Nepříhlášený uživatel

Tour de Cabin Int. Rally - AMK MALÁ SKÁLA STÁLE NA VÍTĚZNÉ VLNĚ

ilustrativní fotografie
9.listopadu 2011

Tour de Cabin Int. Rally - AMK MALÁ SKÁLA STÁLE NA VÍTĚZNÉ VLNĚ

Druhou polovinu letošního „mistráku“ načala nejstarší soutěž Intercupu známá pod názvem Tour de Cabin International Rally, konající se začátkem července v Bratřejově. 19. ročník tohoto slavného dvoudenního závodu s nejvyšším koeficientem 3 čítal celkem 15 rychlostních zkoušek, když v podvečer první páteční etapy čekaly na soutěžící čtyři měřené testy na technickém asfaltu v obci u fotbalového hřiště, v sobotu se pak tradičně rozhodovalo na dalších jedenácti erzetách situovaných do horských lesíků, kde byla povrchem různorodá šotolina. Před startem nadělaly pořadatelům vrásky zejména zlověstně vyhlížející černé mračna blížící se do centra soutěže a na klidu jim nepřidávaly ani kusé informace o možných přívalových deštích, bouřkách, krupobitích a jiných „zvěrstvech“. Kupodivu se však nakonec žádné výstřelky počasí nekonaly a po oba dva závodní dny provázelo soutěžící úmorné třicetistupňové vedro.

Jako první ze šestatřicetičlenného startovního pole vyrážel na trať úřadující šampión a loňský vítěz bratřejovského podniku Pavel Sibera, jenž se svojí Imprezou zajel nejlépe na úvodní zkoušce. O nejrychlejší časy se ale v dalších erzetách postarali obě posádky týmu AMK Malá Skála Neuville-Střihavka a Senna-Pavlát na Toyotách Celica. Zejména posledně jmenované brazilsko-české duo nenechávalo nikoho na pochybách, že jim právem náleží pozice průběžně vedoucí posádky šampionátu. Závěr dne obstarala tradiční paralelní superspeciálka pojmenovaná Circus Maximus, kde si na své přišli zejména početní diváci obdivující strhující souboje a divoké kousky některých vyhecovaných jezdců. Po první etapě se tedy na nejvyšší příčce vyhříval Ayrton Senna, na místě druhém nocoval Thierry Neuville následovaný třetím Pavlem Siberou. Časové rozestupy však byly velmi malé, a to jak na čele tak i na dalších místech, a všem bylo jasné, že lámat chleba se bude až následující den.

