24.ledna 2013
Marek Střihavka nejen o 4. Hills Rally
Ahoj Máro, poctil jsi nás svou návštěvou a zúčastnil se volného závodu ve Lhotě. Připravoval ses na něj nějak?
Když jsem si v pátek po náročným týdnu konečně sedl, začal jsem přemejšlet a říkal jsem si, že by moje nová úprava, kterou jsem provedl, mohla prospět k lepším výsledkům. Tak jsem se uvnitř přesvědčoval, že se budu snažit. Šel jsem spát až nad ránem, což nebyla dobrá volba, protože mi už v 5 hodin zvonil budík, div jsem nezaspal. Proto jsem si spánek vynahradil při cestě do Zlína. Snažil jsem se na závod nemyslet a zkusit usnout. I přesto jsem byl ale zvědavej, jak se mi auto bude ovládat, přece jenom je to něco jinýho a ještě jsem s tím závody nejel.
Jaké byly Tvoje reakce po zhlédnutí tratí?
Když jsem viděl tu halu, tak jsem si myslel, že bych do tý pětky moh bejt. Přece jenom ty rejdy na to máme, mohli bysme mít šanci do toho pátýho místa třeba všichni čtyři (Peťák, Dejv, David Čech a já). Dokonce jsme jednu dobu byli naskládaný od prvního do čtvrtýho místa za sebou.
Co auto a technika? Všechno v pořádku?
Auto se chovalo nádherně, vše mi vycházelo podle plánu.
Všimla jsem si Tvých úprav na autě mezi každou rychlostkou. Prozradíš víc?
Ten celej den byl spíš vo tom, abych ty pneumatiky trošku doladil, přece jenom David Čech byl pořád rychlejší a rychlejší a já ho nemoh dohnat. Až na posledních erzetách, když jsem konečně doupravil (proštípal) ty gumy, byli jsme od sebe jen pár vteřin.
Překvapilo Tě něco během dne?
Mile mě překvapili kluci z Monster Energy Team. Viděl jsem jejich výsledky, koukal jak jedou, stačí trefit jednou fotobuňku a máme stejnej čas.
Vyhovují Ti více závody uvnitř nebo spíše venku?
Raději jezdím na nějakým tvrdším podkladu nebo na šotolině, přece jen nemám rád takový zatáčky, takový tratě, kde se musí jet čistě a celou dobu držet stopu až do cíle.
Považuješ někoho za vzor?
Tak nějak se to přehupuje. Hodně dlouho to bejval Juho Hänninen a teď je to Esapekka Lapii, s jehož Fabií teďka jedu.
A co nějaká inspirace tady na Intercupu?
Jelikož ještě doma stavím XRAY, tak jsem tady pár inspirací pobral. Už teď celkem vím, jak to seřídit, nechal jsem si i poradit. Ale to bude spíš do haly.
Tvůj nejoblíbenější podnik Intercupu?
Podnik Intercupu? To je úplně jasná věc- Michellin rally ve Hvozdné. Dokonce se mi tam nejvíc daří.
Takže máš rád dvoudenní podniky?
Třeba v roce 2011, kdy byl pátek-sobota Michellin a hned v neděli mistrák, to se mi líbilo. Je pravda, že tři dny po sobě jsou náročný, ale na druhou stranu mnohem lepší, než kdyby to bylo rozházený dva týdny po sobě. My jezdíme z větší dálky, takže se tam klidně těch pár dní vyspím.
Je něco, co by mohl každý závodník ještě vylepšit?
Určitě by každej moh jet co nejvíc čistě a zkusit přidat rychlost. O to se já snažím vždy.
Co Tvé plány na sezonu 2013?
Vzhledem k tomu, že je hodně závodů mimo mistrák, budu se hodně zaměřovat na Rally Trophy, Safari Cup, někdy přijedu do Zlína, někdy zkusím nějakej ten mistrák, ale celej ho asi nepojedu. Počítal jsem si, že průměrně najedu za sezonu na závody kolem 3902 km. A to nepočítám Intercup, kde to dělá asi 600 km na jeden závod. Je to samo o sobě velký cestování.
V tom případě Ti přeji hodně štěstí, velkou výdrž a ať Tvoje nadšení vydrží i na dále! Děkuji Ti za rozhovor a naviděnou opět ve Zlíně!
Vendula Krátká