchu by měl být ještě rychlejší, než na asfaltu, a tak všichni s napětím očekávali, zda-li se někomu z „místních“ borců podaří ho pokořit. Mezi hlavní adepty na boj o prvenství se řadili zejména úřadující mistr Pavel Sibera a rychlý a ostřílený specialista Bruno Thiry. Tím ovšem výčet favorizovaných pilotů zvučných jmen nekončil. V současnosti je v Intercupu velmi mnoho kvalitních a neustále se zrychlujících závodníků zasahujících do bojů o nejvyšší příčky. Brazilec Senna, jenž s sebou tentokrát nepřivezl podobně rychlého týmového kolegu z Malé Skály Thierry Neuvilla, se hned od počátku ujal vedení v soutěži. Za ním se v pořadí dle předpokladů pohybovali Sibera a Thiry. Především prvně jmenovaný šampión a vítěz loňského Great Crossu zajížděl velmi rychlé časy a belgickému matadorovi s přehledem ujížděl. „Siberíňu“ se sice snažil sebevíc, ale na rychlého Ayrtona Sennu to pořád nestačilo. Reprezentant z AMK Malá Skála se nenechal nikým porazit, vyhrál všechny rychlostní zkoušky a v cíli měl excelentní náskok, jenž činil téměř třiapadesát sekund. Brazilsko-českou posádku neohrozil ani neočekávaný pád soutěžícího na lesní podklad na trati jednoho z úseků, ke kterému v zápalu boje došlo. Toyota Celica GT-Four dvojice Senna - Pavlát tak znovu všem ukázala záda a zatím je spolehlivě ve vedení šampionátu. Druhým mužem letošní The Great Cross Rally byl tedy Pavel Sibera. Se svým tradičním spolujezdcem Karlem Jirátkem za sebou o necelou půlminutu nechali třetího jezdce konečné výsledkové listiny Bruna Thiryho pilotujícího Nissan 350 Z v barvách vítězného týmu Grifone. Pořadí elitní trojice na stupních vítězů bylo po celou dobu konstantní a nejrychlejší trio nikdo neohrozil. Za to souboje o další bodované umístění byly velmi napínavé a pořadí se krystalizovalo až do úplného konce. Na pěkné čtvrté místo nakonec dosáhl Tom Lysák. Jezdec stáje Samohýl Motor Zlín svým dalším kvalitním umístěním tak dokázal svoji letošní výbornou formu. Těsně za ním dojel Bernd Casier, u tohoto mladého Belgičana se taktéž jedná o vynikající výsledek, který byl v dané vysoké konkurenci až nečekaný. Na šesté příčce byl v cíli Nicolas Vouilloz, jenž opět potvrdil svou příslušnost k absolutní špičce. Sedmý byl klasifikován jeho krajan ze země galského kohouta Cédric Robert, který si tak spravil chuť po nevydařeném Caterpillaru. Velkou vyrovnanost dokazují i časové rozdíly, když ztráta osmého Toshi Araie a devátého Tondy Hráčka byla jen necelou sekundu na pilota před nimi. Bodovanou desítku uzavíral Simon Jean-Joseph, což je po delším čase pro něj skvělý výsledek. Letos to vypadá, že tento ostřílený jezdec z Martiniku, konečně zpět nalezl potřebnou rychlost. Vždyť za sebou nechal taková jména jako Panizzi nebo Duval, kteří otvírali druhou desítku absolutního pořadí. V rámci klasifikace mladých soutěžících do 15. let byly též k vidění zajímavé souboje. O vítězství v juniorech si to rozdali zkušený Polák Grzyb a „Čamlíkovec“ Štefka. Z premiérového prvenství v rámci Junior’s Trophy se v cíli radoval posledně jmenovaný talentovaný pilot Mitsubishi. Za „Grzýbkem“ dojel na třetím místě vítěz minulé soutěže Jindra Mašláň. The Great Cross Rally byla též součástí atraktivního poháru F2 Trophy určeného pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Stejně jako na Caterpillaru se z maximálního přídělu bodů radoval Jirka Pavlík, který se svou Suzuki nedal nikomu z konkurentů šanci. Pro stříbro ve dvoukolkách si dojel Milan Kneifel, třetí příčka náležela Francouzi Sarrazinovi pilotujícímu Nissan se zadním náhonem. Druhá rally letošního mistrovství nabídla znovu velmi vyrovnané souboje, a to ve všech patrech výsledkové listiny. Soutěži nechyběla perfektně zvládnutá organizace a nový pořadatel tak nezklamal a navázal na tradici toho atraktivního šotolinového závodu. Tratě byly dokonale vyznačené a solidní byla i délka jednotlivých úseků, jezdci si tak pochvalovali pěkné svezení. Ke spokojenosti všech přispěla též dobrá atmosféra, výborný občerstvovací servis a vskutku příjemné jarní počasí.

