Nepříhlášený uživatel

Team Samohýl na testu u Mladé Boleslavi

ilustrativní fotografie
24.června 2013

Team Samohýl na testu u Mladé Boleslavi

Ve středu 12. června usedli Honza s Tomem do Škody Octávie III, zapůjčené autosalonem Škoda Samohýl, aby se vydali necelých 400 km po dálnici, až do Mladé Boleslavi. Nejednalo se však o žádný výlet bez cíle. Zdejší automobilka se rozhodla novinářům názorně předvést, jak důležité jsou pro jízdní vlastnosti automobilu dobře fungující tlumiče.



Průběh akce

Po příjezdu na kluky čekal odpočinek na hotelu. Ráno se pak oba vydali na nedaleké bývalé vojenské letiště v Milovicích u Božího Daru. Tato lokalita je známá jako testovací prostor pro společnost Škoda Auto. I ve čtvrtek tomu nebylo jinak a jejich tým byl na tuto akci pozván jako zpestření.
ilustrativní fotografie
Do areálu byly přivezeny dvě totožné Škody Fabie 1.2 TSI s tím rozdílem, že jedna z nich (označená červeným křížkem) měla simulovat zanedbávaný vůz s velkým množstvím najetých kilometrů (cca 200 000 km), měla vyteklé tlumiče, vytlučené silentbloky, opotřebené brzdy a „rozštelovanou“ geometrii. Druhý vůz (označený zelenou „fajfkou“) byl nepoškozený, nový. V těchto dvou automobilech se postupně střídali přítomní novináři (TV Prima, Svět motorů, Sport 5, iDnes, Autohit, Garáž TV) a projížděli se po připravené trati a následně i na slalomu za odborné instruktáže továrního jezdce Škody Motorsport- Jana Kopeckého.

Kousek od hlavního zázemí a servisních stanů byl i prostor pro RC modely s přilehlou tratí, na jejímž startu byly připraveny dvě Škody Fabie S2000 1:10, z nichž jedna měla vypuštěné tlumiče, a měla tak přítomným novinářům ukázat, že i na těchto modelech hraje správné nastavení podvozku velkou roli. Před začátkem testovacích jízd team Samohýl Motor Zlín pohovořil pár slov o RC Rally a o technice. Poté již nic nebránilo odstartovat RC soutěž. První se na trať vydal Honza a ukázal přítomným novinářům ostrou jízdu, následně se svezl Honza Kopecký, ale po něm se už střídali samotní novináři a srovnávali oba rozdílně nastavené podvozky.

Následoval oběd a závěrečné focení s Petrem Frýbou. Došlo i na svezení s Honzou Kopeckým v sériové Fabii. Poté se už ale kluci vydali na prohlídku Prahy a v pozdních večerních hodinách se vydali zpět na cestu do Zlína.
ilustrativní fotografie
Kluci, jak jste se dostali k možnosti zúčastnit se této akce?
Vlastně jsme byli osloveni přímo ze strany Škoda Auto, byla to úplná náhoda. Hned jsme tedy do celé akce zasvětili i Martina Samohýla, který vede autosalon Škoda Samohýl a požádali ho o plnou podporu. Nebyl proti a nám nic nebránilo vyrazit do severních Čech.

Jak probíhala cesta po „rozkopané“ dálnici?
Naprosto v pohodě, možná byly pruhy na náš vkus místy až moc zúžené, ale nic, co by nás nějak zbrzdilo. Cesta tam i zpět probíhala ve večerních hodinách a provoz byl minimální. S Tomem jsme se v průběhu střídali. abychom měli oba možnost vyzkoušet si zapůjčený vůz Škoda Octavia.


Jaké bylo pro Vás setkání s Honzou Kopeckým?
Když jsme se dozvěděli, že na akci bude přítomen i Honza Kopecký, říkali jsme si, že na nás asi nebude mít čas a bude se věnovat velkým autům. Ale opak byl pravdou, hned po příjezdu jsme se dali do řeči. Honza je strašně fajn a je to velmi skromný člověk. Na obědě u stolu jsme se potom spolu bavili o závodech jak malých našich, tak i velkých jeho. Dokonce jsme se dozvěděli, že doma vlastní také RC model, a při soutěži na RC trati nám dokázal, že ovladač nedrží v ruce poprvé.

Co novináři? Určitě jste pro ně byli zajímavými oběťmi jejich pátrání...
Novináři byly naprosto bez sebe, než se s námi setkali, měli o RC Rally poněkud zkreslené informace a nevěřili by, že je tady pomalu více nastavování jak u velkého vozu. Pan Vaculík ze Světa motorů dokonce považoval kuličkový diferenciál jako něco nového a pro něj i neuvěřitelného, a hned navrhl, aby byl náhradou za originální ve velkých vozech. Když jsme ho upozornili na možný prokluz při vyšším záběru, tak nám hned odvětil: „Do HTPéčka by to stačilo“.
ilustrativní fotografie
Vyskytla se během dne nějaká „krizovka“ nebo vše probíhalo v klidu?
Všechno probíhalo naprosto v klidu, možná jen nemuselo být takové horké počasí, na letištní ploše bylo přece jen krapet tepleji.

Odvezli jste si nějaké nové poznatky nebo nezapomenutelné zážitky?
Tak určitě odvezli, největším zážitkem bylo asi svezení s Honzou Kopeckým na slalomu.
Během dne jsme se seznámili s velkým množstvím nových tváří a navázali tak kontakty i do budoucna. Byla to obrovská zkušenost.

Závěrem bychom chtěli poděkovat Honzovi Černému, za zprostředkování celé exhibice, celé agentuře C.V.G Praha za ubytování, dále panu Martinu Samohýlovi, panu Gregůrkovi a vlastně i celé společnosti Škoda Samohýl, celému týmu, RC teamu Holešov za poskytnutí tratě, agentuře Zlineon za potřebné polepy a Filipovi Vítů za zapůjčení jeho vozu.

Děkuji Vám za rozhovor, věřím, že jste si akci opravdu užili a přeji Vám mnoho úspěchů v následující druhé polovině sezóny!

Fotogalerie
Vendula Krátká
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o