Nepříhlášený uživatel

II. Šestihodinovka mezi trnkami report

ilustrativní fotografie
15.října 2015

II. Šestihodinovka mezi trnkami report

Podruhé v historii se na týmové soutěži v Nedachlebicích sešli jezdci k 6ti hodinové jízdě. Opět jako neoficiální mistrovství ČR v RC Rally týmů a nově s podporou Fondu kultury a sportu Zlínského kraje. V sobotu 10.10.2015 od osmi hodin ladili závodníci své stroje, dotahovali a kontrolovali poslední šroubky, aby auta vydržela jízdu po celých šest hodin a zkoušeli ještě poslední změny nastavení. Byla připravena šotolinová trať o přesně změřené délce 640 metrů, která zajišťovala dostatek volného prostoru pro všechny týmové jezdce. Kapacita tratě byla podstatně větší, přihlášených týmů však jen šest.

V devět hodin ráno začal shakedown a poté kvalifikace. V té se nejlépe dařilo jezdcům MZ Racing Teamu jedoucím ve Fordu Fiesta WRC na ARP RallyBlock štípaných. I další jezdci využívali podobné obutí. Tratě byla po ránu mírně vlhká a šotolina nebyla vyčištěná. Do startu závodu zbývalo 15 minut.

V deset hodin a jedna minuta byl se zpožděním jedné minuty odstartován druhý ročník Šestihodinového závodu mezi trnkami. Už kvalifikačními jízdami začala být trať prašná a tak těsně před startem přezouvá domácí SHERON racing na RallyDash. Bohužel zapomíná změnit nastavení auta pro tyto gumy a tak ihned po startu nabírá ztrátu jejich první - nejstarší jezdec a propadá se pořadí až na samotný chvost. První protíná cílový scanner jezdec Monster Energy Teamu v čase 4:04. Hned za ním se drží Grifone a v patách mají MZ racing Team. S mírnou ztrátou 20 sekund dojíždí první kolo A Sport rally team, o dalších deset sekund později Spektrumáci a velkou ztrátou domácí SHERON Racing Team. V prvních šesti kolech se všichni jezdci drží v časech na 4 minuty. Jen Víťa Kutal z Monstrů jede kola těsně pod touto hranicí. V sedmém kole dochází k prvním problémům posádky A Sportu a v osmém kole je následují Spektrumáci. Na autech se začínají projevovat první neduhy ze špatné přípravy. Většina týmů dodržuje střídání jezdců v depu po druhém nebo třetí kole. Jen Monstři nechávají více důvěry v rukou Víťi. Ten tak odjíždí i sedm kol najednou. První velká servisní oprava trvající více jak deset minut je v třináctém kole u týmu A Sportu, kteří už ale tou dobou mají ztrátu na prvního tři kola. O čtyři kola později se zastavuje diferenciál v Grifone a následuje jeho rychlá výměna. Kolo i s celým servisem tak Martinovi Mudříkovi trvá něco přes třináct minut a tým se propadá až na čtvrté místo. To už máme za sebou první dvě hodiny závodu. V třicátém šestém kole se problémy nevyhýbají ani Monsterům. Čas 5:05 si za rámeček nedají.