Sobota byla rozdělena do tří náročných etap, v rámci kterých byly na programu mimo jiné i respekt budící zkoušky El Condor, či Tarzan. Hned od rána opět diktovali tempo jezdci z Malé Skály a postupně si budovali náskok. Prakticky po celý den hájil vedoucí příčku Brazilec Senna před stájovým „kolegáčkem“ Neuvillem. Třetí zůstával Sibera, který se i přes veškerou snahu nedokázal přiblížit zeleno-červeno-bílým Celicám. Ty mu naopak postupně ujížděli. „Sibiř“ se po čase mohl spíš jen soustředit na zdárné dokončení rally, jelikož před ním i za ním se časové rozdíly vesměs zvětšovaly. V podstatě od samého začátku závodu si čtvrtou pozici hlídal stabilně jedoucí Cédric Robert s Fabií, jeho pronásledovatelé si však na něj brousili „zoubky“. V první desítce zajišťující body do tabulky to bylo velmi našlapané. V ní se o jednotlivé umístění přetahovali rychlý Nicolas Vouilloz, letos poprvé se dařilo i dalšímu jezdci ze země galského kohouta Gillesi Panizzimu, souboje oživil i severočeský host Martin Semerád. Samostatnou kapitolou byl Bruno Thiry, jehož výkon byl poznamenán zraněním nohy, kvůli kterému málem ani neodstartoval do soutěže, ostřílený Belgičan však dokazoval že je zdatným bojovníkem a v průběhu dne dokonce postupně zrychloval. V závěru elitní desítky si to rozdávali Bernd Casier, Tom Lysák, Ott Tänak, nebo Marco Cavigioli. Napínavé boje probíhaly i o vítězství mezi juniory, kde si ani vteřinku nedarovali Štefka a Grzyb.
Před poslední rychlostní zkouškou ještě zdaleka nebylo nic rozhodnuto, a to ani na první pozici. Interní souboj spolu svedli „MáloSkaláci“ Neuville a Senna. Brazilec měl před finálním testem k dobru necelé čtyři sekundy, což při jeho vždy bezchybné jízdě mělo teoreticky stačit. Jenže Thierry „Střihoun“ Neuville „vystřihl“ na závěrečné RZ Tour de Cabin naprosto šílenou jízdu hraničící s fyzikálními zákony a překračující chápání mnohých přihlížejících, která mu ale se štěstím vyšla a do cíle přijel o necelých sedm sekund rychleji, než dosavadní lídr Senna. To belgickému jezdci stačilo na postup do čela. Neuville se tak radoval z těsného vítězství, které je pro něj prvním v rámci rally Intercupu. Stříbro tedy zbylo na Jihoameričana Sennu, ten si ovšem tímto výsledkem upevnil vedení v klasifikaci mistrovství. V poklidu si pro bronz dojel zkušený Pavel Sibera, stejně tak si v závěru čtvrtou příčku pohlídal Cédric Robert, což je pro něj další výborný výsledek. Po skvělém finiši byl jako pátý klasifikován se svým Nissanem Bruno Thiry, který vzhledem k jeho zranění zaslouží určitě obdiv. Šesté místo obsadil při svém premiérovém startu kvalitní Čech Semerád, na sedmé pozici soutěž dokončil Nico Vouilloz, hned za ním pak Tomáš Lysák. Následoval devátý Gil Panizzi a na své „oblíbené“ desáté příčce skončil Belgičan Casier.
V kategorii Junior s Trophy se nakonec z prvenství radovala posádka Štefka-Bartoš se Subaru, stříbrným mladíkem byl Grzegorz Grzyb, na oba tentokrát nestačil v cíli třetí Jindra Mašláň.
Letošní Tour de Cabin International Rally byla tradičně dobře připraveným podnikem, a to po všech stránkách. Celá soutěž byla vcelku náročná a pro pořadatele a hlavně pro soutěžící to nebyla vůbec žádná „procházka růžovým sadem“. Ale atmosféra byla v celém průběhu výborná, kořením závodu byl bezesporu těsný souboj o vítězství a všichni si z dvoudenního klání odváželi spoustu zajímavých zážitků.

Ohlasy některých jezdců:

Ayrton Senna (2.) :
„...tak na nás zase po dvou letech dýchla historie RC rally...
Nabitý RC víkend pro nás začal odjezdem v pátek v 10 hodin dopoledne. Po minulé honičce v hustém pátečním provozu jsme vyjeli raději dřív. Kromě stabilního týmového kolegy jeli s námi i další dva závodníci, kteří se účastní MČR a to David Čech (Semerád) a Petr Kneř. Do Bratřejova jsme přijeli s časovým předstihem a tak zbyl čas i na oběd. Odpolední asfaltovou sekci zvládl tým AMK Malá Skála dle představ a po prvním dnu obsadil průběžně první dvě místa v pořadí 1.Petr Pavlát (Ayrton Senna), 2.Marek Střihavka (Thierry Neuville). Překvapil nás svým výborným výkonem i David Čech, který byl na pěkném 6. místě. Rozdíly byly minimální a proto sobota slibovala zajímavé souboje. A tak se i stalo. Sobotní erzety jsou zajímavé, leč krátké a proto záleží na každé drobné chybičce. Hned od první sobotní rychlostní zkoušky jsem začal zvyšovat svůj náskok na Marka až na relativně pohodových 10s. Bohužel v následující RZ jsem chyboval víckrát, než předtím ve všech eretách dohromady a navíc jsem se dotkl nohou modelu a náskok a pohoda byly rázem pryč. Marek posílen mým nezdarem toho řádně využil a na poslední zkoušce etapy "Ze dvou kopců k potoku" se dostal o necelé 2 sekundy přede mě. V další RZ mi "nohu" vrátil a propadl se tím o 4 sekundy za mě. Krásný souboj vyvrcholil na poslední erzetě. Já jsem zvolil jízdu na jistotu (asi až moc) a Marek letěl jak "hovado". A protože mu všechno v té rychlosti vyšlo, nadělil mi neskutečných 6,6 s. Kromě prvního místa si konečně vybojoval i prioritu "A", kterou si svým sobotním výkonem určitě zasloužil. Po tomto náročném závodě držíme první dvě místa průběžného pořadí jednotlivců a náš tým AMK Malá Skála se vrátil do vedení soutěže týmů, takže v týmu panuje velká spokojenost. V neděli jsme si v Nedachlebicích v rámci MČR RC Rally zatrénovali na příští závod Intercupu a tak věřím, že na něj budeme dobře připraveni. Marek měl v neděli bohužel problémy s přehříváním regulátoru a zničením serva a proto musel opustit průběžně první místo. Já jsem v jedné RZ špatně obul (i příliš velký "grip" může způsobit špatně ovladatelný model) a v jedné se mi rozpadl tlumič, takže konečné výsledky v MČR pro oba z nás nic moc...“

