Nepříhlášený uživatel

Intercup Radio Controlled Rally 2012

ilustrativní fotografie
13.prosince 2012

Intercup Radio Controlled Rally 2012

10 podniků, 441 startujících, beton, šotolina, asfalt, tartan. K tomu všemu nové týmy, spousta příprav, dřiny a nespočet zážitků. Další ročník zlínského šampionátu je za námi, pojďme se za ním poohlédnout.

Většina jezdců využila dlouhých zimních večerů k tomu, aby co nejlépe připravila své závodní speciály na novou sezonu, či vymyslela spolehlivou taktiku. Jak už to tak bývá, opět bylo očekáváno plno změn, především v oblasti týmů.

Úvodní podnik, 11. Caterpillar rally, se konal dne 11.3. 2012. Tento závod je znám především díky různě kluzkému zpevněnému materiálu, kde ani kamínky nejsou výjimkou. Patrové garáže, které se nacházejí přímo v centru Zlína, napomáhaly poněkud tajemné atmosféře a společně s povrchem nutily jezdce k časté změně rytmu jízdy. Na startu bylo připraveno celkem 56 závodníků, což byl nejvyšší počet za celou sezonu. V labyrintu šedých zdí to jen hýřilo barvami, nové designy vozů se opravdu povedly. Hned první čtyři „rychlostky“ vyhrál Kamil Sedláček, čímž si pojistil vítězství. Na paty mu šlapala trojice z Čech, nový tým- 2012 Autodrom Sosnová, ve složení Petra Pavláta, Davida Mišalka a Františka Doležala. Ani domácí Tomáš Lysák nezahálel a obsadil čtvrtou příčku, hned za Davidem a Petrem. Tímto dnem začal velký boj o cenné body.

Dalším podnikem byl dvanáctý ročník The Great Cross rally. Lesní lokalita ve Zlíně ilustrativní fotografie slibovala tvrdý povrch a jelikož den před soutěží byl zčásti deštivý a předpověď hlásila srážky i po celý den závodu, panovala zde značně napjatá atmosféra. Výběr pneumatik hrál také důležitou roli a jezdci postupně zkoušeli všechny možnosti, aby vychytali i ty nejmenší detaily. Největší souboj o první místo probíhal mezi Petrem Pavlátem a Františkem Doležalem, který nakonec vyzněl v Petrův prospěch. Kamil se tentokrát musel spokojit se třetím místem. Hned za ním Michal Pospíšil, David Mišalko, Tomáš Lysák a jeho týmový kolega Filip Vítů.

Přišel pátý květen a pozornost se přesunula na Velíkovou, 14. Forest rally. Den před závodem panoval opět déšť, který byl slibován i nadále, předpověď se naštěstí nenaplnila a podnik provázelo krásné slunečné počasí. Ještě blátivé „erzety“ se zpočátku zdály problémovými, po shakedownu ale již každý nalezl správnou volbu pneu. Část tratě byla protkána drobnými kamínky, které činily povrch spíše vlhkým, další úsek byl zase tvořen suchým asfaltem. Na start se postavilo 44 vozů a bylo připraveno 8 rychlostních zkoušek. Naprosto všechny vyhrál zlínský jezdec, Kamil Sedláček, čímž dokázal perfektní připravenost a jistotu v rukou. Další tři příčky patřily týmu Autodrom Sosnová, v pořadí Petr Pavlát se ztrátou 39 sekund, dále pak František Doležal a David Mišalko.

Ještě tentýž měsíc přišla na řadu ryze asfaltová 5. Slovácká rally, situována v parku Na Cigánce v Hodoníně. Konec května přinesl bezchybné počasí, asfalt se stával rozpálenějším. Byly naplánovány čtyři „erzety“, které se jely dvakrát. Svou jistotu opět ukázal Kamil Sedláček, jenž excelentně zvládl 7x zajet nejlepší čas. Jen jednou byl předjet Tomášem Lysákem z týmu Samohýl motor Zlín. Ostatní posádky ale nazahálely a snažily se držet krok s jejich soupeři. Stříbro si odvezl mladý David Mišalko, bronz patřil Petru Pavlátovi. V kategorii 2WD si pro zlato dojel Jiří Pavlík, za ním pak Roman Seifert a Petr Sekula.