Po třech hodinách je pořadí následující : Na první místě se drží MZ Racing team s 44 koly, druzí jsou i přes servisní zásah jede Monster - 43 kol. Třetí místo a překvapivě bez problémů patří SHERON Racing teamu - 41 kol. Hned za nimi Grifone - 40 odjetých kol. Velkou ztrátu a průjezd teprve 29 kolem drží A Sport a až za více jak patnáct dalších minut po třetí hodině jízdy protíná své 30 kolo tým Spektrumáků - čas kola 34:38. V této hodině se podařilo většině týmů auta doladit a průjezdové časy se drží od 3:50-4:30. Závod je tedy velmi vyrovnaný. Všichni jezdci navíc ctí gentlemanskou dohodu při předjíždění. Trať je vyčištěná a velmi pevná. I další týmy zvažují přezutí na RallyDash. Po dalších 15 minutách však začíná mírně mrholit, trať sice absorbuje všechnu vlhkost, ale mimo vyjeté koleje se tvoří "blátíčko", které se začíná nejen lepit na boty, ale i zanáší pneumatiky. Po čtvrté hodině jízdy je pořadí už stabilní. V čele se drží MZ Racing team před Monster Energy team a SHERON Racing teamem. Tito tři mají mezi sebou stabilní rozestupy přibližně o délce jednoho kola. Na bramborové místě v těsném závěsu za první trojící se drží Grifone. O další dvě místa se bije A Sport rally team a Spektrumáci, kteří zajíždí se svojí dvoukolkou velmi pěkné časy. SHERON Racing je donucen přezout také na RallyBlock, neboť Dash už na mokré trati nefungují. Před poslední mokrou hodinou se pořadí ustálilo tak jak po čtvrté hodině. Jednotlivé týmy se soustředí spíše na techniku, snaží se v nic nerozbít a těžký závod dojet do cíle. Někteří už i lehce rezignovali na lepší výsledky a čekají jen na případné problémy soupeřů. Na samotný závěr závodu si nejrychlejší kolo pro sebe usurpuje Viktor Trnka. Jeho průjezd za 3:46.99 ve velmi těžkých, až blátivých podmínkách, znamená zisk poháru pro nejrychlejšího jezdce, ale zároveň i uznání všech soupeřů.

Do cíle závodu dojíždí všichni. Skončilo šest těžkých hodin. Vítězným týmem se stává MZ Racing team ve složení Aleš Čejchan, Viktor Trnka, Martin Čejchan jedoucí Ford Fiesta WRC s 87 koly a délkou závodu 55,68 km !!! Na druhém místě dojíždí Monster Energy team (Víťa Kutal, Petr Šíma, Alexandr Řezníček)se stejným autem, s 83 koly a 53,12 km. Třetí místo po velmi pomalém začátku získává překvapivě SHERON Racing team (Josef Jandouš st., Josef Jandouš ml., Marie Jandoušová) na Subaru Impreza WRC - 82 kol a 52,48 km. Na čtvrtém místě je Grifone (Lukáš Zámečník, Martin Mudřík, Tomáš Mudřík) Citroen DS3 WRC - 79 kol a 50,56 km. Pátí končí A Sport rally Team (Filip Kopecký, David Kubeš, Michal Holínek)  Subaru Impreza WRC - 64 kol a 40,96 km. Poslední dojíždí Spektrumáci a jejich jediná dvoukolka ve startovním poli (David Šintál, Petr Bábek, Vladimír Matucha) Ford Fiesta R2 - 54 kol, 34,56 km.


Vítězem kategorie Family se stává SHERON Racing, vítězem kategorie F2 - Spektrumáci.

U většiny týmů byla délka trati rozložena mezi všechny tři jezdce. Nejpřesnější rozložení měl tým SHERONů (Josef st. 27 kol (odjetý čas 1:59), Josef ml. 27 kol (1:59), Marie 28 kol(2:05)). Největší rozdíl v kolech byl u Monstrů (Víťa 41 kol (2:48), Petr 19 kol (1:29) a Saša 23 kol (1:42)). Nejlepší průměrný čas měl Viktor Trnka - 4:00.  Nejvíce kol odjel Víťa Kutal - 41. Nejméně kol odjel David Šintál - 17 kol.

Závěrem zbývá už jen říci, že je škoda, že si více týmů nenašlo čas a nezkusilo si zajet II.Šestihodinový závod v Nedachlebice 2015. Kdo nebyl, může jen litovat.

Výsledky závodu celkové + měřené kola

Jako pořadatel závodu bych chtěl poděkovat všem, kteří se zúčastnili závodu. Smekám před Vámi, tentokrát jsem jel a vím jak to bylo těžké.

Dále pak poděkování patří AMK Malá Skála - Petrovi Pavlátovi za zapůjčení scanneru a Fondu kultury a mládeže Zlínského kraje za hodnotné ceny.


Josef Jandouš
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o