Ohlasy některých jezdců:


Ayrton Senna (1.) :
„Na The Great Cross Rally jsem byl letos poprvé. Už při příchodu na závodiště jsem byl mile překvapen tratí bez velkých nerovností a kořenů. Mám rád, když se dá i v terénu jet čistá stopa a není to jen o náhodném skákání z kořene na kořen. Takže ještě jsem ani nevyjel a už jsem byl nadšený. První erzetu jsem pojal velmi opatrně, nevěděl jsem, co si mohu na tom povrchu dovolit a asi to bylo dobře, protože dokud není trať vyčištěná od průjezdů, je vždy horší přilnavost, která způsobí že je auto v zatáčkách moc "dlouhé". Byl z toho čas jen o necelé 3s lepší než čas největších soupeřů. Tak jsem si řekl, že zkusím ve druhé RZ zatáhnout. Trochu jsem to přehnal s agresivitou, a tak jsem si na jedné rovince "ustlal". Naštěstí zůstal ovladač funkční a auto pokračovalo i bez mého ovládání správným směrem, takže jsem moc neztratil. I s tímto problémem jsem zajel první čas o 6s před největším soupeřem. Toto mě do dalších bojů uklidnilo a bez problémů jsem si dojel pro celkové vítězství. Na tomto závodě bych chtěl vyzdvihnout výbornou, technickou, členitou trať s mnoha zajímavými úseky, výborné steaky a bez problémů fungující výsledkový servis. Mínusem byla absence dalšího zázemí - 220V a WC. Následující Forest Rally bohužel nemám ve svém ročním plánu, neb se kreje se soutěží táborského šampionátu, který dostal pro tentokrát přednost (jedu F2). Zkusím do Zlína poslat za sebe někoho stejně rychlého, aby to neměly místní hvězdy tak moc snadný.“

Pavel Sibera (2.) :
„Dobrá soutěž, tratě byly pěkné, jen na náš vkus trochu víc utažené. Jeli jsme starou elektroniku a byl dokonce čas před závodem i na větší test, což se určitě projevilo na jezdecké jistotě. Přestože testovací trať byla oproti RZ znatelně rychlejší, nebylo potřeba vůbec zasahovat do konečného nastavení z testů. Dokonce jsme se tentokrát s Karlem trefili i do pneumatik. Na E.T. Sennu nestačíme (zatím) a druhé místo bereme všema deseti. Chtěli jsme aspoň vyhrát jednu RZ, ale pořád to nešlo. Tak jsme si s Karlem řekli, že to zkusíme na posledním testu, když už o nic nešlo. Věnec nebo kotrmelec. Ale jízda přes hranu přinesla jen ztrátu dalších 20 sekund na vedoucího Sennu a hodně kotrmelců. Tolikrát venku jsme nebyli snad za poslední dva roky, co tu za jednu vložku. Přílišná snaha byla po zásluze potrestána...“

Bernd Casier (5.) :
„Závod byl parádní. Auto nám fungovalo tak jak mělo a my byli rádi, že můžeme držet krok s těmi, co jezdí na přeních příčkách. Děkujem pořadatelům za pěknou rally a hlavně mechanikům za nastavení vozu a zařízení nových pružin.“

Nico Vouilloz (6.) :
„Pokaždé se na Great Cross Rally těším, zdejší tratě mi sedí. Letos byly některé pasáže až moc utažené, ale zbytek trati byl jako každý rok velmi povedený. Začátek se povedl a do druhé RZ to bylo parádní, ale s chybami ve třetí a čtvrté zkoušce a následnou desetisekundovou penalizací nelze v tak vyrovnaném závodě moc udělat. Zkusil jsem bojovat o čtvrté místo, ale Lysák s Casierem jeli v závěru parádně. I tak se závod povedl, auto jede parádně, je to jen o chybách. Konečné 6. místo je super výsledek. Dva závody, dvakrát body - nejlepší začátek sezóny.“

Cédric Robert (7.) :
„Na takřka "domácí" The Great Cross Rally jsem se velmi těšil, mimo jiné i proto, že se jednalo o první letošní závod na nezpevněném povrchu. Navíc jsme si chtěli spravit chuť po nevydařeném vstupu do sezóny. Na perfektně připravené trati, v krásném lesním prostředí a za vynikajícího jarního počasí jsme s Géraldem získali 7. místo. Bohužel ani tentokrát se nám nevyhnuly problémy - jeden zásadní byl v poslední třetině RZ 3, když se nám zablokovalo pravé zadní kolo v kopcovitém výjezdu, z čehož vznikla ztráta 10-12s. Tento výsledek řadím mezi svých pět nejlepších výsledků v kariéře. Díky pořadateli za úsilí při přípravě krásné a technické tratě.“

Toshi Arai (8.) :
„ Letošní Great Cross Rally nám nevyšla podle našich představ. Soupeři jsou čím dál tím víc lepší a na vině byly také naše různé časy v RZ, celý závod se nám nepodařilo jet stabilní výsledky.“
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o