První dvoudenní podnik, 8. Michellin rally, se uskutečnil ve dnech 1.6. - 2.6. 2012. Byl to nejdelší závod v historii. Po dva dny se bojovalo na okraji lesa ve Hvozdné. První etapa startovala v pátek odpoledne, na start se připravilo 43 jezdců. Kromě zrádného lesního povrchu, horizontů a přemostění, čekala na závodníky noční superspeciálka. Nebylo se proto čemu divit, když většina z nich odcházela po páteční etapě zcela vyčerpaná spát. Následující den byl dlouhý, těžké „rychlostky“ dokázaly několikrát zamíchat pořadím. Nejlépe však odstartoval František Doležal, který po předešlém dni vlastnil nejlepší umístění. A svou pozici si udržel až do konce. Opět se ukázalo, že silnou roli v RC rally hraje i fyzická kondice, neboť pořadatelé si se stavbou tratí dali opravdu záležet a dlouhým běhům do kopce či přeskakování pařezů se nevyhnul nikdo. Jak už to tak bývá, někdy se prostě nezadaří a i menší technické problémy se mohou vyskytnout. To zakusil Kamil Sedláček, jenž se v předposlední rychlostce propadl z druhého místa až na čtrnáctou příčku, když mu selhala technika. Výsledné pořadí kategorie 4WD- František Doležal, David Mišalko, Petr Pavlát, Tomáš Lysák, Filip Vítů. V kategorii dvoukolek zvítězil Jiří Pavlík, na druhém místě Petr Sekula a bronzový Martin Jakubů. První místo v týmech patřilo klukům z 2012 Autodrom Sosnová, přičemž tento tým doposud vyhrál všechny závody.

ilustrativní fotografie Přišly letní prázdniny a s nimi i další dvoudenní závod- v obci Bratřejov. Jednalo se o jubilejní dvacátý ročník Tour de Cabin Int. Rally, nejstarší soutěž šampionátu. Na jezdce čekaly dvě etapy, ta kratší „asfaltová“ se odehrávala v okolí fotbalového hřiště, druhá delší etapa pak v lesích na šotolinovém povrchu. Je známo, že právě tato část patří k těm nejnáročnějším částem zlínského šampionátu vůbec. Horské lesíky, různorodá šotolina, obrovské převýšení a tropické teploty nebyly jedinými překážkami. Tady již byla potřeba velká dávka štěstí! A jako by to každý věděl. Posádky si užívaly každou zatáčku, každý horizont projížděly s obrovským soustředěním a nadšením. Ještě větší radost však přišla při spatření cílové rampy. Nejrychlejší byl opět František Doležal s celkovým časem 30 minut a 14 sekund. Pouze o sedm sekund za ním jeho týmový kolega Petr Pavlát, na třetím místě Kamil Sedláček, následoval David Čech, Martin Mudřík, David Mišalko, Karel Bajza a osmičku uzavřel Filip Vítů. Díky technickým problémům muselo odstoupit celkem 7 jezdců.

První polovinu léta uzavřel závod v Nedachlebicích s názvem 9. Jump rally. Dne 28.9. 2012 byl připraven podnik v okolí fotbalového hřiště, nechybělo ani horké počasí a zvídaví diváci. Na dlouhých rychlostních zkouškách, kde asfalt hrál hlavní roli, byla zásadní dobře propracovaná technika. Někteří jezdci přiznali, že doposud nenašli správné nastavení auta, dokonce i ti, kteří se účastnili již po několikáté. Největší souboje probíhaly opět mezi trojicí z Čech, ale výborné výkony podávali i domácí- Sedláček, Mudřík, Vítů, Lysák, Mikl a mnoho dalších. Reakce jezdců po závodu byly velmi pozitivní, nejlépe byla hodnocena organizace. Nedachlebice se staly dalším úspěchem pro „hosta“ Františka Doležala, jenž opět dosáhl zlatého stupínku. Petr a Dejw opět nezaostávali a obsadili bednu. Na Kamila Sedláčka zbyla bramborová příčka, pátý dojel Martin Mudřík a hned za ním další posila z Čech- nadějný David Čech.

