Nepříhlášený uživatel

RC rally zahrada

ilustrativní fotografie
14.června 2013

RC rally zahrada

tož... nápad stavět trať vznikl už při I.JUMP Rally, která se uskutečnila právě před 10ti roky na hřišti v Nedachlebicích. Letos se tedy pojede kulatý 10.ročník JUMP Rally. Tenkrát při pivku došlo na slova o zbytečně velké zahradě a že by tam nebyla špatná pravidelná testovací trať. Ale se samotnou stavbou jsem začal podstatně později. Někdy kolem roku 2006 jsem absolvoval více výletů po českých RC závodech a zjistil, že bez častějšího a delšího ježdění, nejsme, nebo nebudeme konkurenceshopní proti vyježděným čecháčkům - což mi potvrdil Zlínský přeborník Emil, který na závodě v Hrádku n.Nisou dostával docela slušný obklad od místních. Tou dobou jsem tedy začal s přípravou hlavní tratě, která se dnes jezdí jako sprint RZ (nejlepší čas 53 vteřin za tři kola). Měla mít dva tunely, dostatečně široké pro rychlý průjezd a jednu klopenku. Příprava začala vyznačením kolíky a provázky, poté sekačka a Roundup - můj věrný pomocník. Tenkrát na první brigádě se objevilo i naposledy více lidí. Odkopávali jsme vrstvu uschlé trávy ručně a odváželi pryč. Dnes neskutečná dřina bez zkušeností. Před dvěma lety jsem jeden tunel po zásahu "meteoritu" byl nucen rozebrat. Ale zpět. Hned v tom roce vznikl i Jahodový kopec a v následujícím roce se poprvé jelo už i po kamínkách. Bohužel se ten rok před JUMP rally nepodařilo počasí a více jak 30 dní sucha mi nedovolili kamínky dostatečně vpreparovat do trati. Z toho důvodu se pak někteří, s úpravou na asfalt, do kamínku zabořili.
ilustrativní fotografie
V průběhu let přibývali další části, dva roky zpět Stonehage a paralelní RZ nejblíže k domu, v loňském roce Hadí kopec, který se jel už na podzim 2012 na 3.trnkové rally. Letos došlo k největším úpravám tratí, celkovému zpomalení tratí, vložení některých "travnatých" pasáží a ke stavbě XGames skoku nad tratí. Další větší rozšiřování tratě už neplánuji. Co však v plánu ještě mám, vytvořit samostatnou, cca 50 metrovou část pro testování aut při závodě a pro příští rok přehození startu a cíle. Pro lepší pohodu a klid časomíry. Z toho důvodu se bude muset poprvé jet rychlá RZ na hlavní trati v protisměru - pro některé to bude o to těžší, že se tentokrát z pravé zatáčky u rybníka budou muset vejít pod most.

Údržba tratě je asi to co zabere nejvíce času. Dnes už na trať potřebuju 48 litrů namíchaného postřiku roundup, tedy v podstatě litr surového roundupu a to 2-3x ročně. Dost záleží na počasí. Před závodem musí proběhnout dvojité sečení trávy okolo - dá se říci, že projedu 5 litrů benzínu - teď na jaro je to častější a i více trávy. Na podzim pro trnkovou rally jezdím jen jednou. Vyžínač pak pro místa, kde se traktůrek nedostane. Dále se velmi hodí motyka pro úpravy - ale je třeba čekat na déšť. Trať se upravovat za sucha nedá - je příliš tvrdá. A pak už jen cca 200 kolíků, desítky cihel a další intercupácký materiál. A pak už jen dovést natřikrát pár stolů a lavic, postavit dva stany, narazit bečku, vysvětlit tchýním, že přes dvůr bude chodit více jak 60 lidí a čekat, zda vyjde počasí a pojede se....

Josef Jandouš


Fotogalerie
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o