Cédric Robert (4.) :
„S výsledkem, jakého jsem dosáhl na Tour de Cabin jsem více než spokojený - vyrovnal jsem svůj nejlepší výsledek v kariéře (loňský Jump a letošní Forest). A nelze pominout důležité body do hodnocení týmů. Tratě v Bratřejově jsou krásné, ale podle mého soudu krátké. Taky bych uvítal přesun dvou až tří erzet do prvního dne, aby druhý den nebyl tak hektický a únavný. Nicméně, pořadatel si určitě zaslouží poděkování za pečlivou přípravu tratí. Odolat v souboji o umístění s multimistrem, jakým bezesporu Bruno Thiry je, to je pro nás vzpruhou do dalších závodů. O to víc se těšíme na následující rychlou rally.“

Nico Vouilloz (7.) :
„Na asfaltu jsem našel ideální tempo a nastavení a šel nocovat na velmi pěkném 5. místě. Druhý den jsem nezačal špatně a pokoušel jsem se stahovat, postupem času jsem se ale nakonec propadl a musel zabojovat o 7. příčku s finišujícím Lysákem. Ale byla to pro mě dobrá rally, opět na bodech. Za tým hodně zabojoval Thiry, za což mu patří velké díky! Každý bod se bude na konci sezony počítat!“

Bernd Casier (10.) :
„Rally byla náročná už z toho důvodu, že se jela dva dny. Tak trochu jsme se ze začátku seznamovali s autem, pak se podařilo zajet pár dobrých časů a prokousali jsme se až na 6. místo. Chyba byla ale ve mě. Chtěl jsem totiž malinko zvolnit tempo a jet bez zbytečných chyb, to nás ale stálo pěkné umístění a propadli jsme se až na konec první desítky. Ale i tak jsme spokojení. Pořadatelé opět odvedli kus práce na tratích a za to jim patří velký dík!“

Stéphane Sarrazin (13.) :
„I letos spolujezdec "nezklamal" a na asfaltových úsecích první etapy dvakrát zabloudil v rozpisu. Tyto chyby nás stály cenné sekundy a do servisní zóny jsme po pátku najížděli na 18. místě. Naštěstí se nám druhý den na šotolině celkem dařilo a konečné 13. místo můžeme považovat za úspěch. Nebýt problému v první etapě, tak to mohlo dopadnout o něco lépe. Ale i přesto to byla pěkná soutěž, auto nám jelo celkem bez problémů a všechny úseky jsme dokončili. Na další závod se budeme snažit připravit vůz 2WD a jestli vše mechanici zvládnou, tak bychom se chtěli pokusit probojovat na přední příčky kategorie dvoukolek.“

Gibo Fagaso (21.) :
„Špatná sezona, velmi špatná. Na domácí Tour velké zklamání. V první RZ ve třetí zatáčce trefená zítka, vylomené kolo, zkoušku jsme dokončili, ale ztráta přes půl minuty, to je hotovo. Po tomto incidentu už jsme se nedokázali dostat do optimálního tempa.“

Gustavo Trelles (22.) :
„Počasí i závod se pořadatelům podařilo zařídit na 100%. Naše technika se již pomalu dostává do konkurenceschopného stavu. Teď to pouze závisí na elementu za volantem! Ale i tak jsme se soutěží i s naším výkonem spokojeni.“

/ Loa /
Úvod| Články| Kalendář| Výsledky| Klasifikace| Galerie| Jezdci| Teamy| Pravidla| Historie| Odkazy| Bazar| IZ, spolek.| Kontakt
Intercup logoAll Rights reserved. Unauthorized use of content without written permission is strictly prohibited. Designed by INUA © 2010 INUA s.r.o