Posledním letním podnikem byla 1. Z studio rally, pořádána jezdcem Kamilem Sedláčkem. Areál základní školy ve Štípě nabízel skvělé podmínky pro 35 jezdců, kteří byli připraveni ke startu. Naplánováno bylo sedm rychlostních zkoušek tvořených asfaltem, zámkovou dlažbou, cestičkami, dokonce i šotolinové pasáže v hustě zarostlém lesíku. Nejdelší „erzeta“ trvala tomu nejlepšímu téměř osm minut. Jelikož panovala vysoká vlhkost, bylo velmi vyčerpávající následovat auta, která neměla nejmenší problém zvládat i ten nejnáročnější a nejtechničtější terén. Závodu se zúčastnila dokonce i ženská posádka v podání nadějné Lucie Lysákové. V hlavní kategorii se stal opět vítězem František Doležal ( Toyota Celica GT-FOUR) a v kategorii 2WD Jiří Pavlík ( Suzuki Swift S1600).

15.Criterium Fryšták byl předposledním závodem. Konec sezony se kvapem blížil a všem bylo jasné, že pokud nepojedou nad hranice svých sil, nezmění již své pořadí k lepšímu, ba dokonce ani neudrží stálou pozici. Proto posbírali všechny síly, pečlivě zvážili volbu pneumatik a po shakedownu vyladili poslední detaily. Pak už jen soustředili všechny své schopnosti na projetí rychlých i technických pasáží, na překonání přemostění, betonových patníků a dlouhých kopců. Nejrychlejší časy již od začátku patřily Kamilu Sedláčkovi, který se stal také vítězem této soutěže. Menší technické problémy se naskytly Františkovi, který v průběhu dne spadl o několik příček dolů. To ovšem nahrálo do kapsy zlínskému jezdci, Tomáši Lysákovi ( Škoda Fabia S2000), jenž závod dokončil na stříbrném stupni. Pro bronz si dojel Petr Pavlát ( 2012 Autodrom Sosnová). V tu chvíli mohli o titul usilovat pouze tři jezdci: Petr Pavlát, Kamil Sedláček a František Doležal. Proto nastalo netrpělivé očekávání posledního závodu, který měl přijít o dva týdny později.

Kalendář hlásil poslední zářijovou sobotu, teploty mírně klesly, na tvářích jezdců byla vidět silná nervozita. 13. Total rally. Šotolinový povrch, umístěný v lese kousek od Malenovického hradu, čekal na rozhodující souboj. Při pouhém pohledu na nespočet „finských“ horizontů běhal všem mráz po zádech. K tomu všemu s sebou přivezl Petr Pavlát překvapení, a to posilu v podání Jana Šrámka a Martina Pavláta. Tito tři závodníci naprosto s jistotou útočili na přední pozice a nepustili nikoho před sebe. Proto nikoho nezaskočilo výsledné pořadí- Jan Šrámek, Petr Pavlát a bronzový Martin Pavlát. Kluci prostě jeli na jistotu. A jak to bylo s dalšími adepty na titul? František Doležal se závodu nezúčastnil a Kamil se probojoval na páté místo, hned po Martinu Mudříkovi. Jelikož se z výsledného skóre těch jezdců, kteří se zúčastnili všech závodů, škrtal nejhorší výkon, stal se po konečném sečtení bodů mistrem roku 2012 Kamil Sedláček. V kategorii 2WD Jiří Pavlík a mistrem v kategorii Junior Vít Kutal.

Letošní sezona byla v mnohém výjimečná, ukázalo se, že velké jezdce nedělá jen počet vítězství a titulů, ale především oddanost a vytrvalost. A protože vyhrát mohou vždy jen ti nejlepší, je již nyní jasné, že následující ročník šampionátu Intercup bude stát opravdu za to!

Klasifikace 2012
Fotogalerie 2012
Videogalerie 2012
Vendula Krátká
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o